T-Mobile Netherlands in vogelvlucht

Kerngegevens

- Hoofdkantoor in Den Haag
- Call center in Arnhem
- 115 winkels in heel Nederland 
- 4,4 miljoen klanten
- 1500 FTE (per 1 februari 2014)
- Omzet 2013: € 1,7 miljard
- EBITDA 2013: € 495 miljoen

Met bijna 4,4 miljoen klanten is T-Mobile Netherlands, onderdeel van Deutsche Telekom, een van de grootste mobiele telecommunicatiemerken voor consumenten en zakelijke klanten. T-Mobile biedt klanten op eenvoudige en aantrekkelijke wijze toegang tot mobiele telecommunicatiediensten en neemt een toonaangevende positie in op het gebied van mobiel internet, klantgerichtheid en service.

Netwerk

Miljoenen klanten met een smartphone en het steeds intensievere gebruik van mobiel internet leiden tot een spectaculaire groei van data over het T-Mobile netwerk. Om dit toenemende verkeer in goede banen te leiden investeert T-Mobile jaarlijks honderden miljoenen in het netwerk.

Het netwerkprogramma “Samen Meer Bereiken” is in 2013 gestart. Door de acties binnen dit programma krijgen klanten van T-Mobile stabieler en sneller mobiel internet. Het programma bestaat uit drie onderdelen. Ten eerste worden forse verbeteringen doorgevoerd op het 2G en 3G-netwerk, waardoor klanten profiteren van sterk verbeterd bereik binnenshuis. Daarnaast bouwt T-Mobile een geheel nieuw 4G-netwerk. Ten slotte verbetert T-Mobile het mobiele bereik op drukke plaatsen, zoals in voetbalstadions en tijdens evenementen.

Sinds de lancering in november 2013 biedt T-Mobile klanten gratis toegang tot het 4G-netwerk. Het nieuwe netwerk was eerst alleen in de vier grote steden beschikbaar, maar al snel na de lancering in steeds meer andere steden en gebieden in de Randstad. Het is de ambitie van T-Mobile om eind 2014 een meerderheid van haar klanten toegang tot 4G te bieden.

Abonnementen

T-Mobile biedt consumenten en zakelijke klanten volledige vrijheid bij het samenstellen van hun mobiele abonnement. Met Stel Samen voor consumenten en Helder voor zakelijke klanten, kunnen MB’s, belminuten en voordeelbundels volledig los van elkaar gekozen worden. Klanten betalen dus alleen voor wat ze echt nodig hebben. Deze klantgerichte benadering is uniek binnen de telecomsector en slaat aan bij zowel consumenten als zakelijke klanten.

Service

Klanten maken ook op andere manier gebruik van service dan voorheen. T-Mobile speelt in op deze veranderingen en biedt service aan, daar waar die voor de klant het meest relevant is. In de afgelopen drie jaar nam het aantal telefoontjes naar de klantenservice met 60% af. Belangrijkste redenen voor deze afname zijn de investeringen die T-Mobile heeft gedaan in eenvoudig te gebruiken online services en het ingezette beleid om klanten in één keer goed te helpen. Klanten kiezen bovendien steeds vaker andere servicekanalen, zoals het Forum, social media en de My T-Mobile App.

Merken

T-Mobile Netherlands is actief met de merken T-Mobile, BEN en Simpel. In het jongerensegment werkt T-Mobile samen met MTV Mobile en *bliep.