Alles over je bestelling

Bezorgen, annuleren, retourneren en meer

Bestelstatus opvragen

Vul je gegevens in en bekijk de status van je bestelling.

Bestelstatus checken

Bezorgafspraak maken & wijzigen

Hoe kan ik een bezorgafspraak maken?
  • Je ontvangt van onze koerier (AMP Logistics) per e-mail een link en inloggegevens waarmee je direct online een bezorgafspraak kunt maken. Je kunt daarmee ook inloggen via de mijnorderstatus.nl.
  • De afzender van de e-mail is T-mobile@amp-logistics.com. Heb je geen e-mail ontvangen? Kijk dan in de ‘spam’- of ‘ongewenste berichten’-map van je mailbox.
  • Tijdens het maken van de bezorgafspraak kun je kiezen voor onze basis bezorgservice of onze premium bezorgservice. Voor beiden geldt: Voor acht uur je afspraak gemaakt, is de eerstvolgende werkdag geleverd.

Basis bezorgservice (€ 0,-)
Bezorgmomenten
: Ma t/m vrij tussen 8.00-18.00 uur. Kies zelf de dag die jou uitkomt.
Tijdvak: Tijdvak van 2,5 uur waarbinnen je bestelling bezorgd wordt. De koerier kiest een tijdvak op de door jou gekozen bezorgdag. Om 8.00 uur die dag krijg je bericht welk tijdvak het wordt.
Koerier: AMP Logistics
Afspraak: Voor acht uur je afspraak gemaakt, is de eerstvolgende werkdag geleverd (indien gewenst).
Bezorging: Binnen Nederland (ook op de Waddeneilanden).

Premium bezorgservice (€ 9,95)
Bezorgmomenten
: Doordeweeks tussen 18.00-22.00 uur en op zaterdag tussen 8.30-18.00 uur. Kies zelf het moment dat jou uitkomt.
Tijdvak: Tijdvak van 2,5 uur waarbinnen je bestelling bezorgd wordt. Je kunt bij het maken van je afspraak zelf kiezen binnen welk tijdvak je bestelling bezorgd wordt en ontvangt hierover geen extra bericht.
Koerier: AMP Logistics
Afspraak: Voor acht uur je afspraak gemaakt, is de eerstvolgende werkdag geleverd (Indien gewenst.)
Bezorging: Binnen Nederland (ook op de Waddeneilanden).

Als je een prepaid Sim Only-bestelling hebt gedaan, dien je vooraf online te betalen met iDeal of creditcard.

Ik heb geen e-mail en mobiel, hoe kan ik een bezorgafspraak maken?
  • Indien je bij je bestelling geen e-mailadres hebt ingevuld, maar wel een vast telefoonnummer, dan belt de koerier van AMP Logistics binnen 1 werkdag voor het maken van een bezorgafspraak.
  • Indien je geen e-mailadres hebt ingevuld, maar wel een mobiel nummer, ontvang je binnen 1 werkdag een sms met de gegevens voor het maken van de bezorgafspraak.
Kan ik zelf kiezen wanneer mijn bestelling wordt bezorgd?
  • Ja, je kunt via de mijnorderstatus.nl zelf de dag van bezorging kiezen. De koerier bezorgt op maandag tot en met vrijdag tussen 08.00-18.00 uur. (gratis). Wil je je bestelling op een doordeweekse avond tussen 18.00-22.00 uur of op een zaterdag overdag laten bezorgen? Dat kan, deze premium service kost € 9,95.
  • Heb je een prepaid Sim Only of een prepaid internetstick besteld? Dan wordt je bestelling door PostNL bezorgd en kun je niet zelf bepalen wanneer. Nadat je eventuele betaling is verwerkt, duurt het maximaal drie werkdagen voordat je bestelling wordt bezorgd. PostNL bezorgt van dinsdag t/m zaterdag. Je bestelling wordt automatisch bezorgd op het adres dat je opgeeft in het online bestelformulier. Het is niet mogelijk het bezorgadres daarna te wijzigen.
Kan ik mijn bezorgafspraak later wijzigen?

Je kunt op werkdagen op de dag voorafgaand aan de levering tot 20.00 uur de bezorgafspraak wijzigen. Je kunt zowel de dag als het gewenste bezorgadres wijzigen. Dit kan via de mijnorderstatus.nl.

Kan ik mijn bestelling ergens anders laten bezorgen?
  • Je kunt je bestelling laten bezorgen waar je wilt. Bijvoorbeeld thuis, op je werk of bij vrienden. Je kunt het gewenste adres aangeven via mijnorderstatus.nl.
  • Als je de bestelling op je werk laat bezorgen is het handig voor de koerier als je ook de naam van het bedrijf en de afdeling waar je werkt invult.
  • Heb je een prepaid Sim Only of een prepaid internetstick besteld? Dan wordt je bestelling door PostNL bezorgd. Nadat je eventuele betaling is verwerkt, duurt het maximaal drie werkdagen voordat je bestelling wordt bezorgd. Je bestelling wordt automatisch bezorgd op het adres dat je opgeeft in het online bestelformulier. Het is niet mogelijk het bezorgadres daarna te wijzigen.

Annuleren & retourneren

Kan ik mijn bestelling nog annuleren?
  • Bestelling nog niet ontvangen - Je kunt je bestelling zelf online annuleren. Van onze koerier AMP Logistics heb je een e-mail gekregen voor het maken van een bezorgafspraak. Gebruik de inloggegevens uit deze e-mail om je afspraak te wijzigen of te annuleren via Mijn Orderstatus van AMP.
  • Bestelling al wel ontvangen - Binnen 14 dagen na ontvangst van de bestelling kan je het abonnement annuleren en de producten retour sturen.
  • Retourneren & Terugbetalen - Indien je gebruik maakt van de bedenktermijn moeten de producten compleet, onbeschadigd en in de originele verpakking geretourneerd worden. Je mag het toestel testen, mits deze dus geen val-, kras-, stoot-, of waterschade oploopt. Het recht om de bestelling kosteloos te ontbinden vervalt indien hier niet aan wordt voldaan. Uiteraard wordt de aanbetaling die eventueel al via iDeal of creditcard is voldaan, teruggestort op je rekening. Terugbetaling zal binnen 14 dagen na ontvangst van de verklaring van ontbinding en uiterlijk na ontvangst van de producten plaatsvinden.
  • Kosten - De kosten voor het retourneren via aangetekend pakket zijn voor jou en bedragen ongeveer € 8,- Als je er voor kiest om tijdens de bedenktermijn verbinding te maken met het Netwerk van T-Mobile is dit een uitdrukkelijk verzoek om te starten met de uitvoering van de overeengekomen diensten. In dat geval worden bij herroeping de kosten voor afgenomen diensten tijdens de bedenktermijn (o.a. gesprekskosten en dataverbruik) evenredig in rekening gebracht.
  • Conformiteit & Garantie - In aanvulling op de rechten die de wet de consument toekent (waaronder het recht op een deugdelijk product) kan je gedurende een periode van 2 jaar gerekend vanaf de datum waarop je je bestelling hebt ontvangen, aanspraak maken op garantie in combinatie met je afleverfactuur, je afleverbon of een ander bewijs van aanschaf of betaling. Indien er bij de levering al direct gebreken waarneembaar zijn, dan dien je dat binnen 8 dagen bij de T-Mobile Klantenservice te melden. Op eventuele reparaties zijn de T-Mobile reparatievoorwaarden zoals vermeld op de Website van toepassing.
  • Klachten en geschillen - De klant dient klachten ten aanzien van direct waarneembare gebreken aan de producten en (aanvullende) Diensten binnen 2 maanden na ontdekking van het gebrek bij T-Mobile te melden. Een geschil wordt door de Geschillencommissie slechts in behandeling genomen, indien de klant zijn klacht eerst schriftelijk aan T-Mobile heeft voorgelegd. T-Mobile zal binnen 30 dagen na ontvangst van de klacht inhoudelijk reageren, tenzij dat redelijkerwijs niet mogelijk is. In dat geval zal aan de Klant binnen die termijn kenbaar worden gemaakt wanneer de inhoudelijke reactie uiterlijk aan hem wordt meegedeeld.
  • Contact - Voor de verklaring van ontbinding kan je gedurende de bedenktermijn contact opnemen met de T-Mobile Klantenservice. Je kunt ook gebruik maken van het standaard online retourformulier.
Ik heb al betaald, hoe snel krijg ik mijn geld terug?

Heb je al betaald voor je bestelling? Dan wordt het betaalde bedrag in één tot twee weken na de annulering terugbetaald.

Ik heb een verkeerd toestel ontvangen, wat nu?

Als je een verkeerd toestel hebt ontvangen dan kun je contact opnemen met T-Mobile Klantenservice. Een medewerker van T-Mobile Klantenservice vult dan een retourformulier voor je in en vraagt je de bestelling retour te sturen. Zodra deze bij T-Mobile binnen is, wordt de juiste bestelling binnen vijf werkdagen bezorgd.

Ik heb een defect toestel gekregen, wat nu?

In het geval dat je nieuwe telefoon defect blijkt te zijn op het moment dat je deze ontvangt, zorgen wij voor een omruiling van je toestel. Hiervoor kun je contact opnemen met T-Mobile Klantenservice. Geef duidelijk aan dat je toestel binnen acht dagen na ontvangst defect is en zorg dat je de pakbon bij de hand hebt.

Gaat je toestel later kapot? Lees dan de garantie- en reparatievoorwaarden.

Bezorging

Ik ben een nieuwe klant bij T-Mobile. Hoe verloopt de bezorgprocedure?

Abonnementen (met en zonder toestel)

  • Bij de bezorging van je bestelling controleert de koerier het legitimatiebewijs dat je hebt opgegeven bij je bestelling. Je BSN-nummer wordt niet ingescand.
  • De koerier vraagt je €0,01 te pinnen (dit maakt T-Mobile over aan Warchild). Het is niet verplicht om saldo op je rekening te hebben; het gaat om de controle of het opgegeven rekeningnummer geldig is. Indien nodig, kun je de kosten van je toestel voldoen met pin of met gepast contant geld.
  • Vervolgens vraagt de koerier je het contract te tekenen. Omdat je dit contract persoonlijk moet tekenen, kun je alleen zelf je bestelling in ontvangst nemen. Iemand anders machtigen is niet mogelijk.  
  • Daarna ontvang je je bestelling, veel plezier ermee! 
  • Na de bezorging, stuurt de koerier een bericht naar T-Mobile en wordt je contract geactiveerd op de door jou aangegeven datum.
  • Je kunt je abonnement eventueel wijzigen of uitbreiden via My T-Mobile.

PrePaid Sim Only of internetstick
Heb je PrePaid Sim Only of prepaid internetstick besteld? Na je online betaling wordt je bestelling via de post bezorgd. Je hoeft er niet voor thuis te blijven.

PrePaid-telefoon
Heb je een PrePaid-telefoon besteld? Na de verwerking van je online betaling, krijg je van onze koerier AMP Logistics een email waarmee je een bezorgafspraak kunt maken. Bij de bezorging vraagt de koerier je een geldig legitimatiebewijs te tonen. Na het tekenen voor ontvangst, ontvang je de bestelling. PrePaid-bestellingen mogen - indien gewenst - in ontvangst genomen worden door gemachtigden. Deze persoon dient dan zowel zijn of haar eigen legitimatiebewijs als dat van jou te tonen aan de koerier.

Ik ben al klant bij T-Mobile. Wat is de bezorgingprocedure van T-Mobile/AMP?

Abonnement met toestel

  • Bij de bezorging van je bestelling controleert de koerier het legitimatiebewijs dat je hebt opgegeven bij je bestelling. Indien nodig, kun je de kosten van je toestel voldoen met pin of met gepast contant geld.
  • Vervolgens vraagt de koerier je het contract te tekenen. Omdat je dit contract persoonlijk moet tekenen, kun je alleen zelf je bestelling in ontvangst nemen. Iemand anders machtigen is niet mogelijk. 
  • Vervolgens ontvang je je bestelling; veel plezier ermee!
  • Je kunt je abonnement eventueel wijzigen of uitbreiden via My T-Mobile.

Sim Only-abonnement 
Indien je verlengt met een sim only abonnement, behoud je gewoon je eigen telefoonnummer en hoef je geen contract te tekenen. Er komt geen koerier langs.

Hoe lang duurt het voordat mijn bestelling bezorgd wordt?
  • Indien je bestelling op voorraad is, wordt deze bezorgd op de met de koerier afgesproken dag.
  • Indien je bestelling niet op voorraad is, word je hierover geïnformeerd via sms. Zodra het toestel weer voorradig is, ontvang je van onze koerier (AMP Logistics) per e-mail een link waarmee je direct online een bezorgafspraak kunt maken.
  • Heb je een prepaid Sim Only of een prepaid internetstick besteld? Dan wordt je bestelling door PostNL bezorgd en kun je niet zelf bepalen wanneer. Nadat je eventuele betaling is verwerkt, duurt het maximaal drie werkdagen voordat je bestelling wordt bezorgd.
Wat gebeurt er als ik niet thuis ben als mijn bestelling bezorgd wordt?
  • Als je niet thuis bent dan kun je via de mijnorderstatus.nl opnieuw een bezorgafspraak maken.
  • Je kunt dit doen op dezelfde manier, de link die je per e-mail hebt gekregen werkt nog steeds.
  • Je krijgt ook een e-mail ter herinnering, met daarin ook de link en code voor de mijnorderstatus.nl.
  • Indien je tweede keer niet in staat bent de bestelling in ontvangst te nemen, dan wordt je bestelling automatisch geannuleerd.
Wat gebeurt er als mijn bestelling vertraagd is?

Via de mijnorderstatus.nl kun je de actuele status van je bestelling volgen. In het geval van een vertraging houdt T-Mobile je daarnaast per sms op de hoogte.

Wat gebeurt er als een toestel niet op voorraad is?
  • Indien je bestelling niet voorradig is, zie je hiervan op de website een melding zodra je je bestelling plaatst.
  • Je krijgt de informatie over de langere levertijd ook via de bevestigingsmail van T-Mobile. Op het moment dat het toestel weer voorradig is, ontvang je van onze koerier (AMP Logistics) per e-mail een link waarmee je direct online een bezorgafspraak kunt maken.
Hoe gaat T-Mobile om met de vertrouwelijkheid van mijn persoonsgegevens?

Bescherming persoonsgegevens

  • T-Mobile hecht veel waarde aan het beschermen van je persoonsgegevens en zal deze nooit verstrekken aan derden. In ons Privacy Statement vind je hierover meer informatie.
  • Onze koerier AMP Logistics heeft in 2006 haar verwerkingsprocessen vrijwillig laten vastleggen bij het College Bescherming Persoonsgegevens. Meer informatie hierover kun je vinden op Cbpweb.nl.

Gebruik van persoonsgegevens
Je persoonsgegevens worden na afhandeling van de bezorging verstuurd naar T-Mobile en worden bij AMP Logistics op een veilige wijze gewist. T-Mobile gebruikt de gegevens om contact op te kunnen nemen met haar klanten.
 
BSN-nummer
Het burgerservicenummer (BSN-nummer) mag wettelijk niet worden ingescand en opgeslagen door telecomaanbieders. De koerier gebruikt daarom een mal waarmee het BSN-nummer wordt afgeschermd tijdens het inscannen van je identiteitsbewijs.
 
Veilig betalen per PIN
De koeriers van AMP Logistics zijn uitgerust met een mobiele betaalautomaat. De koerier is geïnstrueerd om weg te kijken op het moment dat je de pincode intoetst. Verder worden de mobiele betaalautomaten elke dag nagelopen. Zaken als skimmen komen dan ook niet voor.
 
Betrouwbare bezorgers
De koeriers werken in veel gevallen al jaren voor AMP Logistics, de standaard vereisten zijn onder andere een Verklaring Omtrent Gedrag en het tekenen van een geheimhoudingsverklaring.
 
Wie is de bezorger?
Op de dag van bezorging kun je op je persoonlijke pagina op mijnorderstatus.nl een foto zien van de koerier die de volgende dag je bestelling bezorgt. Zo weet je wie je kunt verwachten. Ook zal hij zich bij aankomst legitimeren met zijn bedrijfspas. 

De koerier kon mijn bestelling niet afgeven, wat nu?
  • Het komt soms voor dat de gegevens die zijn ingevuld bij de bestelling niet overeenkomen met de gegevens in het identiteitsbewijs. De koerier mag dan de bestelling niet afgeven. T-Mobile wil namelijk voorkomen dat we een contract afsluiten met onjuiste gegevens.
  • Om dit ongemak zo snel en eenvoudig mogelijk op te lossen bieden wij je de volgende service aan:
  • Je wordt binnen 24 uur gebeld door een medewerker van T-Mobile Klantenservice.
  • Je bestelling wordt direct telefonisch afgehandeld; je hoeft daarna zelf geen actie meer te ondernemen.
  • Dit wordt ook bevestigd in een e-mail van AMP Logistics, deze krijg je uiterlijk de ochtend erna.
Wanneer kan ik bellen met mijn nieuwe telefoon?

Zodra je je nieuwe telefoon ontvangt, kun je hier binnen enkele minuten mee bellen. Dit gebeurt automatisch, dus hier hoef je niets voor te doen. Heel af en toe komt het voor dat het iets langer duurt voordat je nieuwe abonnement geactiveerd is. Tip: zet je telefoon uit en dan weer aan; soms helpt dit. Kun je binnen 24 uur nog niet bellen? Neem contact met ons op. 

Waarom mag mijn partner niet tekenen voor mijn bestelling?

Nieuwe klanten
Na het ontvangen van de bestelling doet T-Mobile een onderzoek op basis van de door de aanvrager ingevulde gegevens. Omdat T-Mobile de gegevens van klanten wil beschermen en je identiteit niet persoonlijk kan contoleren, mag er niet aan derden uitgeleverd worden.

Bestaande klanten
Indien je bij je verlenging een toestel bestelt, vraagt de koerier je bij de bezorging je contract te tekenen. Omdat je dit contract persoonlijk moet tekenen, kun je alleen zelf je bestelling in ontvangst nemen. Iemand anders machtigen is niet mogelijk.

Prepaidklanten
Prepaidbestellingen mogen indien gewenst in ontvangst genomen worden door gemachtigden. Deze persoon dient dan zowel zijn of haar eigen legitimatiebewijs als dat van jou te tonen aan de koerier.

Bestelling & betaling

Hoe plaats ik een bestelling?
  • Je plaatst een bestelling op www.t-mobile.nl. of www.mtvmobile.nl. Als je een zakelijke bestelling wilt doen, dan kan dit op www.t-mobile.nl/zakelijk. Ben je al klant bij T-Mobile en wil je je huidige abonnement wijzigen of uitbreiden met extra bundels? Log dan in op My T-Mobile en bekijk de mogelijkheden.
  • Let bij het invullen van je gegevens op het volgende:
    - De gegevens dienen overeen te komen met de gegevens die op het identiteitsbewijs staan dat je gebruikt voor je online bestelling.
    - Het is niet mogelijk om een zakelijk rekeningnummer op te geven. De koerier kan dan je bestelling niet afleveren. 
  • Vul je huidige mobiele nummer in bij je online bestelling. Dit nummer is nodig om een bezorgafspraak met je te maken en om je op de hoogte te houden van de status van je bestelling.
Ik heb een T-Mobile abonnement, kan ik een tweede abonnement afsluiten?

Indien je al een T-Mobile abonnement hebt en je wilt een tweede abonnement afsluiten, dan kan dit onder de volgende voorwaarden: je huidige abonnement is minimaal twee maanden geleden afgesloten en de eerste twee facturen zijn op tijd betaald. Bestel je eerder dan dit of heb je je facturen niet (op tijd) betaald? Dan krijg je bij het plaatsen van een nieuwe bestelling een bericht dat je geen abonnement af kunt sluiten. Als je een openstaande betaling hebt bij T-Mobile kun je op dat moment ook geen tweede abonnement afsluiten. Lees op de pagina Online betalen wat je kunt doen om je openstaande betaling te voldoen. Zodra de betaling verwerkt is, kun je de tweede bestelling alsnog plaatsen. Heb je hierover nog vragen? Kijk ook bij de vraag 'Wat betekent het risico-onderzoek van T-Mobile voor mij?' op deze pagina, of neem contact met ons op.

Ik ben nog geen 18 jaar. Mag ik een bestelling plaatsen?

Voor het aanvragen van een T-Mobile abonnement moet je 18 jaar oud zijn. Mag je van je ouders/voogd toch een abonnement aangaan? Dan moet de bestelling geplaatst worden op naam en gegevens van je ouders/voogd zelf. Dat geldt ook voor bijvoorbeeld het rekeningnummer, omdat er alleen kan worden afgeschreven van een rekeningnummer dat aan een meerderjarige toebehoort.

Voor het zelfstandig aanschaffen van een T-Mobile PrePaid-product moet je 16 jaar oud zijn. Als je tussen de 12 en 16 jaar oud bent, mag je wel bestellen, maar moet er bij de bezorging van je bestelling altijd een ouder/voogd aanwezig zijn.

Kan ik voor iemand anders bestellen?

Het komt vaak voor dat mensen een abonnement bestellen voor bijvoorbeeld een partner of een (minderjarig) kind. Om zo’n bestelling zo vlot mogelijk te laten verlopen, is het handig de volgende regels te kennen. Voor het aanvragen van een T-Mobile abonnement moet je 18 jaar oud zijn. Als de ouders/voogd toch een abonnement willen afsluiten voor een minderjarig kind, dan moet de bestelling geplaatst worden op naam en gegevens van de ouders/voogd zelf. Alle gegevens die worden gebruikt bij de bestelling moeten dus van de ouder/voogd zelf zijn. Dat geldt bijvoorbeeld ook voor het rekeningnummer.

Het is na het afsluiten van het abonnement mogelijk het rekeningnummer te laten wijzigen via My T-Mobile, maar het moet altijd een rekeningnummer zijn van een meerderjarige. Bij bestellingen voor een partner geldt ook: of alle eigen gegevens invullen (aanvrager), of alle gegevens invullen van de partner. Want bij een bestelling waarbij zowel gegevens van de ene als de andere partner zijn gebruikt, kan T-Mobile helaas niet uitleveren.

Waar kan ik de status van mijn bestelling volgen?

Zodra je besteld hebt, kun je via de bestelstatus volgen waar je bestelling op dat moment is. Zodra je een mail ontvangt van onze koerier AMP Logistics, kun je via die mail zelf je bezorgafspraak inplannen. En vanaf dat moment kun je de status van je bestelling en afspraak volgen via mijnorderstatus.nl. Van AMP Logistics ontvang je daarvoor de inloggegevens.

Heb je een bestelling geplaatst met je T-Mobile Extra punten? Log in en bekijk de bestelstatus voor abonnees.

Heb je een cadeau besteld dat je per e-mail ontvangt? (Bijvoorbeeld een Pathé e-voucher). Controleer dan of de mail in de spamfolder van je e-mailbox is terechtgekomen. Mocht je vijf werkdagen na je bestelling niets ontvangen hebben, neem dan contact op met de Klantenservice.

Met welke identiteitsbewijzen kan ik bestellen?

Voor het bestellen van een PrePaid-pakket kun je ieder geldig identiteitsbewijs gebruiken. Het is ook mogelijk om bij een PrePaid-bestelling iemand anders te machtigen om jouw bestelling in ontvangst te nemen. Hiervoor moet de ontvanger zowel jouw identiteitsbewijs als het eigen identiteitsbewijs kunnen tonen.
 
Voor het bestellen van een nieuw T-Mobile abonnement heb je een van de volgende identiteitsbewijzen nodig:

  • Nederlandse Europese ID-kaart
  • Nederlands rijbewijs
  • Nederlands paspoort
  • Buitenlands paspoort met IND-sticker Verklaring inschrijving unie
  • Buitenlands paspoort met IND-sticker Verblijfsaantekening
  • Verblijfsvergunning types 1-4
  • Verblijfskaart type EU/EER 
  • Geprivilegieerdendocument

Heb je alleen een buitenlands paspoort, zonder geldige IND-sticker? Dan kun je PrePaid-bestellingen plaatsen en een Sim Only-abonnement aanvragen. Het aanschaffen van een telefoon met abonnement is niet mogelijk als je alleen een buitenlands paspoort hebt.

Let op: als je de gegevens van je identiteitsbewijs invult op de website, is het heel belangrijk dat deze correct zijn. Bij bezorging van je pakket zal de koerier dit controleren. Het is dus ook belangrijk dat je het identiteitsbewijs kunt tonen dat je hebt gebruikt bij je online bestelling.

Heb je al een T-Mobile abonnement en wil je nog een contract afsluiten? Dan kan dat met ieder geldig identiteitsbewijs. Het is ook mogelijk om iemand anders te machtigen om jouw bestelling in ontvangst te nemen. Hiervoor moet de ontvanger zowel jouw identiteitsbewijs als het eigen identiteitsbewijs kunnen tonen.

Wil je een IND sticker aanvragen? Ben je EU burger en verblijf je langer dan drie maanden in Nederland? Dan ben je wettelijk verplicht om je in te laten schrijven bij het IND. De inschrijving is gratis. Via het telefoonnummer 0900-1234561 kun je een afspraak maken met het IND om de IND sticker te laten maken. Ben je geen EU burger? Ook dan is het verplicht om een verblijfsvergunning te hebben indien je langer dan drie maanden in Nederland wilt verblijven.

Hoe weet ik of T-Mobile mijn bestelling goed heeft ontvangen?

Nadat je een bestelling hebt geplaatst, ontvang je binnen enkele minuten een bevestigingsmail. Via deze mail kun je - indien nodig - de betaling regelen en T-Mobile Nummerbehoud aanvragen.

Heb je de orderbevestiging (e-mail) niet ontvangen? Het kan zijn dat je bestelling onverhoopt wat vertraging heeft opgelopen, waardoor je de orderbevestiging later ontvangt. Plaats in dat geval niet opnieuw een bestelling. Deze zal namelijk afgewezen worden, omdat het niet mogelijk is om in korte tijd twee bestellingen te plaatsen (met uitzondering van prepaid producten; daar kunnen er wel meerdere van besteld worden in een kort tijdsbestek).

Als je bestelling vertraagd is, sturen we je hierover een sms. De Klantenservice kan de status van de bestelling nog niet inzien op het moment dat de orderbevestiging nog niet is verstuurd. We raden je daarom aan om de sms en bevestigingsmail af te wachten.  

Hoe kan ik mijn huidige mobiele nummer behouden?

Nadat je bestelling per e-mail is bevestigd, kun je via diezelfde e-mail snel en gemakkelijk nummerbehoud regelen. Je kunt nummerbehoud ook online regelen. Kijk op de pagina Nummerbehoud voor meer informatie.

Als je bij je online-bestelling niets invult bij 'Nummerbehoud' krijg je automatisch een nieuw mobiel nummer.

Als je al klant bent bij T-Mobile, dan behoud je automatisch je huidige telefoonnummer.

Hoe kan ik mijn betaling regelen?
  • Nadat je bestelling per e-mail is bevestigd kun je (indien nodig) via diezelfde e-mail veilig en gemakkelijk online je betaling regelen. Je kunt direct betalen met iDeal of Creditcard (Mastercard, VISA of American Express). Als je met credit card betaalt, kan dit vanwege veiligheidsoverwegingen alleen vanuit Nederland.
  • Om de veiligheid van je online-betaling te garanderen vragen we je te controleren of het adres begint met https://www.
  • Bestel je een abonnement? Dan kun je ook aangeven dat je wilt betalen bij bezorging van je bestelling (rembours). Indien er een betaling gedaan moet worden, maar je geen keuze maakt voor een betaalwijze, wordt deze na 12 uur automatisch op 'rembours' gezet.
  • Bestel je een prepaidproduct? Dan kun je alleen via iDeal of met creditcard (Mastercard, VISA of American Express) betalen. Remboursbetalingen zijn niet mogelijk. Na het plaatsen van je prepaidbestelling heb je 7 dagen de tijd om de betaling te doen; daarna vervalt de bestelling automatisch.
Wat betekent het risico-onderzoek van T-Mobile voor mij?

Bij de aanvraag van een nieuw abonnement voert T-Mobile standaard een risico-onderzoek uit. Op basis van de uitkomst daarvan, wordt een eindscore bepaald.
Is deze score voldoende, dan krijg je binnen een paar minuten per mail een bevestiging van je bestelling. Een andere mogelijke uitkomst is dat je wel een Sim Only-abonnement kunt afsluiten, maar geen abonnement met telefoon. Je ontvangt dan een e-mail met de link naar de scherpste Sim Only-aanbiedingen. Verder is het altijd mogelijk om een PrePaid-bestelling te plaatsen.

Tot slot kan het zijn dat het onderzoek uitwijst dat je alleen een PrePaid-bestelling kunt doen. Ook dan ontvang je een e-mail, met daarin een link naar de beste PrePaid-aanbiedingen; telefoons, Sim Only en internet.

We kunnen ons voorstellen dat je wilt weten wat de reden van een (gedeeltelijke) afwijzing precies is. Het kan zijn dat de score als onvoldoende is beoordeeld, omdat je bijvoorbeeld een rekening open hebt staan bij T-Mobile, of omdat er meerdere aanvragen voor abonnementen in korte tijd zijn gedaan. Als dit het geval is, kun je je bestelling alsnog plaatsen zodra dit administratief is afgehandeld. Om te kunnen bepalen of je tot deze categorie behoort hebben we in de e-mail die je ontvangt een zelftest toegevoegd.

Zelftest bij (gedeeltelijke) afwijzing
Door enkele vragen van de zelftest te beantwoorden zie je direct of je alsnog je bestelling kunt plaatsen. Vul de zelftest in voor nieuwe klanten of voor bestaande klanten.

Waar vind ik info over het puntenspaarprogramma?

Door je aan te melden voor T-Mobile Extra spaar je automatisch iedere maand punten. Deze punten kun je inwisselen in de T-shop (voor korting op een toestel of accessoires) of in de online catalogus. Je kunt sparen voor factuurkorting, telefoonaccessoires, Pathé filmkaarten en nog veel meer leuke cadeaus. Aanmelden kan via My T-Mobile.

Welke simkaart zit er bij mijn bestelling?

Als je een nieuw toestel hebt besteld, zit hier standaard een passende simkaart bij. Als je een Sim Only-abonnement hebt besteld, ontvang je een standaard simkaart die je gemakkelijk kunt verkleinen naar een microsim. Heb je een nanosim nodig, neem dan contact op met de T-Mobile Klantenservice.

Simkaart

Abonnement wijzigen & uitbreiden

Kan ik mijn abonnement wijzigen of uitbreiden?

Ja, dat kan. Zodra je je bestelling hebt ontvangen, ontvang je van T-Mobile een welkomstmail. Via die e-mail kun je je aanmelden voor My T-Mobile. Op My T-Mobile zie je in je verbruikstatus hoeveel belminuten/sms'jes je die maand nog over hebt. Je kunt je abonnement/tariefplan wijzigen en ook extra bundels toevoegen.
Daarnaast kun je je aanmelden voor T-Mobile Extra waarmee je gratis spaart voor kortingen, gadgets en andere cadeaus.

Ik ben nu PrePaid-klant maar wil graag een abonnement. Hoe regel ik dat?

Je kunt met Nummerbehoud overstappen naar een T-Mobile abonnement (hiervoor moet je wel 18 jaar of ouder zijn). Overstappen van PrePaid naar een abonnement is gratis.

Wat gebeurt er met mijn PrePaid-beltegoed als ik overstap naar T-Mobile Abonnee?

Heb je nog beltegoed op het moment dat je overstapt? Dan krijg je dit tegoed (tot een maximum van € 20,- ) als korting op je eerste factuur. Dit geldt alleen als je overstapt van T-Mobile PrePaid naar een T-Mobile abonnement en als je je overstap hebt geregeld via een T-Mobile Shop.

Digitaal contract

Wat is een digitaal contract?

Een digitaal contract wordt op een laptop afgehandeld: op het beeldscherm van de laptop controleer je je gegevens en voer je samen met de koerier wijzigingen door als dat nodig is. Vervolgens teken je het contract met een digitale pen op het beeldscherm van de laptop.

Is het contract rechtsgeldig?

Ja, een digitaal contract is volgens Europese regelgeving even rechtsgeldig als een normaal papieren contract.

Is een digitaal contract veilig?

Ja, een digitaal contract is veilig. De handtekening die je zet wordt beveiligd met een elektronisch certificaat. De handtekening kan daarna niet meer worden gewijzigd en bijvoorbeeld ook niet worden gebruikt door iemand anders. Het contract wordt ‘versleuteld’ opgeslagen en kan alleen worden geopend met je wachtwoord. Indien u een nieuwe klant bent, is het wachtwoord het rekeningnummer dat u hebt opgegeven bij uw bestelling. Voor bestaande klanten die een abonnement met toestel hebben vernieuwd, is het wachtwoord de postcode van het afleveradres. Voer de postcode als volgt in: 1234AA (4 cijfers, 2 hoofdletters).

Hoe werkt het?

De afhandeling van het digitaal contract duurt ongeveer 3-5 minuten. Het proces in zes stappen:

  • De koerier draagt altijd bedrijfskleiding met het AMP-logo erop en identificeert zich met de AMP bedrijfspas. Hij vraagt of je het contract aan de deur wilt afhandelen of binnen.
  • De koerier vraagt om je identeitsbewijs en bankpas dat je hebt gebruikt bij je bestelling. Vervolgens zal hij controleren of de gegevens op het contract hiermee overeenkomen.
  • Vervolgens vraagt hij je om € 0,01 te pinnen, ter control van de bankpas. T-Mobile doneert deze € 0,01 aan War Child.
  • De koerier zal hierna je identiteitsbewijs, bankpas en PIN-betaalbewijs inscannen. Deze gegevens worden bij T-Mobile samen met je contract beveiligd opgeslagen.
  • De koerier laat je het contract controleren op het beeldscherm van zijn laptop en indien nodig kun je dan nog gegevens wijzigen. Als alles klopt teken je het digitale contract.
  • Je T-Mobile contract ontvang je per mail, na bezorging van je bestelling. Voor bestaande klanten die een abonnement met toestel hebben vernieuwd, is het wachtwoord de postcode van het afleveradres. Voer de postcode als volgt in: 1234AA (4 cijfers, 2 hoofdletters).
Ik ben mijn digitale contract kwijt, wat nu?

Je kunt contact opnemen met T-Mobile Klantenservice. Je ontvangt dan per post een papieren contract.

Ik wil graag alsnog een papieren contract

Je kunt contact opnemen met T-Mobile Klantenservice. Je ontvangt dan per post een papieren contract.

Ik heb geen (werkend) e-mailadres

Je kunt contact opnemen met T-Mobile Klantenservice. Je ontvangt dan per post een papieren contract.

Hoe werkt bezorging en het digitale contract?

Stap 1 - Identificatie

  • De koerier identificeert zich aan de deur en vraagt of je het contract aan de deur wilt afhandelen of binnen.

Stap 2 - Contract controleren

  • De koerier controleert je persoonlijke gegevens, indien nodig kunnen deze aangepast worden.
  • Teken je digitale contract op de laptop.

Stap 3 - Bankpas & ID

  • De koerier scant de bankpas en het identiteitsbewijs dat je hebt gebruikt bij je bestelling. Het BSN-nummer wordt niet ingescand.
  • De koerier vraagt je € 0,01 te pinnen ter controle van je bankpas. T-Mobile doneert deze € 0,01 aan War Child.

Stap 4 - Contract per mail

  • Je ontvangt het contract direct per e-mail en daarna natuurlijk je bestelling: veel plezier ermee namens T-Mobile!