Voorkom een hoge factuur

Bespaar kosten op je rekening

Controle over je eerste factuur

Er zit een periode tussen de start (activatie) van het contract en de dag dat je het eerste volledige tegoed ontvangt. Op je eerste factuur betaal je de gedeeltelijke maandkosten voor de eerste, kortere periode van je contract, plus de maandkosten voor de volledige maand die daarop volgt. Als je in de eerste, kortere periode méér verbruikt dan het 'naar verhouding'-tegoed, worden er gebruikskosten buiten de bundel in rekening gebracht. Het is dus slim om hier rekening mee te houden!

Lees meer over jouw eerste factuur
Geen kosten buiten je bundel

Er zijn kosten die niet worden verrekend met het tegoed dat je maandelijks vooraf inkoopt. Gebruikskosten kunnen, afhankelijk van je abonnement en eventuele Voordeelbundels, veroorzaakt worden door onder andere:

  • gebruik te maken van mobiel internet
  • gebruik te maken van sms-diensten
  • te bellen/sms'en/internetten in of naar het buitenland
  • te bellen naar betaalde servicenummers
  • meer te bellen/sms'en dan je aan tegoed hebt ingekocht. Bij gebruik buiten je bundel(s) gelden vaak andere tarieven. Zie hiervoor de prijslijst van je abonnement.

Als je de kosten buiten je bundel wilt minimaliseren, is het verstandig om te bekijken welk abonnement je hebt. Wil je je abonnement aanpassen, bekijk dan eens de voordeelbundels die je gemakkelijk kunt activeren.

Besparen op sms-diensten

Wil je een sms-dienst stoppen? Stuur dan met je eigen telefoon een sms-bericht met de tekst ‘STOP’ naar het (viercijferige) nummer waarvan je de sms-dienstberichten ontvangt. Ook is het mogelijk om je mobiele nummer te blokkeren voor álle betaalde sms-diensten. Als je meer informatie wilt opvragen over de aanbieder van de sms-dienst, kun je de gegevens van de aanbieder opzoeken via Payinfo.

Blokkades instellen op My T-Mobile
Check regelmatig je belstatus

Bekijk regelmatig hoeveel belminuten je nog hebt op My T-Mobile of met de My T-Mobile app. Je kunt je belstatus ook opvragen door te bellen naar het gratis nummer 1202.

Let op: de belstatus geeft een indicatie van het tegoed voor de lopende factuurperiode en geeft aan welke kosten je buiten je bundel hebt gemaakt (excl. btw) in deze periode. Het is niet meer dan een indicatie van je resterende tegoed en de hoogte van je komende factuur. De overige kosten zijn zichtbaar op de eerstvolgende factuur die je ontvangt.

Handig om te weten over kosten
  • Verstuurde sms'jes worden berekend per 160 tekens. Verstuur je bijvoorbeeld een sms'je van 170 tekens, dan betaal je 2 smsjes.
  • Gesprekken kunnen worden afgerond naar volledige minuten. Raadpleeg hiervoor de prijslijst van je abonnement.
  • Ben je in een grensgebied? Dan kán je toestel automatisch overschakelen op het buitenlandse netwerk. Je kunt dit voorkomen door je toestel in te stellen op 'handmatig netwerk kiezen’, zodat je gebruik blijft maken van jouw T-Mobile abonnement.
  • Als je een betalingsachterstand hebt gehad, brengt T-Mobile administratiekosten (€ 15,- incl. btw) per te laat betaalde factuur en/of heraansluitkosten (€ 25,- incl. btw) in rekening.
  • Een eventuele promotionele korting geldt voor een bepaalde periode. De exacte looptijd kun je vinden in je contractbevestiging. Daarbij vervalt een korting, als je je abonnement of Voordeelbundel wijzigt.