Inflatiecorrectie

Ieder jaar stijgt het prijspeil in Nederland als gevolg van prijsinflatie. Dit heeft ook impact op onze bedrijfsvoering omdat hiermee onze kosten stijgen. Daarom verhogen wij elk jaar de abonnementskosten of gebruikskosten van de meeste abonnementen. Hiervoor gebruiken we het inflatiepercentage dat door het Centraal Bureau voor de Statistiek wordt bepaald. Het verhogen van de kosten met een inflatiepercentage noemen wij inflatiecorrectie.

Wij hebben ervoor gekozen om alle informatie over onze tarieven in 1 document te zetten: de prijslijst. Dit is een onderdeel van de overeenkomst. Hier staat dus ook de inflatiecorrectie omschreven. Alle nieuwe klanten krijgen deze prijslijst in het welkomstpakket en kunnen deze altijd terugvinden op t-mobile.nl, My T-Mobile en via de My T-Mobile app.

Wat is inflatiecorrectie en waarom doen jullie dit?

Ieder jaar stijgt het prijspeil in Nederland als gevolg van prijsinflatie. Dit heeft ook impact op onze bedrijfsvoering omdat hierdoor onze kosten stijgen. Daarom verhogen wij elk jaar de abonnementskosten van de meeste abonnementen. Hiervoor gebruiken we het inflatiepercentage dat door het Centraal Bureau voor de Statistiek wordt bepaald. Het verhogen van de abonnementskosten met een inflatiepercentage heet inflatiecorrectie.

Is de inflatiecorrectie van toepassing voor mij?

De inflatiecorrectie wordt alleen op abonnementen doorgevoerd die na 5 december 2010 en vóór 1 oktober 2013 nieuw zijn aangesloten of vernieuwd. Wij voeren geen inflatiecorrectie door als er 3 maanden of minder van jouw contract verstreken zijn. Dit geldt voor de volgende abonnementen (regulier en Sim Only): 

  • Stel Samen & Samengesteld
  • T-Mobile Basis 
  • MTV Mobile
  • Relax ‘11
  • Smart (Smart Seconds, Smart Start, Smart Plus en iSmart)
  • i-Abonnement ‘11
  • i-Plan ‘08
  • Bel & Sms (Web)
  • Mobiel Internet
  • Voordeelsim
Hoe wordt het inflatiecorrectie percentage door ons berekend?

We berekenen dit niet zelf, maar gebruiken het inflatiepercentage van juni 2013 dat door het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS) is bepaald. De aanpassing voor 2014 is gebaseerd op de stijging van de Consumentenprijsindex van het CBS over de periode 1 juli 2012 t/m 30 juni 2013.

In juni 2013 was de inflatie 2,9%. Let op: dit percentage kan anders zijn dan die van andere bedrijven. Niet iedereen gebruikt dezelfde periodes.

Heb je een korting op jouw abonnement? Dan wordt deze korting berekend over het originele maandbedrag en niet over het maandbedrag na de inflatiecorrectie.

Waarom wordt het inflatiepercentage van juni gebruikt?

De maandelijkse inflatiepercentages van het CBS geven aan hoe de prijzen van goederen en diensten voor consumenten in een jaar zijn ontwikkeld. Het percentage van juni 2013 gaat  dus over de periode van 1 juli 2012 t/m 30 juni 2013.

Bij inflatiecorrectie passen we ieder jaar in januari de maandelijkse kosten van het abonnement aan met het inflatiepercentage. Om dit te kunnen doen moeten we in oktober deze wijzigingen in onze systemen opnemen. We gebruiken hiervoor het laatst beschikbare inflatiepercentage. In oktober is dit het percentage van juni.

Hoe werkt inflatiecorrectie voor mij als zakelijke klant?

Alle informatie over de inflatiecorrectie voor zakelijke klanten kunt u vinden op t-mobile.nl/zakelijk/inflatiecorrectie.