Nummerbehoud

Eenvoudig je eigen nummer behouden

Je kunt gratis T-Mobile Nummerbehoud aanvragen. Bijvoorbeeld wanneer je van een andere provider naar T-Mobile gaat of als je je huidige T-Mobile PrePaid-nummer wilt meenemen naar een T-Mobile abonnement. Dit gebeurt niet automatisch, je moet zelf nummerbehoud aanvragen.

Nummerbehoud aanvragen

Heb je al een nieuw T-Mobile abonnement, maar nog geen nummerbehoud aangevraagd? Dan kan dat nu alsnog.

Status aanvraag nummerbehoud

Het in behandeling nemen van de aanvraag duurt maximaal 2 werkdagen. Je ontvangt dan na goedkeuring een sms met datum van overzetting.

Hoe vraag ik Nummerbehoud aan?

Je bent nog geen T-Mobile klant

Bij je bestelling kun je direct aangeven dat je gratis gebruik wilt maken van Nummerbehoud.

Je bent al een T-Mobile klant

  • Wil je alsnog je mobiele nummer overzetten vanaf een andere telecomaanbieder? Dien dan een aanvraag in bij de T-Mobile Shop, of vraag het online aan. 
  • Wil je je T-Mobile telefoonnummer overzetten naar een nieuwe T-Mobile aansluiting? Als je al een nieuwe T-Mobile aansluiting hebt, kun je Nummerbehoud 'van T-Mobile naar T-Mobile aanvragen door het online aanvraagformulier Nummerbehoud in te vullen.  Ook wanneer je overstapt van een zakelijk abonnement, of juist naar een zakelijk abonnemnent toe gaat, kun je het online aanvraagformulier Nummerbehoud invullen.
  • Wil je je T-Mobile telefoonnummer overzetten naar een andere telecomaanbieder? Neem dan contact op met je nieuwe provider.
Hoe werkt Nummerbehoud?
  • Schaf een T-Mobile simkaart aan (Abonnee of PrePaid) en geef aan dat je je mobiele nummer wilt behouden. Voor de aanvraag Nummerbehoud hebben wij de volgende informatie nodig:
    - Je naam, adres en woonplaats.
    - Het te behouden mobiele nummer.
    - De naam van je huidige telecomaanbieder.
    - De wijze waarop je bij je huidige telecomaanbieder geregistreerd bent: particulier of zakelijk.
    - Het simkaartnummer (als: particulier) of klantnummer (als: zakelijk) bij je huidige aanbieder; beide is altijd goed.
    - De gewenste datum voor Nummerbehoud.
  • Op het moment dat je je simkaart in ontvangst hebt genomen, dient T-Mobile een aanvraag voor Nummerbehoud in bij je huidige provider. Met dit verzoek wordt er automatisch een aanvraag ingediend voor het opzeggen van je huidige aansluiting (Abonnee of PrePaid). Dit hoef je dus niet zelf te doen.
  • Je krijgt binnen 5 werkdagen per post en sms een bevestiging van je aanvraag voor Nummerbehoud.
  • De dag voor het Nummerbehoud, stuurt T-Mobile je ter herinnering nog eens een sms-bericht.
  • Op de dag van het Nummerbehoud zul je merken dat je oude simkaart plotseling geen bereik meer heeft. Plaats dan je nieuwe T-Mobile simkaart in je toestel. Na (maximaal) enkele uren ben je vervolgens bereikbaar op het T-Mobile netwerk met je eigen mobiele nummer. Wanneer de overzetting is voltooid, sturen wij je een bevestiging per sms.
  • Nummerbehoud is succesvol afgerond.

Tip: Bij het overzetten van je mobiele nummer komen bewaarde voicemailberichten te vervallen. Ook de gegevens op je oude simkaart (zoals bewaarde telefoonnummers) zijn niet meer bruikbaar. Wij adviseren je daarom telefoonnummers in het telefoonboek van je oude simkaart te kopiëren naar je nieuwe toestel. Zo voorkom je dat je nummers verloren gaan tijdens het proces van Nummerbehoud.

Voorwaarden voor Nummerbehoud
  • Nummerbehoud kan aangevraagd worden voor een datum minimaal 2 en maximaal 60 dagen in de toekomst.
  • T-Mobile houdt rekening met de contract- en opzegtermijn van het contract waarvan je het telefoonnummer wilt behouden. Een nummerbehoudaanvraag voor een datum binnen deze termijn wordt afgewezen.
  • Je huidige telecomaanbieder moet toestemming geven voor het Nummerbehoud. Hierover ontvang je bericht van T-Mobile binnen 5 werkdagen na je aanvraag.

Vragen over nummerbehoud

Wat kost overstappen?

Overstappen met Nummerbehoud is gratis.

Waarom is mijn aanvraag voor T-Mobile Nummerbehoud afgewezen?

De aanvraag kan afgekeurd worden als je huidige provider andere klantgegevens van je heeft dan T-Mobile, bijvoorbeeld een ander simkaartnummer of klantnummer. Ook kan het voorkomen dat je huidige provider niet akkoord gaat met de voorgestelde overstapdatum, vanwege een opzegtermijn bij je contract, of een andere contractverplichting. Als dit het geval is zal T-Mobile contact met je opnemen.

Kan ik mijn aanvraag voor nummerbehoud wijzigen of annuleren?

Je kunt de aanvraag wijzigen en annuleren maximaal 72 uur van te voren voor de datum dat nummerbehoud staat goedgekeurd. Wil je je aanvraag annuleren, neem dan contact met ons op via T-Mobile Klantenservice.

Hoe lang duurt het voordat ik mijn eigen nummer bij T-Mobile kan gebruiken?

Op de dag van het Nummerbehoud zul je merken dat je oude simkaart plotseling geen bereik meer heeft. Plaats dan je nieuwe T-Mobile simkaart in je toestel. Na (maximaal) enkele uren ben je vervolgens bereikbaar op het T-Mobile netwerk met je eigen mobiele nummer. Wanneer de overzetting is voltooid, sturen wij je een bevestiging per sms.

Is mijn aanvraag voor T-Mobile Nummerbehoud goedgekeurd?

Je kunt de status van het nummerbehoud controleren in de statustool.

Hoe snel wordt mijn nummer omgezet?

Als je al hebt opgezegd bij je vorige provider kun je de opzegdatum doorgeven als wensdatum voor de nummeroverzetting. Let op! Je vorige provider bepaalt uiteindelijk, aan de hand van je contract, de datum van overzetten. Heb je je contract nog niet opgezegd, dan geldt de opzegtermijn bij je vorige provider.

Nadat je T-Mobile Nummerbehoud hebt aangevraagd, wordt er een verzoek ter goedkeuring verstuurd naar je vorige provider. Binnen 2 werkdagen dient je vorige provider een besluit te nemen en te dit door te geven aan T-Mobile. Bij goedkeuring ontvang je een e-mail van T-Mobile met daarin de goedgekeurde datum van overzetting.

Op het moment dat je nummer is overgezet, ontvang je een welkomst-sms van T-Mobile. Vanaf dat moment ben je dus bereikbaar op je eigen nummer met je T-Mobile simkaart.