Reparatie aanmelden

Informatie over het aanmelden van een reparatie

Toestel stuk? Geen paniek! Je kunt op verschillende manieren je toestel ter reparatie opgeven. Tip: geef nu via My T-Mobile je toestel ter reparatie op. Snel en gemakkelijk.

Hieronder lees je meer over de verschillende manieren om je toestel ter reparatie op te geven, en de reparatieduur, -status en retourvoorwaarden.

Via My T-Mobile
  • Als je besluit je toestel aan te melden voor reparatie, zorg dan dat je eerst een back-up maakt van jouw gegevens (adresboek, foto’s, e-mail, muziek, etc.), want alle gegevens worden gewist tijdens het reparatieproces. Dit kan via toestelhulp of de website van je leverancier
  • Als je nog geen My T-Mobile-account hebt, registreer je dan eerst: zonder My T-Mobile-account kun je geen reparatie aanmelden! Je vult op My T-Mobile het reparatieformulier in en drukt op afdrukken (voor eigen administratie) en verzenden
  • Je ontvangt binnen 1 werkdag per e-mail een bevestiging van je reparatie-aanmelding met de instructie hoe je het toestel kosteloos aan ons toe kunt sturen. Het is vereist dat je deze bevestiging uitprint, invult, ondertekent en meestuurt met jouw defecte toestel. Daarnaast stuur je een kopie en of factuur mee. Zorg bij het inleveren van jouw pakketje op het postkantoor dat je het ontvangstbewijs bewaart.
  • Je ontvangt per e-mail een ontvangstbevestiging zodra het toestel ontvangen is door ons reparatiecentrum.
Telefonisch
  • Neem je contact op met onze klantenservice? Zorg er dan voor dat je het IMEI-nummer en het aankoopbewijs bij de hand hebt. (Je vindt het IMEI-nummer door *#06# in te toetsen op je telefoon of op een wit stickertje achter de batterij.)
  • Het defect wordt dan samen met jou geanalyseerd en mogelijk op afstand opgelost, mocht dit niet lukken dan wordt jouw reparatie aangemeld.
  • Als je besluit je toestel aan te melden voor reparatie, zorg dan dat je eerst een back-up maakt van jouw gegevens (adresboek, foto’s, e-mail, muziek, etc.), want alle gegevens worden gewist tijdens het reparatieproces (dit kan via toestelhulp of de website van de fabrikant).
  • Je ontvangt binnen 1 werkdag per e-mail een bevestiging van je reparatie-aanmelding met de instructie hoe je het toestel kosteloos aan ons toe kunt sturen. Het is vereist dat je deze bevestiging uitprint, invult, ondertekent en meestuurt met jouw defecte toestel. Daarnaast stuur je een kopie van de kassabon en of factuur mee. Zorg bij het inleveren van jouw pakketje op het postkantoor dat je het ontvangstbewijs bewaart
  • Je ontvangt per e-mail een ontvangstbevestiging zodra het toestel ontvangen is door ons reparatiecentrum.
Via de T-Mobile Shop
  • Als je besluit je toestel aan te melden voor reparatie, zorg dan dat je eerst een back-up maakt van jouw gegevens (adresboek, foto’s, e-mail, muziek, etc.), want alle gegevens worden gewist tijdens het reparatieproces. Dit kan via toestelhulp of via de website van uw fabrikant.
  • Je gaat naar een van onze dichtstbijzijnde T-Mobile Shops. Neem naast je toestel ook je aankoopbewijs mee.
  • Het defect wordt dan samen met jou geanalyseerd en mogelijk opgelost. Mocht dit niet lukken, dan wordt het toestel ter reparatie ingenomen. De T-Mobile Shop stuurt het toestel dan ter reparatie op naar ons reparatiecentrum.
  • Je kan kiezen of je het toestel na de reparatie weer in de T-Shop ophaalt of dat deze per post thuis wordt gestuurd.
  • Je ontvangt per e-mail een bevestiging van je reparatie-aanmelding.
  • Bewaar het ontvangstbewijs goed.
  • Je ontvangt per e-mail een ontvangstbevestiging zodra het toestel ontvangen is door ons reparatiecentrum.
Via de verkoper
  • T-Mobile werkt ook samen met andere verkopende partijen van T-Mobile toestellen. Heb jij je T-Mobile toestel bij een andere winkel gekocht, dan mag je ook altijd terug gaan naar dit verkooppunt. Let op: er kunnen bij deze winkel wel andere voorwaarden van toepassing zijn, laat je daarom goed voorlichten.
  • Betreft het een T-Mobile toestel, dan mag je altijd gebruik maken van onze reparatieservice en contact met ons opnemen.
Reparatieduur, -status en retourvoorwaarden
  • Reparatieduur: Wij streven naar een reparatieduur van 2 weken, echter er kunnen altijd omstandigheden zijn waarom het langer kan duren.
  • Reparatiestatus:
    - Via My T-Mobile kun je online de reparatiestatus volgen. Je ontvangt regelmatig e-mails over de status van je reparatie.
    - Via de website van het reparatiecentrum nadat je een emailbericht ter bevestiging hebt ontvangen van je reparatie.
    Vul in het 2e veld (identification) het IMEI nummer in en in het 4e veld (zipcode/ phonenumber)  jouw mobieletelefoonnummer (incl 06). De huidige status en geschiedenis van de reparatie verschijnt in een overzicht. Afhankelijk van de instelling verschijnt het overzicht in het Engels of het Nederlands. In het bovenste gedeelte staan uw persoonsgegevens, welk toestel het betreft en de garantiegegevens. Bij Status staan alle statussen, onderaan de meeste recente. In deze bijlage staat een uitleg bij de verschillende statussen (EN en NL) Als er documenten zijn zoals foto’s van het defect zijn, dan vind je die onderaan in het scherm.
  • Prijsopgave: Indien de schade buiten de garantie valt ontvang je per mail of per post een prijsopgaaf van de reparatie. Hier kun je vervolgens wel of geen akkoord op geven. Indien je niet akkoord gaat met de prijsopgave, worden onderzoekskosten van € 42,50 in rekening gebracht. Jouw toestel wordt dan ongerepareerd retour gestuurd. Je hebt ook altijd de mogelijkheid om kosteloos afstand te doen van het toestel.
  • Retour: Je gerepareerde telefoon wordt gratis per post bij je thuisbezorgd (of afgeleverd in de T-Mobile Shop).