Pukcode en pincode

Vind hier het antwoord op je vraag

Een pukcode heb je nodig wanneer je drie keer de verkeerde pincode hebt ingevoerd. Jouw toestel (simkaart) zal dan om een pukcode vragen. Jouw persoonlijke pukcode ontvang je, samen met je pincode, bij de simkaart.

Bij tien keer invoeren van de verkeerde pukcode, is de simkaart niet meer te gebruiken. In dat geval is het noodzakelijk om een nieuwe simkaart aan te vragen.

Pukcode opvragen via My T-Mobile

Hoe vraag ik mijn pukcode op?

Wanneer je je pukcode niet meer kunt vinden, kun je deze opvragen via jouw My T-Mobile account of T-Mobile Beheer voor de zakelijke markt. De pukcode wordt dan direct op het scherm getoond. Met de pukcode kun je eventueel zelf een nieuwe pincode aanmaken. Daarnaast kun je ook via de T-Mobile Klantenservice je pukcode opvragen. Deze wordt dan per post toegestuurd.

Waarom heb ik een pukcode nodig?

Omdat er drie keer een verkeerde pincode is ingevoerd, zal jouw toestel om veiligheidsredenen, vragen naar een pukcode. De pukcode heb je samen met je pincode bij de simkaart ontvangen.

Hoe moet ik de pukcode invoeren?

Voer het volgende in op jouw toestel:
**05*pukcode*nieuwe pincode*herhaal nieuwe pincode#beltoets

Wanneer je je 'pincode 2' te vaak verkeerd hebt ingevoerd, voer je de pukcode 2 in:
**052*pukcode2*nieuwe pincode 2*herhaal nieuwe pincode2#

Mijn toestel vraagt om een nieuwe pincode. Wat nu?

Wanneer je toestel vraagt om een ‘nieuwe pincode’, dien je een geheel nieuwe pincode op te geven. Eerder gebruikte codes worden niet geaccepteerd om veiligheidsredenen.

Hoe kan ik mijn pincode opvragen bij T-Mobile?

Als je je pincode niet meer weet, of deze drie keer fout hebt ingevoerd, heb je de pukcode nodig voor het deblokkeren van je simkaart. De pukcode staat op het kaartje waar je simkaart in zat en je kunt deze als volgt invoeren: **05*pukcode*nieuwe pincode*herhaal nieuwe pincode#beltoets

Als je je pukcode niet meer kunt vinden, kun je deze opvragen via je My T-Mobile account of T-Mobile Beheer voor de zakelijke markt.

Het invoeren in mijn toestel lukt niet. Wat nu?

Wanneer het niet lukt om de pincode in te voeren, kun je de T-Mobile Toestelhulp raadplegen. Deze geeft stapsgewijs aan hoe je de pincode per toestel invoert.