Per 15 november 2020 stopt T-Mobile met 2G

Bijna 20 jaar geleden startte T-Mobile met het 2G-mobiele netwerk. 2G is een techniek die ervoor zorgt dat je kunt bellen, sms’en en (langzaam) internetten. De afgelopen jaren hebben we ons netwerk steeds verder verbeterd: eerst naar 3G en momenteel naar een supersnel 4G-netwerk. Bellen, sms’en en internetten gaat nu automatisch over 3G/4G, daarom zetten we ons oude 2G netwerk uit.

Dit doen we pas in november 2020. En waarschijnlijk merk je hier niets van: de meeste toestellen schakelen automatisch over naar 3G/4G

Krijg je toch geen verbinding?

  • Misschien heb je zélf je toestel vast ingesteld op het 2G-netwerk. Dan schakelt het toestel niet automatisch over naar 3G/4G. Dit kun je eenvoudig aanpassen via de instellingen van je toestel. T-Mobile kan je daar niet mee helpen.
  • Hele oude toestellen die alleen op 2G werken, kunnen vanaf 15 november 2020 géén gebruik meer maken van ons netwerk. Bellen/gebeld worden, sms'jes versturen/ontvangen of internetten is dan niet meer mogelijk. Hieronder geven we je meer informatie.

Onze netwerken

  • 2G Sinds het begin van T-Mobile in 1999 is het 2G-netwerk in gebruik. Over dit netwerk kun je bellen en sms'en. Internetten kan ook, maar heel langzaam.
  • 3G Tien jaar later, in 2009, kon je gebruik maken van het 3G-netwerk. Via deze techniek was snel internet mogelijk.
  • 4G Tegenwoordig zorgt ons 4G-netwerk ervoor dat iedereen Unlimited supersnel internet heeft.

Hoe zit het met mijn toestel?

Deze toestellen werken gewoon op 3G of 4G

  • Alle iPhone toestellen
  • Alle Samsung Galaxy toestellen
  • Alle Nokia Lumia toestellen, de 8110, 5.1 en 7.1
  • Alle Sony Xperia toestellen
  • Alle Huawei toestellen
  • Alle HTC toestellen

Deze toestellen werken alléén op 2G

  • Deze Nokia toestellen: 105, 108, 113, 150, 1600, 1650, 2310, 3310, 3720, 6300, 6303i, 6310i
  • Deze Samsung toestellen: B300, C260, C270, E1120, E1150, E1150i, E1170, E1180, E1190, E1270, Pusha, Stratus
  • Deze Alcatel toestellen: 2004C, 2008G, 1016D, 1035X
  • Bijna alle Sony Ericsson, Emporia en Doro toestellen

 

Mijn toestel staat niet in de lijst

Kijk dan in de balk bovenin je scherm, naast het batterij icoon. Zie je daar 3G/4G staan, dan is er voor jou niets aan de hand.
Zie je 2G staan, of wil je het zeker weten? 

  • Ga naar de website willmyphonework.net
  • Vul bij 'Brand' het merk en bij 'Model' het type van je toestel in. Dit kun je meestal vinden in de handleiding of op het toestel zelf.
  • Kies bij 'Country' voor Nederland en bij 'Carriers' voor T-Mobile.
  • Klik op 'Search'
  • Staat er alleen een vinkje bij 2G, dan is het toestel niet geschikt voor 3G/4G.


Mijn toestel werkt alleen op 2G

Als jouw toestel alleen geschikt is voor het 2G-netwerk, dan kun je vanaf 15 november 2020 met dat toestel geen gebruik meer maken van ons netwerk.
Je hebt nu nog even de tijd, maar wacht niet te lang om over te stappen naar een ander toestel. Wil je advies over een nieuw toestel, dan kun je natuurlijk contact met ons opnemen.

Tip!
Bekijk onze voordelige PrePaid telefoons

We houden je op de hoogte


Is jouw toestel alleen geschikt voor 2G? Dan willen we je natuurlijk helpen. We willen je graag advies geven om bereikbaar te blijven, daarom proberen we voor 2020 contact met je op te nemen.

Goed om te weten

In het buitenland


Ga je naar het buitenland, en biedt de provider in dat land alleen 2G? Geen probleem, dan kun je daar gewoon over het 2G-netwerk bellen, sms'en en internetten.

Machine-to-machine


Het uitzetten van het 2G-netwerk heeft geen gevolgen voor onze Managed M2M-producten. Kijk voor meer info over M2M/IoT op iot.t-mobile.nl/2G


Heb je nog vragen?


Wil je meer weten of heb je een hele specifieke vraag voor ons? Bekijk dan meer FAQ's of stel je eigen vraag.

Ga naar onze Community