2g uitzetten tekst

T-Mobile schakelt het 2G-netwerk in 2020 uit


Ons mobiele netwerk bestaat simpel gezegd uit een aantal lagen: het 2G-, 3G-, 4G- en binnenkort ook het 5G-netwerk. Het 2G-netwerk bestaat al sinds 1999. Om het T-Mobile netwerk als geheel geschikt te houden voor het almaar groeiende bel- en internetverkeer, is het nodig om ruimte te maken voor 4G en 5G. Dit is alleen mogelijk door het uitzetten van het verouderde 2G-netwerk.

Wat merken onze klanten ervan?

Wij zijn van plan om het 2G-netwerk in november 2020 uit te zetten. Ga jij hier iets van merken? Dat is mogelijk. Wanneer je namelijk een toestel hebt dat enkel geschikt is voor een 2G-netwerk, dan is dit toestel na november 2020 niet langer te gebruiken in combinatie met je T-Mobile abonnement. In dat geval heb je een 4G-toestel nodig.

Heb je een nieuw toestel nodig?

Bekijk onderstaand stappenplan om zeker te weten of je een nieuw toestel nodig hebt.
stap 1

1. Heb je een 2G-toestel?

Vanaf november 2020 werken 2G-toestellen niet meer op het T-Mobile netwerk. Bekijk de lijst met toestellen om te kijken of jouw toestel er tussen staat.

Om het echt zeker te weten kan je langskomen in een T-Mobile winkel bij je in de buurt. Of neem contact op met ons via 0800-2365236.

stap 2

2. Aanbod bekijken

Het kan zijn dat je een nieuw 4G-toestel nodig hebt om na november 2020 gebruik te kunnen blijven maken van je T-Mobile abonnement. Daarom hebben wij een aanbod voor een nieuw toestel.

Bekijk ook onze uitgebreide selectie 4G toestellen. Los of i.c.m. een abonnement.

stap 3

3. Contact hoe het jou uitkomt

Wil je meer weten over het toestelaanbod? Of meer uitleg over het uitzetten van het 2G-netwerk?

Bel dan met 0800 - 2365236.

Hoe zit het met mijn toestel?

Heb jij nog een oud toestel maar weet je niet precies welk model het is? Hieronder staan een aantal veelvoorkomende 2G-toestellen. Ook hebben we alle 2G-toestellen die nog in omloop zijn voor je in een overzicht gezet. Wanneer we ons 2G-netwerk uitzetten, werken deze toestellen niet meer op het T-Mobile netwerk.

Nokia 100

Nokia 100

Nokia 108

Nokia 108

Nokia 6300

Nokia 6300

Samsung e1190

Samsung e1190

Samsung e1200

Samsung e1200

Samsung e1270

Samsung e1270

Nokia 100, 105, 108, 113, 150, 1600, 1616, 1650, 2310, 3310, 3720, 6300, 6303i, 6310i, C1-01
Samsung B300, C260, C270, E1120, E1150, E1550i, E1170, E1180, E1190, E1270, Pusha, Stratus, GT-E1190, GT-E1150, GT-E1200
Alcatel 2004C, 2008G, 1016D, 1035X
Sony Ericsson alle toestellen
Emporia alle toestellen
Doro alle toestellen
Primatronix Nanho M6900

Selectie van onze 4G-toestellen

We hebben twee Nokia toestellen geselecteerd. Mocht je overwegen om van toestel te wisselen dan zijn dit wellicht geschikte modellen.

Nokia 8110

Nokia 8810

Naar de shop

Of bestel i.c.m. verlenging

Losse toestelprijs: € 49,00
Schermgrootte: 6,1 cm
Gemiddelde batterijduur: 25 dagen
Geschikt voor:

  • Bellen, sms’en en internetten
  • Foto’s maken (2 megapixel camera)
  • WhatsApp
  • Route-informatie

Nokia 1 Plus

Nokia 1 Plus

Naar de shop

Of bestel i.c.m. verlenging

Losse toestelprijs: € 84,00
Schermgrootte: 13,8 cm
Gemiddelde batterijduur: 1 dag
Geschikt voor:

  • Bellen, sms’en en internetten
  • Foto’s maken en delen (5 megapixel camera)
  • WhatsApp
  • Route-informatie
  • Mobiel betalen en toegang tot muziek
  • FM-radio




Heb je nog vragen?

Wil je meer weten over het telefoon-aanbod of over het netwerk?

Bel dan met 0800 - 2365236

 

Veelgestelde vragen over het uitzetten van 2G

  • Wat is het 2G netwerk?

    2G was ons eerste netwerk toen we begonnen in 1999. Over dit netwerk kun je bellen en sms'en. Internetten kan ook, maar heel langzaam. Tien jaar later, in 2009, kon je gebruikmaken van het 3G-netwerk. Via deze techniek was snel internet mogelijk. Tegenwoordig zorgt ons 4G-netwerk ervoor dat iedereen supersnel internet heeft. Nu steeds meer apparaten gebruikmaken van een internet verbinding, zijn we ons nu aan het voorbereiden van 5G.

  • Waarom stoppen jullie met 2G?

    De toestellen van tegenwoordig maken bijna allemaal gebruik van 4G en binnenkort ook 5G. Om al deze toestellen op ons netwerk een snelle verbinding te kunnen bieden moeten we deze blijven verbeteren. En door te stoppen met het 2G maken we eigenlijk ruimte op ons netwerk om dat te kunnen doen.

  • Wat zijn de voordelen van een nieuwe telefoon?

    We snappen dat je misschien niet zit te wachten om een nieuwe telefoon te nemen. Maar je zal zien dat er ook een hoop dingen makkelijker worden. Zo kun je met een nieuwe telefoon bijvoorbeeld gebruikmaken van Whatsapp, waarmee je makkelijk op de hoogte blijft van je familie en vrienden. En ga je met je tablet op stap? Dan kun je je smartphone als wifi-punt gebruiken en kun je overal met je tablet gebruiken van internet.

  • Hoe weet ik of ik een 2G-toestel heb?

    Op onze website staat een lijst van toestellen die 2G –only zijn. Weet je niet helemaal zeker welk toestel je hebt? Een handig trucje is kijken of je telefoon toetsen op de voorkant heeft om te typen. De meeste van zulke toestellen kunnen niet op ons nieuwe netwerk. Je hebt dan waarschijnlijk een nieuw toestel nodig. Om het zeker te weten kun je langskomen in een winkel bij jouw in de buurt of contact opnemen met ons op via 0800-2365236.

  • Waarom moet ik een ander toestel?

    Het stukje techniek wat in oude en sommige speciale toestellen zit wat verbinding maakt met ons netwerk is gemaakt om gebruik te maken van ons oude netwerk, het 2G netwerk dus. Die techniek sluit niet aan op ons 3G of 4G netwerk, omdat die netwerken een stuk nieuwer zijn, en de oudere toestellen niet zijn mee veranderd.

  • Wat gebeurt er als ik niet op tijd een nieuw toestel heb?

    Heb je een toestel wat alleen om ons 2G netwerk kan? Dan zul je merken dat je telefoon niet meer op ons netwerk kan. Stap je over naar een nieuwe telefoon die wel op ons 4G netwerk kan, dan kun je gewoon weer bellen, sms en mobile internetten.

  • Kan ik ook een los toestel bij een andere partij halen dan T-Mobile?

    Dat kan uiteraard. Let er wel op dat jouw nieuwe toestel op ons 4G netwerk kan.