T-mobile gaat stoppen
met 2G ondersteuning

T-Mobile gaat stoppen met ondersteuning 2G

Op 1 juni 2021 stopt T-Mobile met het ondersteunen van 2G voor mobiele diensten voor consumenten. Vanaf dat moment hebben T-Mobile klanten met mobiele telefoons die uitsluitend 2G gebruiken geen verbinding meer, en dienen zij gebruik te maken van een mobiele telefoon die geschikt is voor 4G of 5G.

Ben je een zakelijke T-Mobile klant? Lees dan hier wat de uitfasering van 2G voor jou betekent.

Wat merken onze klanten ervan?

Heb je een mobiele telefoon die enkel geschikt is voor een 2G-netwerk, dan is deze na 1 juni 2021 niet langer te gebruiken in combinatie met je T-Mobile abonnement of PrePaid. Eerder stond de uitfasering van 2G gepland op 15 november 2020. We adviseren je tijdig over te stappen naar een 4G- of 5G-telefoon zodat jij altijd verbonden blijft.

Heb je een nieuwe mobiele telefoon nodig?

Bekijk onderstaand stappenplan om zeker te weten of je een nieuwe telefoon nodig hebt.

stap 1

1. Heb je een 2G-telefoon?

Bekijk deze lijst om te zien of jouw telefoon er tussen staat. Vanaf 1 juni 2021 werken deze niet meer op het T-Mobile netwerk.

stap 2

2. Aanbod bekijken

Heb je inderdaad een nieuwe mobiele telefoon nodig? Kies er in dat geval voor om bij T-Mobile een nieuwe telefoon te kopen. Dit kan in combinatie met een abonnement of los.

stap 3

3. Check je simkaart

Je huidige simkaart is waarschijnlijk te groot voor in een modernere mobiele telefoon. Kijk hier voor meer informatie.

Wil je meer uitleg over het uitzetten van het 2G-netwerk, je mobiele telefoon of heb je andere vragen?
Bel dan met 0800 - 2365236.

Hoe zit het met mijn mobiele telefoon?

Heb jij nog een oude 2G-telefoon maar weet je niet precies welk model het is? Hieronder staan een aantal veelvoorkomende 2G-telefoons. Ook hebben we alle 2G-telefoons die nog in omloop zijn voor je in een overzicht gezet.

Na 1 juni 2021 werken deze mobiele telefoons niet meer op het T-Mobile netwerk.

Nokia 100

Nokia 100

Nokia 108

Nokia 108

Nokia 6300

Nokia 6300

Samsung e1190

Samsung e1190

Samsung e1200

Samsung e1200

Samsung e1270

Samsung e1270

Nokia 100, 105, 108, 113, 150, 1600, 1616, 1650, 2310, 3310, 3720, 6300, 6303i, 6310i, C1-01
Samsung b300, c260, c270, e1120, e1150, e1550i, e1170, e1180, e1190, e1270, Pusha, Stratus, GT-e1190, GT-e1150, GT-e1200
Alcatel 2004C, 2008G, 1016D, 1035X
Sony Ericsson alle toestellen
Emporia alle toestellen
Doro alle toestellen
Primatronix Nanho M6900
Ruggear RG100, RG19
CAT B26

Op zoek naar een geschikt alternatief?

Heb je een mobiele telefoon die alleen geschikt is voor 2G? Dan is het belangrijk om na te denken over een alternatief, zodat je na 1 juni 2021 gebruik kunt blijven maken van je T-Mobile abonnement. Onderstaande suggesties lijken in gebruik het meest op een 2G-telefoon. Kies je liever voor een andere 4G-telefoon? Bekijk dan alle losse telefoons in onze shop.

Weet je niet zeker of je al kunt verlengen? Controleer het dan hier op onze verlengpagina.

Veelgestelde vragen

  • Wat is het 2G-netwerk?

    Het 2G-netwerk bestaat sinds 1999 en is daarmee het oudste van onze huidige netwerken. Over dit netwerk kun je bellen en sms'en. Internetten kan ook, maar heel langzaam. Tien jaar later, in 2009, kon je gebruikmaken van het 3G-netwerk. Via deze techniek was snel internet mogelijk. Tegenwoordig zorgen ons 4G- en 5G-netwerk ervoor dat iedereen supersnel internet heeft.

  • Waarom stoppen jullie met 2G?

    Mobiele telefoons van tegenwoordig maken bijna allemaal gebruik van ons 3G-, 4G- of 5G-netwerk. Om met het snel toenemend data- en belverkeer ons netwerk nog verder te verbeteren en toekomstbestendig te maken, is het nodig om de huidige 2G-techniek te stoppen en ruimte te houden om deze verbeteringen te kunnen doen.

  • Hoe weet ik of ik een 2G-telefoon heb?

    Op onze pagina staat een lijst van mobiele telefoons die alleen op ons 2G-netwerk kunnen. Staat je telefoon in deze lijst, dan heb je een nieuwe nodig. Om het zeker te weten, of als je andere vragen hebt kun je contact opnemen met ons op via 0800-2365236.

  • Hoe zorg ik ervoor dat ik optijd een geschikte mobiele telefoon heb?

    Door te zorgen dat je tijdig over een 4G- of 5G-telefoon beschikt. Deze zijn uiteraard verkrijgbaar bij T-Mobile. Dit kan zowel met een abonnement als los.
    In aanloop naar het stopzetten van de ondersteuning op ons 2G-netwerk proberen we onze klanten zo goed mogelijk te informeren. Wil je meer uitleg over het uitzetten van het 2G-netwerk, je mobiele telefoon of heb je andere vragen? Neem dan contact met ons op via 0800 - 2365236.

  • Geldt dit alleen voor T-Mobile? Of ook voor Ben en Tele2?

    Het stoppen van de ondersteuning van 2G geldt ook voor klanten van Ben en Tele2. Deze providers vallen onder het merk T-Mobile Netherlands en maken gebruik van het T-Mobile netwerk.

  • Wat gebeurt er als je op 1 juni 2021 nog steeds gebruik maakt van een mobiele telefoon die alleen geschikt is voor 2G?

    De ondersteuning van 2G voor mobiele telefoons stopt per 1 juni 2021. Vanaf dan kunnen klanten met een mobiele telefoon die alleen geschikt is voor 2G geen gebruik meer maken van het T-Mobile netwerk. Klanten die tijdig een overstap hebben gemaakt naar een andere mobiele telefoon, die ook geschikt is voor 4G of 5G, kunnen gebruik blijven maken van hun abonnement of PrePaid.