Afbouw van ons
2G-netwerk

T-Mobile is gestopt met de ondersteuning van het 2G-netwerk

Sinds 1 juni 2021 is T-Mobile begonnen met de afbouw van het 2G-netwerk. Daar zul je waarschijnlijk weinig van merken, want de kans is groot dat je een 3G, 4G of 5G telefoon hebt. Maar voor sommigen is deze informatie toch van belang. Zij maken nog gebruik van telefoons die alleen 2G ondersteunen.

Maak je gebruik van een mobiele telefoon die alleen 2G gebruikt? Lees dan de informatie en stappen hieronder.

Ben je een zakelijke T-Mobile klant? Lees dan op deze pagina wat de uitfasering van 2G voor jou betekent.

Wat merken onze klanten ervan?

Als je een telefoon hebt die alleen geschikt is voor een 2G-netwerk, dan kunnen we de dekking van het 2G-netwerk en daarmee jouw bereikbaarheid niet meer waarborgen. Het kan zijn dat tijdens de afbouw van het netwerk je telefoon nog verbinding maakt met het 2G-netwerk.

Heb je een nieuwe mobiele telefoon nodig?

Bekijk onderstaand stappenplan om zeker te weten of je een nieuwe telefoon nodig hebt.

stap 1

1. Heb je een 2G-telefoon?

Bekijk deze lijst om te zien of jouw telefoon er tussen staat. Na 1 juni 2021 raden we je aan om een toestel te gebruiken dat wel geschikt is voor 3G of hoger.

stap 2

2. Aanbod bekijken

Heb je inderdaad een nieuwe mobiele telefoon nodig? Kies er in dat geval voor om bij T-Mobile een nieuwe telefoon te kopen. Dit kan in combinatie met een abonnement of los.

stap 3

3. Check je simkaart

Je huidige simkaart is waarschijnlijk te groot voor in een modernere mobiele telefoon. Kijk hier voor meer informatie.

Wil je meer uitleg over het uitzetten van het 2G-netwerk, je mobiele telefoon of heb je andere vragen?
Bel dan met 0800-7123 .

Hoe zit het met mijn mobiele telefoon?

Denk je nog een oude 2G-telefoon te hebben, maar weet je niet precies welk model het is? Hieronder staan de meest voorkomende 2G-telefoons. Ook hebben we overzichtelijk gemaakt welke 2G-telefoons nog in omloop zijn. Van deze telefoons kunnen we vanaf nu de dekking en daarmee de bereikbaarheid via het 2G-netwerk niet meer waarborgen:

Nokia 100

Nokia 100

Nokia 108

Nokia 108

Nokia 6300

Nokia 6300

Samsung e1190

Samsung e1190

Samsung e1200

Samsung e1200

Samsung e1270

Samsung e1270

Nokia 100, 105, 108, 113, 150, 1600, 1616, 1650, 2310, 3310, 3720, 6230, 6231i, 6300, 6303i, 6310i, C1-01
Samsung b300, c260, c270, e1120, e1150, e1550i, e1170, e1180, e1190, e1270, Pusha, Stratus, GT-e1190, GT-e1150, GT-e1200
Alcatel 2004C, 2008G, 1016D, 1035X
Sony Ericsson alle toestellen
Emporia alle toestellen
Doro 1360, 1370, 2404, 6040, 6060 
Fysic alle toestellen
Primatronix Nanho M6900
Ruggear RG100, RG19
CAT B26

Op zoek naar een geschikt alternatief?

Heb je een mobiele telefoon die alleen geschikt is voor 2G? Dan is het belangrijk om op zoek te gaan naar een alternatief, omdat we na 1 juni 2021 de dekking en daarmee de bereikbaarheid via ons 2G-netwerk niet meer kunnen waarborgen. Onderstaande suggesties lijken in gebruik het meest op een 2G-telefoon. Kies je liever voor een andere 4G-telefoon? Bekijk dan alle losse telefoons in onze shop.

Weet je niet zeker of je al kunt verlengen? Controleer het dan hier op onze verlengpagina.

Veelgestelde vragen

  • Het 2G-netwerk bestaat sinds 1999 en is daarmee het oudste van onze huidige netwerken. Over dit netwerk kun je bellen en sms'en. Internetten kan ook, maar heel langzaam. Tien jaar later, in 2009, kon je gebruikmaken van het 3G-netwerk. Via deze techniek was snel internet mogelijk. Tegenwoordig zorgen ons 4G- en 5G-netwerk ervoor dat iedereen supersnel internet heeft.

  • Mobiele telefoons van tegenwoordig maken bijna allemaal gebruik van ons 3G-, 4G- of 5G-netwerk. Om met het snel toenemend data- en belverkeer ons netwerk nog verder te verbeteren en toekomstbestendig te maken, is het nodig om de huidige 2G-techniek te stoppen en ruimte te houden om deze verbeteringen te kunnen doen.

  • Op onze pagina staat een lijst van mobiele telefoons die alleen op ons 2G-netwerk kunnen. Staat je telefoon in deze lijst, dan heb je een nieuwe nodig. Om het zeker te weten, of als je andere vragen hebt kun je contact opnemen met ons op via 0800-7123.

  • Door te zorgen dat je tijdig over een 4G- of 5G-telefoon beschikt. Deze zijn uiteraard verkrijgbaar bij T-Mobile. Dit kan zowel met een abonnement als los.
    In aanloop naar het stopzetten van de ondersteuning op ons 2G-netwerk proberen we onze klanten zo goed mogelijk te informeren. Wil je meer uitleg over het uitzetten van het 2G-netwerk, je mobiele telefoon of heb je andere vragen? Neem dan contact met ons op via 0800-7123.

  • Het stoppen van de ondersteuning van 2G geldt ook voor klanten van Ben en Tele2. Deze providers vallen onder het merk T-Mobile Netherlands en maken gebruik van het T-Mobile netwerk.

  • De afbouw van het 2G-netwerk is begonnen. Vanaf 1 juni 2021 kunnen we de dekking en daarmee de bereikbaarheid via ons 2G-netwerk niet meer waarborgen. Klanten die tijdig een overstap hebben gemaakt naar een andere telefoon, die ook geschikt is voor 4G of 5G, kunnen gebruik blijven maken van hun abonnement.