Feiten en cijfers

T-Mobile Netherlands in vogelvlucht

Met 3,9 miljoen klanten is T-Mobile Netherlands, onderdeel van Deutsche Telekom, een van de grootste aanbieders van mobiele telecommunicatie voor consumenten en zakelijke klanten. T-Mobile biedt klanten op eenvoudige en aantrekkelijke wijze toegang tot mobiele telecommunicatiediensten en is toonaangevend op het gebied van mobiel internet. T-Mobile Netherlands voert de merken T-Mobile en BEN. Alle gegevens zijn gebaseerd op 1 januari 2015.

Kerngegevens
  • Hoofdkantoor in Den-Haag
  • Call center in Arnhem
  • 113 winkels in Nederland
  • 2 Samsung partnerstores
  • 3,9 miljoen klanten 
  • 1500 FTE
  • Omzet 2014: € 1,5 miljard 
  • EBITDA 2014: € 630 miljoen
Netwerk

Miljoenen klanten met een smartphone en het steeds intensievere gebruik van mobiel internet leiden tot een spectaculaire groei van data over het T-Mobile netwerk. Om dit toenemende verkeer in goede banen te leiden investeert T-Mobile jaarlijks honderden miljoenen in het netwerk.

Het netwerkprogramma “Samen Meer Bereiken” is in 2013 gestart. Door de acties binnen dit programma krijgen klanten van T-Mobile stabieler en sneller mobiel internet. Het programma bestaat uit drie onderdelen. Ten eerste worden forse verbeteringen doorgevoerd op het 2G en 3G-netwerk, waardoor klanten profiteren van sterk verbeterd bereik binnenshuis. Daarnaast bouwt T-Mobile een geheel nieuw 4G-netwerk. Ten slotte verbetert T-Mobile het mobiele bereik op drukke plaatsen, zoals in voetbalstadions en tijdens evenementen.

Sinds de lancering in november 2013 biedt T-Mobile klanten gratis toegang tot het 4G-netwerk. Het nieuwe netwerk was eerst alleen in de vier grote steden beschikbaar, maar al snel na de lancering in steeds meer andere steden en gebieden in de Randstad. Het is de ambitie van T-Mobile om eind 2014 een meerderheid van haar klanten toegang tot 4G te bieden.

Abonnementen

T-Mobile biedt consumenten en zakelijke klanten volledige vrijheid bij het samenstellen van hun mobiele abonnement. Met Stel Samen & Stel bij biedt T-Mobile maximale flexibiliteit. Niet alleen bij het afsluiten van het abonnement maar ook tijdens de looptijd van het contract. Als het nodig is kan je maandelijks je internet- en belbundel, gedurende je overeenkomst, bijstellen: omhoog, omlaag of zelfs helemaal uit. Zodat je alleen betaalt voor wat je écht nodig hebt. De maandelijkse belbundel tot 120 minuten is ook in de hele EU te gebruiken. Over toestelbetalingen kan je beslissen, wanneer je een abonnement afsluit, hoeveel je in één keer betaalt voor je telefoon en hoeveel je eventueel via het maandbedrag betaalt. Na de looptijd van het abonnement, 12 of 24 maanden, vervalt automatisch de maandelijkse toestelbetaling.

Service

Klanten maken ook op andere manier gebruik van service dan voorheen. T-Mobile speelt in op deze veranderingen en biedt service aan, daar waar die voor de klant het meest relevant is. In de afgelopen drie jaar nam het aantal telefoontjes naar de klantenservice met 60% af. Belangrijkste redenen voor deze afname zijn de investeringen die T-Mobile heeft gedaan in eenvoudig te gebruiken online services en het ingezette beleid om klanten in één keer goed te helpen. Klanten kiezen bovendien steeds vaker andere servicekanalen, zoals het Forum, social media en de My T-Mobile App.

Merken

T-Mobile Netherlands is actief met de merken:

  • T-Mobile
  • BEN

Jaarverslagen

Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen
Voor T-Mobile Nederland begint Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen (MVO) bij de eigen bedrijfsvoering.

Financieel jaarverslag
T-Mobile in Nederland is onderdeel van Deutsche Telekom. T-Mobile is daarom opgenomen in de financiële rapportages van Deutsche Telekom.