Je komt op een website, ziet een prachtige telefoon maar het blijft lastig om te beoordelen of die telefoon ook goed in jouw hand ligt of in je broekzak past. Wel zo handig als je dan een plek hebt waar je dat pareltje kan bekijken, vasthouden en direct kan testen en beoordelen. Welkom in de wereld van Retail!

‘Huh, wat bedoel je? Winkels zijn toch helemaal niet nieuw?’. Klopt, Retail bestaat al eeuwen. Maar de markt is enorm in beweging. Tegenwoordig doen we bijna alles online. We doen er onze bankzaken, streamen films en muziek en kopen met één druk op de knop een nieuw interieur of garderobe. Waarbij de meeste van ons ook nog eens kiezen voor bezorgen aan huis.

Met andere woorden: de digitale wereld is niet meer weg te denken uit de wereld van Retail. En dat brengt grote gevolgen met zich mee.

Online: een vriend of vijand van Retail

Een vraag die wij onszelf ook bij T-Mobile afvragen. Het antwoord? Een vriend. Overduidelijk. De digitale wereld is niet alleen snel, makkelijk en geeft ons een breder publiek, het biedt ook nieuwe mogelijkheden. Er ontstaat zelfs een win-win situatie.

Amir, Citymanager bij T-Mobile en verantwoordelijk voor de T-Shops in regio Rotterdam: “Tuurlijk heeft de groei van online winkelen de Retail markt veranderd. Het gaat sneller, makkelijker en je bestelt gewoon vanaf je luie stoel. Online is hot. Offline is not. Tenminste, zou was het. Ik zie een nieuwe verandering aankomen.”

Een T-shop zonder producten

“De rol van de winkel zal veranderen. Facebook en Instagram zijn nu al de nieuwste verkoopkanalen waar consumenten ervaringen met elkaar delen en praten over wat ze leuk en mooi vinden. Sociale media worden de plekken waar mensen hun aankopen gaan doen.

Winkels zijn over een aantal jaar dan ook geen plek meer om producten daadwerkelijk te kopen. Het wordt een plek waar alles draait om service, klantbetrokkenheid en voorlichting”, aldus Amir.

Amir: “De winkel anno 2025 is een winkel met een zeer geringe aantal producten op de vloer. In plaats daarvan bieden wij de consument winkelgemak. Ik kan mij zomaar voorstellen dat we diensten aanbieden als persoonlijke advies, aanpassingen ter plekke, bestellingen afhalen in de winkel, retourneren. Maar ook koffie, drankjes en wijn. Waarom niet?”.

Als het aan Amir ligt dan hebben onze T-shops straks geen eigen voorraad, maar kunnen onze medewerkers binnen enkele uren de producten uit een nabijgelegen magazijn laten bezorgen.

Daarnaast is de winkel straks een omgeving waar je ter plekke de producten online besteld en waarna het product binnen 48 uur wordt opgestuurd. De ideale combinatie van snelheid en service. De ideale combinatie van retail en de digitale wereld.

Meer over werken bij T-Mobile

Zeg jij “ja” zonder met je ogen te knipperen? Dan heb jij de challenger mindset. Daag met ons de markt uit.

Kom werken bij een provider waar je in gelooft. Het is tijd.

Beeld: Shutterstock