Het nieuwe Formule 1 seizoen is in volle gang. Max Verstappen is dit jaar weer van een uitzonderlijk sterk niveau en heeft alle kans om naar een nieuwe wereldtitel te rijden. En Nyck de Vries doet zijn best om in de punten te rijden. De strijd achter de Red Bulls is ongekend spannend. Ontdek in dit blog hoe je het volgt. Zo kijk je Formule 1 met ViaPlay en hebben we een zéér aantrekkelijke deal voor je!
Formule 1 kijken in 2023 met Viaplay bij T-Mobile
Je kunt live Formule 1 kijken met Viaplay. Vanaf nu kun je Viaplay als add-on toevoegen aan je Interactieve TV abonnement. Dit kost € 13,99 per maand en de eerste maand krijg je 50% korting. Je kunt dit abonnement maandelijks aan- en uitzetten. Met dit pakket kijk je live naar de races, maar ook de kwalificatie, vrije trainingen en de uitgebreide analyses zijn live te zien.
Eén ding is zeker: Viaplay pakt groots uit met zijn Formule 1-uitzendingen. Met een studio vanuit Nederland en met experts live op locatie, zoals tweevoudig wereldkampioen Mika Häkkinen, David Coulthard en zevenvoudig Le Mans-winnaar Tom Kristensen. Ook heeft Viaplay een exclusieve deal met Max Verstappen. Zo kom je dichter dan ooit bij hem én de Formule 1. Met extra veel achtergrond, insights en interviews. Kijktip: met Viaplay kun je op twee apparaten tegelijk kijken. Zo kijk je live F1 op het grote scherm van je televisie en kun je op het scherm van bijvoorbeeld je tablet meerijden met Max Verstappen.

Wat kost Viaplay bij ons?
Via een stream op je telefoon Formule 1 live kijken via internet? Het kan met Viaplay. Dus niet via een traditionele zender. Voor deze app heb je een abonnement nodig en kijk je overal op je telefoon of tablet live naar de uitzendingen. Zo mis je niets van de koningsklasse van de autosport. Waar je ook bent: je kunt altijd streamen. Is de wedstrijd uitgezonden? Je kunt hem altijd live terugkijken!
Formule 1 live kijken via F1 TV
De Formule 1 heeft zijn eigen streamingdienst: F1 TV. Met de Pro-abonnementsdienst kijk je elke race live via internet op je telefoon, laptop of tablet. Extra goed nieuws: je bepaalt zelf naar welk commentaar je luistert.
Het mooie aan F1 TV is dat je zelf regisseur kunt spelen. Zo kun je, als je wilt, de hele race meerijden met Max Verstappen. Inclusief communicatie tussen hem en de pitmuur. Zodra hij zijn strategie aanpast, weet jij het als eerste! Daarnaast vult de Formule 1 de app met allerlei extra inzichten, discussies, documentaires en oude races. Ideaal als je ook een oude race uit de Formule 1 volledig wilt terugkijken. Daarnaast kun je alle races in het voorprogramma van de Formule 1, zoals de Formule 2 en Formule 3, live kijken.
Om live Formule 1 te kijken via de F1 TV-app, heb je een TV Pro-abonnement nodig. Het eerste jaar kost dit € 51,99 per jaar. Daarna kost het € 64,99 per jaar. Een gewoon abonnement kost € 26,99 per jaar. Hiermee kun je de race achteraf in zijn geheel terugkijken. Daarnaast zie je hier ook oude Grands Prix en races uit het voorprogramma van de F1.
Formule 1 live kijken op je telefoon
Met de Viaplay of de F1 TV app kun je ook op je telefoon kijken naar de Formule 1. Ideaal om je smartphone als tweede scherm te gebruiken tijdens de race. Ook kun je zo buiten de deur Formule 1 kijken. Met je Unlimited abonnement hoef je je dan geen zorgen te maken over de data die je verbruikt. Dankzij de onbeperkte data mis je geen moment. Of je nu in het park zit of bij familie op bezoek bent.
Het Formule 1-seizoen is in volle gang
Het mag duidelijk zijn. Red Bull staat er uitstekend voor. De enige concurrent voor Max Verstappen om de titel? Dat lijkt Sergio Pérez te zijn. De eerste races zitten erop en zo staan de teams en de coureurs ervoor.
Max Verstappen richting een nieuwe wereldtitel?
De eerste wereldtitel van Max Verstappen kwam na een ongekend spannende strijd met Hamilton. Vorig jaar kwam de spanning aan het begin van Ferrari met Leclerc. Dit jaar is de Nederlander van een buitencategorie. Enkel Sergio Pérez maakt kans om Max van zijn derde wereldtitel af te houden.
En ja, Pérez is zijn seizoen uitstekend begonnen. Maar zijn overwinningen heeft hij vooral gepakt toen Verstappen pech had. Zowel mechanisch als met een Safety Car op het moment dat het hem niet goed uitkwam. Eén op één is de Nederlander vaak beter. Uitzondering op die regel zijn de stratencircuits, waar Pérez het beste uit zichzelf haalt. Maar na Monaco zijn het vooral de ‘gewone’ circuits waar Max historisch gezien beter presteert.
Pérez kijkt uit naar Monaco
Maar de Mexicaanse rijder van Red Bull geeft zich nooit gewonnen. Wanneer hem gevraagd wordt of hij strijdt voor het wereldkampioenschap, is hij daar duidelijk in: hij gaat ervoor. En met Monaco op de planning heeft hij goede hoop om een nieuwe stap te zetten.
Pérez voelt zich op zijn best wanneer de straten zo nauw mogelijk zijn en er geen ruimte is om fouten te maken. Vorig jaar pakte hij de winst in Monaco. Die titel wil hij dit jaar het liefst prolongeren. Na Monaco staan er dit jaar nog twee stratencircuits op het programma: de GP van Singapore en de nieuwe GP van Las Vegas.
Nyck de Vries staat op scherp
Nyck de Vries is dit jaar de tweede Nederlander in de Formule 1. Na zijn uitstekende debuut van vorig jaar in de Williams verwachtte de top van Red Bull dat De Vries dit jaar bij Alpha Tauri wel even de kar zou gaan trekken. In de eerste races is dat er nog niet uitgekomen.
De Alpha Tauri is één van de mindere auto’s op de grid. Daarmee moet Nyck het hebben van de races die goed bij de auto past. Maar door veel fouten staat de druk er bij de Fries nu vol op. Ook omdat teamgenoot Yuki Tsunoda ijzersterk presteert. De Vries heeft nu zelfs te horen hebben gekregen nog maar een paar races de tijd te hebben om beter te presteren. Anders wordt hij zonder pardon door een andere rijder vervangen. Het is voor hem te hopen dat hij met die druk om kan gaan.
Het succes van Alonso
Tijdens de wintertests werd duidelijk dat de Aston Martin dit jaar sterk zou zijn. En in de eerste races was dat zeker het geval. Fernando Alonso reed dit jaar vaker wel dan niet naar het podium. Daarmee heeft het team nu al meer punten dan dat het vorig jaar over het hele seizoen had. En zo heeft Alonso zijn gelijk gekregen. Het was slim om Alpine te verruilen voor Aston Martin.
Natuurlijk, je hebt een goede auto om te kunnen strijden in de Formule 1. Maar het talent is er zeker. Hij zet tijdens de kwalificaties en de race teamgenoot Lance Stroll op grote achterstand. Het is voor hem alleen wel te hopen dat het team zich tijdens het seizoen kan blijven doorontwikkelen.
De strijd achter Red Bull
Dit seizoen is de strijd achter Red Bull waanzinnig spannend. Alonso heeft het vaakst naast de Red Bull-rijders gestaan. Maar ook Hamilton en Leclerc hebben dit jaar al van de champagne geproefd.
Het is stuivertje wisselen voor de teams van Aston Martin, Mercedes en Ferrari. Zo is de strijd voor het constructeurskampioenschap redelijk weg, maar de strijd voor plek 2 is ongekend spannend.
McLaren, Alpine en Alfa Romeo moeten het roer omgooien
Waar het ene team succes heeft, daar moet het andere team door de zure appel heen bijten. Van teams als Alpha Tauri en Williams werden vooraf aan het seizoen geen wonderen verwacht. Maar de stap terug die met name McLaren en Alpine hebben gezet is pijnlijk. McLaren heeft al een paar jaar de ambitie om bij de drie beste teams te horen. En met coureur Lando Norris hebben ze een toprijder in huis. Maar de snelheid in de auto ontbreekt, waardoor ze enkel wat puntjes hebben gesprokkeld.
Dat geldt ook voor Alpine. Ze vonden het belachelijk dat Fernando Alonso naar Aston Martin vertrok. Een team dat in 2022 minder goed scoorde. Maar ook Alpine moet zich achter de oren krabben. De auto loopt niet zoals het zou moeten en de coureurs maken pijnlijke fouten. Daardoor ligt de druk er vol op.
Alfa Romeo begon vorig jaar goed en pakte zo heel wat punten. Het was de verwachting dat het team dit jaar een stap kon zetten, maar dat valt tegen. Tot nu toe is het sprokkelen voor het team dat met Valtteri Bottas een groot coureur in hun auto heeft zitten. Daar verwacht je toch meer van. Misschien dat het er in de aankomende races alsnog uitkomt.
Formule 1 kalender 2023
Datum | Grand Prix | Circuit | Starttijd in Nederland |
28 mei | Grand Prix van Monaco | Circuit de Monaco | 15.00 uur |
4 juni | Grand Prix van Spanje | Circuit de Barcelona-Catalunya | 15.00 uur |
18 juni | Grand Prix van Canada | Circuit Gilles Villeneuve | 14.00 uur |
2 juli | Grand Prix van Oostenrijk | Red Bull Ring | 15.00 uur |
9 juli | Grand Prix van Groot-Brittannië | Silverstone | 16.00 uur |
23 juli | Grand Prix van Hongarije | Hungaroring | 15.00 uur |
30 juli | Grand Prix van België | Spa-Francorchamps | 15.00 uur |
27 augustus | Grand Prix van Nederland | Zandvoort | 15.00 uur |
3 september | Grand Prix van Italië | Monza | 15.00 uur |
17 september | Grand Prix van Singapore | Marina Bay Street Circuit | 14.00 uur |
24 september | Grand Prix van Japan | Suzuka | 7.00 uur |
8 oktober | Grand Prix van Qatar | Lusail International Circuit | 16.00 uur |
22 oktober | Grand Prix van de Verenigde Staten | Circuit of the Americas | 21.00 uur |
29 oktober | Grand Prix van Mexico-Stad | Autódromo Hermanos Rodríguez | 21.00 uur |
5 november | Grand Prix van São Paulo | Autódromo José Carlos Pace | 18.00 uur |
18 november | Grand Prix van Las Vegas | Las Vegas | 07.00 uur |
26 november | Grand Prix van Abu Dhabi | Yas Marina Circuit | 14.00 uur |
Unlimited Formule 1 kijken
Bij T-Mobile kijk je Unlimited Formule 1 met 5G. Met ons netwerk mis je geen fractie van de actie op het circuit. En zie je elke inhaalactie van Max Verstappen live op je telefoon of tablet met Viaplay.