Nederlanders kijken gemiddeld ruim anderhalf uur per week naar Netflix op hun smartphone. Kijkers van RTL XL maken wekelijks iets langer dan een half uur via hun mobiele device gebruik van de video-app. Dat blijkt uit een nieuw editie van het maandelijks gepubliceerde rapport naar appgebruik in Nederland van marketingbureau Telecompaper.

Het bedrijf analyseert maandelijks het gebruik van onder meer video-apps uit de gegevens van een panel van 1750 consumenten. Het kijkt daarbij naar dertien video-apps. Volgens het bureau had begin dit jaar 17 procent van alle huishoudens een abonnement op Netflix. Het on-demand kijken neemt volgens het bureau alleen maar toe.

Verder staat in het onderzoek ook dat Nederlanders ook mobiel bankieren populair is. De apps van ING (3,7 miljoen installaties), Rabobank (3,2 miljoen) en ABN Amro (2 miljoen) worden om de dag gebruikt. De apps van kleinere banken, zoals Knab, SNS Bank en Regiobank hebben minder dan 400.000 installaties.

Beeld: Shutterstock