Populaire zoekopdrachten

Overzicht Thuis

Handige oplossing voor storing met je tv

20-08-2020 Leestijd: 2 min. Deel dit artikel
20-08-2020 Leestijd: 2 min. Deel dit artikel

Een storing of probleem met je tv heeft drie mogelijke oorzaken. Je tv kan stuk zijn, er is een probleem met je Interactieve TV Box (of hoe deze is aangesloten) of er is een storing op het netwerk. Is er niets mis met je televisie en is er ook geen storing op het netwerk? De volgende drie oplossingen verhelpen in de meeste gevallen je probleem of storing met je televisie. Zo kun jij weer genieten van tv-abonnement van T-Mobile Thuis.

Zijn kabels en aansluitingen goed aangesloten?

Heb je geen, slecht of haperend beeld? Controleer eerst of alle kabels nog goed zijn aangesloten. Na verloop van tijd kunnen deze wat losser gaan zitten. Zeker als je achter je tv hebt gestoft. Zit de HDMI- of SCART-kabel nog goed in de tv en Interactieve TV Box? En is de UTP-kabel goed aangesloten op de Interactieve TV Box en je modem? Haal kabels voor de zekerheid uit de apparaten en sluit ze opnieuw aan. Zet daarna de tv aan om te kijken of dit de storing oplost.

Weet je niet zeker welke kabel je moet hebben? We hebben een handig overzicht met voorbeelden van mogelijke kabels voor je gemaakt.

tv storing oplossen

Interactieve TV Box opnieuw opstarten

Je Interactieve TV Box staat altijd aan. Ook als je geen tv-kijkt, want dan staat hij in de stand-by stand. Heel handig, want hierdoor staat de Interactieve TV Box continu in de startblokken, zodat jij snel tv kunt kijken. Een korte pauze voor dit apparaat verricht vaak wonderen. Dit noemen we een powerflip en meestal lost dit de tv-storing op.

Zo voer je een powerflip uit voor je Interactieve TV Box:

  • Haal de stekker van de Interactieve TV Box uit het stopcontact.
  • Koppel de UTP-kabel van de Interactieve TV Box los.
  • Wacht minimaal 20 seconden.
  • Sluit de UTP-kabel weer aan op de Interactieve TV Box.
  • Stop de stekker van de Interactieve TV Box weer in het stopcontact en zet het apparaat aan.
  • Zet je televisie aan en kijk of deze oplossing werkt.

Modem van de stroom halen

Zijn kabels en aansluitingen goed aangesloten en lost een powerflip het probleem niet op? Doe dan een powerflip voor je modem. Ook dit apparaat staat continu aan, zodat jij altijd draadloos internet hebt en met Interactieve TV programma’s kunt pauzeren en terugkijken. Ook je Interactieve TV Box is dus verbonden met de modem. Soms draadloos, maar meestal met een UTP-kabel. Een korte adempauze verricht vaak ook wonderen voor je modem.

Zo voer je een powerflip uit voor je modem:

  • Haal de stekker van je modem uit het stopcontact.
  • Wacht minimaal 10 seconden.
  • Sluit je modem weer aan op het stopcontact.
  • Wacht tot je modem is opgestart.
  • Zet je televisie en Interactieve TV Box aan om te kijken of dit je probleem oplost.

Nog steeds een storing met je tv?

Wat vervelend dat deze oplossingen voor je tv-storing niet werken. Op deze pagina staan meer oplossingen voor als je geen of een slechte verbinding met Interactieve TV hebt. Daarnaast staan we natuurlijk voor je klaar. Neem gerust contact op met onze klantenservice voor T-Mobile Thuis. Ondertussen kun je met de vernieuwde, gratis TV Anywhere app wel tv blijven kijken op je laptop, smartphone, tablet, pc, Apple TV of Chromecast.

Deel dit artikel