Vorige week vond het eerste interactieve webinar over zakelijke telefonie in de cloud plaats. Michiel Volk van T-Mobile en Frits Wilmink van Mitel kijken tevreden terug op de interactie met de deelnemers. Michiel: ‘Cloudtelefonie leeft duidelijk onder zakelijke gebruikers.’ 

Vraag naar flexibiliteit en wendbaarheid
Telefonie in de cloud biedt de mogelijkheid om vaste- en mobiele telefonie naadloos te integreren in één systeem. Dit vergroot de bereikbaarheid van medewerkers aanzienlijk, waar ze zich ook bevinden. Dat geeft ondernemingen en hun medewerkers extra flexibiliteit en wendbaarheid.

Het webinar:

  • Eén geïntegreerd systeem voor optimale bereikbaarheid
  • Geen investeringen en onderhoudskosten eigen centrale
  • Altijd up-to-date en werken met de nieuwste mogelijkheden
  • Betalen per aansluiting
  • Eén dashboard voor overzicht en beheer

Antwoorden over prestaties en bedrijfszekerheid
Tijdens de webinar stelden deelnemers live vragen over onderwerpen als bedrijfszekerheid en de mogelijke risico’s van een overstap naar cloudtelefonie. Frits: ‘Bij T-Mobile Cloud & Clear krijgt elke klant een eigen server in twee Nederlandse datacenters. Dus bedrijfszekerheid is gegarandeerd.’

‘En als je 24/7 dienstverlening wilt leveren, zijn er aanvullende mogelijkheden zoals een dubbele ontsluiting via glasvezel en ADSL. Wat betreft de prestaties van je telefooncentrale; een goed gemonitorde cloudoplossing is vele malen beter, dan vertrouwen op een conventionele centrale in de meterkast.’

Antwoorden over de overstap
Een andere vraag ging over het risico op downtime tijdens de livegang van cloudtelefonie. Frits: ‘Voorafgaand aan de migratie vindt er een grondige inventarisatie van de huidige en gewenste situatie plaats. Vervolgens wordt het nieuwe systeem eerst naast het oude gebruikt en wordt al het uitgaande verkeer via de cloudoplossing geleid. Tijdens de livegang wordt ook het inkomende verkeer door de cloudoplossing overgenomen. Dit beperkt de risico’s op downtime tot het minimum.’

Meer weten?
Bekijk de webinar terug via deze link. Benieuwd naar de meest gestelde vragen? Lees ze op het Cloud & Clear forum.

Meer weten over zakelijke telefonie in de cloud? Neem contact met ons op of bel 0800-8665002.