Zou het niet tof zijn wanneer T-Mobile gastheer zou zijn van een event specifiek gericht op wearables? Een event voor geïnteresseerde waar klanten en niet-klanten in gesprek kunnen gaan met de makers en leveranciers van wearables. Een groepje collega’s vanuit diverse afdelingen binnen T-Mobile en Ben vond dat dát maar eens moest gebeuren. En zo geschiedde. Op een bloedhete woensdag 1 juli vond de allereerste Wearable Wednesday Live plaats.Wearable beurs

Zien en aanraken

Doel van deze beurs: een plek creëren waar consumenten relevante wearables van het moment kunnen zien en aanraken. Aanvullend zijn we in gesprek gegaan met klanten met vragen als: ‘Is T-Mobile in jouw ogen een te overwegen partij om wearables aan te schaffen?’ Een vraag die voornamelijk met ‘nee’ is beantwoord. Veruit de meeste klanten zien ons nog niet als partij die wearables verkoopt. Hier zien zij in meerdere mate partijen als Coolblue en Mediamarkt als relevante partij.

Wat is er mogelijk met wearables?

Een groot aantal leveranciers kwamen hun producten aan de bezoekerstonen. Merken als Adidas, Pebble, Samsung en Withings waren aanwezig. Daarnaast hadden we waren er drie interessante sprekers in relatie tot het onderwerp wearables. Helaas kon ik niet aansluiten bij de presentaties zelf.Ik kan dus niet uit eigen ervaring spreken of het goede verhalen waren, maar de feedback vanuit klanten en collega’s was positief. Adidas heeft wat verteld over hun visie vanuit de Sporthoek. Gonny van der Zwaag vertelde over wearables en gezondheid en Marjolijn Kamphuis vertelde vanuit Numrush over de opkomst van wearables en waarom ze een succes gaan worden.

wearables spreker

Roepen in de camera

Mijn rol voor de avond was vooral het contact onderhouden met de aanwezige leveranciers. Daarnaast introduceerde ik blogger Numrush bij de leveranciers voor wat interviewtjes die zij op hun blog gaan plaatsen. Volledig buiten mijn eigen comfortzone mocht ik ook nog wat roepen in de camera. Het is wel erg om jezelf terug te moeten zien, maar ze hebben het goed kunnen monteren.

Balletje schieten

Adidas, die een kicking tunnel had meegenomen, gaf nog even de bal aan onze CEO Mark Klein om ‘niet geregisseerd’ de aftrap te verzorgen. Deze Smartbal registreert de snelheid en vlucht van de bal. Gedurende de avond heb ik ook aanwezige klanten kunnen spreken. Velen zijn al fan van de producten en/of aanwezige merken. Jongens die hun Kickstarter versie kwamen tonen bij de Pebble stand bijvoorbeeld.

Wearable schot

T-Mobile fans

Het leukste gesprek was met een jongen die de avond bezocht met zijn beste vriend die hij al jaren kent vanuit zijn schooltijd. Hij vertelde mij dat hij jaren geleden een pact heeft gesloten met zijn vriend door om de beurt, ieder half jaar een nieuwe telefoon te halen bij T-Mobile. Deze telefoons rouleren ze dan onderling. Echte fans van T-Mobile en de techniek.

De leukste reactie die ik heb gehad, heb ik zelfs twee keer mogen ontvangen; “Gaan jullie volgend jaar weer zo’n event doen?” Aan mij zal het niet liggen. Learnings van deze editie nemen we mee en dan kunnen we hopelijk volgend jaar de tweede editie beleven.