Mobile Tech

Bel jij eigenlijk al vast op je mobiel?

Martijn Teekens is Directeur Sales B2B bij T-Mobile. Maandelijks spreekt hij zich uit over ontwikkelingen in de telecommarkt. Met deze keer: T-Mobile is opnieuw verkozen tot beste mobiele netwerk van Nederland. Hoog tijd dat we ook onze vaste telefonie op dat supersnelle mobiele netwerk gaan doen.

Het beste netwerk van Nederland

Wist je dat het mobiele netwerk van T-Mobile al 4 jaar op rij uit de test komt als beste netwerk? Daarmee zijn we het meest bekroonde mobiele netwerk van Nederland!

Test het zelf
Voor de vierde keer op rij werd het mobiele netwerk van T-Mobile deze week uitgeroepen tot beste netwerk van Nederland. Daarmee zijn we nu officieel het meest bekroonde netwerk van Nederland! Dat is niet alleen goed nieuws voor de miljoenen klanten die al mobiel bellen bij T-Mobile, of die overwegen over te stappen. Het maakt ook de weg vrij voor de uitrol van mobile first vaste telefonie. Want waarom zou je je beperken tot communicatie op een vaste locatie als je mobiele netwerk dezelfde of zelfs veel betere mogelijkheden biedt?

Je vaste nummer is je visitekaartje

De tijd dat elk bedrijf in Nederland een vaste lijn (en een faxnummer!) moest hebben, ligt nog niet eens zo heel ver achter ons. Daar zijn overigens diverse redenen voor. Voor kleinere bedrijven valt het hebben van een vast nummer vaak samen met het hebben van een vast adres. Zo weten klanten dat je bedrijf echt bestaat en dat je een betrouwbare organisatie bent met een professionele uitstraling.

Groeit je bedrijf, dan is een vaste lijn ook het nummer dat vaak wordt beheert door een telefoniste of belmenu. Die belangrijke eerste kennismaking met je organisatie. Voor grote organisaties zijn er ook nog andere belangrijke redenen om vaste telefonie te willen aanleggen. Via een eigen telefooncentrale bellen collega’s bijvoorbeeld met elkaar, zijn gesprekken door te schakelen en conference calls te plannen.

De behoefte van de klant verandert naarmate onze manier van werken verandert
Tweet
Twitter
Daarnaast verandert ook de behoefte van de klant naarmate onze manier van werken verandert. Zo stimuleren bedrijven in de groot zakelijke markt hun medewerkers steeds vaker om thuis te werken. Het traditionele kantoor wordt steeds meer een HUB, waar je overleg voert met klanten en collega’s.

Heb je geen vergaderingen, kun je prima ergens anders werken, maar uiteraard wel met dezelfde bereikbaarheidsopties. Veel bedrijven hebben inmiddels een ratio van 0.6 werkplek per medewerker. Hoe houd je die allemaal goed bereikbaar?

Ook qua dienstverlening liggen de wensen voor kleine bedrijven, MKB organisaties en groot zakelijke klanten vaak uiteen. Het MKB vindt efficiency, flexibiliteit, schaalbaarheid en kwaliteit van doorslaggevend belang bij de keuze voor een telecomoplossing. Grote organisaties hechten veel waarde aan een veilige, gecontroleerde overstap naar cloud based telefonie, aan een optimaal bereikbare organisatie en medewerkers.

Mobile first vaste telefonie

Het vaste telefoontoestel zal de komende tijd bij steeds meer bedrijven verdwijnen
Share
Linkedin
Maar tijden veranderen. Het vaste telefoontoestel op je bureau zal de komende tijd – net als in de woonkamer – bij steeds meer bedrijven verdwijnen. Het meest flexibele apparaat om al je gesprekken op af te handelen is immers nu al je mobiele telefoon.

En wie de mobiele telefoon leading maakt in de dagelijkse communicatie, stelt zichzelf in staat om overal te kunnen werken en overal voor de klant klaar te staan. Een ontwikkeling die naadloos aansluit op de thuiswerktrend en overal bereikbaar zijn. Zo is het kantoor ook gewoon bereikbaar op het vaste telefoonnummer wanneer één van je medewerkers onverhoopt even het pand moet verlaten.

Er is nog een ander voordeel. Wie overstapt op cloud telefonie kiest ook voor flexibiliteit omdat je niet langer hoeft te investeren in kostbare telefooncentrales. Daarnaast wordt de optimale bereikbaarheid van je medewerkers groter, omdat je geen vaste lijn meer voor ze hoeft af te nemen. Zo leiden maximale flexibiliteit en bereikbaarheid ook tot lagere kosten.

Alle mogelijkheden van vast maar dan op je mobiel

Maar dan toch even terug naar dat vaste nummer en die telefooncentrale. Want kostenbesparing en flexibeler zaken doen, dat willen we allemaal wel. Maar ook anno 2018 kun je als bedrijf niet zonder een vast nummer. Of een telefoniste. Of een intern telefonienetwerk waarop collega’s elkaar (kostenloos) kunnen bereiken, inbellen en doorschakelen, of klanten zo goed mogelijk kunnen servicen bijvoorbeeld via een keuzemenu.

En dat is precies waar begrippen als cloud telefonie of vast-mobiel oplossingen om de hoek komen kijken: alle mogelijkheden van vast bellen, maar dan op je mobiel. Cloud telefonie wordt de komende jaren de standaard in het bedrijfsleven. Voor de klant verandert er aan de buitenkant weinig: je telefonische bereikbaarheid blijft immers hetzelfde. Maar hoe jij invulling geeft aan die bereikbaarheid, of hoe (en waar) je überhaupt met je klant communiceert, verandert wezenlijk. Je traditionele klantenservice wordt een contactservice.

Ook Unlimited ondernemen?

Met een Unlimited @Work abonnement kun je onbeperkt bellen, sms-en en data gebruiken voor maar €26 per maand.

Go Unlimited

Office Essential

Ook bij T-Mobile werken we op dit moment hard aan deze ontwikkeling. Je kunt bij T-Mobile bijvoorbeeld een vast nummer krijgen voor je eigen bedrijf, dat je gebruikt en beheert op je mobiel. Deze add-on noemen we Office Essential, en is speciaal afgestemd op kleine ondernemers.

Voor een vast laag bedrag per maand heb je al een vast nummer op je mobiel. Met dat vaste nummer kun je zowel inkomende als uitgaande gesprekken voeren op je mobiel. Bel je liever via je laptop/PC (‘soft-phone’), dan kan dat ook. En ben je even niet bereikbaar op je vaste of mobiele lijn? Schakel een oproep dan automatisch door naar een voicemailbericht, belmenu of collega.

Business Essential

Wat Office Essential biedt voor kleine organisaties, biedt Business Essential voor grote bedrijven met meer dan twintig, tot wel tienduizenden medewerkers. Neem bijvoorbeeld de gemeente Helsinki, die volledig op hetzelfde platform draait als T-Mobile met veertigduizend gebruikers. Door de uitgebreide functionaliteiten van een virtuele telefooncentrale (PBX) te combineren met het beste netwerk van Nederland bieden we jouw bedrijf de beste vast-mobiel oplossing.

Optimale flexibiliteit en kostenbeheersing, want al je mobiele en vaste aansluitingen beheer je centraal in een eigen beheeromgeving. Geen aanschafkosten meer, want je PBX draait in de cloud en wordt regelmatig en centraal geupdate. Maar bovenal: optimale flexibiliteit voor jou en je medewerkers om te werken waar je maar wil. Want alle mogelijkheden van vaste telefonie zijn te gebruiken op elk denkbaar device. Of het nu een smartphone, tablet, laptop of IP bureaustoel is.

Vaste telefonie op het beste mobiele netwerk

Nu de netwerktest van P3 voor de vierde keer op rij heeft laten zien dat het mobiele netwerk van T-Mobile tot de beste van Europa behoort, is duidelijk dat ons netwerk klaar is voor de omslag naar mobile first vaste telefonie via de cloud. En of je nu een groot of klein bedrijf bent, ook voor jou biedt dat nieuwe kansen.

Laat ons daarom vooral weten wat je van ons vast-mobiel aanbod vindt, en hoe we dat aanbod in de toekomst nog verder kunnen uitbreiden. En natuurlijk kun je bij onze adviseurs ook terecht voor een toekomstbestendige communicatieoplossing in jouw organisatie.

Want Unlimited zakendoen, doe je op het beste netwerk van Nederland.

Het beste netwerk van Nederland

Wist je dat het mobiele netwerk van T-Mobile al 4 jaar op rij uit de test komt als beste netwerk? Daarmee zijn we het meest bekroonde mobiele netwerk van Nederland!

Test het zelf
T-mobile