Connectiviteit

Maak jouw klantcontactcenter klaar voor de toekomst

Het klantcontactcentrum van de toekomst – hoe gaat dat er uitzien? Consumenten beoordelen organisaties allang niet meer puur op prijs en kwaliteit. Anno nu verwachten jouw klanten een vlekkeloze klantreis, ook ná de aanschaf van een product of dienst. Ze zijn via verschillende communicatiekanalen continu verbonden met alles en iedereen. Bellen ze het klantcontactcenter? Dan willen ze een uitstekende oplossing voor hun (vaak complexe) probleem. En wel direct, graag. Dat vraagt nogal wat van organisaties.

Clock 2 min

De webinar Maak jouw klantcontactcenter klaar voor de toekomst op vrijdag 1 oktober dompelt je onder in de nieuwe wereld van klantrelaties. Ontdek hoe slimme technologie en een Connected Experience jouw organisatie kunnen helpen om moeiteloos in te spelen op de behoeften van jouw klanten.

Meer kanalen, meer contacten

Ooit was de rol van het klantcontactcentrum overzichtelijk. Mensen met vragen of klachten namen gewoon telefonisch contact op. Inmiddels melden ze zich ook via verschillende nieuwe digitale kanalen. Denk aan online contactformulieren, e-mail en social media, maar ook aan WhatsApp en chat. Hoe zorg je dat al deze verschillende kanalen geen aparte eilandjes worden? Daarnaast: mensen nemen contact op met veel complexere vragen. Hoe blijft jouw organisatie voldoen aan hun verwachtingen en behoeften?

Oren en ogen van jouw organisatie

Een klantcontactcenter anno nu is de schakel tussen jouw klanten en de backoffice. Om die rol goed te kunnen vervullen, moeten jouw klantcontactexperts op de hoogte zijn van alle informatie die relevant is bij het oplossen van het probleem van de klant. Een goed systeem dat jouw klantcontactcenter verbindt met de hele organisatie is een must, tegenwoordig. Alleen met een Connected Experience breng je het aantal contactmomenten omlaag én houd je je klanten tevreden. Ook fijn: met de informatie uit zo’n systeem kun je leren. Door goed bij te houden welke vragen en reacties er binnenkomen, kun je hier proactief op sturen. Je hoeft dan niet meer te wachten op de eerste klagers. Jouw klantcontactcentrum groeit zo uit tot de oren en ogen van jouw organisatie!

Boordevol inspiratie

In deze webinar vertelt Martijn Castricum (QuandaGo) hoe slimme technologie en een Connected Experience jouw organisatie kunnen helpen om moeiteloos in te spelen op de behoeften van jouw klanten. Hij legt onder meer uit hoe je jouw medewerkers én klanten precies op het juiste moment voorziet van de juiste informatie met een 360-graden-klantbeeld. Je ontdekt verder hoe je het contactcenter en de backoffice kunt verbinden met elkaar – en met de rest van de organisatie. Ook gaat hij dieper in op hoe AI en machine learning kunnen helpen bij het automatiseren van workflows.

Nieuwsgierig naar wat dat eigenlijk oplevert, zo’n Connected Experience? Meld je dan nu aan voor de webinar ‘Maak jouw klantcontactcenter klaar voor de toekomst op vrijdag 1 oktober van 11.00 – 11.45 uur.

Beeld: Shutterstock