Connectiviteit

VoIP telefooncentrale: 5 voordelen van een telefooncentrale in de cloud

Je business draait op volle toeren via je eigen telefooncentrale. Toch merk je dat deze manier van werken is verouderd en steeds meer beperkingen met zich meebrengt. Door het massale thuiswerken is de digitale transformatie in een stroomversnelling gekomen. Wil je als bedrijf toekomstbestendig zijn, dan zul je hierin mee moeten gaan. Veel bedrijven stappen daarom over naar een VoIP telefooncentrale oftewel een telefooncentrale in de cloud. Hier zitten veel voordelen aan. Wil je weten wat jouw bedrijf eruit kan halen? Lees dan snel verder.

Clock 2 min

E-book: Telefoon- centrale: van fysiek naar de cloud

CTA

Lees in dit gratis e-book hoe je van een fysieke telefooncentrale naar een telefooncentrale in de cloud migreert.

DOWNLOAD GRATIS
Met een VoIP telefooncentrale loopt je telefonie volledig via het internet. De centrale staat in de cloud bij de provider in plaats van fysiek bij jou op locatie. Je fysieke telefooncentrale migreren naar een VoIP telefooncentrale heeft veel voordelen:

Overal toegang tot het systeem

De cloud is een digitale omgeving buiten je organisatie die de servers binnen je organisatie (deels) vervangt. Zolang je een werkende internetverbinding hebt, heb je buiten je kantoor gewoon toegang tot toepassingen en bestanden. Of dit nu thuis is, op het werk of in de trein.

Kosten zijn overzichtelijk en voorspelbaar

Met een VoIP telefooncentrale hoef je geen dure fysieke telefooncentrale te onderhouden. De kosten worden per gebruiker en per maand in rekening gebracht. Hierin zijn gesprekskosten, updates, beheer en ondersteuning inbegrepen. Zo zijn de kosten overzichtelijk en voorspelbaar.

Je houdt je bestaande telefoonnummers

Je verliest je bestaande telefoonnummers niet, doordat je je vaste en mobiele telefonie volledig kunt integreren. Zo blijven je medewerkers op zowel hun mobiele als vaste nummer, bereikbaar voor je klanten en relaties. Ongeachte de locatie  waar ze werken.

Integratie met andere systemen

Wanneer je overstapt naar hosted telefonie heb je meer integratiemogelijkheden met andere systemen zoals een CRM of Teams. De digitale omgeving koppel je gemakkelijk met je website of online agenda.

Eenvoudig op- of afschalen

Met een VoIP telefooncentrale heb je een flexibele oplossing, die op elk moment mee kan groeien met je onderneming. Hiermee zijn bepaalde pieken en dalen, bijvoorbeeld bij korte projecten, goed op te vangen.  Zo kun je gemakkelijk nieuwe vestigingen of medewerkers toevoegen. De cloud telefonie abonnementen schalen dan automatisch mee.

Maak​t jouw bedrijf nog gebruik van ISDN30? 

Dit jaar stoppen veel telecomproviders met het leveren van ISDN30. Maakt jouw organisatie hier nog gebruik van? Let dan op, want het uitfaseren van de dienst kan ervoor zorgen dat je telefonisch onbereikbaar wordt. Gelukkig kiest T-Mobile Ondernemen ervoor om klanten wel de mogelijkheid te bieden om ISDN30 te blijven gebruiken. Heb je ISDN30 bij een andere telecomprovider? En ben je op zoek naar een alternatief? T-Mobile helpt je met de overstap

Ook overstappen naar een VoIP telefooncentrale?

Wil je weten wat je moet regelen voor de overstap? Download dan ons e-book ‘De telefooncentrale: van fysiek naar de cloud’ met het T-Mobile Ondernemen stappenplan  voor de migratie naar cloud telefonie.

CTA

E-book: Telefooncentrale: van fysiek naar de cloud

Lees in dit gratis e-book hoe je van een fysieke telefooncentrale naar een telefooncentrale in de cloud migreert.

DOWNLOAD GRATIS
Beeld: Shutterstock