Voor veel ondernemers is social media onmisbaar geworden in het dagelijks werk. Je gebruikt het om je bedrijf te promoten, vragen van klanten af te handelen of nieuw personeel te vinden. Een beetje bijblijven op gebied van wat er speelt is dus geen overbodige luxe. Podcast The Science of Social Media is wat dat betreft een goed beginpunt.
The Science of Social Media is een podcast die wordt gemaakt door de mensen achter Buffer, een populaire tool om (ten dele gratis) je eigen social-media-accounts te beheren en vol te plannen met content. Buffer is ook bekend van zijn rijke blog, waarop je talloze how-to’s, tips en adviezen over het (zakelijk) gebruik van social media vindt.
Geen easy road naar succes
Een zelfde type opzet kent de podcast van Buffer dus ook: wat is er op dit moment hot in social media-land en hoe kun je dat eventueel zelf inzetten voor je business? De show is (net als de blog) ontzettend praktisch: Een startgids voor het wel of niet inzetten van influencers bijvoorbeeld. Of de beste voorbeelden van Instagram-marketing. Of bijvoorbeeld: vijf simpele manieren om je LinkedIn-volgers te verzesvoudigen.
Let wel: The Science of Social Media is geen ‘easy road’ naar succes. De presentatoren van het programma maken goed duidelijk dat een succesvolle social-mediastrategie hard werken is. Het is een kwestie van alle puntjes op de i zetten en er dagelijks mee bezig zijn.
Wat zijn de trends in social media-marketing?
Maar ook als je zelf niet tot het uiterste wil gaan op social media is deze podcast uiterst leerzaam. Het geeft namelijk inzicht in de wijze waarop grote bedrijven als Facebook, Twitter, WhatsApp en Instagram zich op dit moment ontwikkelen, en hoe mensen en merken daar op dit moment op inspringen. Daarmee zet de show dus ook aan het denken en geeft het nieuwe inzichten.
The Science of Social Media-podcast van Buffer is gratis te beluisteren via je favoriete podcastplayer. Elke maandagmiddag verschijnt een nieuwe aflevering online.