Facebook Stories zal de komende maanden ook uit worden gerold onder bedrijfspagina’s. Dat heeft Facebook afgelopen donderdag bekend gemaakt. De functionaliteit wordt naast bedrijven ook beschikbaar gesteld aan uitgevers, atleten en non-profitorganisaties.
Volgens Facebook komt de beschikbaarheid voor bedrijven voort uit het succes van Instagram Stories door publieke figuren en bedrijven op het fotoplatform. Via Instagram geven bedrijven wereldwijd nu een kijkje achter de schermen van hun onderneming, het sociale netwerk wi met deze nieuwe functionaliteit die verhalen ook naar Facebook halen.
Apart gedeelte
De verhalen van bedrijfspagina ga je overigens niet terugvinden tussen je vrienden, zo lijkt het. Facebook overweegt om de Stories van pagina’s in een apart gedeelte in de website en app terug te laten komen.
Het maken van Stories voor bedrijfspagina’s kan wel via de app van Facebook, door op ‘Maak Story’-knop te klikken op de pagina. Of de functie ook in de speciale ‘Pages’-app van Facebook komt, is nog niet bekend.
Stories zijn al geruime tijd ontzettend populair bij gebruikers van Instagram, waar de functionaliteit dagelijk meer dan 250 miljoen actieve gebruikers heeft. Hoewel Facebook geen concrete aantallen noemt voor dezelfde functie op het sociale netwerk, is duidelijk dat de interactie daar lager ligt.
Om het delen van Stories eenvoudiger te maken, maakte Facebook vorige week al bekend dat Instagram Stories nu ook op Facebook geplaatst kunnen worden. Ook deze stap zal zeker weer bijdragen aan hernieuwde interesse in Facebook Stories.