Beschikbaarheid voor klanten is daarnaast iets waar je mee moet leven als ondernemer. Zeker als je een internet start-up hebtShare
Als je voor een baas werkt waar je om zes uur de deur dichttrekt, kan ik me voorstellen dat het irritant is berichtjes te krijgen na werktijd. Bij mij is mijn werk een essentieel onderdeel van mijn leven. Af en toe leg ik heus mijn telefoon weg. Mijn vriendin is er ook wel eens klaar mee en we hebben een kleine, dus voor een uur of twee gaat de smartphone thuis uit het zicht. Ik denk dat je wel kan stellen dat ik een hoge ‘tolerantie-rate’ heb.
Altijd bereikbaar
Het belang van een smartphone voor zakelijk gebruik zit hem in je product: bij mij is dat belangrijk omdat veel lezers op mobiel zitten. Als een klant een vraag stelt, reageren we snel. Dat kunnen we doen omdat ook onze werknemers op mobiel zitten. We zijn altijd bereikbaar voor de klant. Dat vind ik heel belangrijk van mobiel: snelheid en transparantie.
Naast nieuwsbrieven en klantenbeheer, ben ik vrij actief op Twitter. Dat is voor mij een grote bron van informatie. Instagram is mijn persoonlijke kanaal: ik volg daar minder mensen en word ook minder gevolgd. De interne communicatie vindt bij Revue niet op emailbasis plaats maar via Slack: echt onmisbaar. Ik zit vaak met collega’s die tegenover mij zitten te appen, dat vind ik de normaalste zaak van de wereld. Dan delen we artikelen, plaatjes of een stukje code.
Balans
Als ik niet aan het werk ben, blaas ik stoom af. Sporten is voor mij belangrijk. Het is een moment waarop ik even aan niks anders denk. Inmiddels zijn ook de zaterdagen een rustmomentje: met mijn gezin ga ik dan even weg: koffie drinken, boodschappen doen. Jarenlang was ik ook in het weekend altijd nog aan het werk, maar zo’n zaterdag forceert me om andere dingen te gaan doen. Toch is veel werken voor mij geen probleem. Ik weet: met halfbakken werken kom je er simpelweg niet. Iedereen die dit vak beoefent, moet dat in zich hebben, maar voor iedereen is de balans anders.”
Foto’s: Marit Hilarius