T-Mobile vast-mobiel integratie bij de Apenheul: zo pakten we dat aan

Hoe richt je je ICT-structuur in als je medewerkers een groot deel van de dag door een park in de dichte bossen aan het werk zijn? Dat was de uitdaging van de Apenheul in Apeldoorn.

Elke collega bereikbaar op een vast en mobiel nummer

Met een vast-mobiel oplossing van T-Mobile heb jij je eigen telefooncentrale in de cloud en een perfecte bereikbaarheid van je medewerkers voor een vast tarief per maand.

Lees meer
Het is misschien wel één van de mooiste banen van Nederland: IT manager bij de Apenheul in Apeldoorn. Voor Ronald van der Beek is een wandeling door een bos vol primaten inmiddels de dagelijkse praktijk.

Toch brengt zo’n prachtige locatie ook de nodige uitdagingen met zich mee. In een bos is je mobiele netwerk bereik immers niet altijd optimaal en dat terwijl het gros van Ronald’s collega’s zich gedurende de dag op een plek in het park bevindt.

Om er voor te zorgen dat iedereen toch op elk moment van de dag goed bereikbaar is, richtte Ronald samen met T-Mobile en INTO een vast-mobiel oplossing in voor zijn werkgever. T-Inside Essential is een product waarbij hosted telefonie wordt geleverd en de fysieke telefooncentrale naar de cloud wordt verplaatst. Dit wordt mogelijk gemaakt door VoIP (Voice over IP).

Het grootste voordeel van deze oplossing is dat je niet langer afhankelijk bent van een vaste werkplek. Je mobiele en vaste nummer worden namelijk samengebracht op je mobiele telefoon. Dat zorgt voor meer flexibiliteit, maar ook voor lagere kosten. Je hebt namelijk geen fysieke telefooncentrale, geen vaste lijn en onderhoud meer nodig.

Ook voor de Apenheul bleek T-Inside Essential uiteindelijk de beste oplossing. “Onderling bellen alle collega’s elkaar gratis, ongeacht of ze hun mobiele of vaste nummer gebruiken. En gaan er mensen weg of komen er nieuwe collega’s bij, dan groeit de telefooncentrale met ons mee. Daarnaast hebben we geen onderhoud, want alles gebeurt in de cloud”.

Het gemak en de eenvoud waren voor het bedrijf dan ook een belangrijke overweging om voor T-Inside Essential te kiezen. “We waren sowieso al erg tevreden over T-Mobile” vertelt Ronald. “Het netwerk is er goed, en ze komen met maatwerk oplossingen om het in ons specifieke geval nog beter te maken. Daarnaast krijgen we elke maand één factuur voor de dienst die we afnemen. Geen losse contracten, partners en facturen. Helder en simpel, daar houden we van.”

Samenwerking met INTO

Voor de integratie van T-Inside Essential werkte T-Mobile samen met INTO. Als één van de grotere businesspartners van T-Mobile heeft INTO samen met de klant een ontwerp van de oplossing uitgewerkt. In samenwerking met T-Mobile is deze oplossing geïmplementeerd. Daarnaast levert INTO beveiliging en support waardoor ze de Apenheul ontzorgt. “Onze klanten hebben veel baat bij deze oplossingen. Ze betalen naar gebruik en altijd een vast bedrag per maand.

Daarnaast kunnen ze onbeperkt opschalen en zijn alle medewerkers bereikbaar op een vast en een mobiel nummer. Een telefooncentrale in de cloud zorgt ervoor dat een telefoniste iedereen snel en makkelijk kan bereiken of kan doorschakelen. Het is een simpele, doeltreffende en betaalbare oplossing in één.”

Wil je meer weten over de mogelijkheden van hosted telefonie en vast-mobiel oplossingen voor jouw organisatie? Neem dan contact op met het Business Team van T-Mobile Ondernemen.

Elke collega bereikbaar op een vast en mobiel nummer

Met een vast-mobiel oplossing van T-Mobile heb jij je eigen telefooncentrale in de cloud en een perfecte bereikbaarheid van je medewerkers voor een vast tarief per maand.

Lees meer
T-mobile
FOUNDERS
T-Mobile vast-mobiel integratie bij de Apenheul: zo pakten we dat aan