Julius Clinical ontstond in 2008 als aftakking van het Utrechtse universitair ziekenhuis UMC. Berry Kruger kwam vlak na de start bij het bedrijf en is als IT-beheerder verantwoordelijk voor de mobiele telefonie in het bedrijf.
Kruger zag het aantal medewerkers en de IT- en communicatiewensen flink groeien de afgelopen jaren: “Toen ik begon, zaten we nog in Bunnik, op twee verdiepingen met een man of vijftig. Allemaal nog met vaste computers.

Toen werden het laptops en kwam er mobiele telefonie bij. Inmiddels zijn er zo’n 130 medewerkers, die allemaal elke twee jaar een nieuwe telefoon tot hun beschikking krijgen. En we zijn verhuisd; we hebben tegenwoordig een prachtige werkplek bij Slot Zeist.”

Veel onderweg
Een typerend project voor Julius Clinical is CAPiTA. Daarbij kregen 85.000 ouderen op 58 locaties in heel Nederland een experimenteel vaccin tegen longontsteking toegediend. Het was op dit gebied de grootste studie ooit uitgevoerd in Nederland.
Voor Julius Clinical is het belangrijk om zoveel mogelijk van dit soort projecten te kunnen doen. Dat betekent dat een flink deel van de medewerkers veel en vaak onderweg is naar congressen, klanten, medische instellingen en onderzoeken op locatie.
“Ze moeten overal makkelijk bij hun mail en agenda kunnen en een hotspot kunnen maken”, vertelt Kruger. Ook moet de onderneming snel kunnen opschalen. Voor CAPiTA groeide het aantal medewerkers plotseling – tijdelijk – met zo’n tachtig mensen.Twee aardige uitdagingen voor de IT-beheerder, want het is dus belangrijk dat medewerkers zorgeloos kunnen werken op locatie en dat iedereen – ook tijdelijke krachten – een mobiele telefoon heeft.
Apply (onderdeel van de Oaktree Group) regelt sinds 2013 alle communicatie voor Julius Clinical. De telecomspecialist verzorgt het afsluiten van contracten en abonnementen, voorziet alle medewerkers van telefoons en vernieuwt die ook. T-Mobile is de mobiele netwerkprovider van Julius Clinical.
Accountmanager Stanley Telkamp van Apply: “Ons klantenbestand is heel divers, en Julius Clinical past daar goed in. Hier zijn we verantwoordelijk voor zowel vast als mobiel telecomverkeer. De integratie van die twee wordt steeds belangrijker. Dat is daarom ook iets waar we nu samen naar kijken.”
Telkamp vindt T-Mobile als provider goed passen bij Julius Clinical. “Wat voor hen bijvoorbeeld een groot voordeel is, is dat T-Mobile geen buitenbundelkosten rekent. Als je databundel op is, wordt je snelheid gewoon verlaagd en komen er geen extra kosten bij.”

Betrokkenheid
Ook Kruger is te spreken over T-Mobile. “Ze bieden betere abonnementen dan onze vorige provider. Behoorlijke databundels en onbeperkt bellen. Dat past naadloos bij wat wij zoeken qua mobiele communicatie. Het aanbod aan tijdelijke contracten is beter. Als we moeten opschalen vanwege een groot onderzoek, hebben we snel veel nieuwe abonnementen nodig. Het is prettig dat die na een half jaar weer op te zeggen zijn.”
Ook de kwaliteit van het netwerk van T-Mobile is belangrijk voor het bedrijf. “De dekking is supergoed, en dat geldt voor het hele land. Onze medewerkers zijn veel on the road, dus dat is ook echt nodig voor ons.”
Als we moeten opschalen vanwege een groot onderzoek, hebben we snel veel nieuwe abonnementen nodigShare
Een goede combinatie dus, Apply en T-Mobile. Kruger: “Ze zijn allebei betrouwbaar, ze reageren snel en werken goed samen. Ik hoor uit de organisatie ook alleen maar positieve geluiden. Wat mij betreft gaan we de komende jaren samen door!”
Meer info: apply.nl