Op de nieuwe site kunnen zakelijke klanten van T-Mobile vanaf nu nog veel makkelijker informatie vinden. Volgens Dennis Hobbelink, als project manager verantwoordelijk voor het redesign van de website, werd er op de oude site soms té veel informatie gegeven. “We zagen dat mensen soms de weg kwijt raakten op onze website. Onze eerste doelstelling was dus vooral om de site veel simpeler te maken”.
UX-designer Jeroen Sedelaar was mede-verantwoordelijk voor het nieuwe design: “De manier waarop klanten op onze website navigeren was de leidraad voor dit nieuwe ontwerp” vertelt hij. Op basis van die informatie is de site opnieuw ingedeeld en ‘logischer’ gemaakt voor verschillende doelgroepen. Sedelaar: “Less is more. De site is nu veel cleaner omdat er meer witruimte is. We tonen enkel nog de relevante content en hebben meer ruimte voor beeld”.
Mobile first
Een ander belangrijk vertrekpunt was het verder optimaliseren van de website en shop voor mobiel. “Een enorm deel van de bezoekers bezoekt onze site via hun mobiele telefoon” aldus Hobbelink. “De site is daarom volledig mobile first ontworpen en vanuit daar doorvertaald voor desktop.
Founders in het nieuwe ontwerp. Binnen de zakelijke webpagina’s vinden klanten verwijzingen naar relevante artikelen voor ondernemers en professionals. Het is de bedoeling dat het aanbod van deze artikelen op de website de komende tijd nog verder wordt uitgebreid. Natuurlijk is er ook rekening gehouden met
Redesign gaat verder
De nieuwe lancering van de T-Mobile zakelijk site is overigens ook nog maar een eerste stap in een groot redesignproces. “De bedoeling is natuurlijk dat de hele T-Mobile site er hetzelfde uit blijft zien.” zegt Hobbelink. “De volgende stap is dus om ook de overige onderdelen van de site flink aan te pakken en helemaal van deze tijd te maken”.
Benieuwd geworden naar het resultaat? Neem een kijkje op t-mobile.nl/zakelijk