De nieuwe plannen zijn een vervolg op de oprichting van de “Volkswagen Digital Reality Hub Group”, vorig jaar. Dit is een VR-platorm ontworpen om werknemers te laten samenwerken onder de verschillende merken van de autofabrikant.
Nu wil Volkswagen VR verder in gaan zetten, door 10.000 werknemers te gaan trainen, zo laat het bedrijf in nasleep van het Mobile World Congress (MWC) in Barcelona weten. De werknemers werden binnen de productie en logistiek. In totaal worden er dertig trainingssimulaties gebruikt in VR.
De simulaties zijn gemaakt in samenwerking met Innoactive. Er wordt gebruikgemaakt van de VR-bril Vive Pro van HTC.
Kennis delen
De autofabrikant zelf zegt dat het “werknemers in staat stelt om VR te gebruiken om kennis te delen en de werkstroom te verbeteren door VR-brillen beschikbaar te maken om te bestellen in het gehele bedrijf”.
Daarnaast kondigde partner Innoactive tijdens MWC nieuwe enterprise software aan voor VR en augmented reality (AR). Het gaat om Innoactive Workspaces, een VR-oplossing om gebruikers in industriële werkplaatsen te trainen en deze te simuleren. Innoactive Workspaces moet later dit jaar verschijnen. Een exacte datum is nog niet bekend.