Buitenland-kosten op je factuur

Mobiel gebruik in het buitenland valt meestal buiten je bundel

Bellen van en naar het buitenland en internet in het buitenland valt niet altijd binnen je bundel. Hierdoor kan je een hogere factuur hebben dan normaal. We leggen je uit hoe je dit terug ziet op je factuur. Hoge kosten voorkomen? Stel dan een blokkade in via My T-Mobile.

Op reis geweest binnen de EU, Noorwegen of IJsland? De kosten vallen dan onder Verbruik buiten je bundel.

Bellen of sms'en naar het buitenland

Staat er ‘Bellen naar het buitenland’ of ‘Berichten verstuurd naar het buitenland’ op je factuur? Dan heb je vanuit Nederland náár het buitenland gebeld of ge-sms’t. In veel gevallen valt dit buiten je bundel. 

Let op: Bel je naar de EU? Ook dat valt in de meeste gevallen buiten je bundel, of je kunt maar een beperkt aantal minuten bellen. Kijk voor de voorwaarden in de prijslijst van jouw abonnement.

Voorbeeld:

Factuurvoorbeeld buitenlandkosten

Bekijk de buitenland-tarieven
Bellen of sms'en in het buitenland

Was je op reis buiten de EU en heb je jouw telefoon gebruikt? Dan kan het zijn dat je kosten hiervoor terugziet op je factuur.

Bellen in het buitenland
Je hebt naar iemand hebt gebeld vanuit het buitenland.

Gebeld worden in het buitenland
Iemand heeft jou gebeld terwijl jij in het buitenland was.

Berichten verstuurd in het buitenland
Je hebt sms-berichten gestuurd in het buitenland.

Voorbeeld:

Factuurvoorbeeld buitenlandkosten

Bekijk de buitenland-tarieven
Internetten in het buitenland

Was je op reis en heb je MB's gebruikt, dan kan je de kosten hiervoor terugzien op je factuur.

Diensten mobiel internet
Je was buiten de EU en hebt een internetpas (Travel & Surf) voor het buitenland gekocht.

Internet in het buitenland
Je hebt MB's gebruikt buiten de EU. Je hebt bijvoorbeeld gekozen voor 'Betalen per MB' in plaats van een Travel & Surf-pas.

Voorbeeld:

Factuurvoorbeeld buitenlandkosten

Bekijk de buitenland-tarieven
Niet in het buitenland geweest?

Ben je niet buiten de EU geweest, maar staat dit wel op je factuur? Dan ben je mogelijk in een grensgebied geweest. Je toestel kan dan automatisch overschakelen op het netwerk van een ander land. Je kunt dit voorkomen door je toestel in te stellen op 'handmatig netwerk kiezen’, zodat je gebruik blijft maken van jouw abonnement.

Je factuur controleren? Download je factuur in My T-Mobile en scrol naar beneden. Daar zie je een specificatie van je kosten.

Je factuur bekijken
Heb je nog vragen of klachten?

Heb je na het bekijken van deze pagina toch nog een vraag over je factuur? Laat het ons weten.

Neem contact met ons op