Inflatiecorrectie

Ieder jaar stijgen de prijzen in Nederland. Dit heet prijsinflatie. Hiermee stijgen ook ónze kosten en dat heeft gevolgen voor onze organisatie. Daarom verhogen wij elk jaar de vaste maandkosten van de meeste abonnementen. Het verhogen van de kosten als gevolg van de prijsinflatie noemen wij inflatiecorrectie.

In januari 2018 verhogen wij de vaste kosten van een abonnement met 1,1%. Dit zie je terug vanaf je eerste factuur die je in 2018 krijgt: de factuur van januari.

Inflatiecorrectie
Welke abonnementen worden in prijs verhoogd?

Heb je je abonnement na 5 december 2010 nieuw aangesloten of verlengd? Dan wordt deze in prijs verhoogd. Maar is je huidige abonnement na 1 oktober 2017 ingegaan? Dan is er zo weinig tijd verstreken dat de prijzen niet verhoogd worden.

Hoe wordt de prijsverhoging berekend?

De prijsverhoging geldt voor het maandbedrag van je abonnement. Wij passen geen prijscorrectie toe op; aanvullende bundels (zoals Deezer); kosten buiten je bundel (zoals bellen naar servicenummers); en eenmalige diensten (zoals een nieuwe simkaart bestellen).

Wij passen inflatiecorrectie trouwens ook toe op kortingen. Dit betekent dat als je een korting krijgt, het kortingsbedrag ook hoger wordt.

Hoe is het percentage van 1,1% bepaald?

Het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS) bepaalt elke maand het inflatiepercentage. Dit percentage geeft aan hoe de prijzen voor consumenten in één jaar zijn ontwikkeld. T-Mobile gebruikt voor de prijsverhoging het percentage van juni 2017. Dit percentage was 1,1 %. Het percentage van juni 2017 gaat over de periode van 1 juli 2016 t/m 30 juni 2017.

Misschien klinkt het vreemd dat we het cijfer van juni gebruiken. Maar omdat wij jaarlijks in januari de prijsverhoging doorvoeren, moeten wij in oktober onze systemen aanpassen. We gebruiken hiervoor het laatst beschikbare inflatiepercentage. In oktober is dit het percentage van juni.

In januari 2017 hebben we geen inflatiecorrectie berekend.
In januari 2016 was de berekende inflatiecorrectie 1,0%

Waar kan ik informatie over inflatiecorrectie in mijn contract vinden?

Wij hebben gekozen om de inflatiecorrectie op je contract, in onze Algemene Voorwaarden en op de prijslijst van je abonnement te vermelden.