Contractovername

Hoe werkt Contractovername en wat zijn de kosten ervan?

Door Contractovername wisselt je abonnement van eigenaar.
Je kunt je abonnement door een ander persoon of door een bedrijf laten overnemen. Dit is handig wanneer je bijvoorbeeld zelf je abonnement niet meer nodig hebt of een eigen bedrijf bent gestart.

Hieronder leggen we uit wat onder Contractovername valt en hoe je het aanvraagt.

Toestel

Check voor het aanvragen

Voordat je Contractovername aanvraagt, controleer eerst of wij het contract wel over kunnen zetten. Het is zonde als je een aanvraag indient voor een abonnement wat wij niet meer omzetten.

 

Controleer je contracttermijn

Je neemt een abonnement bij T-Mobile voor 12 of 24 maanden. Dit is de vaste contracttermijn. We voeren alleen Contractovername uit voor abonnementen die nog binnen deze contracttermijn zitten.

Contracttermijn verstreken?

Als je contracttermijn is verstreken, is Contractovername niet meer mogelijk.
Maar we hebben wel andere oplossingen voor je

Wat is mijn contracttermijn?

Je vindt je contracttermijn op je contract of deze My T-Mobile pagina

 

Je toestel valt buiten Contractovername,
betaal daarom eerst je toestel af

Bij Contractovername neemt een ander persoon of bedrijf alleen je abonnement over. Dit betekent dat hij gebruik kan maken van ons netwerk, belminuten en internet, en aanvullende diensten. Daar betaalt hij maandelijks ook voor.
Betaal je elke maand een apart bedrag voor je toestel, dan kan degene die het abonnement overneemt deze afbetaling niet overnemen

Je kunt dit controleren op je factuur: je betaalt apart voor je toestel als op je factuur ‘toestelbetaling’, ‘toestelservice’ of 'Maandelijkse betaling toestelkrediet' staat.  (hieronder zie je hoe je deze afbetaling terugziet op je factuur).

Toestel

Betaal je inderdaad apart voor je toestel?

Dan kun je je abonnement wél over laten nemen door een ander persoon of bedrijf, maar níet de afbetaling van je toestel. Helaas kan je ook niet los blijven betalen voor je toestel. We kunnen Contractovername pas uitvoeren als je het resterende deel van de toestelkosten in één keer afbetaalt.
Je betaalt je toestelkrediet/toestelbetaling eenvoudig via iDeal:

  • Log in op je My T-Mobile account en ga naar "Mijn abonnement"
  • Klik vervolgens op 'Toestelkredieten'
  • Daar kun je direct via iDeal je betaling doen
  • Na de betaling krijg je een bevestiging per e-mail. Nu je toestel is afbetaald kun je Contractovername aanvragen.

Wanneer je Contractovername aanvraagt, controleren we of je je toestelkrediet/toestelbetaling hebt afbetaald. Als je je toestel niet hebt afbetaald, wijzen we je aanvraag af.

Betaal je via toestelservice? Dan werkt het net iets anders.


Vraag Contractovername aan

Overname naar particulier
(een ander persoon)

Je kunt een particulier abonnement overzetten op naam van iemand anders. Deze contractovername vraag je in 5 eenvoudige stappen aan:

  • Controleer of het abonnement voldoet aan de voorwaarden
  • Vul het aanvraagformulier (opent in pdf) volledig in
  • Kopieer je legitimatiebewijs
  • Kopieer het legitimatiebewijs én een kopie van de bankpas van de nieuwe contracthouder
  • E-mail naar contractovername@t-mobile.nl

Overname naar zakelijk
(een bedrijf)

Je kunt een particulier abonnement overzetten naar een zakelijk abonnement. Deze contractovername vraag je in 5 eenvoudige stappen aan:

  • Controleer of het abonnement voldoet aan de voorwaarden
  • Vul het aanvraagformulier (opent in pdf) volledig in
  • Kopieer je legitimatiebewijs
  • Kopieer het KVK-uittreksel van de nieuwe contracthouder
  • E-mail naar contractovername@t-mobile.nl

Veelgestelde vragen

Wat kost Contractovername?

De kosten staan op de prijslijst van je abonnement.
Kijk hiervoor op de particuliere prijslijsten of de zakelijke prijslijsten
In geval van overlijden rekenen we geen kosten voor Contractovername.

Mijn bedrijf is failliet

Alleen wanneer de curator toestemming geeft kan T-Mobile Contractovername uitvoeren.
Voeg daarom bij de benodigde formulieren een verklaring van de curator waarin hij toestemming geeft voor het uitvoeren van Contractovername.

T-Mobile klant is overleden

In geval van overlijden is het mogelijk om het contract van de overledene over te nemen.
Vul het formulier volledig in en stuur deze naar nabestaandendesk@t-mobile.nl.

Contractovername naar een particulier (PDF)
Contractovername naar een bedrijf (PDF)

Op deze pagina leggen we uit wat T-Mobile nog meer kan betekenen in geval van overlijden.

Ik heb geen Nederlandse legitimatie

• Voor legitimatiebewijzen binnen de EU moet een kopie van de bankpas worden meegestuurd. Heeft jouw legitimatiebewijs een IND-sticker dan is een kopie van de bankpas niet nodig.
• Voor legitimatiebewijzen buiten de EU moet een kopie verblijfsvergunning type 1-5, of een geprivilegieerdendocument meegestuurd worden. Kopieer de voor- en achterkant van het legimitatiebewijs.

Ik wil iemand machtigen

Bij Contractovername naar een bedrijf moeten de handtekening op het formulier en de legitimatie van een tekenbevoegde zijn.
Dit controleren we aan de hand van het KVK-uittreksel.

Kan of wil de tekenbevoegde het formulier niet ondertekenen? Dan kun je gebruik maken van een machtiging.
Stuur in dat geval ook mee:

  • een schriftelijke machtiging met handtekening van de tekenbevoegde
  • kopie legitimatie van de tekenbevoegde.

De tekenbevoegde wordt geregistreerd als eigenaar, jijzelf wordt geregistreerd als contactpersoon.