Contractovername

Hoe werkt Contractovername en wat zijn de kosten ervan?

Door Contractovername wisselt je abonnement van eigenaar.
Hieronder leggen we uit wat onder Contractovername valt en hoe je het aanvraagt.
Kies eerst welke vorm van Contractovername je wilt.


Welke situatie geldt voor jou?

1. Overname naar particulier
(een ander persoon)

Wil je een bestaand T-Mobile abonnement overnemen? Bijvoorbeeld een abonnement wat jij gebruikt, maar nog op naam van je ouders staat? Lees dan hieronder hoe je Contractovername aanvraagt en waar je op moet letten.

 

Toestel

2. Overname naar zakelijk
(een bedrijf)

Wil je een bestaand - particulier - T-Mobile abonnement op naam van een bedrijf zetten? Bijvoorbeeld omdat je start als zzp'er? Dan hebben we andere gegevens van je nodig.

3. Heeft u nu al een zakelijk abonnement?

Ook zakelijke abonnementen kunnen via Contractovername overgezet worden, bijvoorbeeld bij wijziging van KvK-nummer of uitdiensttreding.


Check voor het aanvragen

Voordat je Contractovername aanvraagt, controleer eerst of wij het contract wel over kunnen zetten. Het is zonde als je een aanvraag indient voor een abonnement wat wij niet meer omzetten.

Controleer de contracttermijn

Een abonnement bij T-Mobile duurt 12 of 24 maanden. Dit is de vaste contracttermijn. We voeren alleen Contractovername uit voor abonnementen die nog binnen deze contracttermijn zitten.

Contracttermijn verstreken?

Als de contracttermijn is verstreken, is Contractovername niet meer mogelijk.
Maar we hebben wel andere oplossingen voor je

Wat is de contracttermijn?

Je vindt de contracttermijn op het contract zelf of deze My T-Mobile pagina


Extra check bij een toestel

Bij Contractovername neem je alleen het abonnement over. Dit betekent dat je gebruik kan maken van ons netwerk, belminuten en internet, en aanvullende diensten. Daar betaal je maandelijks ook voor. Maar zit bij de maandelijkse kosten ook een apart bedrag voor een toestel? Dan neem je deze betaling niet over.

Je kunt dit controleren op de factuur: staat er ‘toestelbetaling’, ‘toestelservice’ of 'Maandelijkse betaling toestelkrediet'? Dat is een aparte betaling voor het toestel, en valt buiten de Contractovername. (Hieronder zie je hoe je deze betaling voor het toestel terugziet op de factuur).

Toestel

Ik zie een aparte betaling voor het toestel, wat nu?

Dan kun je het abonnement wél overnemen, maar níet de afbetaling van het toestel. We kunnen Contractovername pas uitvoeren als het resterende deel van de toestelkosten in één keer wordt afbetaald.
Meer weten?

Hoe werkt het direct afbetalen van het toestel?

Je betaalt een toestelkrediet/toestelbetaling eenvoudig via iDeal:

  • Log in op het My T-Mobile account van de huidige eigenaar en ga naar "Mijn abonnement"
  • Klik vervolgens op 'Toestelkredieten'
  • Daar kun je direct via iDeal de betaling doen
  • Na de betaling krijgt de huidige eigenaar een bevestiging per e-mail. Nu het toestel is afbetaald kun je Contractovername aanvragen.

Wanneer je Contractovername aanvraagt, controleren we of een toestelkrediet/toestelbetaling is afbetaald. Als het toestel nog niet is afbetaald, wijzen we je aanvraag af.

Een betaling via toestelservice werkt net iets anders.


Vraag Contractovername aan

Contractovername vraag je in 5 eenvoudige stappen aan:
  • Controleer of het abonnement voldoet aan de voorwaarden
  • Vul het aanvraagformulier (opent in pdf) volledig in
  • Kopieer je legitimatiebewijs en bankpas.
  • Kopieer het legitimatiebewijs van de huidige contracthouder
  • Stuur een e-mail naar contractovername@t-mobile.nl

Veelgestelde vragen

Wat kost Contractovername?

Om het contract over te zetten rekenen we € 25,42 verwerkingskosten. Dit brengen we in rekening bij de nieuwe contracthouder.
In geval van overlijden rekenen we geen kosten voor Contractovername.

T-Mobile klant is overleden

In geval van overlijden is het mogelijk om het contract van de overledene over te nemen.
Vul het formulier volledig in en stuur deze naar nabestaandendesk@t-mobile.nl.

Contractovername naar een particulier (PDF)
Contractovername naar een bedrijf (PDF)

Op deze pagina leggen we uit wat T-Mobile nog meer kan betekenen in geval van overlijden.

Ik heb geen Nederlandse legitimatie

• Voor legitimatiebewijzen binnen de EU moet een kopie van de bankpas worden meegestuurd. Heeft jouw legitimatiebewijs een IND-sticker dan is een kopie van de bankpas niet nodig.
• Voor legitimatiebewijzen buiten de EU moet een kopie verblijfsvergunning type 1-5, of een geprivilegieerdendocument meegestuurd worden. Kopieer de voor- en achterkant van het legimitatiebewijs.

Hoe lang duurt het om mijn aanvraag te verwerken?

Je ontvangt een bevestiging met daarin de geschatte tijd die we nodig hebben om je aanvraag te verwerken. We nemen contact met je op als we meer informatie nodig hebben.