Veelgestelde vragen
-
Wat kost contractovername?
Om het contract over te zetten rekenen we € 25,42 (incl. btw) verwerkingskosten. Dit brengen we in rekening bij de nieuwe contracthouder.
We rekenen geen kosten voor contractovername:- in geval van overlijden
- in geval van contractovername naar een zakelijk abonnement, waarbij de contracthouder gelijk blijft.
-
Ik betaal een apart bedrag voor een toestel. Kan ik deze overnemen?
Bij contractovername neem je alleen een abonnement over. Betaal je nu ook voor een toestel? Dan neem je deze betaling niet over. Kijk op je factuur hoe je voor een toestel betaalt. Hieronder zie je een voorbeeld:
'Maandelijkse betaling toestelkrediet' of 'toestelbetaling' op je factuur
Je kunt het abonnement wel overnemen, maar niet de afbetaling van het toestel. We kunnen de contractovername alleen uitvoeren als de rest van de toestelkosten in één keer wordt afbetaald. Je betaalt een toestelkrediet/toestelbetaling eenvoudig via iDeal:- Log in op het My T-Mobile account van de huidige eigenaar en ga naar 'Mijn abonnement'.
- Klik vervolgens op 'Toestelkredieten'.
- Daar kun je direct via iDeal de betaling doen.
- Na de betaling krijgt de huidige eigenaar een bevestiging per e-mail. Nu het toestel is afbetaald kun je contractovername aanvragen.
'Toestelservice' op je factuur
Staat op de factuur 'toestelservice', dan kun je de toestelkosten niet via iDeal betalen. In dat geval mag je direct Contractovername aanvragen. We doen je vervolgens een voorstel voor het betalen van de toestelkosten. -
Vervallen kortingen op het abonnement na contractovername?
Wanneer hetzelfde tariefplan (bijvoorbeeld Go) overgenomen wordt, blijven ook de kortingen behouden. Soms kan dit niet, en bieden we je een ander tariefplan aan. In dat geval krijg je ook andere kortingen.
-
Hoe lang duurt het om mijn aanvraag te verwerken?
De verwerkingstijd is gemiddeld 5 werkdagen. Mochten we meer informatie nodig hebben om de aanvraag te kunnen verwerken, dan nemen we contact met je op.
-
Ik krijg een foutmelding te zien wanneer ik het formulier wil indienen
Probeer eerst nog een keer het formulier in te vullen en in te dienen. Misschien lukt het wel via een andere browser, via je mobiele telefoon of juist via een computer.
Lukt dit ook niet? Maak dan een printscreen of foto van de foutmelding, en neem contact met ons op -
Volgens het online formulier is contractovername niet mogelijk, wat nu?
Er kunnen meerdere redenen zijn voor een afwijzing van je aanvraag voor contractovername. We leggen hieronder kort uit wat je dan kunt doen.
Houd er ook rekening mee dat je binnen één maand sowieso maar één aanvraag voor contractovername kunt doen.
- Is het mobiele nummer niet meer actief? Als het contract is stopgezet, kan het mobiele nummer ook niet meer worden overgenomen.
- Is de vaste contracttermijn van het mobiele nummer al afgelopen? Dan kan degene die het abonnement wil overnemen, beter gewoon een nieuw T-Mobile abonnement afsluiten. Vervolgens kun je zelf nummerbehoud aanvragen, om jouw 06-nummer over te zetten op het nieuwe abonnement. Het oude T-Mobile abonnement wordt dan automatisch stopgezet als het mobiele nummer wordt overgezet op het nieuwe abonnement.
- Is er een verlenging aangevraagd die nog moet ingaan? Dan kan het contract pas worden overgenomen nádat de nieuwe contractperiode is ingegaan. Check de contractdatum in My T-Mobile.
Oh, en is er bij de verlenging ook gekozen voor een nieuw toestel op afbetaling? Dan moet het toestelkrediet eerst worden afgekocht, voordat het contract kan worden overgenomen. - Is er een goedgekeurd nummerbehoudverzoek naar een andere provider? Dan kunnen wij het 06-nummer niet meer overzetten op naam van iemand anders. Als je je telefoonnummer toch bij T-Mobile wilt houden, kun je je aanvraag voor nummerbehoud annuleren bij de nieuwe provider. Degene die het abonnement wil overnemen, kan een nieuw T-Mobile abonnement afsluiten. Vervolgens kun je zelf nummerbehoud aanvragen, om jouw 06-nummer over te zetten op het nieuwe abonnement. Het oude T-Mobile abonnement wordt dan automatisch stopgezet als het mobiele nummer wordt overgezet op het nieuwe abonnement.
- Is er een betalingsachterstand? Dan moet die eerst betaald worden. Bekijk het bedrag in My T-Mobile en betaal direct via iDeal.
- Is het mobiele nummer een PrePaid-nummer? Dan is contractovername helemaal niet nodig. Je kunt dan bijvoorbeeld gewoon de registratie in My T-Mobile aanpassen.
-
Kan ik het abonnement van een overledene overnemen?
In geval van overlijden is het mogelijk om het contract van de overledene over te nemen.
Vul het formulier volledig in en stuur deze naar nabestaandendesk@t-mobile.nl.Contractovername naar een particulier (pdf)
Contractovername naar een bedrijf (pdf)Een overlijden melden gaat bij T-Mobile eenvoudig. Lees daarnaast wat T-Mobile nog meer kan betekenen in geval van overlijden.
-
Mijn bedrijf is failliet. Kan ik een contractovername doen?
Alleen wanneer de curator toestemming geeft, kunnen we contractovername uitvoeren. Voeg bij de benodigde formulieren een verklaring toe van de curator waarin hij toestemming geeft voor het uitvoeren van contractovername
-
Ik heb geen Nederlandse legitimatie. Hoe kan ik me legitimeren?
Stuur dan een kopie van je buitenlands paspoort, of Nederlandse rijbewijs mee. Een buitenlands rijbewijs wordt niet geaccepteerd.
- Voor legitimatiebewijzen binnen de EU moet een kopie van de bankpas worden meegestuurd.
- Voor legitimatiebewijzen buiten de EU moet een kopie verblijfsvergunning type 1-5, of een geprivilegieerdendocument meegestuurd worden. Kopieer de voor- en achterkant van het legimitatiebewijs.
-
Hoe kan ik iemand machtigen?
Bij Contractovername naar een bedrijf moeten de handtekening op het formulier en de legitimatie van een tekenbevoegde zijn. Dit controleren we aan de hand van het KVK-uittreksel. Kan of wil de tekenbevoegde het formulier niet ondertekenen? Dan kun je gebruik maken van een machtiging. Stuur in dat geval ook mee:
- Een schriftelijke machtiging met handtekening van de tekenbevoegde;
- Kopie legitimatie van de tekenbevoegde.
De tekenbevoegde wordt geregistreerd als eigenaar, jijzelf wordt geregistreerd als contactpersoon.
-
Valt mijn zakelijke vaste nummer ook onder contractovername?
Als zakelijke klant kun je gebruik maken van diensten waarmee je zowel op mobiel als vast bereikbaar bent. Bijvoorbeeld via Office Essential.
Bij een contractovername vervallen deze diensten, wel kun je na de overname deze diensten opnieuw aanzetten.
Meer weten? Neem contact met ons op.