1. Contractovername
  2. Gegevens huidige contractant
  3. Gegevens nieuwe contractant
  4. Uploaden van bijlages
  5. Bevestiging

Met dit digitale formulier kan je jouw contract op naam van een nieuwe eigenaar zetten. Bij stap 2 vragen we om het mobiele telefoonnummer van het contract wat overgenomen wordt. Ter controle sturen we een sms met een verificatiecode naar dat nummer.

Let op: tijdens het invullen van het formulier vragen we je om diverse documenten te uploaden. Voeg je deze later toe, dan vervallen de ingevoerde gegevens en moet je het formulier opnieuw invullen. Zorg er daarom voor dat deze bestanden beschikbaar zijn zodra je het formulier gaat invullen.

  • Wil je een abonnement overzetten naar een particulier abonnement? Dan vragen we om een kopie van je ID-bewijs en bankpas.
  • Wil je een abonnement overzetten naar een zakelijk abonnement? Dan hebben we een KvK-uittreksel en een kopie van het ID-bewijs van de huidige én nieuwe abonnementhouder nodig.
  • Wil je het overzetten van een abonnement plannen op een datum in de toekomst? Helaas is dat op dit moment niet mogelijk. 

Toestel

De maandelijkse betaling voor het toestel valt buiten de contractovername. Voordat we contractovername uitvoeren, moet het resterende bedrag van het toestelcontract afbetaald worden.

  • Ben je een particuliere klant, dan wordt je tijdens de aanvraag doorgelinkt naar My T-Mobile. Daar kan het toestelcontract direct via iDeal worden afgekocht.
  • Voor zakelijke klanten zijn er verschillende scenario’s. Je kunt een toestelcontract via iDeal online afkopen. Het kan zijn dat je enkele dagen na je aanvraag voor contractovername van ons een voorstel krijgt met een afkoopregeling. In het voorstel zullen wij aangeven waar de afkoop op gebaseerd is en hoe de betaling gedaan kan worden. 

Veelgestelde vragen

  • Om het contract over te zetten rekenen we € 25,42 (incl. btw) verwerkingskosten. Dit brengen we in rekening bij de nieuwe contracthouder.
    We rekenen geen kosten voor contractovername:

    • in geval van overlijden 
    • in geval van contractovername naar een zakelijk abonnement, waarbij de contracthouder gelijk blijft.
  • Bij contractovername neem je alleen een abonnement over. Betaal je nu ook voor een toestel? Dan neem je deze betaling niet over. Kijk op je factuur hoe je voor een toestel betaalt. Hieronder zie je een voorbeeld:
    Voorbeeld factuur

    'Maandelijkse betaling toestelkrediet' of 'toestelbetaling' op je factuur
    Je kunt het abonnement wel overnemen, maar niet de afbetaling van het toestel. We kunnen de contractovername alleen uitvoeren als de rest van de toestelkosten in één keer wordt afbetaald. Je betaalt een toestelkrediet/toestelbetaling eenvoudig via iDeal:

    1. Log in op het My T-Mobile account van de huidige eigenaar en ga naar 'Mijn abonnement'.
    2. Klik vervolgens op 'Toestelkredieten'.
    3. Daar kun je direct via iDeal de betaling doen.
    4. Na de betaling krijgt de huidige eigenaar een bevestiging per e-mail. Nu het toestel is afbetaald kun je contractovername aanvragen.

    'Toestelservice' op je factuur
    Staat op de factuur 'toestelservice', dan kun je de toestelkosten niet via iDeal betalen. In dat geval mag je direct Contractovername aanvragen. We doen je vervolgens een voorstel voor het betalen van de toestelkosten.

  • Wanneer hetzelfde tariefplan (bijvoorbeeld Go) overgenomen wordt, blijven ook de kortingen behouden. Soms kan dit niet, en bieden we je een ander tariefplan aan. In dat geval krijg je ook andere kortingen.

  • De verwerkingstijd is gemiddeld 5 werkdagen. Mochten we meer informatie nodig hebben om de aanvraag te kunnen verwerken, dan nemen we contact met je op.

  • Probeer eerst nog een keer het formulier in te vullen en in te dienen. Misschien lukt het wel via een andere browser, via je mobiele telefoon of juist via een computer.
    Lukt dit ook niet? Maak dan een printscreen of foto van de foutmelding, en neem contact met ons op

  • Er kunnen meerdere redenen zijn voor een afwijzing van je aanvraag voor contractovername. We leggen hieronder kort uit wat je dan kunt doen.

    Houd er ook rekening mee dat je binnen één maand sowieso maar één aanvraag voor contractovername kunt doen.

    • Is het mobiele nummer niet meer actief? Als het contract is stopgezet, kan het mobiele nummer ook niet meer worden overgenomen.
    • Is de vaste contracttermijn van het mobiele nummer al afgelopen? Dan kan degene die het abonnement wil overnemen, beter gewoon een nieuw T-Mobile abonnement afsluiten. Vervolgens kun je zelf nummerbehoud aanvragen, om jouw 06-nummer over te zetten op het nieuwe abonnement. Het oude T-Mobile abonnement wordt dan automatisch stopgezet als het mobiele nummer wordt overgezet op het nieuwe abonnement.
    • Is er een verlenging aangevraagd die nog moet ingaan? Dan kan het contract pas worden overgenomen nádat de nieuwe contractperiode is ingegaan. Check de contractdatum in My T-Mobile
      Oh, en is er bij de verlenging ook gekozen voor een nieuw toestel op afbetaling? Dan moet het toestelkrediet eerst worden afgekocht, voordat het contract kan worden overgenomen.
    • Is er een goedgekeurd nummerbehoudverzoek naar een andere provider? Dan kunnen wij het 06-nummer niet meer overzetten op naam van iemand anders. Als je je telefoonnummer toch bij T-Mobile wilt houden, kun je je aanvraag voor nummerbehoud annuleren bij de nieuwe provider. Degene die het abonnement wil overnemen, kan een nieuw T-Mobile abonnement afsluiten. Vervolgens kun je zelf nummerbehoud aanvragen, om jouw 06-nummer over te zetten op het nieuwe abonnement. Het oude T-Mobile abonnement wordt dan automatisch stopgezet als het mobiele nummer wordt overgezet op het nieuwe abonnement.
    • Is er een betalingsachterstand? Dan moet die eerst betaald worden. Bekijk het bedrag in My T-Mobile en betaal direct via iDeal.
    • Is het mobiele nummer een PrePaid-nummer? Dan is contractovername helemaal niet nodig. Je kunt dan bijvoorbeeld gewoon de registratie in My T-Mobile aanpassen.
  • In geval van overlijden is het mogelijk om het contract van de overledene over te nemen.
    Vul het formulier volledig in en stuur deze naar nabestaandendesk@t-mobile.nl.

    Contractovername naar een particulier (pdf)
    Contractovername naar een bedrijf (pdf) 

    Een overlijden melden gaat bij T-Mobile eenvoudig. Lees daarnaast wat T-Mobile nog meer kan betekenen in geval van overlijden.

  • Alleen wanneer de curator toestemming geeft, kunnen we contractovername uitvoeren. Voeg bij de benodigde formulieren een verklaring toe van de curator waarin hij toestemming geeft voor het uitvoeren van contractovername

  • Stuur dan een kopie van je buitenlands paspoort, of Nederlandse rijbewijs mee. Een buitenlands rijbewijs wordt niet geaccepteerd. 

    • Voor legitimatiebewijzen binnen de EU moet een kopie van de bankpas worden meegestuurd. 
    • Voor legitimatiebewijzen buiten de EU moet een kopie verblijfsvergunning type 1-5, of een geprivilegieerdendocument meegestuurd worden. Kopieer de voor- en achterkant van het legimitatiebewijs.
  • Bij Contractovername naar een bedrijf moeten de handtekening op het formulier en de legitimatie van een tekenbevoegde zijn. Dit controleren we aan de hand van het KVK-uittreksel. Kan of wil de tekenbevoegde het formulier niet ondertekenen? Dan kun je gebruik maken van een machtiging. Stuur in dat geval ook mee:

    • Een schriftelijke machtiging met handtekening van de tekenbevoegde;
    • Kopie legitimatie van de tekenbevoegde.

    De tekenbevoegde wordt geregistreerd als eigenaar, jijzelf wordt geregistreerd als contactpersoon.

  • Als zakelijke klant kun je gebruik maken van diensten waarmee je zowel op mobiel als vast bereikbaar bent. Bijvoorbeeld via Office Essential.
    Bij een contractovername vervallen deze diensten, wel kun je na de overname deze diensten opnieuw aanzetten.
    Meer weten? Neem contact met ons op.