Apps betalen via je T-Mobile factuur

T-Mobile biedt je de mogelijkheid apps, muziek en boeken in de Play Store, Windows Store of BlackBerry World af te rekenen via je T-Mobile factuur.

Je apps, muziek en boeken afrekenen via je T-Mobile factuur heeft een aantal voordelen:

  • Eenvoudig en veilig betalen
  • Geen creditcard nodig
  • Geen extra kosten

Betalen via factuur blokkeren

Wil je je aankopen niet afrekenen via T-Mobile? Je kunt deze optie blokkeren via My T-Mobile:

Veelgestelde vragen

  • Hoe kan ik aankopen doen in de Play Store?

    Apps betalen via je factuur zet je zo aan:

    • Selecteer de app, muziek of het boek in de Google Play Store en tik op het bedrag.
    • Tik op het pijltje naast het bedrag om naar de betalingsopties te gaan.
    • Selecteer 'Facturering via T-Mobile inschakelen’ of ‘Betalen via mijn T-Mobile rekening’.
    • Voer je telefoonnummer en postcode in.
    • Tik op 'Accepteren' en vervolgens 'Kopen'. Wil je dat je wachtwoord niet standaard gevraagd wordt? Klik dan op 'nooit meer vragen'.
    • Direct na de aankoop ontvang je van Google een aankoopbevestiging op je e-mailadres.
    • Vanaf nu is bij elke aankoop in Google Play standaard 'Betalen via de T-Mobile factuur' geselecteerd.

    Je hebt nu de app gekocht via je T-Mobile factuur! De kosten hiervan komen op jouw maandelijkse factuur te staan onder ‘Overige aankopen bij derde partijen’.

    Goed om te weten: bij het aanmaken van een geheel nieuw Google Play account staat 'Betalen via T-Mobile Factuur' standaard geselecteerd.

    Tip: wachtwoord instellen
    Standaard is er een limiet van € 70 per aankoop en € 250 per maand. Wil je voorkomen dat bijvoorbeeld je zoon of dochter (in-)app aankopen doet zonder jouw toestemming? Stel dan een wachtwoord in:

    • Open de Play Store op je telefoon
    • Kies instellingen
    • Kies 'wachtwoord vereisen voor aankopen'
  • Hoe kan ik aankopen doen in de App Store?

    Helaas kun je bij Apple geen app-aankopen doen via je T-Mobile factuur.

  • Hoe kan ik aankopen doen in de Windows Store en BlackBerry World?

    Heb je al een Windows Store of BlackBerry World-account? Dan krijg je bij je eerstvolgende aankoop de mogelijkheid om je betaalmethode te wijzigen naar 'T-Mobile Factuur' via 'overige betaalwijzen'. Bij het aanmaken van een nieuw Windows Store of BlackBerry World-account, staat 'T-Mobile Factuur' standaard gelecteerd.

    Een app kopen doe je in een paar stappen:

    • Selecteer applicatie in de Windows store of in BlackBerry World.
    • Bekijk de app van je keuze en kies voor ‘kopen’.
    • Bekijk het aankoopoverzicht en bevestig de aankoop.
  • Ik krijg een foutmelding. Wat moet ik doen?

    Krijg je een foutmelding bij het gebruik van Apps betalen via je factuur? Hieronder vind je een aantal foutmeldingen en de daarbij behorende oplossingen.

    Account is niet meer beschikbaar

    • Je hebt een blokkade ingesteld. Deze kun je verwijderen via My T-Mobile.
    • De optie is tijdelijk geblokkeerd door een betalingsachterstand. Na betaling van het openstaande bedrag, wordt de blokkade verwijderd.
    • Je bent een nieuwe klant. Pas nadat je de eerste 2 facturen hebt betaald, kun je gebruik maken van apps betalen via je factuur.

    Lossen bovenstaande oplossingen niets op? Neem dan contact met ons op. Houd het IMEI-nummer van je toestel gereed zodat wij je goed kunnen helpen. Dit nummer vind je door op je toestel *#06# in te typen.

    Account komt niet in aanmerking voor mobiele betalingen
    Er zijn bepaalde abonnementen en situaties waarbij Apps Betalen via T-Mobile Factuur niet mogelijk is. Namelijk bij Zakelijk Helder, Data Connect of met een PrePaid.

    Abonnement standaard geblokkeerd
    Zakelijke klanten hebben standaard een blokkade op 'Apps Betalen via T-Mobile Factuur'. Het aanpassen van deze blokkade kan via My T-Mobile.

    Aankoop overschrijdt transactielimiet
    Per aankoop geldt een limiet van € 70,00. Koop je een app die duurder is, dan is het nodig een andere betaalmethode te selecteren. Ook is er een maandelijkse limiet, namelijk € 250,00. Deze maandelijkse limiet is per kalendermaand. Omdat je factuur niet gelijk loopt met de kalendermaand, kan het maximumbedrag op je factuur hoger uitvallen. Je kunt een overzicht van alle aankopen terugvinden in jouw Google Play account.

    Foutmelding met instellingen Appstore
    Neem contact op met de eigenaar van de store, bijvoorbeeld Google als je problemen hebt met Google Play. Wij kunnen je helaas niet helpen.

  • Hoe zie ik app-aankopen terug op mijn factuur?

    De kosten van gekochte apps zie je terug op je factuur onder ‘Overige aankopen bij derde partijen’. Je kunt je factuur downloaden via My T-Mobile. Als je in de pdf naar beneden scrolt, zie je vervolgens alle details van je aankopen. Wil je tussentijds je aankopen in de gaten houden? In je Verbruiksdetails vind je een overzicht van de door jou gekochte apps.

    Voorbeeld:

    Overige aankopen derde partijen op factuur

  • Ik wil geen apps meer betalen via mijn factuur. Hoe zet ik het uit?

    Je kunt de optie blokkeren in My T-Mobile. Als je niet op deze manier wilt betalen, zet dan het bolletje bij ‘Aankopen in Google Play, Windows Store en Blackberry World’ op ‘Blokkeren’.

    Blokkade instellen
  • Hoe kan ik een aankoop annuleren?

    Aankopen gedaan in Google Play kun je binnen 2 uur kosteloos terugdraaien. Hiervoor ga je naar 'Mijn Apps' in Google Play. De verrekening van deze retour staat meestal op dezelfde factuur als de aankoop. Anders een factuur later.

    Wil je een aankoop annuleren die je langer dan 2 uur geleden gedaan hebt? Dan dien je contact op te nemen met de verkoper van de app.

    Een beschrijving over het annuleren binnen 2 uur vind je op de Google-support pagina.

  • Waar kan ik met vragen en klachten terecht?

    Heb je vragen of klachten over een app die je hebt gekocht? Neem dan contact op met de aanbieder van de betreffende app. Als je de app gekocht hebt in de Google Play Store, kun je ook contact opnemen met Google Play.

    Heb je een vraag over je factuur? Neem dan contact met ons op.