Apps betalen via je factuur
Hoe wil je je aankopen betalen?
Betalen met Apple ServicesBetalen met Android
De voordelen
Eenvoudig en veilig betalen
Controle over de kosten
Geen extra kosten
Veelgestelde vragen
-
Hoe stel ik betalen met Apple Services via mijn T-Mobile factuur in?
Je kan Apple Services aankopen via T-Mobile factuur instellen of volg de onderstaande handmatige stappen voor iPhone of iPad. Houd wel je mobiel bij de hand voor een eventuele verificatie-sms.
- Ga naar de Instellingen-app op je iPhone of iPad.
- Klik op je naam en klik daarna op iTunes Store en App Store.
- Klik bovenaan op je Apple ID en klik vervolgens op Toon Apple ID.
- Log in met je wachtwoord, Face ID of Touch ID.
- Klik op Beheer betaalmethoden
- Klik op Voeg betaalmethode toe.
- Kies voor mobiele telefoon en vul daaronder je mobiele nummer in.
- Je ontvangt mogelijk per sms een eenmalige code die je ter verificatie moet invoeren. Deze ontvang je als je je registratie via iPad doet.
Vanaf nu is bij elke aankoop met Apple Services standaard 'Betalen via de mobiele telefoon' geselecteerd.
-
Hoe zie ik de aankopen terug op mijn factuur?
De kosten van gekochte apps zie je terug op je factuur onder ‘Overige aankopen bij derde partijen’. Je kunt je factuur downloaden via My T-Mobile. Als je in de pdf naar beneden scrolt, zie je vervolgens alle details van je aankopen. Wil je tussentijds je aankopen in de gaten houden? Bij Verbruik & Kosten vind je een overzicht van de door jou gekochte apps.
Voorbeeld:
Op de specificatie:
-
Ik wil niet meer betalen via mijn factuur, hoe kan ik dit uitzetten?
Je kunt de optie blokkeren in My T-Mobile. Als je niet op deze manier wilt betalen, zet dan het bolletje bij Aankopen in App Store op 'Blokkeren'.
-
Hoe kan ik een aankoop annuleren?
Heb je vragen of klachten over een app die je hebt gekocht? Je kan via je aankoopgeschiedenis voor bepaalde bestellingen bij Apple Services binnen 90 dagen na de aankoopdatum een terugbetaling aanvragen. Je ontvangt het aankoopbedrag op je telefoonrekening als retourbedrag. Om een terugbetaling aan te vragen, neem je contact op met Apple.
-
Waar kan ik met vragen of problemen terecht?
Voor vragen of problemen met Apple Services kun je terecht bij Apple Contact Support.
-
Hoeveel kan ik per keer en per maand kopen?
Er geldt een maximum van € 50,- per aankoop en een maximum van € 300,- per kalendermaand.
-
Geldt dit ook voor PrePaid of Zakelijke klanten?
Voor particuliere klanten met een PrePaid abonnement is het niet mogelijk om apps te betalen via je factuur. Voor klanten met een zakelijke abonnement is het wel mogelijk om apps in de Google Playstore via hun factuur te betalen.
De voordelen
Eenvoudig en veilig betalen
Controle over de kosten
Geen extra kosten
Veelgestelde vragen
-
Hoe stel ik Google Apps betalen via mijn T-Mobile mobiele factuur in?
- Ga naar de Google Play Store app en log in met je Google account.
- Heb je nog geen Google account? Maak deze dan eerst aan.
- In de Google Play Store: klik linksboven op het menu.
- Kies betaalmethoden.
- Kies T-Mobile / Ben of Betalen via mobiele telefoon.
- Kies vervolgens voor Inschakelen
Op de achtergrond wordt je mobiele telefoonnummer aangemeld en geverifieerd. Als dit akkoord is, wordt de betaalmethode toegevoegd. Vanaf nu is bij elke aankoop in de Google Play Store standaard 'Betalen via de T-Mobile/Ben factuur' geselecteerd.
-
Kan ik toegang tot de Google Play Store beveiligen?
Wil je voorkomen dat bijvoorbeeld je zoon of dochter (in) app-aankopen doet zonder jouw toestemming? Stel dan een wachtwoord in:
- Open de Google Play Store op je telefoon.
- Kies instellingen.
- Kies 'verificatie vereisen voor aankopen” en maak je keuze.
- Bevestig je keuze met het wachtwoord van je Google account.
-
Hoe zie ik de aankopen terug op mijn factuur?
De kosten van gekochte apps zie je terug op je factuur onder ‘Overige aankopen bij derde partijen’. Je kunt je factuur downloaden via
My T-Mobile. Als je in de pdf naar beneden scrolt, zie je vervolgens alle details van je aankopen.Wil je tussentijds je aankopen in de gaten houden? In je
Verbruik & Kosten vind je een overzicht van de door jou gekochte apps.Voorbeeld:
Op de specificatie:
-
Ik wil niet meer betalen via mijn factuur, hoe kan ik dit uitzetten?
Je kunt de optie blokkeren in My T-Mobile. Als je niet op deze manier wilt betalen, zet dan het bolletje bij Aankopen in Google Play Store op ‘Blokkeren'.
-
Hoe kan ik een aankoop annuleren?
Aankopen gedaan in Google Play kun je binnen 2 uur kosteloos terugdraaien. Hiervoor ga je naar 'Mijn Apps' in Google Play. De verrekening van deze retour staat meestal op dezelfde factuur als de aankoop. Anders een factuur later.
Wil je een aankoop annuleren die je langer dan 2 uur geleden gedaan hebt? Dan dien je contact op te nemen met de verkoper van de app.
Een beschrijving over het annuleren binnen 2 uur vind je op de Google support-pagina.
-
Waar kan ik met vragen en klachten terecht?
Heb je vragen of klachten over een app die je hebt gekocht? Neem dan contact op met de aanbieder van de betreffende app. Als je de app gekocht hebt in de Google Play Store, kun je ook contact opnemen met Google Play.
Blokkade instellen -
Hoeveel kan ik per keer en per maand kopen?
Er geldt een maximum van €50,- per aankoop en een maximum van €300,- per kalendermaand.
-
Geldt dit ook voor PrePaid of Zakelijke klanten?
Nee, apps betalen via je factuur is alleen geldig voor klanten met een particulier abonnement.