Uitleg over je factuur na een wijziging

Om je factuur na een wijziging beter te begrijpen hebben we een aantal situaties voor je op een rij gezet. Het is daarbij ook belangrijk om te weten hoe de standaard factuur eruit ziet. Mocht je een meer uitgebreide uitleg willen, dan kun je onze e-learning doen.

Standaard factuur toelichting

Standaard factuur

Je maandelijkse factuur bestaat uit twee onderdelen:
- Je abonnementskosten
(deze betaal je vooraf)
- Je gebruikskosten
(deze betaal je achteraf)

Al je facturen vind je terug in My T-Mobile.

Naar mijn facturen

Uitleg factuur na een wijziging

Factuur na wijziging

Als je iets wijzigt aan je abonnement, bijvoorbeeld je bel- of databundel, ziet de volgende factuur er anders uit. Dit komt doordat je de abonnementskosten vooraf betaalt.

Na een wijziging moeten deze kosten dus worden gecorrigeerd.

Uitgebreide uitleg

Uitleg over kosten buiten je bundel

Kosten buiten de bundel

Sommige kosten vallen buiten je bundel. Bijvoorbeeld als je meer minuten belt dan er in je belbundel zitten. Maar ook als je meer GB's gebruikt dan in je databundel zitten.

Dat 'extra' verbruik wordt achteraf berekend en staat dus een maand later op je factuur.


Meer informatie

E-learning over je factuur

Hoe zie je een wijziging in je abonnement terug op je factuur? In deze e-learning leggen we stap voor stap de volgende situaties uit:

  • Standaard factuur vóór een wijziging
  • Factuur ná een wijziging
  • Gebruikskosten buiten de bundel

Start factuuruitleg (e-learning)

Veelgestelde vragen

  • Je betaalt de vaste maandkosten van je abonnement altijd vooraf. Als je jouw abonnement wijzigt, dan zie je dat niet direct op je factuur. De wijziging zie je pas terug op de eerstvolgende factuur. Je abonnement wordt dan opnieuw berekend.

    Het gaat om wijzigingen zoals:

    • het wijzigen van je abonnement naar een nieuw abonnement
    • het wijzigen van een bundel
  • Heb je in de afgelopen maand je abonnement gewijzigd? Dan zie je dit terug op je nieuwste factuur. Op deze factuur zijn alle kosten en kortingen van die maand automatisch aangepast. Heb je een 'nieuwe' bundel genomen? Dan betaal je die vanaf de dag dat de bundel begon. Had je een 'oude' bundel? Dan zie je een minteken staan, omdat je minder hoeft te betalen voor deze bundel.

    Daarnaast zie je op je factuur:

    • de kosten van de nieuwe maand
    • de kortingen van de nieuwe maand
    • eventuele gebruikskosten van vorige maand

    Let op: het kan zijn dat kortingen van je oude abonnement al wel gestopt zijn. Deze lopen namelijk af bij het einde van je contract.

    Bekijk je factuur in My T-Mobile
  • Neem dan contact met ons op. We helpen je graag verder of misschien vind je jouw antwoord op onze community. Bekijk bijvoorbeeld eens het topic over tegoed naar verhouding.

Wij helpen je graag

We hebben al onze kennis hierboven voor je op een rijtje gezet. Toch geen antwoord kunnen vinden op je vraag? Dan zijn wij bereikbaar via onderstaande kanalen:

Bellen

Persoonlijk contact

Vaste diensten (Thuis)
Bekijk telefoonnummers

Mobiel abonnementen
Bekijk telefoonnummers

Bellen voor Vaste diensten (Thuis)

Openingstijden
ma - za: 07:00 - 22:00
zo + feestdagen: 09:00 - 18:00

Bel 0800-0092

Bellen voor Mobiel abonnementen

Openingstijden
ma - vr: 08:00 - 20:00
za: 09:00 - 17:30
zo + feestdagen: gesloten

Bel 06-2400 1200

Community

Community

ONS FORUM MET 300.000 LEDEN

Vaste diensten (Thuis)
Naar de Thuis-community

Mobiel abonnementen
Naar de Mobiel-community