
Standaard factuur
Je maandelijkse factuur bestaat uit twee onderdelen:
- Je abonnementskosten
(deze betaal je vooraf)
- Je gebruikskosten
(deze betaal je achteraf)
Al je facturen vind je terug in
Om je factuur na een wijziging beter te begrijpen hebben we een aantal situaties voor je op een rij gezet. Het is daarbij ook belangrijk om te weten hoe de standaard factuur eruit ziet. Mocht je een meer uitgebreide uitleg willen, dan kun je onze e-learning doen.
Je maandelijkse factuur bestaat uit twee onderdelen:
- Je abonnementskosten
(deze betaal je vooraf)
- Je gebruikskosten
(deze betaal je achteraf)
Al je facturen vind je terug in
Als je iets wijzigt aan je abonnement, bijvoorbeeld je bel- of databundel, ziet de volgende factuur er anders uit. Dit komt doordat je de abonnementskosten vooraf betaalt.
Na een wijziging moeten deze kosten dus worden gecorrigeerd.
Sommige kosten vallen buiten je bundel. Bijvoorbeeld als je meer minuten belt dan er in je belbundel zitten. Maar ook als je meer GB's gebruikt dan in je databundel zitten.
Dat 'extra' verbruik wordt achteraf berekend en staat dus een maand later op je factuur.
Hoe zie je een wijziging in je abonnement terug op je factuur? In deze e-learning leggen we stap voor stap de volgende situaties uit:
Je betaalt de vaste maandkosten van je abonnement altijd vooraf. Als je jouw abonnement wijzigt, dan zie je dat niet direct op je factuur. De wijziging zie je pas terug op de eerstvolgende factuur. Je abonnement wordt dan opnieuw berekend.
Het gaat om wijzigingen zoals:
Heb je in de afgelopen maand je abonnement gewijzigd? Dan zie je dit terug op je nieuwste factuur. Op deze factuur zijn alle kosten en kortingen van die maand automatisch aangepast. Heb je een 'nieuwe' bundel genomen? Dan betaal je die vanaf de dag dat de bundel begon. Had je een 'oude' bundel? Dan zie je een minteken staan, omdat je minder hoeft te betalen voor deze bundel.
Daarnaast zie je op je factuur:
Let op: het kan zijn dat kortingen van je oude abonnement al wel gestopt zijn. Deze lopen namelijk af bij het einde van je contract.
Bekijk je factuur in My T-Mobile