Nummerbehoud

Je telefoonnummer is natuurlijk belangrijk voor je. Daarom kun je gratis T-Mobile Nummerbehoud aanvragen, zodat je je eigen nummer houdt. Bijvoorbeeld wanneer je van een andere provider naar T-Mobile gaat. Of als je je huidige T-Mobile PrePaid-nummer wilt meenemen naar een T-Mobile abonnement. 

Hoe werkt Nummerbehoud?

Nummerbehoud aanvragen is heel makkelijk, maar je moet het wel even zelf aanvragen. Hieronder leggen we stap voor stap uit hoe het werkt.

Ik heb al nummerbehoud aangevraagd

Stappenplan nummerbehoud aanvragen

  • Jouw telefoonnummer 'plakken' we over een tijdelijk telefoonnummer heen. Om je nummer over te nemen heb je dus een T-Mobile simkaart met een telefoonnummer nodig. 
    Goed om te weten: het telefoonnummer dat je mee wilt nemen moet actief zijn.

    Nog geen T-Mobile simkaart? Bestel een PrePaid of abonnement dat bij jou past.

  • Na je bestelling ontvang je een bevestigingsmail. In de e-mail staat een link waarmee je direct gemakkelijk nummerbehoud kunt aanvragen.
    Heb je de link niet meer? Geen probleem, je kunt ook altijd online Nummerbehoud aanvragen.

  • T-Mobile vraagt Nummerbehoud aan bij je huidige provider. We doen deze aanvraag als je bestelling is geleverd. Binnen 2 werkdagen krijg je per e-mail en sms een bevestiging van je aanvraag voor Nummerbehoud.

    Is je aanvraag goedgekeurd? Dan betekent dit automatisch dat je aansluiting bij je huidige provider wordt opgezegd. Je kunt namelijk geen abonnement hebben zonder telefoonnummer.
    Hierbij wordt rekening gehouden met de opzegtermijn die je provider hanteert. Opzeggen hoef je dus niet zelf te doen.

  • Als je aanvraag is goedgekeurd, sturen we je een bevestigings-sms. Hierin geven we aan op welke datum we je gaan overzetten.
    Bovendien krijg je een week van te voren nog een herinnerings-sms. 1 dag voor de omzetting sturen we je nog een keer een sms.

  • Op de dag van het Nummerbehoud sturen we je een sms, een half uur voordat je nummer wordt overgezet. In deze sms laten we weten dat je jouw nieuwe T-Mobile simkaart bijna kunt gebruiken.
    Even later zul je merken dat je oude simkaart geen bereik meer heeft. Doe dan je nieuwe T-Mobile simkaart in je toestel.

    Zodra je Nummerbehoud succesvol is afgerond, sturen we je een welkomst-sms. Je bent dan bereikbaar op het T-Mobile netwerk met je eigen mobiele nummer.

Kies jouw situatie

En wij helpen je met nummerbehoud.

Van een andere provider naar T-Mobile

Na jouw T-Mobile bestelling kun je gratis nummerbehoud aanvragen via de link in de bevestigingsmail. Ben je eerder vergeten de aanvraag te doen en heb je je nieuwe simkaart al ontvangen? Dan kun je dit online doen. Zorg dat jouw huidige nummer (prepaid of abonnement) nog actief is bij de andere provider. Zeg je abonnement dus niet eerst op.

Van T-Mobile naar een andere provider

Stap je over naar een andere provider? Dan kun je je T-Mobile telefoonnummer meenemen. Vraag bij je nieuwe provider om een opzeggingsverzoek. Zo hoef je zelf niet op te zeggen en neem je je nummer mee.

Van PrePaid naar abonnement

Als je overstapt van T-Mobile PrePaid naar een T-Mobile abonnement, kun je je nummer makkelijk behouden.

Van abonnement naar PrePaid

Je kunt na afloop van je contractperiode jouw T-Mobile abonnement omzetten naar T-Mobile PrePaid. Mét behoud van je mobiele nummer.

Heb je al Nummerbehoud aangevraagd?

Dan zijn de onderwerpen hieronder misschien wel interessant voor jou.

Bekijk status nummerbehoud

Kijk of je aanvraag nummerbehoud is goedgekeurd en wanneer je nummer wordt overgezet.

Annuleren nummerbehoud

Spijt van je nummerbehoud? Annuleer dan jouw nummerbehoud-aanvraag.

Wijzigen nummerbehoud

Je nummer liever op een latere datum overzetten? Kies dan een andere datum.

Veelgestelde vragen over nummerbehoud

  • Je bent nog geen T-Mobile klant

    Na je bestelling ontvang je een bevestigingsmail. Nummerbehoud vraag je via deze mail direct gemakkelijk gratis aan. Ben je vergeten nummerbehoud aan te vragen en heb je jouw nieuwe simkaart al ontvangen? Dan kun je alsnog nummerbehoud aanvragen.

    Je bent al een T-Mobile klant

    • Wil je toch nog je mobiele nummer overzetten vanaf een andere telecomaanbieder? Dien dan een aanvraag in bij de T-Mobile Shop, of vraag het online aan.
    • Wil je je T-Mobile telefoonnummer overzetten naar een nieuwe T-Mobile aansluiting? Heb je al een nieuwe T-Mobile aansluiting? Dan kun je Nummerbehoud van T-Mobile naar T-Mobile aanvragen door het online aanvraagformulier in te vullen. Stap je over van een zakelijk abonnement? Of ga je juist naar een zakelijk abonnemnent toe? Dan kun je het online aanvraagformulier invullen.
    • Wil je je T-Mobile telefoonnummer overzetten naar een andere telecomaanbieder? Neem dan contact op met je nieuwe provider.
  • Overstappen met Nummerbehoud is gratis.

  • Heb je al nummerbehoud aangevraagd?

  • De aanvraag kan afgekeurd worden als je huidige provider andere klantgegevens van je heeft dan T-Mobile, bijvoorbeeld een ander klantnummer. 
    Duurt het nog méér dan 120 dagen voordat je contract afloopt? Dan wordt je aanvraag ook afgewezen. Als je wordt afgewezen neemt T-Mobile contact met je op.

  • Een half uur voordat we je overzetten, sturen we je een sms. Heb je daarna geen bereik meer? Plaats dan je nieuwe T-Mobile simkaart in je toestel. Na (maximaal) enkele uren ben je vervolgens bereikbaar op het T-Mobile netwerk met je eigen mobiele nummer. Wanneer de overzetting is voltooid, sturen wij je een bevestiging per sms.

  • Je krijgt eerst een tijdelijk nummer totdat je nummerbehoud is doorgevoerd. Hoe lang dit duurt hangt af van het contract bij je huidige provider.

    Bekijk je status
  • Je huidige provider bepaalt aan de hand van je contract de datum van overzetten. Heb je je contract nog niet opgezegd, dan geldt de opzegtermijn bij je huidige provider.

    Heb je je T-Mobile Nummerbehoud aangevraagd en is je bestelling geleverd? Dan wordt er een verzoek ter goedkeuring verstuurd naar je huidige provider. Binnen 2 werkdagen dient je huidige provider een besluit te nemen en dit door te geven aan T-Mobile. Bij goedkeuring ontvang je een e-mail en sms van T-Mobile met daarin de goedgekeurde datum van overzetting.

    Op het moment dat je nummer is overgezet, ontvang je een welkomst-sms van T-Mobile. Vanaf dat moment ben je dus bereikbaar op je eigen nummer met je T-Mobile simkaart.

  • Wil je jouw nummerbehoud wijzigen? Dan kun je dat tot 1 werkdag voor het geplande nummerbehoud nog doen. Annuleren kan tot maximaal 24 uur van tevoren.

    Datum nummerbehoud wijzigen
    Nummerbehoud annuleren 

  • Je kunt de status van het nummerbehoud controleren in de statustool.

  • Stap je over naar een andere provider, dan kun je je T-Mobile telefoonnummer meenemen. Hieronder staat hoe dit werkt.

    • Neem een abonnement (of PrePaid) bij een andere provider.
    • Geef bij de nieuwe provider aan dat je je telefoonnummer van T-Mobile wilt overnemen. 
    • De nieuwe provider dient in dat geval een opzeggingsverzoek in bij T-Mobile, zodat je je telefoonnummer mee kunt nemen. Zelf opzeggen is dan niet nodig.

    Opzegtermijn
    T-Mobile geeft je telefoonnummer pas vrij om over te nemen aan een andere provider wanneer de contracttermijn is uitgediend. Daarnaast hanteren wij een opzegtermijn van 1 maand.

    Voor meer informatie over Nummerbehoud naar een andere provider kun je contact opnemen met de nieuwe provider. Natuurlijk willen wij je graag als klant behouden! Bekijk onze aanbiedingen op My T-Mobile of bel naar 0800 - 7123.

    Status
    Heb je de nieuwe provider al gevraagd om je T-Mobile telefoonnummer over te nemen? Dan kun je op My T-Mobile controleren of je verzoek is verwerkt. Maar ook op welke datum jouw contract bij T-Mobile wordt stopgezet.

Wij helpen je graag

Zakelijke klant? Stel hier je vraag aan T-Mobile Ondernemen.

We hebben al onze kennis hierboven voor je op een rijtje gezet. Toch geen antwoord kunnen vinden op je vraag? Dan zijn wij bereikbaar via onderstaande kanalen:

Bellen

Bellen

Persoonlijk contact

Mobiel abonnementen
Bekijk telefoonnummers

Vaste diensten (Thuis)
Bekijk telefoonnummers

Bellen

Bellen voor Vaste diensten (Thuis)

Openingstijden
ma - za: 07:00 - 22:00
zo + feestdagen: 09:00 - 18:00

Bel 0800-0092

Bellen

Bellen voor Mobiel abonnementen

Openingstijden
ma - vr: 08:00 - 20:00
za: 09:00 - 17:30
zo + feestdagen: gesloten

Bel 06-2400 1200

Community

Community

ONS FORUM MET 300.000 LEDEN

Mobiel abonnementen
Naar de Mobiel-community

Vaste diensten (Thuis)
Naar de Thuis-community