Contractovername

Door een contractovername wisselt je abonnement van eigenaar. Hieronder leggen we uit wat onder contractovername valt en hoe je het aanvraagt. Kies eerst welke vorm van contractovername je wilt.

Overname naar particulier

Je kunt een particulier abonnement over laten nemen door een ander persoon. Deze contractovername vraag je in 5 eenvoudige stappen aan:

  • 1. Kijk of je abonnement voldoet aan de voorwaarden

    • Je abonnement moet binnen de contracttermijn van 12 of 24 maanden vallen. Bekijk de contracttermijn via My T-Mobile
    • Heb je een toestelkrediet of toestelbetaling? Dan moet je het toestel eerst volledig afbetalen voordat je de aanvraag indient.

    Goed om te weten:
    Is je contracttermijn al verlopen? Dan kun je geen contractovername doen, maar mag je een nieuw abonnement afsluiten met nummerbehoud. Bel 0800-7123 voor een nieuw particulier abonnement of 0800-8102 voor een nieuw zakelijk abonnement.

  • 2. Vul het aanvraagformulier in

  • 3. Kopieer je legitimatiebewijs en bankpas

    Dit mag een kopie zijn van je Nederlands paspoort, rijbewijs, of identiteitskaart. Heb je geen Nederlands legitimatiebewijs of ben je geen tekenbevoegde? Bekijk dan de veelgestelde vragen onderaan deze pagina.

    In plaats van een kopie van je bankpas, mag je ook een kopie van een bankafschrift. Het bankafschrift is niet ouder dan 2 maanden.

  • 4. Kopieer het legitimatiebewijs van de huidige contracthouder

    Dit mag een kopie zijn van een Nederlands paspoort, rijbewijs, of identiteitskaart.

  • 5. E-mail naar contractovername@t-mobile.nl

    Vergeet niet om mee te sturen: 

    • het ingevulde aanvraagformulier
    • de kopie van beide legitimatiebewijzen
    • de kopie van de bankpas of bankafschrift

    Vanaf nu gaan wij ermee aan de slag. Je ontvangt een bevestiging met daarin de geschatte tijd die we nodig hebben om je aanvraag te verwerken. We nemen contact met je op als we meer informatie nodig hebben.

Contractovername naar een bedrijf

Wil je een bestaand - particulier - T-Mobile abonnement op naam van een bedrijf zetten? Bijvoorbeeld omdat je start als zzp'er? Dan hebben we andere gegevens van je nodig.

Heb je nu al een zakelijk abonnement?

Ook zakelijke abonnementen kun je via contractovername overzetten. Bijvoorbeeld als het KvK-nummer is gewijzigd of bij uitdiensttreding.

Veelgestelde vragen

  • Wat kost contractovername?

    Om het contract over te zetten rekenen we € 25,42 verwerkingskosten. Dit brengen we in rekening bij de nieuwe contracthouder.
    In geval van overlijden rekenen we geen kosten voor contractovername.

  • Ik betaal een apart bedrag voor een toestel. Kan ik deze overnemen?

    Bij contractovername neem je alleen een abonnement over. Betaal je nu ook voor een toestel? Dan neem je deze betaling niet over. Kijk op je factuur hoe je voor een toestel betaalt. Hieronder zie je een voorbeeld:

    'Maandelijkse betaling toestelkrediet' of 'toestelbetaling' op je factuur
    Je kunt het abonnement wel overnemen, maar niet de afbetaling van het toestel. We kunnen de contractovername alleen uitvoeren als de rest van de toestelkosten in één keer wordt afbetaald. Je betaalt een toestelkrediet/toestelbetaling eenvoudig via iDeal:

    • Log in op het My T-Mobile account van de huidige eigenaar en ga naar 'Mijn abonnement'.
    • Klik vervolgens op 'Toestelkredieten'.
    • Daar kun je direct via iDeal de betaling doen.
    • Na de betaling krijgt de huidige eigenaar een bevestiging per e-mail. Nu het toestel is afbetaald kun je contractovername aanvragen.

    'Toestelservice' op je factuur
    Staat op de factuur 'toestelservice', dan kun je de toestelkosten niet via iDeal betalen. In dat geval mag je direct Contractovername aanvragen. We doen je vervolgens een voorstel voor het betalen van de toestelkosten.

  • Kan ik het abonnement van een overledene overnemen?

    In geval van overlijden is het mogelijk om het contract van de overledene over te nemen.
    Vul het formulier volledig in en stuur deze naar nabestaandendesk@t-mobile.nl.

    Contractovername naar een particulier (pdf)
    Contractovername naar een bedrijf (pdf) 

    Op deze pagina leggen we uit wat T-Mobile nog meer kan betekenen in geval van overlijden.

  • Ik heb geen Nederlandse legitimatie. Hoe kan ik me legitimeren?

    Stuur dan een kopie van je buitenlands paspoort, of Nederlandse rijbewijs mee. Een buitenlands rijbewijs wordt niet geaccepteerd. 

    • Voor legitimatiebewijzen binnen de EU moet een kopie van de bankpas worden meegestuurd. 
    • Voor legitimatiebewijzen buiten de EU moet een kopie verblijfsvergunning type 1-5, of een geprivilegieerdendocument meegestuurd worden. Kopieer de voor- en achterkant van het legimitatiebewijs.
  • Hoe lang duurt het om mijn aanvraag te verwerken?

    Je ontvangt een bevestiging met daarin de geschatte tijd die we nodig hebben om je aanvraag te verwerken. We nemen contact met je op als we meer informatie nodig hebben.