Probleem oplossen

Trage telefoon of problemen met opladen? Het is heel vervelend als je toestel niet meer (goed) werkt. Vaak kun je de problemen zelf verhelpen. 

Zelf het probleem verhelpen

Controleer of je last hebt van een van onderstaande problemen en kijk of je het zelf kunt oplossen.

  • Laadt niet op

    1. Doe je toestel uit en weer aan. Haal, als dat kan, de batterij uit je toestel en stop hem weer terug.
    2. Doe een kruistest met je lader. Dit doe je zo:
          a. Gebruik je eigen lader om een andere telefoon op te laden. Werkt je lader met het andere toestel? Ga dan verder met de volgende stap.
          b. Gebruik een andere lader en laad je telefoon hiermee op. Werkt deze lader? Dan is er misschien iets mis met je eigen lader. Meld je lader aan voor reparatie of neem contact op met de Klantenservice. Werkt de andere lader niet? Ga dan verder met de volgende stap.
    3. Het kan zijn dat het probleem komt door een nieuwe applicatie of bestand op je telefoon. Verwijder deze en herstart je toestel.
    4. Kijk of er een software update is en voer deze uit.
    5. Maak een back-up van je gegevens en doe een fabrieksreset. Hiermee zet je het toestel terug naar de instellingen die je had toen je de telefoon kocht.
    Hulp bij je instellingen
  • Batterij is snel leeg

    1. Doe je toestel uit en weer aan. Haal, als dat kan, de batterij uit je toestel en stop hem weer terug. Kun je de batterij niet uit het toestel halen? Ga dan naar stap 3.
    2. Doe een kruistest met je batterij. Dit doe je zo:
          a. Gebruik je eigen batterij om een andere telefoon op te laden. Werkt je batterij met het andere toestel? Stop dan je batterij in je eigen toestel en ga verder met de volgende stap.
          b. Doe een andere batterij in jouw toestel. Werkt deze batterij in je toestel? Dan is er misschien iets mis met je batterij. Meld je batterij aan voor reparatie of neem contact op met de Klantenservice. Werkt de andere batterij niet? Ga dan verder met de volgende stap.
    3. Het kan zijn dat het probleem komt door een nieuwe applicatie of bestand op je telefoon. Verwijder deze en herstart je toestel.
    4. Kijk of er een software update is en voer deze uit.
    5. Maak een back-up van je gegevens en doe een fabrieksreset. Hiermee zet je het toestel terug naar de instellingen die je had toen je de telefoon kocht.
    Hulp bij je instellingen
  • Ik kan niet bellen

    1. Doe je toestel uit en weer aan. Haal, als dat kan, de batterij uit je toestel en stop hem weer terug.
    2. Doe een kruistest met je simkaart. Dit doe je zo:
          a. Doe je simkaart in een ander toestel en kijk of je hetzelfde probleem houdt. Werkt je simkaart in het andere toestel? Stop dan je simkaart in je eigen toestel en ga verder met de volgende stap.
          b. Doe een andere simkaart in jouw toestel. Werkt deze kaart in je toestel? Dan is er misschien iets mis met je simkaart. Vraag een nieuwe simkaart aan via My T-Mobile of neem contact op met de Klantenservice. Werkt de andere simkaart niet? Ga dan verder met de volgende stap.
    3. Heb je bereik op jouw locatie? Check de dekkingskaart.
    4. Is er een storing?  Check of er bij jou in de buurt momenteel storingen zijn. Daardoor kan je bereik tijdelijk slechter zijn. Bekijk actuele storingen 
    5. Kijk of er een software update is en voer deze uit.
    6. Maak een back-up van je gegevens en doe een fabrieksreset. Hiermee zet je het toestel terug naar de instellingen die je had toen je de telefoon kocht.
    Hulp bij je instellingen
  • Internet doet het niet

    1. Check of je toestel geschikt is voor mobiel internet. Je toestel moet natuurlijk geschikt zijn voor het gebruik van mobiel internet. Twijfel je? Kijk dan op Toestelhulp
    2. Check of je abonnement geschikt is voor gebruik van internet via My T-Mobile. Bijvoorbeeld geen Alleen Bellen & Sms, of Basis Sim zonder databundel. Heb je een PrePaid abonnement? Dan heb je minimaal € 0,50 tegoed nodig.
    3. Kijk ook altijd eerst of je internetbundel bijna is verbruikt. Dat kan je snelheid omlaag gaan als de databundel op is. Is dat het geval? Koop dan een MB- of GB-aanvuller bij traag internet.
    4. Doe je toestel uit en weer aan. Haal, als dat kan, de batterij uit je toestel en stop hem weer terug.
    5. Doe een kruistest met je simkaart. Dit doe je zo:
          a. Doe je simkaart in een ander toestel en kijk of je hetzelfde probleem houdt. Werkt je simkaart (en internet) in het andere toestel? Stop dan je simkaart in je eigen toestel en ga verder met de volgende stap.
          b. Doe een andere simkaart in jouw toestel. Werkt deze kaart (en internet) in je toestel? Dan is er misschien iets mis met je simkaart. Vraag een nieuwe simkaart aan via My T-Mobile of neem contact op met de Klantenservice. Werkt de andere simkaart niet? Ga dan verder met de volgende stap.
    6. Controleer in My T-Mobile of je telefoonnummer geblokkeerd is voor mobiel internet. Log in in MyT-Mobile en ga naar 'Mijn SIM-kaart' en klik op 'SIM-kaart (de)blokkeren'. > Ga naar My T-Mobile
    7. Controleer je netwerkinstellingen:
          a. Staat je telefoon op de niet-storen-stand? Zet deze dan uit.
          b. Staat de vliegtuigmodus uit?
          c. Staat je netwerk op automatisch of dual modus?
          d. Heb je bereik op jouw locatie? Check de dekkingskaart.
    8. Vraag je internet of sms-instellingen opnieuw op via My T-Mobile. Werkt dit niet of ondersteunt jouw toestel geen instellingen via sms? Probeer dan de volgende stap.
    9. Stel je internetinstellingen handmatig in.
    10. Maak een back-up van je gegevens en doe een fabrieksreset. Hiermee zet je het toestel terug naar de instellingen die je had toen je de telefoon kocht.
    Hulp bij je instellingen
  • Klachten in het buitenland

    Heb je klachten in het buitenland?

    • Controleer of 'roaming' of 'dataroaming' aan staat.
    • Ga via je toestelinstellingen naar mobiele netwerken en vink 'Roaming' aan.
    • Heb je hulp nodig met het instellen hiervan, ga dan naar Toestelhulp van T-Mobile Zoek en selecteer je toestel, kies voor 'Internet', 'Handmatig instellen' en volg de stappen Ga naar Toestelhulp.
    • Check of je datalimiet aan staat Heb je de datalimiet uitgeschakeld en wil je de limiet daarna toch weer aanzetten? SMS dan ‘DATALIMIET AAN’ naar 1301. Je ontvangt een sms bericht ter bevestiging.
  • Toestel geblokkeerd?

    Controleer of er geen blokkeringen zijn op je abonnement of toestel. Je toestel kan op meerdere manieren geblokkeerd zijn. Bijvoorbeeld omdat je per ongeluk 3 keer de verkeerde pincode hebt ingevoerd. Of wanneer je een achterstallige betaling hebt, kan het zijn dat je nummer is afgesloten. Je toestel kan ook ingesteld zijn om uitgaande oproepen te blokkeren. Om dit uit te schakelen kan je kijken in onze Toestelhulp.

  • Ik kan geen sms versturen of ontvangen

    Als je geen sms’jes kunt versturen of ontvangen, dan kan dit meerdere oorzaken hebben. Wij adviseren je het volgende te controleren:

    • Stap 1: Zet je telefoon eens uit en weer aan; daarmee wordt het toestel opnieuw aangemeld op het netwerk en dat lost in veel gevallen 'vanzelf' het probleem op.
    • Stap 2: Staat het sms-centralenummer correct in je toestel? Dit sms-centralenummer moet zijn: +316 2400 0000 Je kunt dit controleren en eventueel zelf aanpassen in de sms-instellingen van uw toestel. Kijk hiervoor in de handleiding van je toestel of raadpleeg onze Toestelhulp Ga naar de Toestelhulp
    • Stap 3: Heb je een blokkade? Als je simkaart geblokkeerd is, bijvoorbeeld in verband met een betalingsachterstand of als je per ongeluk 3 keer de verkeerde pincode hebt ingevoerd, kun je geen sms versturen.
    • Stap 4: Is er voldoende ruimte in je Inbox? Als je Inbox vol is, kunnen er geen sms'jes worden afgeleverd. Na ongeveer 2 dagen proberen wordt de sms definitief niet meer verstuurd. Kun je na deze controles toch nog geen sms’jes versturen of ontvangen? Neem dan contact met ons op.
    • Stap 5: Ben je een PrePaid abonnee? Dan heb je minimaal € 0,08 tegoed nodig om te kunnen sms'en. Check je tegoed en waardeer eventueel je tegoed op om te kunnen sms’en, bellen of internetten.
    • Stap 6: Gebruik je iMessages (dienst van Apple) op je Iphone? Een iMessage is te herkennen aan de blauwe tekstballon; sms-berichten hebben een groene tekstballon. Heb je problemen met het versturen van iMessage? Reset dan de iPhone instellingen en gebruik daarvoor eventueel de Toestelhulp. Stap 7: Heb je ook problemen met internet of bellen of gebeld worden? Check of er bij jou in de buurt momenteel storingen zijn. Daardoor kan je bereik tijdelijk slechter zijn. > Bekijk actuele storingen

     

Je toestel updaten

Het updaten van je telefoon met de meest recente software zorgt ervoor dat je telefoon optimaal blijft werken. Software updates bieden je telefoon nieuwe functies, verbeterde functionaliteiten en vaak wordt je toestel sneller.De meeste telefoons geven met een pictogram of icoontje aan dat er een nieuwe software update beschikbaar is. Bij sommige type toestellen dien je de telefoon eerst op de computer aan te sluiten. In beide gevallen staat de update binnen enkele minuten op je telefoon.

Bij T-Mobile Toestelhulp zie je per merk en type toestel hoe je je telefoon kunt updaten met de meest recente software.

Nog steeds problemen?

Kom je er toch niet uit met bovenstaande aanwijzigingen? Dan kun je jouw toestel eventueel ter reparatie aanbieden.

Wij helpen je graag

We hebben al onze kennis hierboven voor je op een rijtje gezet. Toch geen antwoord kunnen vinden op je vraag? Dan zijn wij bereikbaar via onderstaande kanalen:

Community

Community

Al 126.000 vragen beantwoord

Vind het antwoord op al jouw vragen via de T-Mobile Community.

Ga naar de Community

Bellen

Persoonlijk contact

Openingstijden
ma - vr: 08:00 - 20:00
za: 09:00 - 17:30
zo + feestdagen: gesloten

Bekijk telefoonnummers

Bellen

Persoonlijk contact

Klantenservice
06 - 2400 1200
Klant worden
0800 - 7123

Bekijk openingstijden