Reparatievoorwaarden

T-Mobile staat in voor de kwaliteit van haar producten. Is je toestel toch defect geraakt? Meld je toestel dan bij T-Mobile ter reparatie aan. Vind hier alles over de reparatievoorwaarden van je toestel.

Wat geldt er voor mij?

  • Toestel minder dan 8 dagen geleden gekocht

    Is je toestel direct na aankoop defect door een fabrieksfout? Neem dan binnen 8 dagen contact op met T-Mobile Klantenservice. We ruilen je toestel om voor een nieuw exemplaar. Hou je IMEI-nummer en aankoopbewijs of pakbon bij de hand.

  • Toestel gekocht ná 1 januari 2016

    Heb jij je toestel ná 1 januari 2016 bij T-Mobile gekocht? Dan gelden de reparatievoorwaarden.

    Lees de reparatievoorwaarden 2016 (pdf)
  • Toestel gekocht voor 1 januari 2016

    Heb jij je toestel tussen 1 januari 2013 en 1 januari 2016 bij T-Mobile gekocht? Dan gelden de reparatievoorwaarden 2013.

    Lees de reparatievoorwaarden 2013 (pdf)

    Heb jij je toestel vóór 1 januari 2013 bij T-Mobile gekocht? Dan gelden de reparatievoorwaarden 2010.

    Lees de reparatievoorwaarden 2010 (pdf)

Veelgestelde vragen

  • Wat kost de reparatie van mijn toestel?

    De garantietermijn of het wettelijk herstelrecht van door T-Mobile geleverde toestellen is standaard 24 maanden. In principe is een reparatie gratis. Als het defect buiten de fabrieksgarantie valt, krijg je per e-mail of per post een prijsopgave van de reparatie. Hier kun je vervolgens wel of geen akkoord op geven. Ga je niet akkoord met de prijsopgave, dan moet je onderzoekskosten betalen van € 36,30. Je krijgt je toestel vervolgens ongerepareerd teruggestuurd. Je mag ook afstand doen van het toestel. Dan hoef je niets te betalen.

    Voorbeelden

    • Is je toestel kapot gegaan door vocht-, val-, druk- of stootschade, dan kun je jouw toestel niet zonder kosten repareren.
    • Als de garantieperiode is verstreken, dan kun je jouw toestel niet zonder kosten laten repareren. Meestal is dat 24 maanden nadat je het toestel gekocht hebt.

    Binnen de garantie valt

    • Een defect aan je telefoon dat veroorzaakt is door een fabricagefout.
    • Een defect aan je telefoon dat veroorzaakt is door software die door de fabrikant of door T-Mobile op je telefoon is geplaatst.

    Kijk voor de exacte fabrieksvoorwaarden van jouw toestel op de website van de fabrikant.

  • Waar kan ik mijn toestel aanmelden voor reparatie?

    Kijk op de pagina Reparatie aanmelden voor meer informatie.

  • Waar kan ik terecht als ik mijn toestel niet bij T-Mobile heb gekocht?

    Heb jij je toestel niet via T-Mobile gekocht? Dan kun je teruggaan naar de winkel waar je het toestel hebt gekocht. Daarnaast kun je ook bij de fabrikant terecht om je defecte toestel te laten repareren.

    Let op: het kan zijn dat de winkel of fabrikant eigen reparatievoorwaarden heeft. Laat je daarom goed voorlichten.

  • Kan ik mijn toestel laten repareren door T-Mobile als ik overstap naar een andere aanbieder?

    Ja. Heb je jouw toestel bij T-Mobile gekocht, dan kun je gebruik blijven maken van de reparatieservice van T-Mobile.

  • Heb ik garantie op mijn toestelaccessoires?

    Heb je een batterij, headset of oplader bij je T-Mobile telefoon gekregen? Dan kun je deze ook via T-Mobile laten repareren. Je hebt 6 maanden garantie op meegeleverde accessoires. Heb je een Apple-toestel? Dan heb je 12 maanden garantie. Accessoires aangeschaft via onze accessoires shop  hebben een garantietermijn van 2 jaar.

    Let op! De gebruiksduur van de batterij kan na een bepaalde tijd minder worden, zodat je hem vaker moet opladen. Dat kan ook komen door de instellingen en het gebruik. Dit is geen fabricagefout, maar hangt samen met de techniek die voor batterijen wordt gebruikt.

  • Hoe weet ik of mijn telefoon vochtschade heeft?

    Een mobiele telefoon bevat elektronische onderdelen die gevoelig zijn voor vocht. Vochtschade ontstaat niet alleen als de telefoon direct in contact is geweest met een grote hoeveelheid vocht (bijvoorbeeld een val in bad). Ook andere situaties kunnen uiteindelijk leiden tot vochtschade. Bijvoorbeeld:

    • bellen in de regen
    • sporten met je telefoon dicht op je lichaam
    • de telefoon in de badkamer leggen terwijl je onder de douche staat

    Vocht in een toestel is aan de buitenkant vaak niet te zien en leidt soms pas op een later moment tot defecten. Bovendien kan vocht ervoor zorgen dat een toestel steeds meer defecten gaat vertonen. In de meeste toestellen zitten indicatoren die bij aanraking met vocht van kleur veranderen. Meer informatie hierover lees je op de website van onze reparatiepartner Dynafix. Op de website van Apple vind je specifieke informatie over Apple-producten.

    Als je twijfelt of het echt om vochtschade gaat, dan kun je een second opinion aanvragen bij een ander door de fabrikant erkend reparatiecentrum. Het komt echter zelden voor dat een dergelijk reparatiecentrum tot een andere conclusie komt, omdat alle reparatiecentra met dezelfde internationale analysemethoden werken. Als bij de second opinion toch geen vochtschade wordt geconstateerd, neemt T-Mobile de onderzoekskosten van de second opinion en de reparatie voor haar rekening. Als de second opinion leidt tot dezelfde conclusie, dan zijn de kosten van de second opinion en de reparatie voor jou.