Simkaart

Staat je vraag over simkaart hiertussen?

  • Hoe vraag ik een (nieuwe) simkaart aan?

    Je kunt bij ons een (nieuwe) simkaart bestellen. Je houdt hetzelfde telefoonnummer en abonnement. We raden je aan een simkaart via My T-Mobile te kopen. Je betaalt dan voor een enkele simkaart maar € 5,09 en ontvangt de simkaart binnen 3 werkdagen. Je kunt natuurlijk ook terecht bij T-Mobile Klantenservice of in een T-Mobile Shop. Maar dan betaal je € 10,-.
     
    Er zijn 3 soorten simkaarten: normale, micro en nano simkaarten. Met alle simkaarten kun je precies hetzelfde doen, alleen passen de grotere simkaarten niet in alle toestellen. Als je een simkaart bestelt, ontvang je één formaat, die je zelf op de juiste maat kunt uitdrukken. Je oude simkaart werkt dan niet meer.

    Uitzonderingen voor PrePaid

    • Je behoudt je beltegoed.
    • Je kunt geen DuoSim aanvragen.
    • Wil je een simkaart via T-Mobile Klantenservice aanvragen? Dan heb je een My T-Mobile account nodig.


    Ben je hiermee geholpen?

    Bedankt, dat vinden wij fijn om te horen!

    We doen ons best om altijd de beste service te verlenen.

  • Mijn simkaart past niet. Wat nu?

    Weten welk formaat simkaart in je telefoon past? Ga dan naar de Toestelhulp en kijk in de handleiding van je telefoon. Heb je een nieuwe simkaart nodig? Deze bestel je voor € 5,09 via My T-Mobile of de Klantenservice. In de T-Mobile Shop kost een nieuwe simkaart € 10,-.

    Let op! Verknip niet zelf je simkaart als hij te groot is!


    Ben je hiermee geholpen?

    Bedankt, dat vinden wij fijn om te horen!

    We doen ons best om altijd de beste service te verlenen.

  • Wat kost een nieuwe simkaart?

    Als je simkaart niet past, kun je in de Toestelhulp de handleiding van je telefoon bekijken om erachter te komen welk type simkaart in jouw toestel past. Bestel je (nieuwe) simkaart via My T-Mobile voor € 5,09. Je kunt natuurlijk ook terecht bij T-Mobile Klantenservice of in een T-Mobile Shop. Maar dan betaal je € 10,-. Ga niet zelf je simkaart knippen als hij te groot is.


    Ben je hiermee geholpen?

    Bedankt, dat vinden wij fijn om te horen!

    We doen ons best om altijd de beste service te verlenen.

  • Ik ben mijn pincode vergeten

    De pincode staat op het kaartje waar je simkaart in zat, maar misschien heb je deze zelf gewijzigd naar een persoonlijke code. Weet je jouw pincode niet meer en heb je 3 keer een verkeerde code ingevoerd? Dan is je simkaart geblokkeerd. Je hebt nu een pukcode nodig om je simkaart weer te kunnen gebruiken. Je pukcode vind je in My T-Mobile. Kun je niet in My T-Mobile? Neem dan contact met ons op.


    Ben je hiermee geholpen?

    Bedankt, dat vinden wij fijn om te horen!

    We doen ons best om altijd de beste service te verlenen.

  • Hoe vraag ik mijn pukcode op?

    De pukcode staat ook op het kaartje waar je simkaart in zat. Weet je je pukcode niet meer? Vraag deze dan zelf aan op My T-Mobile. Kun je niet in My T-Mobile? Neem dan contact met ons op.

    Let op! Als je 10 keer een verkeerde pukcode invoert, wordt je simkaart onbruikbaar.

    Heb je een pukcode van zeven cijfers terwijl je toestel vraagt om acht cijfers? Vul dan een 0 in voor of na de pukcode.


    Ben je hiermee geholpen?

    Bedankt, dat vinden wij fijn om te horen!

    We doen ons best om altijd de beste service te verlenen.

  • Waarom vraagt mijn toestel om een pukcode?

    Als je 3 keer een verkeerde pincode hebt ingevoerd, vraagt je toestel om veiligheidsredenen naar een pukcode. De pukcode heb je samen met je pincode bij je simkaart ontvangen. De pukcode vind je ook in My T-Mobile.


    Ben je hiermee geholpen?

    Bedankt, dat vinden wij fijn om te horen!

    We doen ons best om altijd de beste service te verlenen.

  • Wat is een pukcode?

    De pincode staat op het kaartje waar je simkaart in zat, maar misschien heb je deze zelf gewijzigd naar een persoonlijke code. Weet je jouw pincode niet meer, en heb je 3 keer een verkeerde code ingevoerd? Dan is je simkaart geblokkeerd. Je hebt een pukcode nodig om je simkaart weer te kunnen gebruiken. Heb je een pukcode van zeven cijfers terwijl je toestel vraagt om acht cijfers? Vul dan een 0 in voor of na de pukcode.

    Weet je je pukcode niet meer? Vraag deze dan zelf aan op My T-Mobile. Kun je niet in My T-Mobile? Neem dan contact met ons op.


    Ben je hiermee geholpen?

    Bedankt, dat vinden wij fijn om te horen!

    We doen ons best om altijd de beste service te verlenen.

  • Mijn simkaart is vergrendeld, wat kan ik doen?

    Als je je pincode niet meer weet, of deze drie keer fout hebt ingevoerd, heb je de pukcode nodig voor het deblokkeren van je simkaart.

    Let op! Als je 10 keer een verkeerde pukcode invoert, wordt je simkaart onbruikbaar. Bekijk de veelgestelde vragen.

    Als je je pukcode niet meer kunt vinden, kun je deze opvragen via My T-Mobile of T-Mobile Beheer voor de zakelijke markt. Of neem contact met ons op.


    Ben je hiermee geholpen?

    Bedankt, dat vinden wij fijn om te horen!

    We doen ons best om altijd de beste service te verlenen.

  • Hoe blokkeer ik mijn simkaart?

    Je kunt je simkaart 24 uur per dag en 7 dagen per week blokkeren in My T-Mobile. Je kunt daar dan ook meteen een nieuwe simkaart bestellen.

    Ben je particuliere klant? Dan kun je ook bellen naar 06-2400 1200 (+316 2400 1200 vanuit het buitenland).

    Wil je alleen bepaalde instellingen van je telefoon blokkeren? Kijk dan in onze Toestelhulp.


    Ben je hiermee geholpen?

    Bedankt, dat vinden wij fijn om te horen!

    We doen ons best om altijd de beste service te verlenen.

  • Hoe kan ik de simlock van mijn toestel halen?

    Na 12 maanden kun je je toestel simlockvrij maken. Je krijgt dan een unlockcode waarmee je de simlock van je toestel kunt verwijderen. Volg de instructies bij deze unlockcode of lees er meer in onze Toestelhulp.

    Let op: lukt het niet meteen om je telefoon te ontgrendelen, probeer het dan niet te vaak. Na 3 pogingen raakt je toestel namelijk permanent geblokkeerd. Om dat te voorkomen, adviseren wij je de procedure niet vaker dan 2 keer te doorlopen.


    Ben je hiermee geholpen?

    Bedankt, dat vinden wij fijn om te horen!

    We doen ons best om altijd de beste service te verlenen.

  • Hoe kan ik mijn simkaart deblokkeren?

    Als je je telefoon of simkaart terugvindt, kun je je simkaart ook zelf weer deblokkeren via My T-Mobile.

    Heb je je simkaart niet gevonden? Kijk dan of je een nieuwe simkaart kunt bestellen.


    Ben je hiermee geholpen?

    Bedankt, dat vinden wij fijn om te horen!

    We doen ons best om altijd de beste service te verlenen.

  • Mijn simkaart is defect, wat kan ik hieraan doen?

    Als je simkaart het niet meer doet, betekent dat niet altijd dat deze kapot is en vervangen moet worden.

     

    • Haal je simkaart voorzichtig uit je telefoon en maak deze schoon met een zachte, droge doek. Plaats de simkaart daarna op de juiste manier terug in je toestel.
    • Plaats je simkaart ter controle eens in een ander toestel; als je simkaart dan wel werkt, is je simkaart niet defect.
    • Heb je al gekeken of er werkzaamheden in je omgeving zijn?

     

    Ben je er zeker van dat je simkaart kapot is? Je kunt bij ons een (nieuwe) simkaart bestellen. Je houdt hetzelfde telefoonnummer en abonnement. We raden je aan een simkaart via My T-Mobile te kopen. Je betaalt dan voor een enkele simkaart maar € 5,09 en ontvangt de simkaart binnen 3 werkdagen. Je kunt natuurlijk ook terecht bij T-Mobile Klantenservice of in een T-Mobile Shop. Maar dan betaal je € 10,-.

    Er zijn 3 soorten simkaarten: normale, micro en nano simkaarten. Met alle simkaarten kun je precies hetzelfde doen, alleen passen de grotere simkaarten niet in alle toestellen. Als je een simkaart bestelt, ontvang je één formaat, die je zelf op de juiste maat kunt uitdrukken. Je oude simkaart werkt dan niet meer.


    Ben je hiermee geholpen?

    Bedankt, dat vinden wij fijn om te horen!

    We doen ons best om altijd de beste service te verlenen.

Mijn vraag staat er niet tussen

Omdat wij onze service altijd willen verbeteren, zijn we benieuwd naar je feedback.

Bedankt voor je feedback!

We zullen ons best doen om je feedback mee te nemen in het verbeteren van onze service.

We hopen je verder te kunnen helpen via de onderstaande kanalen

Community

Community

Al 126.000 vragen beantwoord

Vind het antwoord op al jouw vragen via de T-Mobile Community.

Ga naar de Community
facebook-messenger

Facebook Messenger

Stel je vraag via social media

Openingstijden
ma - vr: 08:00 - 21:00
za - zo: 09:00 - 17.30
feestdagen: gesloten

Naar Facebook Messenger
Twitter

Twitter

Stel je vraag via social media

Openingstijden
ma - vr: 08:00 - 21:00
za - zo: 09:00 - 17:30
feestdagen: gesloten

Naar Twitter

Bellen

Gesloten

Openingstijden
ma - vr: 08:00 - 20:00
za: 09:00 - 17:30
zo + feestdagen: gesloten

Bellen

Persoonlijk contact

Klantenservice
06 - 2400 1200
Klant worden
0800 - 7123

Bekijk openingstijden
My T-Mobile

Regel zelf in My T-Mobile

100 Services - 24/7 beschikbaar

Zelf je telecomzaken regelen. Waar of wanneer dan ook

Naar My T-Mobile
Community

E-mail

REACTIETIJD: MAX. 6 WERKDAGEN

Voor minder dringende vragen aan onze klantenservice.

Stuur een bericht

Nee, ik wil contact

Omdat wij onze service altijd willen verbeteren, zijn we benieuwd naar je feedback.

Bedankt voor je feedback!

We zullen ons best doen om je feedback mee te nemen in het verbeteren van onze service.

We hopen je verder te kunnen helpen via de onderstaande kanalen

Community

Community

Al 126.000 vragen beantwoord

Vind het antwoord op al jouw vragen via de T-Mobile Community.

Ga naar de Community
facebook-messenger

Facebook Messenger

Stel je vraag via social media

Openingstijden
ma - vr: 08:00 - 21:00
za - zo: 09:00 - 17.30
feestdagen: gesloten

Naar Facebook Messenger
Twitter

Twitter

Stel je vraag via social media

Openingstijden
ma - vr: 08:00 - 21:00
za - zo: 09:00 - 17:30
feestdagen: gesloten

Naar Twitter

Bellen

Gesloten

Openingstijden
ma - vr: 08:00 - 20:00
za: 09:00 - 17:30
zo + feestdagen: gesloten

Bellen

Persoonlijk contact

Klantenservice
06 - 2400 1200
Klant worden
0800 - 7123

Bekijk openingstijden
My T-Mobile

Regel zelf in My T-Mobile

100 Services - 24/7 beschikbaar

Zelf je telecomzaken regelen. Waar of wanneer dan ook

Naar My T-Mobile
Community

E-mail

REACTIETIJD: MAX. 6 WERKDAGEN

Voor minder dringende vragen aan onze klantenservice.

Stuur een bericht

Simkaart

Eigenlijk kan je alles voor je simkaart heel eenvoudig online regelen. De meest voorkomende gevallen hebben we hieronder voor je op een rij gezet. Heb je toch hulp nodig van een T-Mobile medewerker? We helpen je graag! Onderaan deze pagina vind je verschillende mogelijkheden om contact met ons op te nemen.

Simkaart activeren

Je kunt direct je simkaart activeren via My T-Mobile.
Ook als je oude simkaart kwijt of kapot is.

Simkaart blokkeren

Is je toestel kwijt of gestolen? Blokkeer je huidige simkaart dan zo snel mogelijk om misbruik te voorkomen.

Simkaart bestellen

Simkaart kapot of past deze niet? Bestel online een nieuwe sim en betaal € 5,09 in plaats van € 10,00. Je behoudt je eigen telefoonnummer.

Pin- en Pukcode aanvragen

Als je je pincode drie keer verkeerd hebt ingetoetst, is je simkaart geblokkeerd. Dit hef je op met een pukcode. Ben je je puk- of pincode kwijt?

Simlock verwijderen

Wil je je simlock laten verwijderen? Dan kan dat na 12 maanden na aanschaf snel en gemakkelijk via de online tool.

Tips voor je nieuwe telefoon

Contacten overzetten

Als je een nieuwe telefoon hebt gekocht, wil je je contacten graag meeverhuizen. In sommige gevallen heb je een andere simkaart nodig. Lees hoe je je contacten overzet naar je nieuwe telefoon.

Simkaart knippen? Nooit doen!

Let op: je simkaart knippen kan zorgen voor netwerkproblemen! Lees het blog van Patrick waarin hij uitlegt waarom je je simkaart niet moet knippen tot nano-formaat.

Wij helpen je graag

We hebben al onze kennis hierboven voor je op een rijtje gezet. Toch geen antwoord kunnen vinden op je vraag? Dan zijn wij bereikbaar via onderstaande kanalen:

Community

Community

Al 126.000 vragen beantwoord

Vind het antwoord op al jouw vragen via de T-Mobile Community.

Ga naar de Community

Bellen

Gesloten

Openingstijden
ma - vr: 08:00 - 20:00
za: 09:00 - 17:30
zo + feestdagen: gesloten

Bellen

Persoonlijk contact

Klantenservice
06 - 2400 1200
Klant worden
0800 - 7123

Bekijk openingstijden
Community

E-mail

REACTIETIJD: MAX. 6 WERKDAGEN

Voor minder dringende vragen aan onze klantenservice.

Stuur een bericht