Activeren


Hoe gebruik ik iDIN bij T-Mobile?

 
In het kort

Met iDIN controleren we bij je bank of de persoonsgegevens van je bankrekening en je T-Mobile abonnement hetzelfde zijn. Dat is voldoende bewijs dat jij jij bent, en hiermee kun je een nieuwe simkaart activeren. Hieronder lees je meer over iDIN.

Wat is iDIN?

iDIN is een Nederlands online identificatiemiddel. De iD staat voor iDentificeren en IN staat voor INloggen. iDIN wordt gebruikt om digitaal je identiteit vast te stellen. iDIN kun je vergelijken met iDEAL. Net als bij betalen met iDeal, word je omgeleid naar een beveiligde inlogpagina van je bank. Omdat je bankrekening op jouw naam moet staan, is dit een makkelijke én veilige manier om te controleren dat jij de aanvrager bent. Alle grote banken werken met iDIN (Knab en Triodos helaas niet)
 

Hoe gebruik je iDIN?

Bij het activeren van een nieuwe sim sturen we ter controle een sms naar je oude sim. Als je die niet meer hebt, kun je inloggen met iDIN. Zo weten we dat jij de aanvrager bent, en dat niet iemand anders je nummer probeert over te nemen. (Voorbeeld: als je inlogt op jouw bankrekening, maar het T-Mobile abonnement staat op naam van je broer, dan zorgt dat voor een afwijzing)

Stappen:

  1. Net als bij iDeal moet je eerst je je bank selecteren
    • Je kunt een QR-code scannen met je mobiel bankieren app
    • of inloggen met gebruikersnaam + wachtwoord
    • via mobiel opent automatisch de mobiel bankieren app van je bank
  2. Je krijgt een overzicht van de gegevens die je deelt met ons
  3. Je geeft akkoord en je gegevens worden verstuurd
  4. Daarna keer je automatisch terug naar My T-Mobile, en (als de gegevens overeenkomen) activeren we je simkaart.

Welke gegevens worden met iDIN gedeeld/verstuurd?
Nadat je toestemming hebt gegeven, geeft je bank een aantal gegevens van je door. Denk hierbij aan: voorletter(s), achternaam, woonadres, geboortedatum, geslacht (e-mailadres en telefoonnummer zijn optioneel).


Wat doet T-Mobile met mijn iDIN gegevens 
  • T-Mobile gebruikt deze gegevens alleen om vast te stellen dat jij jij bent. Dus of de persoonsgegevens van je bankrekening en je T-Mobile abonnement hetzelfde zijn.
  • Na deze controle verwijdert My T-Mobile direct alle gegevens die de bank heeft doorgegeven. 
  • Je bank geeft alleen persoonsgegevens door. De bank deelt géén financiële gegevens (zoals hoeveel geld op je rekening staat of informatie over af-en bijschrijvingen).

Waarom werken we met IDIN?
iDIN is een makkelijke en veilige manier om online je identiteit vast te stellen:
Je gegevens worden altijd veilig versleuteld verstuurd.
Je ziet vooraf precies welke gegevens wij opvragen. Deze gegevens worden pas doorgegeven als je er zelf toestemming voor geeft.

 

Ben je hiermee geholpen?

Bedankt, dat vinden wij fijn om te horen!

We doen ons best om altijd de beste service te verlenen.

Nee, feedback geven

Omdat wij onze service altijd willen verbeteren, zijn we benieuwd naar je feedback.

Het is alleen mogelijk om letters, cijfers en de speciale teken ? te gebruiken in je feedback.

Wij helpen je graag

Zakelijke klant? Stel hier je vraag aan T-Mobile Ondernemen.

We hebben al onze kennis hierboven voor je op een rijtje gezet. Toch geen antwoord kunnen vinden op je vraag? Dan zijn wij bereikbaar via onderstaande kanalen:

My T-Mobile

Regelen in My T-Mobile

100 Services,24/7 Beschikbaar

Mobiel abonnementen
Naar My T-Mobile

Vaste diensten (Thuis) Naar My T-Mobile Thuis

Community

Community

ONS FORUM MET 300.000 LEDEN

Mobiel abonnementen
Naar de Mobiel-community

Vaste diensten (Thuis)
Naar de Thuis-community

Bellen

Bellen

Persoonlijk contact

Mobiel abonnementen
Bekijk telefoonnummers

Vaste diensten (Thuis)
Bekijk telefoonnummers

Bellen

Bellen voor Vaste diensten (Thuis)

Openingstijden
ma - za: 07:00 - 22:00
zo + feestdagen: 09:00 - 18:00

Bel 0800-0092

Bellen

Bellen voor Mobiel abonnementen

Openingstijden
ma - vr: 08:00 - 20:00
za: 09:00 - 17:30
zo + feestdagen: gesloten

Bel 06-2400 1200