Dekking in het buitenland


Waarom kan ik niet bellen in het buitenland?

Dit kan meerdere oorzaken hebben, probeer daarom eerst het volgende: 
 

  • Controleer of T-Mobile een netwerkovereenkomst heeft met het land waar je je in bevindt en met welke providers wij afspraken hebben. Niet overal in het buitenland is een mobiel netwerk beschikbaar. Let wel: T-Mobile kan geen garanties geven over het bereik en de kwaliteit van buitenlandse netwerken.
  • Controleer of je de juiste landcode intoetst. Bel je bijvoorbeeld naar Nederland, toets dan in: +31 of 0031 gevolgd door het mobiele nummer zonder de '0'.
  • Selecteer handmatig het netwerk. 
  • Het is vanuit het buitenland niet mogelijk om naar een 0900-nummer in Nederland te bellen. Meestal heeft een bedrijf hiervoor een alternatief nummer beschikbaar.
In principe zijn alle Nederlandse telefoons geschikt voor netwerken in het buitenland.

Maar let op: in het buitenland (o.a. in de USA) hebben meerdere providers hun 2G- en/of 3G-netwerk uitgezet.

Wat betekent dit voor mij?

  • Heb je een telefoon die alleen 2G en 3G ondersteunt en ga je naar de USA, dan kun je een verminderde dekking en bereikbaarheid ervaren.
  • Heb je een 4G-telefoon en ga je naar het buitenland, dan kun je, ook nadat alle 2G- en 3G- netwerken zijn uitgezet, gewoon data blijven gebruiken. Bellen via Whatsapp en Facetimen blijft daarom mogelijk.
  • In het buitenland kunnen T-Mobile klanten gebruik maken van 4G voor dataverkeer, maar op dit moment nog niet voor VoLTE roaming, ofwel bellen via een 4G-netwerk. T-Mobile werkt samen met haar roamingpartners aan het zo snel mogelijk realiseren van een oplossing hiervoor. Wanneer klanten vanuit het buitenland bellen of gebeld worden, wordt in de huidige situatie automatisch overgeschakeld naar een lokaal 2G- of 3G-netwerk.
  • Alle netwerken in het buitenland zijn verplicht (lokale) 112 calls te accepteren als ze de techniek van je toestel ondersteunen. Als je in het buitenland bent en je toestel slechts 2G en 3G, of 4G maar zonder VoLTE (bellen via 4G) ondersteunt, werkt 112 alleen op de beschikbare lokale 2G en/of 3G netwerk(en). Je telefoon vindt dit netwerk automatisch.

Het is ook mogelijk dat er een tijdelijke blokkade is op jouw aansluiting. Deze blokkade kan toegevoegd zijn omdat je een betalingsachterstand hebt. Heb je bovenstaande zaken gecontroleerd maar ervaar je nog steeds problemen met bellen en gebeld worden in het buitenland, neem dan vanuit het buitenland contact met ons op.

Ben je hiermee geholpen?

Bedankt, dat vinden wij fijn om te horen!

We doen ons best om altijd de beste service te verlenen.

Nee, feedback geven

Omdat wij onze service altijd willen verbeteren, zijn we benieuwd naar je feedback.

Het is alleen mogelijk om letters, cijfers en de speciale teken ? te gebruiken in je feedback.

Wij helpen je graag

Zakelijke klant? Stel hier je vraag aan T-Mobile Ondernemen.

We hebben al onze kennis hierboven voor je op een rijtje gezet. Toch geen antwoord kunnen vinden op je vraag? Dan zijn wij bereikbaar via onderstaande kanalen:

My T-Mobile

Regelen in My T-Mobile

100 Services,24/7 Beschikbaar

Mobiel abonnementen
Naar My T-Mobile

Vaste diensten (Thuis) Naar My T-Mobile Thuis

Community

Community

ONS FORUM MET 300.000 LEDEN

Mobiel abonnementen
Naar de Mobiel-community

Vaste diensten (Thuis)
Naar de Thuis-community

Bellen

Bellen

Persoonlijk contact

Mobiel abonnementen
Bekijk telefoonnummers

Vaste diensten (Thuis)
Bekijk telefoonnummers

Bellen

Bellen voor Vaste diensten (Thuis)

Openingstijden
ma - za: 07:00 - 22:00
zo + feestdagen: 09:00 - 18:00

Bel 0800-0092

Bellen

Bellen voor Mobiel abonnementen

Openingstijden
ma - vr: 08:00 - 20:00
za: 09:00 - 17:30
zo + feestdagen: gesloten

Bel 06-2400 1200