via het E-Fiber netwerk
via het E-Fiber netwerk
Next level internet met T-Mobile Glasvezel
Heeft E-Fiber aangekondigd dat ze glasvezel in je wijk gaan aanleggen, of ligt het al in je straat? Dan kun je Glasvezel van T-Mobile bestellen. Direct via deze site. Of via de website van E-Fiber als de aanleg nog in een vroeg stadium is.
T-Mobile Glasvezel bestellen
Benieuwd of je Glasvezel direct bij T-Mobile kunt bestellen? Check het hieronder:
T-Mobile Glasvezel niet beschikbaar?
Is het nog niet mogelijk om via T-mobile zelf te bestellen? Ga dan naar e-fiber.nl. Kun je ook bij E-Fiber niet op jouw postcode Glasvezel bestellen? Heb dan nog even geduld. Uiteindelijk is T-Mobile in alle E-Fiber gebieden beschikbaar.
T-Mobile Glasvezel via E-Fiber
Als je Glasvezel hebt besteld via E-Fiber heb je deze e-mail van E-Fiber gekregen en daarna deze bevestigingsmail van T-Mobile. Heb je vragen over je bestelling, over de bevestigingsmail of heb je de bevestiging vanuit T-Mobile niet ontvangen? Neem dan contact met ons op via 0800 2870728.
Heb je Glasvezel rechtstreeks besteld via de T-Mobile website of ben je via de E-fiber website automatisch doorgestuurd naar de T-Mobile website? Ga dan voor al je vragen naar deze glasvezelpagina.
De aanleg van Glasvezel. Zo werkt het
Het proces dat hieronder is beschreven, is van toepassing in gebieden waar Glasvezel wordt aangelegd door onze netwerkbeheerder E-Fiber.
-
Planning
Een aannemer legt op verzoek van E-Fiber in je hele gemeente een glasvezelnetwerk aan. Buurt voor buurt, straat voor straat, huis voor huis. Je gemeente is hiervoor onderverdeeld in subgebieden met elk een eigen planning. Wanneer jouw straat wordt aangesloten, is afhankelijk van de planning in je gemeente.
Voor vragen hierover neem je contact op met de aannemer. De contactgegevens en de meeste antwoorden over de aanleg en werkzaamheden vind je op de website van E-Fiber.
-
Jouw straat open
Voordat de schep de grond ingaat, stuurt de aannemer je tijdig per post bericht dat de werkzaamheden beginnen. Het lukt bijna altijd om de straat binnen één dag ook weer te dichten. Auto’s kunnen zo aan het eind van de dag gewoon weer voor de deur staan.
-
Gratis aansluiting
Heb je al een glasvezelabonnement afgesloten via E-Fiber? Dan komt een monteur van de aannemer bij je langs om af te stemmen waar de glasvezelkabel je woning binnen gaat komen. Vaak is de meterkast hiervoor ideaal.
-
Van straat naar gevel
De aannemer trekt de glasvezelkabel door van de straat naar de gevel van je woning. In de meeste gevallen ‘schieten’ ze de kabel onder de grond naar de gevel. Soms is het nodig om door de tuin te graven. Dat gebeurt altijd zo zorgvuldig mogelijk.
-
Van gevel naar aansluiting
Vervolgens komt de monteur van de aannemer nog een laatste keer langs. Deze monteert dan de glasvezel op de afgesproken plaats in je woning. Nu ben je bijna klaar voor supersnel internet!
-
Nog even activeren
Je ontvangt een e-mail van Guidion om een afspraak in te plannen voor de verdere installatie. Op de datum waarop Guidion langskomt activeren we direct je verbinding en zorgen we dat alles werkt. Zet het installatiepakket klaar dat T-Mobile naar je heeft opgestuurd, dan kunnen we meteen aan de slag.
Nu ben je klaar om gebruik te maken van supersnel glasvezel. Laat de toekomst maar komen!
Veelgestelde vragen over E-Fiber
-
Wanneer kan ik een abonnement afsluiten bij T-Mobile in mijn woonplaats?
Afhankelijk van de vorderingen in je wijk of straat kun je direct via de website van T-Mobile of anders via de website van E-Fiber bestellen. Benieuwd of je op jouw adres via T-Mobile glasvezel kunt bestellen? Doe dan de Glasvezelcheck op de site van T-Mobile. Is het nog niet mogelijk om via T-Mobile te bestellen? Dan kan het mogelijk al wel via E-Fiber. Bekijk hiervoor de Postcodecheck op de site van E-Fiber.
-
Waarom kan ik bij E-Fiber al wel Glasvezel van T-Mobile bestellen en bij T-Mobile zelf nog niet?
Dat klinkt een beetje vreemd, maar dat zit zo: E-Fiber is onze netwerkbeheerder en staat in nauw contact met de aannemers in de wijk. Zij weten daardoor precies in welke straten en bij welke huizen zij de glasvezelkabel tot de voordeur door kunnen trekken. E-Fiber kan daarom al in een vroeg stadium bestellingen aannemen.
Rechtstreeks bij T-Mobile bestellen is in een wat later stadium mogelijk. Namelijk op het moment dat je een afspraak hebt gemaakt met de aannemer om Glasvezel tot aan je voordeur aan te leggen.
Bestel je Glasvezel van T-Mobile via de E-Fiber website dan komt je bestelling wel gewoon bij ons binnen. Je ontvangt dan een officiële bevestigingsmail. Als de werkzaamheden in je straat wat verder gevorderd zijn, nemen we contact me je op. Dan nemen we de bestelling nog een keer met je door en maken het definitieve contract met je in orde.
-
Wat zijn de aansluitkosten als ik nu een glasvezelabonnement afsluit bij T-Mobile?
Aansluiten door onze monteur is gratis (t.w.v. € 105). De eventueel genoemde kosten om de glasvezelkabel van de straat naar je huis door te trekken (€ 450) worden ook niet in rekening gebracht.
-
Ik zie dat T-Mobile nog niet in mijn woonplaats beschikbaar is. Verandert dat nog?
Ja, maar nog heel even geduld. Uiteindelijk is T-Mobile straks in alle E-Fiber gebieden beschikbaar.
Bestelling T-Mobile Glasvezel
-
Met wie kan ik contact opnemen als ik vragen heb over mijn bestelling?
Heb je besteld via de E-Fiber website? Neem dan contact met ons op via 0800 2870728. Op je bevestigingsmail van T-Mobile vind je een ordernummer. Zorg dat je deze bij de hand hebt, onze medewerker aan de telefoon zal hiernaar vragen.
-
Met wie neem ik contact op als ik vragen heb over de aanleg?
De planning en de contactgegevens van de aannemer verschillen per gebied en zijn dus afhankelijk van de plek waar je woont. Op de website van E-Fiber vind je op de pagina van jouw gebied, gegevens over de aanleg, de planning en de naam van de aannemer en de contactgegevens.
-
Ik heb al Glasvezel besteld. Hoe lang duurt het voordat ik word aangesloten?
Wanneer je wordt aangesloten, is afhankelijk van de planning in je gemeente. Voor vragen hierover neem je contact op met de aannemer. De contactgegevens van de aannemer en de meeste antwoorden over de aanleg en werkzaamheden vind je op de website van E-Fiber.
-
Ik wil mijn bestelling opzeggen. Worden er nu kosten in rekening gebracht?
Nee. Het is wettelijk vastgelegd dat je de bestelling mag annuleren tot 14 dagen nadat we je abonnement voor glasvezelinternet bij jou thuis hebben geactiveerd.
Overstappen naar T-Mobile Glasvezel
-
Ik heb nu een abonnement voor Thuis van T-Mobile. Kan ik overstappen naar Glasvezel?
Ja, dat kan. Via My T-Mobile geef je eenvoudig aan dat je wil overstappen naar Glasvezel van T-Mobile zodra glasvezel op jouw adres beschikbaar is. Wil je persoonlijk advies? Neem dan contact op met onze medewerkers via 0800 2870728.
-
Ik zit op dit moment bij een andere provider op het E-Fiber netwerk, kan ik alsnog naar T-Mobile overstappen?
Dat hangt af van een aantal zaken. Je kunt het beste contact opnemen met je huidige provider en vragen naar de mogelijkheden.
-
Ik heb nu internet bij een andere provider. Kan ik gebruikmaken van de Overstapservice?
Zijn de werkzaamheden in jouw gebied al afgerond en kan je Glasvezel direct bestellen via T-Mobile? Dan kun je na het bestellen van je abonnement gebruikmaken van de Gratis Overstapservice.
Heb je nog geen glasvezel in de straat liggen, of heb je nog geen aansluitdatum? Dan kunnen wij je nog geen Overstapservice aanbieden.
-
Ik kan geen gebruik maken van de Overstapservice, wat moet ik doen?
Je kunt het beste zelf je abonnement bij je huidige provider opzeggen zodra je installatie-afspraak voor Glasvezel bekend is. Houd ook rekening met de opzegtermijn van de aanbieder die je nu hebt. Zo voorkom je dat je offline raakt of met dubbele kosten zit.
We helpen je graag bij het opzeggen. Gebruik hiervoor het onderstaande opzegformulier. Je hoeft alleen nog je gegevens en die van je huidige provider in te vullen. Hieronder vind je ook een lijst met de adressen van providers. Makkelijk toch?
Heb je een andere vraag over T-Mobile Glasvezel via E-Fiber?
Kijk dan op de website van E-Fiber. Of neem contact met ons op via: 0800 2870728 (ma - za: 09:00 - 17:30).