Factuur anders dan verwacht

Is je factuur anders dan verwacht en heb je hier vragen over? Op deze pagina lees je waarom je factuur van T-Mobile Thuis anders is.

Je factuur anders dan verwacht?

Soms krijg je een factuur die hoger of lager is dan je had verwacht. Dat kan verschillende redenen hebben. Je factuur kan bijvoorbeeld anders zijn:

  • omdat het de eerste factuur is die je van ons krijgt;
  • omdat je gebruikskosten hebt gemaakt buiten je abonnement;
  • omdat een kortingsperiode afloopt.

Bekijk de video of lees verder op deze pagina voor meer informatie.

Factuur hoger dan verwacht?

Het is vervelend als je factuur hoger is dan je verwacht. We leggen je graag uit wat de meest voorkomende redenen zijn waardoor je kosten hoger zijn.

  • Je betaalt je abonnementskosten een maand vooruit. De eerste keer betaal je voor een periode langer dan een maand. Dat komt omdat je betaalt vanaf de dag dat je abonnement is ingegaan tot en met de hele maand die daar op volgt. Dit is eenmalig. Vanaf je volgende rekening betaal je altijd maar voor 1 maand. Op je eerste factuur kunnen ook eenmalige kosten staan, zoals activatie- of installatiekosten. Bekijk de video voor meer uitleg over je eerste factuur of lees verder op deze pagina.

  • Het bedrag van je factuur verandert als je je abonnement wijzigt. Je betaalt je abonnementskosten een maand vooruit. Hierdoor zie je op de factuur in de maand van de wijziging je oude abonnementskosten. Op de factuur die daarna volgt zie je een verrekening van je oude en je nieuwe abonnement. Je ziet dan de nieuwe abonnementskosten vanaf de ingangsdatum en je oude abonnement tot deze datum.

    Voorbeeld verrekening maandelijkse kosten
  • De gebruikskosten op je factuur bestaan uit alle telefoongesprekken en extra’s die buiten je standaard abonnementskosten horen. Bijvoorbeeld Video On Demand of belkosten die je maakt buiten je Bellen abonnement. Deze kosten betaal je bij T-Mobile Thuis achteraf, dus een maand later.

    In My T-Mobile Thuis vind je een overzicht van je gebruikskosten tot vijf maanden terug.

  • Je betaalt na het activeren van je abonnement activatie- en soms installatiekosten. Deze kosten worden berekend op je eerste factuur.

  • Heb je korting bij je abonnement gekregen voor een bepaalde periode? Dan is je factuur na deze kortingsperiode hoger.

Extra korting met Klantvoordeel

Heb je een T-Mobile Thuis abonnement? Combineer je internetabonnement met één of meerdere mobiele abonnementen van T-Mobile en ontvang maandelijks extra korting.

Factuur lager dan verwacht?

Is je factuur lager dan je verwacht en weet je niet zeker of dat klopt? Hier leggen we je uit wat de meest voorkomende redenen zijn voor een lagere factuur.

  • Je betaalt je abonnementskosten elke maand vooruit. Heb je een deel van je abonnement (bijvoorbeeld een TV-pakket) intussen beëindigd? Dan verrekenen we het teveel betaalde bedrag op je volgende factuur.

  • Heb je korting bij je abonnement gekregen voor een bepaalde periode? Dan is je rekening tijdens de kortingsperiode wat lager.

  • Zie je op je factuur een bedrag met een minteken (-) ervoor? Dit is een bedrag voor een compensatie en wordt dus in mindering gebracht op je totale factuur. Je hebt van ons hierover een e-mail gekregen.

Opzet van je factuur

Wil je meer uitleg over de opzet van je factuur? We leggen het je graag uit.

Bekijk uitleg Terug naar factuur

Wij helpen je graag

Zakelijke klant? Stel hier je vraag aan T-Mobile Ondernemen.

We hebben al onze kennis hierboven voor je op een rijtje gezet. Toch geen antwoord kunnen vinden op je vraag? Dan zijn wij bereikbaar via onderstaande kanalen:

My T-Mobile

Regelen in My T-Mobile

100 Services,24/7 Beschikbaar

Vaste diensten (Thuis) Naar My T-Mobile Thuis

Mobiel abonnementen
Naar My T-Mobile

Community

Community

ONS FORUM MET 300.000 LEDEN

Vaste diensten (Thuis)
Naar de Thuis-community

Mobiel abonnementen
Naar de Mobiel-community

Bellen

Bellen

Persoonlijk contact

Vaste diensten (Thuis)
Bekijk telefoonnummers

Mobiel abonnementen
Bekijk telefoonnummers

Bellen

Bellen voor Vaste diensten (Thuis)

Openingstijden
ma - za: 07:00 - 22:00
zo + feestdagen: 09:00 - 18:00

Bel 0800-0092

Bellen

Bellen voor Mobiel abonnementen

Openingstijden
ma - vr: 08:00 - 20:00
za: 09:00 - 17:30
zo + feestdagen: gesloten

Bel 06-2400 1200