Uitleg over betalen van je factuur

Heb je vragen over het betalen van je factuur? Op deze pagina lees je hoe het betalen van je T-Mobile Thuis factuur werkt.

Elke maand wordt je factuur geïncasseerd via een automatische incasso. Wij incasseren het bedrag, vanaf het bij ons bekende rekeningnummer, altijd tussen de 20ste en 30ste van de maand. De exacte datum kun je terugvinden op je factuur via My T-Mobile Thuis.

Lees verder of klik direct op het onderwerp waar je meer over wilt weten:

Status betaling | Uitstel van betaling | Betalingsregeling | Handmatig betalen | Werkwijze incasso

Status betaling

Wanneer er een nieuwe factuur klaar staat, dan krijg je van ons een mail. In My T-Mobile Thuis zie je je facturen en de status van de betaling per factuur. Wanneer de betaling is voldaan zie je een groen vinkje bij je factuur. Is de betaling niet gelukt? Dan zie je een rood kruisje en het openstaande bedrag.

Bekijk de status van mijn betaling

Betaald, toch herinnering?

Heb je al betaald maar ontvang je toch een herinnering? Het verwerken van een betaling kost tijd. Controleer de status van je betaling altijd in
My T-Mobile Thuis. Zie je binnen twee werkdagen na de betaling geen verandering? Neem dan contact op met ons.

Contactgegevens

Uitstel van betaling

Lukt het een keer niet om op tijd je factuur te betalen? Of heb je één factuur open staan? Dan bieden we de mogelijkheid om het bedrag later te betalen. Je kunt bij ons uitstel aanvragen voor maximaal 30 kalenderdagen. We rekenen geen extra kosten voor de uitstel of over het te betalen bedrag. Er gelden wel een paar voorwaarden:

1. Je kunt minimaal tien en maximaal dertig dagen uitstellen
2. Je moet het openstaande bedrag zelf op tijd handmatig overmaken
3. Je kunt maximaal één uitstel tegelijk aanvragen
4. Het incasseren van nieuwe facturen loopt door gedurende de periode van uitstel
5. Uitstel van betaling kan niet als er al een betalingsregeling loopt

Uitstel aanvragen

Werkwijze incasso

Lees hieronder alles over de automatische incasso en wat als dit niet gelukt is.

De incassodatum

Wij incasseren het bedrag vanaf het bij ons bekende rekeningnummer altijd tussen de 20ste en de 30ste van de maand. Zorg dat je hierop voorbereid bent. Op je factuur staat wanneer de automatische incasso precies is. Je krijgt een melding per e-mail over de incassodatum en je kunt je facturen altijd in My T-Mobile Thuis inzien.

Mislukt de eerste incasso? Controleer dan in My T-Mobile Thuis of je rekeningnummer nog klopt.

Eerste herinnering

Je krijgt een eerste herinnering per e-mail en sms als je nog niet betaald hebt. Hierin staat een betaallink om gemakkelijk je openstaande factuur te betalen. Wacht er niet te lang mee, want er kunnen extra buitengerechtelijke kosten bij komen.

Tweede herinnering

Is de betaling na de eerste herinnering nog niet gelukt? Dan sturen we een tweede herinnering per e-mail en sms. Hierin staat een betaallink om gemakkelijk je openstaande factuur te betalen. We brengen € 15,00 buitengerechtelijke kosten in rekening.

Blokkade T-Mobile Thuis

Staat het bedrag na de tweede herinnering nog open? Dan worden alle T-Mobile Thuis diensten geblokkeerd. Je kunt dan alleen nog bellen naar 112 en naar onze Klantenservice. Je krijgt een e-mail en sms over de blokkade en wat je eraan kunt doen.

We helpen je graag met het deblokkeren van je diensten. Om je diensten zo snel mogelijk terug te krijgen kun je het beste betalen via de betaallink. Handmatig overboeken heeft een langere verwerkingstijd.

Laatste herinnering

We vinden het jammer om je T-Mobile Thuis diensten te moeten opzeggen. Daarom sturen we nog een derde en laatste herinnering met een betaallink erin. Maak het openstaande bedrag op tijd over, anders worden je diensten opgezegd.

Opzegging en incassobureau

Staat het bedrag na de derde herinnering nog open? De T-Mobile Thuis diensten blijven geblokkeerd en de opzegging wordt in gang gezet.

Na de opzegging kun je niet meer opnieuw aangesloten worden. Je krijgt hiervan een bevestiging per e-mail en brief. Het openstaande bedrag dragen wij over aan een incassobureau.

Veelgestelde vragen

  • Staat er meer dan één factuur open? Dan kun je een betalingsregeling aanvragen in My T-Mobile Thuis. Daarmee splits je het openstaande bedrag op in meerdere termijnen.

    Hoe werkt een betalingsregeling?

    • Het minimum openstaand bedrag is € 30.
    • Het minimum aantal termijnen is twee.
    • Bij het aanvragen van de betalingsregeling spreken we een datum af voor automatische incasso. Deze datum kan maximaal 1 maand in de toekomst liggen.
    • Je kunt geen betalingsregeling treffen als er uitstel van betaling actief is.
    • Indien je geblokkeerd bent zal bij het actief worden van de betalingsregeling de blokkade automatisch worden opgeheven.

    Je vraagt een betalingsregeling aan door in te loggen op My T-Mobile Thuis. Onder het tabblad "Rekeningen" zal de optie voor een betalingsregeling automatisch getoond worden als je daarvoor in aanmerking komt. Kies het aantal termijnen, het termijnbedrag en de datum voor de betaling. Klik op 'Aanvragen' en je bent klaar!

    Naar My T-Mobile Thuis

  • Lukt het niet om 14 dagen na de tweede herinnering te betalen? Dan blokkeren wij je T-Mobile Thuis diensten. Je kunt dan niet meer internetten, tv-kijken en/of bellen met je vaste telefoon. Je kunt alleen nog bellen naar onze Klantenservice en naar 112.

    Blokkade opheffen

    De blokkade op je diensten draaien we terug als je alle openstaande facturen volledig betaald hebt. Na ontvangst van de betaling duurt het maximaal twee dagen voordat je weer van onze diensten gebruik kunt maken.
    Tip: Betaal met de iDEAL link, dan wordt je blokkade binnen twee uur opgeheven.

    Let op! Opzegging en incassobureau

    Hebben wij het openstaande bedrag 15 dagen na je derde herinnering nog niet binnen? Dan zeggen we je T-Mobile Thuis diensten op en dragen wij het over aan een incassobureau. Je kunt na deze opzegging niet meer opnieuw aangesloten worden. 

  • Is de automatische incasso de eerste keer mislukt en wil je een handmatige overboeking doen? Dat is mogelijk. Maak het volledig openstaande bedrag over naar
    NL95 COBA 0637 0559 34 t.n.v. T-Mobile Thuis.

    Doe dit altijd onder vermelding van je klantnummer ‘spatie’ factuurnummer. Je klantnummer en factuurnummer staan rechtsboven op je factuur. Je kunt je factuur bekijken via My T-Mobile Thuis.

    Let op! Het is belangrijk dat je het kenmerk op de juiste wijze vermeldt, herkennen we het niet? Dan storten we het bedrag binnen 24 uur weer terug.

Betalingsachterstand

Heb je een betalingsachterstand? Voorkom dat je niet meer kunt bellen, internetten of tv-kijken.

Bekijk uitleg Terug naar factuur

Wij helpen je graag

Zakelijke klant? Stel hier je vraag aan T-Mobile Ondernemen.

We hebben al onze kennis hierboven voor je op een rijtje gezet. Toch geen antwoord kunnen vinden op je vraag? Dan zijn wij bereikbaar via onderstaande kanalen:

My T-Mobile

Regelen in My T-Mobile

100 Services,24/7 Beschikbaar

Vaste diensten (Thuis) Naar My T-Mobile Thuis

Mobiel abonnementen
Naar My T-Mobile

Community

Community

ONS FORUM MET 300.000 LEDEN

Vaste diensten (Thuis)
Naar de Thuis-community

Mobiel abonnementen
Naar de Mobiel-community

Bellen

Bellen

Persoonlijk contact

Vaste diensten (Thuis)
Bekijk telefoonnummers

Mobiel abonnementen
Bekijk telefoonnummers

Bellen

Bellen voor Vaste diensten (Thuis)

Openingstijden
ma - za: 07:00 - 22:00
zo + feestdagen: 09:00 - 18:00

Bel 0800-0092

Bellen

Bellen voor Mobiel abonnementen

Openingstijden
ma - vr: 08:00 - 20:00
za: 09:00 - 17:30
zo + feestdagen: gesloten

Bel 06-2400 1200