Je factuur na het wijzigen van je abonnement

Heb je vragen over je factuur na het wijzigen van je abonnement? Op deze pagina lees je er meer over.

Abonnement gewijzigd of opgezegd?

Het bedrag van je factuur verandert als je je abonnement wijzigt. Je betaalt je abonnementskosten een maand vooruit. Alles wat je teveel hebt betaald wordt verrekend. Op de factuur die volgt na je wijziging zie je een verrekening van je oude en indien van toepassing je nieuwe abonnement. Je ziet dan de nieuwe abonnementskosten vanaf de ingangsdatum en je oude abonnement wordt verrekend tot deze datum. In de afbeelding zie je hier een voorbeeld van.

Let op, moet je na het wijzigen of opzeggen van je abonnement hardware terugsturen, doe dit dan zo snel mogelijk om extra kosten te voorkomen.

Voorbeeld verrekening maandelijkse kosten

Wat zie ik op mijn factuur na een wijziging?

Wanneer je je abonnement wijzigt, zie je dat terug op je factuur in de maand na de wijziging. Hoe dit werkt leggen we graag uit door middel van een voorbeeld. In dit voorbeeld is er in april een wijziging geweest naar een hogere internetsnelheid. De verrekening zie je dan op de factuur in mei. 

  • Op de eerste pagina staat het overzicht en het totaal te betalen bedrag. In het overzicht is te zien dat er een herberekening is gedaan voor de maand april en zie je ook de nieuwe abonnementskosten voor de maand mei. Meer details over de verrekening staan bij de maandelijkse kosten. Als laatste staat er in het overzicht een compensatie. In dit voorbeeld is dat een bedrag van 30 euro. Dit zijn de oude abonnementskosten van de maand april en zijn in die maand al betaald.

    Voorbeeld compensatie na wijziging
  • Bij de maandelijkse kosten staat uitgelegd hoe de verrekening van de maand april tot stand is gekomen. In het voorbeeld is te zien dat de oude abonnementskosten zijn berekend van 1 tot en met 11 april en de nieuwe abonnementskosten van 12 tot en met 30 april. 

    Voorbeeld verrekening maandelijkse kosten
  • Kortingen en compensaties staan op een aparte pagina. In dit voorbeeld is dat een bedrag van 30 euro. Dit zijn de oude abonnementskosten van de maand april en zijn in die maand al betaald.

    Voorbeeld korting of compensatie

Wat zie ik op mijn factuur na opzeggen?

Heb je je abonnement opgezegd? Dan krijg je een eindfactuur waarin de gebruikskosten van je laatste maand worden verrekend met de te veel betaalde abonnementskosten van de maand ervoor. Een eventueel resterend saldo wordt automatisch afgeschreven van je rekening. Heb je van ons nog geld tegoed en heb je geen openstaande bedragen? Dan storten we dit bedrag op je rekening. Hoe dit eruit ziet op je eindfactuur leggen we je graag uit aan de hand van wat voorbeelden.

  • In de meeste gevallen krijg je de eindfactuur in de maand nadat je hebt opgezegd. In dit voorbeeld is er opgezegd in april en zie je de eindfactuur van de maand mei.

    Maandelijkse kosten
    Bij de maandelijkse kosten staat waarschijnlijk een ander bedrag dan je gewend bent, omdat je betaalt tot aan de datum van opzeggen. Details van deze herberekening kun je vinden bij de omschrijving van de maandelijkse kosten.

    Kortingen en compensaties
    De compensatie bestaat uit het bedrag dat je al vooruit hebt betaald. In dit geval is over de hele maand april al 73,60 euro vooruit betaald. Wanneer je korting krijgt op je abonnement wordt dit ook herberekend tot aan de datum van opzeggen.

    In dit geval is er dus een bedrag van 18,29 euro te veel betaald. Dit bedrag zal teruggestort worden.

    Verrekening na opzeggen
  • Heb je in het begin van de maand opgezegd? Dan kan het ook voor komen dat je dezelfde maand nog de eindfactuur krijgt. In dit voorbeeld is er opgezegd op 8 april en zie je de eindfactuur van de maand april.

    Maandelijkse kosten
    Bij de maandelijkse kosten staat waarschijnlijk een ander bedrag dan je gewend bent, omdat je betaalt tot aan de datum van opzeggen. Details van deze herberekening kun je vinden bij de omschrijving van de maandelijkse kosten.

    Gebruikskosten
    De gebruikskosten betaal je altijd achteraf. Op de eindfactuur van april zal je dan de gebruikskosten zien van de maand maart. In dit geval zijn er in maart geen gebruikskosten gemaakt. 

    Kortingen en compensaties
    Wanneer je korting krijgt op je abonnement wordt dit herberekend tot aan de datum van opzeggen.

    In dit geval staat er nog een bedrag open van 28,71 euro. Op je factuur staat wanneer dit bedrag van je rekening zal worden afgeschreven.

    Overzicht nog te betalen bedrag na opzeggen

Veelgestelde vragen

  • Klopt het bedrag van je T-Mobile Thuis factuur niet en wil je uitleg over je T-Mobile Thuis factuur? Dat kan. Er zijn veel voorkomende redenen waarom je factuur hoger of lager is dan je verwacht. Kom je er niet uit? Dan kan je altijd contact met ons opnemen.

  • Je rekeningnummer kun je snel en eenvoudig wijzigen in My T-Mobile Thuis. Log in, vul je nieuwe rekeningnummer in onder "IBAN" en klik op "Opslaan". 

    Heb je ook een mobiele abonnement van T-Mobile? Vergeet dan niet om je rekeningnummer ook te wijzigen in My T-Mobile.

  • Je vindt een overzicht van alle facturen terug in My T-Mobile Thuis. Daar kun je zien welke facturen je betaald hebt en of er nog bedragen openstaan. Klik op het pdf-icoontje onder "Rekening bekijken". Hier kun je jouw factuur downloaden en precies inzien hoe deze per maand is opgebouwd.

Factuur anders dan verwacht?

Is je factuur hoger of lager dan verwacht? We leggen graag uit hoe dat komt.

Bekijk uitleg Terug naar factuur

Wij helpen je graag

Zakelijke klant? Stel hier je vraag aan T-Mobile Ondernemen.

We hebben al onze kennis hierboven voor je op een rijtje gezet. Toch geen antwoord kunnen vinden op je vraag? Dan zijn wij bereikbaar via onderstaande kanalen:

My T-Mobile

Regelen in My T-Mobile

100 Services,24/7 Beschikbaar

Vaste diensten (Thuis) Naar My T-Mobile Thuis

Mobiel abonnementen
Naar My T-Mobile

Community

Community

ONS FORUM MET 300.000 LEDEN

Vaste diensten (Thuis)
Naar de Thuis-community

Mobiel abonnementen
Naar de Mobiel-community

Bellen

Bellen

Persoonlijk contact

Vaste diensten (Thuis)
Bekijk telefoonnummers

Mobiel abonnementen
Bekijk telefoonnummers

Bellen

Bellen voor Vaste diensten (Thuis)

Openingstijden
ma - za: 07:00 - 22:00
zo + feestdagen: 09:00 - 18:00

Bel 0800-0092

Bellen

Bellen voor Mobiel abonnementen

Openingstijden
ma - vr: 08:00 - 20:00
za: 09:00 - 17:30
zo + feestdagen: gesloten

Bel 06-2400 1200