Zelf je eigen modem installeren en activeren.


Modem van Odido.

Bij een abonnement met Internet van Odido krijg je altijd een modem. Mag je blijven gebruiken zolang je abonnement loopt. Als er een monteur langskomt, installeert die het modem voor je. Wil je een eigen modem gebruiken? Kan ook. Die moet je dan zelf installeren. Lees verder voor meer info of stel je vraag aan de community.


Bewaar het Odido modem.

Gebruik je het modem van Odido niet? Bewaar ‘m dan wel goed. Want als je je internetabonnement van Odido opzegt, moet je het modem terugsturen. Daarbij gelden retourvoorwaarden. Eerder terugsturen kan niet.


Vraag het de community.

Kom je er niet uit met het installeren, instellen of gebruiken van je eigen modem? Kijk dan op de community van Odido. Daar vind je ervaringen van anderen en veelgestelde vragen. Handig.

Instellingen per dienst.

Lees hier hoe je een eigen modem instelt voor Internet, TV of Vast Bellen. Klik op het onderwerp voor meer info.

Modeminstellingen

Om Internet van Odido te gebruiken, heb je eerst een werkende internetverbinding nodig. Wil je daarvoor een eigen modem gebruiken, lees dan even de instellingen in het pdf-bestand hieronder. Daarin staat ook waar je modem en andere apparaten aan moeten voldoen. Want dat hangt af van het type netwerk dat je hebt.

Goed om op te letten: IPv6 kan nu niet op ons netwerk. Je kan de configuratie wel alvast instellen, maar het modem zal verbinden op IPv4 totdat IPv6 er is. We weten nog niet wanneer het zover is.

Modeminstellingen voor gebruik eigen modem

TV instellingen

Odido TV met je eigen modem? Dan heb je Internet + TV van Odido nodig. En er zijn een paar instellingen die je moet overnemen in je eigen modem.

We gebruiken verschillende netwerktechnieken voor verschillende stukken van Nederland. Lees je meer over in de pdf hieronder. Meestal werkt Odido TV met de normale instellingen van je modem voor TV. Maar soms heb je die instellingen niet nodig en werkt het automatisch. Mooi meegenomen.

TV instellingen voor gebruik eigen modem

Instellingen voor Vast Bellen

Voor Vast Bellen moet je modem SIP ondersteunen. En je hebt een paar gegevens nodig. Check de adviesinstellingen in de pdf hieronder. Je accountgegevens voor Vast Bellen vind je in Mijn Odido. Daar kan je ze ook aanpassen.

Vast Bellen instellingen met je eigen modem

Wifi Plus
Overal supersnelle wifi met Wifi Plus.

Een eigen mesh-netwerk maken? Helpen we je bij. Met Wifi Plus heb je altijd supersnelle wifi in je hele huis. Verbind de wifipunten met een modem van Odido of met je eigen modem.

Goed om te weten: als je een eigen modem gebruikt, kunnen we je niet helpen met de installatie van Wifi Plus. Toch hulp nodig? Stel dan je vraag in de community.

Ondersteuning en voorwaarden.

 

Installeer eerst het modem van Odido.

  • De monteurs van Odido en Guidion installeren alleen de apparatuur die je van ons hebt gekregen.

  • Een eigen modem gebruiken? Dat kan. Installeer je Odido Internet dan wel eerst op het modem van Odido. Weet je zeker dat alles werkt. Daarna kan je het modem omwisselen.

Beveilig zelf je netwerk.

  • Als je eigen apparatuur gebruikt, ben je zelf verantwoordelijk voor de beveiliging van je netwerk. Zorg ervoor dat de firmware op je apparatuur altijd de nieuwste versie heeft.

  • Verstoort je eigen netwerk het netwerk van Odido? Dan kunnen we je verbinding (tijdelijk) blokkeren. Dat mogen we meteen doen, hoeven we niet eerst aan te geven.

Hulp nodig?

Heb je hulp nodig van Odido Service, maar gebruik je een eigen modem? We kunnen je alleen helpen als je de apparatuur van Odido aangesloten hebt. Als blijkt dat er geen storing is in het netwerk van Odido, dan vragen we je om de apparatuur van Odido aan te sluiten.

We zijn er voor je.

Vragen? Vragen! Hier vind je de meeste antwoorden. Niet gevonden? Bel ons. Chat met onze chatbot. Stel je vraag in de community. Of regel het in de Odido App. Net wat je wil.

Chat met Izzi.

Je wil het meteen regelen. Snappen we. Onze chatbot Izzi staat 24/7 voor je klaar.

De chatbot van Odido

De community.

Van technische vragen tot vragen over het aansluiten van apparaten: met ruim 300.000 leden heb je zo een antwoord.

De community van Odido

Bel met Odido Service.

Bellen kan natuurlijk ook. Werkdagen 8-20 uur. Weekend 9-17.30 uur.

Ben je ondernemer? Stel je vraag aan Odido Business.