Zelf je eigen modem installeren en activeren

Bij een internetabonnement van T-Mobile krijg je standaard een modem in bruikleen. Wil je een ander (eigen) modem installeren? Op deze pagina lees je hoe je een eigen modem kunt installeren en activeren bij T-Mobile.

Bij een internetabonnement van T-Mobile krijg je altijd een modem thuis gestuurd. Het modem krijg je in bruikleen zolang je abonnement actief is. In het geval van een installatie door een monteur van Thuis, wordt alleen deze apparatuur geïnstalleerd. Bewaar het modem goed. Na het opzeggen van je internetabonnement van T-Mobile moet je deze terugsturen volgens de retourvoorwaarden van T-Mobile die op dat moment gelden. Het is niet mogelijk om de apparatuur eerder terug te sturen dan na beëindiging van je T-Mobile internetabonnement.

Eigen modem instellen

Wil je een eigen modem gebruiken? Wij raden sterk aan om allereerst het modem van T-Mobile aan te sluiten, voordat je je eigen modem aansluit. Op deze manier kunnen de diensten makkelijk worden geactiveerd en ben je zeker van een veilige internetdienst tijdens gebruik van dit modem.

Als je een eigen modem wil installeren, dan helpen wij je daar graag mee. Zie daarvoor de informatie op deze pagina. Het is goed dit eerst te lezen voordat je je eigen apparatuur koopt.

Instellingen per dienst

Lees hier hoe je een eigen modem kunt instellen per dienst. Klik op het onderwerp voor meer informatie.

  • Om de diensten van Internet voor thuis van T-Mobile te kunnen gebruiken, heb je allereerst een werkende internetverbinding nodig. Om dit via een eigen modem op te kunnen zetten heb je de instellingen in onderstaand pdf-bestand nodig. Hierin staan ook de eisen waar je modem minimaal aan moet voldoen. Ook staan hierin de minimale eisen en instellingen voor andere netwerkapparatuur die je mogelijk nodig hebt. Dat is afhankelijk van je netwerktype.

    Let op! Op dit moment wordt IPv6 niet ondersteund op ons netwerk. Je kan de configuratie wel alvast instellen, maar het modem zal verbinden op IPv4 totdat IPv6 beschikbaar is. Wanneer dit is, is nog niet bekend.

    Modeminstellingen voor gebruik eigen modem

  • Om de TV-dienst werkend te krijgen op je eigen modem heb je een actief internetabonnement met T-Mobile TV nodig. Daarnaast dien je een aantal instellingen over te nemen in je eigen modem. T-Mobile maakt gebruik van verschillende netwerktechnieken voor verschillende gebieden in Nederland. Zie de informatie in onderstaand pdf-bestand. In de meeste gevallen krijg je de TV-dienst werkend met de standaard modeminstellingen voor TV. In sommige gevallen heb je deze instellingen niet nodig en werkt het automatisch.

    TV instellingen voor gebruik eigen modem

  • Om Vast Bellen werkend te krijgen op je eigen modem moet het modem SIP ondersteunen. Daarnaast heb je enkele gegevens nodig. Zie daarvoor de adviesinstellingen in onderstaand pdf-bestand. In My T-Mobile Thuis kun je je accountgegevens voor Vast Bellen ophalen en wijzigen.

    Vast Bellen instellingen voor gebruik eigen modem

  • Bij T-Mobile heb je de vrijheid om eigen (Mesh) wifi-apparatuur te plaatsen en te verbinden met het modem van T-Mobile. Heb je een eigen modem, ook dan is het mogelijk om de Wifi Plus wifipunten te verbinden met dit modem. Wij adviseren om de wifi op het modem uit te schakelen en de eerste wifipunt bedraad (als Access Point) te verbinden met het modem. Om een mesh-wifinetwerk op te zetten heb je minimaal twee Wifi Plus wifipunten nodig. Zie ook het installatieproces voor Wifi Plus met een T-Mobile Huawei HG659-modem als voorbeeld van zo’n installatie.

    Let op: Als je kiest voor een eigen modem, kan de Klantenservice van T-Mobile je niet verder helpen met Wifi Plus.

Ondersteuning en voorwaarden

 

    • De monteurs van T-Mobile en haar installatiepartners zullen alleen apparatuur installeren die door T-Mobile is verstrekt.
    • Om zeker te zijn van goed werkende diensten, is het essentieel dat er eerst een verbinding met de T-Mobile apparatuur wordt opgezet. Ook als je zelf internet van T-Mobile installeert.
    • Bij gebruik van eigen apparatuur ben je zelf verantwoordelijk voor het toepassen van de juiste instellingen.
    • De Klantenservice van T-Mobile kan je niet helpen bij het instellen van eigen apparatuur. Raadpleeg bij problemen de fabrikant van je eigen apparatuur, en de informatie op deze pagina.
    • Bij gebruik van eigen apparatuur, ben je altijd zelf verantwoordelijk voor de beveiliging van je thuisnetwerk. Zorg ervoor dat de firmware op je apparatuur altijd de meest recente versie heeft.
    • In het geval van ongewenste en/of schadelijke interferentie met het netwerk van T-Mobile kan de verbinding (tijdelijk), zonder aankondiging, en met onmiddellijke ingang worden geblokkeerd.
  • Heb je ondersteuning nodig van de Klantenservice, maar maak je gebruik van een eigen modem? Onze Klantenservice kan alleen hulp bieden als de apparatuur van T-Mobile (weer) is aangesloten. Hier zullen wij je om vragen als blijkt dat er geen storing in het T-Mobile netwerk is.

  • Loop je tijdens het instellen, installeren, of gebruik van je eigen modem ergens tegenaan? Kijk dan op de Community van T-Mobile voor de ervaringen en veelgestelde vragen van andere gebruikers.

Wij helpen je graag

Zakelijke klant? Stel hier je vraag aan T-Mobile Ondernemen.

Heb je geen antwoord kunnen vinden op je vraag? We staan op verschillende manieren voor je klaar. Net wat jij het fijnst vindt.

My T-Mobile

Regelen in My T-Mobile

100 Services,24/7 Beschikbaar

Vaste diensten (Thuis) Naar My T-Mobile Thuis

Mobiel abonnementen
Naar My T-Mobile

Community

Community

ONS FORUM MET 300.000 LEDEN

Vaste diensten (Thuis)
Naar de Thuis-community

Mobiel abonnementen
Naar de Mobiel-community

Bellen

Bellen

Persoonlijk contact

Vaste diensten (Thuis)
Bekijk telefoonnummers

Mobiel abonnementen
Bekijk telefoonnummers

Bellen

Bellen voor Vaste diensten (Thuis)

Openingstijden
ma - za: 07:00 - 22:00
zo + feestdagen: 09:00 - 18:00

Bel 0800-0092

Bellen

Bellen voor Mobiel abonnementen

Openingstijden
ma - vr: 08:00 - 20:00
za: 09:00 - 17:30
zo + feestdagen: gesloten

Bel 06-2400 1200