Netwerkmigratie T-Mobile Thuis

Ben je al klant bij ons en is er een betere of nieuwere netwerktechnologie beschikbaar op je adres? Dan kun je hiernaar overstappen. Je regelt het eenvoudig in My T-Mobile Thuis. Hieronder lees je wat je kunt verwachten.

Hoe weet je of je in aanmerking komt?

Dat is makkelijk. Je hoeft alleen even in te loggen in My T-Mobile Thuis. Onder ‘Internetsnelheid wijzigen’ zie je of er nieuwere technologie beschikbaar is op je adres.

Naar My T-Mobile Thuis

Voordelen van een netwerkmigratie

Meer stabiliteit, hogere snelheid

Voor DSL Internet bieden we altijd de maximaal haalbare snelheid op je adres tot maximaal 100 Mbit/s download en upload. Wanneer je overstapt op Glasvezel heb je de keuze uit 100 Mbit/s, 400 Mbit/s en zelfs 1 Gbit/s download en upload.

Geen nieuw contract

Je houdt hetzelfde contract. Daarnaast houd je hetzelfde klantnummer, TV-klantnummer en –pincode. Ook je inlog voor My T-Mobile blijft hetzelfde. Prijzen, voorwaarden en Klantvoordeel kunnen wel wijzigen.

Installatie door monteur

Afhankelijk van de oude en de nieuwe technologie krijg je van ons nieuwe apparatuur opgestuurd. Is dit het geval? Dan komt er altijd een monteur langs om het te installeren. Je betaalt geen installatie- of activatiekosten.

De stappen op een rij

Heb je een aanvraag gedaan voor een beter netwerk? We leggen je uit wat er gaat gebeuren. Wil je weten wat de status is van je bestelling? Die kun je terugvinden in My T-Mobile Thuis.

Bekijk status bestelling

  1. We controleren je apparatuur

    Wanneer je een aanvraag hebt gedaan, krijg je van ons een e-mail ter bevestiging. Lees die goed door. Heb je nieuwe apparatuur nodig? Dan laten we dit weten in deze e-mail.

  2. Afspraak voor installatie

    Wanneer je nieuwe apparatuur van ons krijgt, sluit onze installatiepartner Guidion die aan. Zo weet je zeker dat het goed gebeurt en je de gewenste snelheid en stabiliteit ervaart. Je krijgt een e-mail van Guidion met daarin een link om een afspraak te maken voor de installatie.

    Let op! Ga je over naar Glasvezel, maar heeft je woning nog geen aansluitpunt? Dan zijn er nog een aantal stappen voordat we je verbinding kunnen aansluiten. Je krijgt hierover een e-mail met meer informatie. We hebben de stappen ook hier voor je op een rijtje gezet.

  3. De installatie

    De monteur van Guidion komt op de afgesproken dag en tijd de nieuwe apparatuur installeren.

    • Ga je van DSL Internet naar Glasvezel? Op de dag van installatie blijft je huidige verbinding gewoon werken tot de nieuwe verbinding is opgeleverd.
    • Heb je al Glasvezel en ga je naar een nieuwere variant van Glasvezel? Dan heb je op de dag van installatie een aantal uur, tot maximaal één dag, geen diensten.
  4. Je bent aangesloten!

    Je kunt nu genieten van sneller en stabieler internet dat klaar is voor de toekomst. Wanneer je een nieuwe modem hebt, heb je ook een nieuw wifinetwerk. Daarom moet je je apparaten even opnieuw verbinden.

  5. Oude apparatuur terugsturen

    Apparatuur van ons heb je in bruikleen, die willen we dus graag weer terug. Je krijgt een e-mail waarin staat wat je moet doen met je oude apparatuur.

Veelgestelde vragen

  • Dat hangt er vanaf hoeveel je nu betaalt en welke keuzes je maakt. Welke internetsnelheid je kiest, bepaalt de prijs. Informatie hierover kun je terugvinden in My T-Mobile, of hoor je tijdens ons telefoongesprek als je belt.

  • Nee, een netwerkmigratie is niet verplicht. Heb je DSL Internet? Dan kan het zijn dat je huidige internetverbinding loopt via een koperaansluiting van KPN. Komende jaren stopt KPN met (DSL) internetverbindingen via een koperaansluiting. Daarmee stopt ook jouw internetverbinding. Zodra dit gebeurt, krijg je van ons een e-mail en helpen we je met omschakelen naar Glasvezel van T-Mobile.

  • Je krijgt van ons een e-mail en een sms wanneer je een afspraak kunt maken. Tip: controleer in My T-Mobile Thuis of we de juiste contactgegevens van je hebben.

  • Glasvezel van T-Mobile is beschikbaar via het netwerk van partners en via ons eigen glasvezelnetwerk. Via ons eigen glasvezelnetwerk bieden we next level internet tegen een lagere prijs. Is ons eigen glasvezelnetwerk beschikbaar op je adres? Dan zie je dit in My T-Mobile Thuis.

  • Het is niet mogelijk om je abonnement te wijzigen tijdens een netwerkmigratie.

  • Wanneer de nieuwere of betere netwerktechnologie is opgeleverd, kun je niet meer terug naar de oude technologie. Is de nieuwere technologie nog in oplevering? Dan is het afhankelijk van hoe ver we zijn of je nog terug kunt naar de oude technologie.

Wij helpen je graag

Zakelijke klant? Stel hier je vraag aan T-Mobile Ondernemen.

We hebben al onze kennis hierboven voor je op een rijtje gezet. Toch geen antwoord kunnen vinden op je vraag? Dan zijn wij bereikbaar via onderstaande kanalen:

My T-Mobile

Regelen in My T-Mobile

100 Services,24/7 Beschikbaar

Vaste diensten (Thuis) Naar My T-Mobile Thuis

Mobiel abonnementen
Naar My T-Mobile

Community

Community

ONS FORUM MET 300.000 LEDEN

Vaste diensten (Thuis)
Naar de Thuis-community

Mobiel abonnementen
Naar de Mobiel-community

Bellen

Bellen

Persoonlijk contact

Vaste diensten (Thuis)
Bekijk telefoonnummers

Mobiel abonnementen
Bekijk telefoonnummers

Bellen

Bellen voor Vaste diensten (Thuis)

Openingstijden
ma - za: 07:00 - 22:00
zo + feestdagen: 09:00 - 18:00

Bel 0800-0092

Bellen

Bellen voor Mobiel abonnementen

Openingstijden
ma - vr: 08:00 - 20:00
za: 09:00 - 17:30
zo + feestdagen: gesloten

Bel 06-2400 1200