-
Tip 1: Is er een storing? Ga naar onze Community of My T-Mobile Thuis
Wanneer er een grote storing aan de gang is proberen we dit zo snel mogelijk op te lossen en te melden op onze Community. Klik hier om te bekijken of er nu een storing bekend is. Als er een storing bekend is in jouw postcodegebied melden we het in My T-Mobile Thuis. Klik hier voor de 'Actuele storingen' pagina.
Is er geen storing bekend? Ga dan verder met de onderstaande stappen.
-
Tip 2: Controleer je kabels
Controleer of de bekabeling goed is aangesloten. Soms zijn kabels in de knoop of hebben ze een knik. Dit heeft invloed op de kwaliteit. Controleer ook of je de UTP-kabel in de juiste poort hebt geklikt. Poort 1 en 2 worden voor internet gebruikt.
Lees de handleiding (die op jou van toepassing is) om alles goed te controleren:
Handleiding Glasvezel - Internet, TV en Bellen Installatie (Entone)
-
Tip 3: Haal je modem van de stroom
De meeste modems staan 24 uur per dag en 7 dagen per week aan. Het kan dus helpen om je modem uit en aan te zetten. Dit zijn onze modems:
Zyxel modem
Huawei modem
Draytek 2132 modem
Draytek 2130 modem
Zet je modem uit- en aan in deze volgorde:
Stap 1
Haal de stekker uit het stopcontact
Stap 2
Wacht minimaal 10 seconden
Stap 3
Doe de stekker terug in het stopcontact
Stap 4
Wacht tot je modem weer is opgestart en klaar!
Modem en Media Converter aan- en uitzetten
Heb je een Huawei modem of een Zyxel modem? Dan heb je misschien één van deze twee Media Converters in huis:Media Converter
Optical Network Terminal
Let op: Niet iedereen heeft een Media Converter. Controleer dus of je er een hebt. Ze zijn meestal rechtstreeks aangesloten op het glasvezelkastje en vind je vaak in de meterkast.
Heb je een Media Converter? Zet het modem dan uit- en aan in deze volgorde:
Stap 1
Haal het modem en Media Converter van de stroom af
Stap 2
Wacht 10 seconden
Stap 3
Sluit eerst alleen de Media Converter weer aan
Stap 4
Wacht 30 seconden
Stap 5
Sluit nu het modem weer aan. Wacht tot je modem is opgestart. Klaar!
-
Tip 4: Sluit je UTP-kabel aan op de andere internetpoort
Probeer de internetkabel (UTP-kabel) op een andere poort aan te sluiten. Gebruik je nu poort 1? Probeer het eens in poort 2. Poort 1 en 2 worden voor internet gebruikt.
Zyxel poort
Huawei poort
Draytek 2130 poort
Draytek 2132 poort
-
Tip 5: Probeer een andere UTP-kabel
Wellicht is je internetkabel (UTP-kabel) beschadigd. Probeer het eens met een andere UTP-kabel.
-
Tip 6: Kom je er niet uit? Maak gebruik van onze hulp op afstand
Hulp op afstand
Neem contact op met onze Klantenservice. Zelfs op afstand kunnen we al een hoop voor je oplossen.
Stel je vraag aan de Community
Heb je nog een vraag? De experts op onze Community helpen je aan een oplossing.
Wel Wifi geen bedraad internet
Op deze pagina lees je tips voor als je wel Wifi hebt, maar geen bedraad internet.
Tips bij wel Wifi, geen bedraad internet
Werkt je Wifi wel, maar heb je toch geen bedraad internet? Dan zijn er een verschillende dingen die je kunt doen. Wij hebben de meest voorkomende oplossingen voor je op een rij gezet. Heb je ze allemaal geprobeerd, maar kom je er toch niet uit? Dan staan wij natuurlijk voor je klaar (zie tip 6 hieronder).
Veelgestelde vragen op onze Community
Problemen met de internet verbinding van T-Mobile Thuis?
Ervaar je Thuis problemen met je internet verbinding? Dan kan dit topic je misschien helpen! Lees meer