Wel Wifi geen bedraad internet

Op deze pagina lees je tips voor als je wel Wifi hebt, maar geen bedraad internet. 

Tips bij wel Wifi, geen bedraad internet

Werkt je Wifi wel, maar heb je toch geen bedraad internet? Dan zijn er een verschillende dingen die je kunt doen. Wij hebben de meest voorkomende oplossingen voor je op een rij gezet. Heb je ze allemaal geprobeerd, maar kom je er toch niet uit? Dan staan wij natuurlijk voor je klaar (zie tip 6 hieronder).

  • Wanneer er een grote storing aan de gang is proberen we dit zo snel mogelijk op te lossen en te melden op onze Community. Klik hier om te bekijken of er nu een storing bekend is. Als er een storing bekend is in jouw postcodegebied melden we het in My T-Mobile Thuis. Klik hier voor de 'Actuele storingen' pagina.

    Is er geen storing bekend? Ga dan verder met de onderstaande stappen.

  • Controleer of de bekabeling goed is aangesloten. Soms zijn kabels in de knoop of hebben ze een knik. Dit heeft invloed op de kwaliteit. Controleer ook of je de UTP-kabel in de juiste poort hebt geklikt. Poort 1 en 2 worden voor internet gebruikt.

    Lees de handleiding (die op jou van toepassing is) om alles goed te controleren:

    Handleiding Glasvezel - Internet, TV en Bellen Installatie (Entone)

    Handleiding DSL - Snel van start

  • De meeste modems staan 24 uur per dag en 7 dagen per week aan. Het kan dus helpen om je modem uit en aan te zetten. Dit zijn onze modems:

    Zyxel modem

    Zyxel modem

    Huawei modem

    Huawei modem

    Draytek 2132 modem

    Draytek 2132 modem

    Draytek 2130 modem

    Draytek 2130 modem

    Zet je modem uit- en aan in deze volgorde:

    Stopcontact

    Stap 1

    Haal de stekker uit het stopcontact

    Klok

    Stap 2

    Wacht minimaal 10 seconden

    Stekker

    Stap 3

    Doe de stekker terug in het stopcontact

    Aan-uit knop

    Stap 4

    Wacht tot je modem weer is opgestart en klaar!

    Modem en Media Converter aan- en uitzetten
    Heb je een Huawei modem of een Zyxel modem? Dan heb je misschien één van deze twee Media Converters in huis:

    Media Converter

    Media Converter

    Optical Network Terminal

    Optical Network Terminal

     

    Let op: Niet iedereen heeft een Media Converter. Controleer dus of je er een hebt. Ze zijn meestal rechtstreeks aangesloten op het glasvezelkastje en vind je vaak in de meterkast.

    Heb je een Media Converter? Zet het modem dan uit- en aan in deze volgorde:

    Stopcontact

    Stap 1

    Haal het modem en Media Converter van de stroom af

    Klok

    Stap 2

    Wacht 10 seconden

    Stekker

    Stap 3

    Sluit eerst alleen de Media Converter weer aan

    Klok

    Stap 4

    Wacht 30 seconden

    Modem

    Stap 5

    Sluit nu het modem weer aan. Wacht tot je modem is opgestart. Klaar!

  • Probeer de internetkabel (UTP-kabel) op een andere poort aan te sluiten. Gebruik je nu poort 1? Probeer het eens in poort 2. Poort 1 en 2 worden voor internet gebruikt.

    Zyxel poort

    Zyxel poort

    Huawei poort

    Huawei poort

    Draytek 2130 poort

    Draytek 2130 poort

    Draytek 2132 poort

    Draytek 2132 poort

  • Wellicht is je internetkabel (UTP-kabel) beschadigd. Probeer het eens met een andere UTP-kabel.

  • Groene telefoon/contact icon

    Hulp op afstand

    Neem contact op met onze Klantenservice. Zelfs op afstand kunnen we al een hoop voor je oplossen.

    Community icon

    Stel je vraag aan de Community

    Heb je nog een vraag? De experts op onze Community helpen je aan een oplossing.

Veelgestelde vragen op onze Community

Problemen met de internet verbinding van T-Mobile Thuis?

Ervaar je Thuis problemen met je internet verbinding? Dan kan dit topic je misschien helpen! Lees meer

Wij helpen je graag

We hebben al onze kennis hierboven voor je op een rijtje gezet. Toch geen antwoord kunnen vinden op je vraag? Dan zijn wij bereikbaar via onderstaande kanalen:

Bellen

Persoonlijk contact

Vaste diensten (Thuis)
Bekijk telefoonnummers

Mobiel abonnementen
Bekijk telefoonnummers

Bellen voor Vaste diensten (Thuis)

Openingstijden
ma - za: 07:00 - 22:00
zo + feestdagen: 09:00 - 18:00

Bel 0800-0092

Bellen voor Mobiel abonnementen

Openingstijden
ma - vr: 08:00 - 20:00
za: 09:00 - 17:30
zo + feestdagen: gesloten

Bel 06-2400 1200

Community

Community

ONS FORUM MET 300.000 LEDEN

Vaste diensten (Thuis)
Naar de Thuis-community

Mobiel abonnementen
Naar de Mobiel-community