Wel Wifi geen bedraad internet

Op deze pagina lees je tips voor als je wel Wifi hebt, maar geen bedraad internet. 

  • Controleer je installatiedatum Tip 1: Nieuwe klant? Check je installatiedatum

    De T-Mobile Thuis diensten zijn pas beschikbaar vanaf de installatiedatum. Ben je een nieuwe klant? Bekijk heel eenvoudig wat jouw installatiedatum is in My T-Mobile Thuis. Je vindt de installatiedatum ook in de brief bij het Installatiepakket of in de e-mail die je van ons hebt ontvangen.

    Het T-Mobile Thuis Installatiepakket wordt tussen de 4 en 7 dagen voor de installatiedatum door PostNL bij je thuis bezorgd. Het is dus mogelijk dat je een aantal dagen moet wachten totdat het internet bij jou thuis werkt.

  • Geen bedraad internet tip 2 Tip 2: Is er een storing? Ga naar onze Community of My T-Mobile Thuis

    Wanneer er een grote storing aan de gang is proberen we dit zo snel mogelijk op te lossen en te melden op onze Community. Klik hier om te bekijken of er nu een storing bekend is. Als er een storing bekend is in jouw postcodegebied melden we het in My T-Mobile Thuis. Klik hier voor de 'Actuele storingen' pagina.

    Is er geen storing bekend? Ga dan verder met de onderstaande stappen.

  • Geen bedraad internet tip 3 Tip 3: Controleer je kabels

    Controleer of de bekabeling goed is aangesloten. Soms zijn kabels in de knoop of hebben ze een knik. Dit heeft invloed op de kwaliteit. Controleer ook of je de UTP-kabel in de juiste poort hebt geklikt. Poort 1 en 2 worden voor internet gebruikt.

    Lees de handleiding (die op jou van toepassing is) om alles goed te controleren:

    Handleiding Glasvezel - Internet, TV en Bellen Installatie (Entone)

    Handleiding DSL - Snel van start

  • Geen bedraad internet tip 4 Tip 4: Haal je modem van de stroom

    De meeste modems staan 24 uur per dag en 7 dagen per week aan. Het kan dus helpen om je modem uit en aan te zetten.

    Stap 1

    Haal de stekker uit het stopcontact

    Stap 2

    Wacht minimaal 10 seconden

    Stap 3

    Doe de stekker terug in het stopcontact

    Stap 4

    Wacht tot je modem weer is opgestart en klaar!

    Heb je een Huawei modem of een Zyxel modem in combinatie met een Media Converter? Dan kan het helpen om ook de Media Converter van de stroom te halen.

    Stap 1

    Haal de internetkabel uit de Media Converter en haal 'm dan ongeveer 10 seconden van de stroom.

    Stap 2

    Sluit de kabel weer aan de stroom en wacht tot de Media Converter is opgestart

    Stap 3

    Verbind je modem weer met de Media Converter met de internetkabel

  • Geen bedraad internet tip 5 Tip 5: Sluit je UTP-kabel aan op de andere internetpoort

    Probeer de internetkabel (UTP-kabel) op een andere poort aan te sluiten. Gebruik je nu poort 1? Probeer het eens in poort 2. Poort 1 en 2 worden voor internet gebruikt.

    Zyxel poort

    Huawei poort

    Draytek 2130 poort

    Draytek 2132 poort

  • Geen bedraad internet tip 6 Tip 6: Probeer een andere UTP-kabel

    Wellicht is je internetkabel (UTP-kabel) beschadigd. Probeer het eens met een andere UTP-kabel.

  • Geen bedraad internet tip 7 Tip 7: Test je internetsnelheid

    Heb je de bovenstaande stappen uitgevoerd? Test dan met onze speedtest of de snelheid van je internet is verbeterd.

    • Controleer of je verbonden bent met je bedraad internet
    • Controleer of je kabel niet is opgerold
    • Zorg ervoor dat er geen andere apparaten verbonden zijn met het internet
    • Test niet met apparaten ouder dan 10 jaar. Deze ondersteunen vaak geen hoge internetsnelheden.

    Test je internetsnelheid

  • Geen bedraad internet tip 8 T-Mobile Tip 8: Kom je er niet uit? Maak gebruik van onze hulp op afstand

    Hulp op afstand

    Kom je er niet uit? Neem contact op met ons via Facebook of Twitter. Je kunt ook bellen of chatten met onze Klantenservice. Zelfs op afstand kunnen we al een hoop voor je oplossen.

    Stel direct je vraag!

    Via Facebook

    Maandag t/m vrijdag 8.00 - 20.00 uur Ga naar Facebook
    Stel direct je vraag!

    Via Twitter

    Maandag t/m vrijdag 8.00 - 20.00 uur Ga naar Twitter

Veelgestelde vragen op onze Community

Problemen met de internet verbinding van T-Mobile Thuis?

Ervaar je Thuis problemen met je internet verbinding? Dan kan dit topic je misschien helpen! Lees meer

Wij helpen je graag

We hebben al onze kennis hierboven voor je op een rijtje gezet. Toch geen antwoord kunnen vinden op je vraag? Dan zijn wij bereikbaar via onderstaande kanalen:

Community

Community

ONS FORUM MET 280.000 lEDEN

Vaste diensten (Thuis)
Naar de Thuis-community

Mobiel abonnementen
Naar de Mobiel-community

Bellen

Persoonlijk contact

Vaste diensten (Thuis)
Bekijk telefoonnummers

Mobiel abonnementen
Bekijk telefoonnummers

Bellen voor
Vaste diensten (Thuis)

Openingstijden
ma - za: 07:00 - 22:00
zo + feestdagen: 09:00 - 18:00

Bel 0800-0092

Bellen voor
Mobiel abonnementen

Openingstijden
ma - vr: 08:00 - 20:00
za: 09:00 - 17:30
zo + feestdagen: gesloten

Bel 06-2400 1200

Email

Mailen

REACTIETIJD: MAX. 6 WERKDAGEN

Vaste diensten (Thuis)
Stuur een mail

Mobiele abonnementen
Stuur een mail