Trage Wifi? Zo los je het op
Als je last hebt van trage wifi, wil je het zo snel mogelijk oplossen. Wij helpen je daarbij in drie makkelijke stappen. Bekijk de video of volg het stappenplan hieronder.
Is je wifiverbinding van T-Mobile traag? Volg de drie stappen op deze pagina en los zelf makkelijk en snel je wifiprobleem op.
Als je last hebt van trage wifi, wil je het zo snel mogelijk oplossen. Wij helpen je daarbij in drie makkelijke stappen. Bekijk de video of volg het stappenplan hieronder.
De meeste wifiproblemen los je op met stap 1 en stap 2. Werkt het daarna nog niet? Dan vind je uitgebreidere instructies in de keuzehulp van stap 3.
Grote netwerkstoringen melden we op onze Community. Lokale storingen melden we alleen in My T-Mobile Thuis. Wil je weten of er storing is? Bekijk beide plekken:
In de meeste gevallen kan het helpen om de stekker van je modem uit het stopcontact te halen. Daarnaast kan het ook helpen om je apparaat uit en weer aan te zetten.
Ervaar je nog steeds problemen met je wifi? Doorloop dan de onderstaande keuzehulp.
Is het probleem daarna nog steeds niet opgelost? Dan word je aan het einde van de keuzehulp doorverwezen naar onze Klantenservice. Zo vind je altijd een oplossing met de keuzehulp.
Om je zo goed mogelijk te helpen willen we eerst weten of je Wifi Plus hebt. Daarmee ontdekken we of het gaat om een algemeen wifiprobleem of dat de oorzaak ergens anders ligt. Wifi Plus kan de werking van je wifi namelijk beïnvloeden.
Ben je op de pagina over wifipuntproblemen erachter gekomen dat je een algemeen wifiprobleem hebt? Kies hieronder dan 'Nee' ook al heb je Wifi Plus.
Heb je Wifi Plus? Maak een keuze om verder te gaan:
Heb je een of meerdere wifipunten in huis en last van slechte wifi? Dan kan het probleem liggen aan je wifipunt of Wifi Plus netwerk. Volg daarom een ander stappenplan op de pagina over problemen met een wifipunt.
Heb je de pagina over wifipuntproblemen al bezocht en geeft de pagina aan dat je een algemeen wifiprobleem hebt? Ga dan verder met de keuzehulp op deze pagina en kies de optie 'Nee' bij vraag 1 over Wifi Plus.
Maak een keuze uit een van de onderstaande opties om verder te gaan:
Bij problemen met internet is het belangrijk om de lampjes van je modem te controleren. De lampjes geven soms de oorzaak aan van het probleem. Bij een werkende internetverbinding horen de volgende lampjes te branden op je modem:
Zo horen de lampjes te branden bij goede verbinding:
Bekijk de lampjes op je modem. Om verder te gaan kies je de optie die voor jou van toepassing is:
Ga naar je modem en controleer welke lampjes branden.
De volgende lampjes horen te branden voor een werkende internetverbinding:
Bekijk de lampjes op je modem. Om verder te gaan kies je de optie die voor jou van toepassing is:
Ga naar je modem en controleer welke lampjes branden. Branden deze lampjes?
Bekijk de lampjes op je modem. Om verder te gaan kies je de optie die voor jou van toepassing is:
Ga naar je modem en controleer welke lampjes branden. Branden deze lampjes?
Bekijk de lampjes op je modem. Om verder te gaan kies je de optie die voor jou van toepassing is:
Brandt dit lampje rood of helemaal niet? Dan komt er helemaal geen internetsignaal binnen. Het probleem ligt dan niet aan je draadloze wifiverbinding, maar aan je bedraad internet. Volg daarvoor de stappen op de pagina over problemen bij geen bedraad internet.
Werkt dit niet? Ga terug naar Stap 3 en kies 'Alle lampjes branden'.
Haal je modem van de stroom af.
Het helpt om je modem minstens 30 seconden uitgeschakeld te laten.
Zorg dat de stekker contact goed vastzit in het stopcontact.
Je modem is opgestart wanneer het lampje met de wereldbol groen brandt.
Brandt het wifilampje niet, maar de rest van de lampjes wel? Dan is de functie voor wifi uitgeschakeld op je modem. Om wifi terug aan te zetten druk je op een klein zwart knopje aan de achterkant dat is aangeduid met 'WIFI ON/OFF'. Het wifilampje zal weer branden en je hebt weer wifi in huis!
Werkt je wifi nu?
Controleer de kabels die aan je modem vastzitten. Soms zijn kabels in de knoop geraakt, zitten ze los of hebben ze een knik. Dit heeft invloed op de kwaliteit van je internet. Zorg ervoor dat de kabels goed in de poorten zijn vastgeklikt.
Druk de kabels goed aan in de poorten.
Heeft dit geholpen?
Brandt dit lampje rood of helemaal niet? Dan komt er helemaal geen internetsignaal binnen. Het probleem ligt dan niet aan je draadloze wifiverbinding, maar aan je bedraad internet. Volg daarvoor de stappen op de pagina over problemen bij geen bedraad internet.
Werkt dit niet? Ga terug naar Stap 3 en kies 'Alle lampjes branden'.
Haal je modem van de stroom af.
Het helpt om je modem minstens 30 seconden uitgeschakeld te laten.
Zorg dat de stekker contact goed vastzit in het stopcontact.
Je modem is opgestart wanneer het lampje met internet groen brandt.
Brandt het wifilampje niet, maar de rest van de lampjes wel? Dan is de functie voor wifi uitgeschakeld op je modem. Om wifi terug aan te zetten druk je op het wifiknopje aan de zijkant van het modem. Het wifilampje zal weer branden en je hebt weer wifi in huis!
Werkt je wifi nu?
Controleer de kabels die aan je modem vastzitten. Soms zijn kabels in de knoop geraakt, zitten ze los of hebben ze een knik. Dit heeft invloed op de kwaliteit van je internet. Zorg ervoor dat de kabels goed in de poorten zijn vastgeklikt.
Druk de kabels goed aan in de poorten.
Heeft dit geholpen?
Brandt dit lampje rood of helemaal niet? Dan komt er helemaal geen internetsignaal binnen. Het probleem ligt dan niet aan je draadloze wifiverbinding, maar aan je bedraad internet. Volg daarvoor de stappen op de pagina over problemen bij geen bedraad internet.
Werkt dit niet? Ga terug naar Stap 3 en kies 'Alle lampjes branden'.
Haal je modem van de stroom af.
Het helpt om je modem minstens 30 seconden uitgeschakeld te laten.
Zorg dat de stekker contact goed vastzit in het stopcontact.
Je modem is opgestart wanneer het lampje met internet groen brandt.
Brandt het wifilampje niet, maar de rest van de lampjes wel? Dan is de functie voor wifi uitgeschakeld op je modem. Om wifi terug aan te zetten druk je op het wifiknopje aan de zijkant van het modem dat is aangeduid met 'WiFi' of 'WLAN'. Het wifilampje zal weer branden en je hebt weer wifi in huis!
Werkt je wifi nu?
Controleer de kabels die aan je modem vastzitten. Soms zijn kabels in de knoop geraakt, zitten ze los of hebben ze een knik. Dit heeft invloed op de kwaliteit van je internet. Zorg ervoor dat de kabels goed in de poorten zijn vastgeklikt.
Druk de kabels goed aan in de poorten.
Heeft dit geholpen?
Brandt dit lampje rood of helemaal niet? Dan komt er helemaal geen internetsignaal binnen. Het probleem ligt dan niet aan je draadloze wifiverbinding, maar aan je bedraad internet. Volg daarvoor de stappen op de pagina over problemen bij geen bedraad internet.
Werkt dit niet? Ga terug naar vorige stap en kies 'alle lampjes branden'.
Haal je modem van de stroom af.
Het helpt om je modem minstens 30 seconden uitgeschakeld te laten.
Zorg dat de stekker contact goed vastzit in het stopcontact.
Je modem is opgestart wanneer het ACT lampje groen brandt.
Brandt het wifilampje niet, maar de rest van de lampjes wel? Dan is de functie voor wifi uitgeschakeld op je modem. Om wifi terug aan te zetten druk je op de 'Wireless LAN ON/OFF knop'. Het wifilampje zal weer branden en je hebt weer wifi in huis!
Werkt je wifi nu?
Controleer de kabels die aan je modem vastzitten. Soms zijn kabels in de knoop geraakt, zitten ze los of hebben ze een knik. Dit heeft invloed op de kwaliteit van je internet. Zorg ervoor dat de kabels goed in de poorten zijn vastgeklikt.
Druk de kabels goed aan in de poorten.
Heeft dit geholpen?
Super! Wat fijn dat je wifi weer werkt.
Werkt je wifi nog steeds niet?
Ga dan terug naar stap 3 en kies de optie "Alle lampjes branden".
Super! Wat fijn dat je wifi weer werkt.
Controleer of je apparaat met het juiste wifinetwerk is verbonden.
Ga naar de wifi-instellingen op je apparaat en bekijk met welk netwerk het is verbonden. De draadloze netwerken van T-Mobile beginnen met TMNL-XXXXX, VFNL-XXXXX of je zelfgekozen netwerknaam.
Ben je verbonden met het wifinetwerk van T-Mobile?
Super! Wat fijn dat je wifi weer werkt.
Werkt je wifi nog steeds niet?
Ga dan terug naar Stap 3 en kies 'Alle lampjes branden'.
Super! Wat fijn dat je wifi weer werkt.
Controleer of je apparaat met het juiste wifinetwerk is verbonden.
Ga naar de wifi-instellingen op je apparaat en bekijk met welk netwerk het is verbonden. De draadloze netwerken van T-Mobile beginnen met TMNL-XXXXX, VFNL-XXXXX of je zelfgekozen netwerknaam.
Ben je verbonden met het wifinetwerk van T-Mobile?
Super! Wat fijn dat je wifi weer werkt.
Werkt je wifi nog steeds niet?
Ga dan verder met deze keuzehulp door de optie "Alle lampjes branden" te kiezen.
Super! Wat fijn dat je wifi weer werkt.
Controleer of je apparaat met het juiste wifinetwerk is verbonden.
Ga naar de wifi-instellingen op je apparaat en bekijk met welk netwerk het is verbonden. De draadloze netwerken van T-Mobile beginnen met TMNL-XXXXX, VFNL-XXXXX of je zelfgekozen netwerknaam.
Ben je verbonden met het wifinetwerk van T-Mobile?
Super! Wat fijn dat je wifi weer werkt.
Werkt je wifi nog steeds niet?
Ga dan verder met deze keuzehulp door de optie "Alle lampjes branden" te kiezen.
Super! Wat fijn dat je wifi weer werkt.
Controleer of je apparaat met het juiste wifinetwerk is verbonden.
Ga naar de wifi-instellingen op je apparaat en bekijk met welk netwerk het is verbonden. De draadloze netwerken van T-Mobile beginnen met TMNL-XXXXX, VFNL-XXXXX of je zelfgekozen netwerknaam.
Ben je verbonden met het wifinetwerk van T-Mobile?
Is je apparaat niet met het juiste netwerk verbonden? Kies TMNL-XXXXX, VFNL-XXXXX of je zelfgekozen netwerknaam.
Soms wordt er om een wachtwoord gevraagd. Het wifiwachtwoord staat op een sticker op je modem of je hebt het zelf aangepast.
Controleer of je met het juiste netwerk bent verbonden. Werkt je wifi weer?
Zet je modem uit en aan in deze volgorde:
Haal de stekker uit het stopcontact
Wacht minimaal 30 seconden
Doe de stekker terug in het stopcontact
Wacht tot je modem weer is opgestart en klaar!
Modem en Media Converter aan- en uitzetten
Heb je een Huawei modem of een Zyxel modem? Dan heb je misschien één van deze twee Media Converters in huis:
Media Converter
Optical Network Terminal
Let op: Niet iedereen heeft een Media Converter. Controleer dus of je er een hebt. Ze zijn meestal rechtstreeks aangesloten op het glasvezelkastje en vind je vaak in de meterkast.
Heb je een Media Converter? Zet het modem dan uit en aan in deze volgorde:
Haal het modem en Media Converter van de stroom af
Wacht 10 seconden
Sluit eerst alleen de Media Converter weer aan
Wacht 30 seconden
Sluit nu het modem weer aan. Wacht tot je modem is opgestart. Klaar!
Heeft dit geholpen?
Is je apparaat niet met het juiste netwerk verbonden? Kies TMNL-XXXXX of je zelfgekozen netwerknaam.
Soms wordt er om een wachtwoord gevraagd. Het wifiwachtwoord staat op een sticker op je modem of je hebt het zelf aangepast.
Controleer of je met het juiste netwerk bent verbonden. Werkt je wifi weer?
Zet je modem uit en aan in deze volgorde:
Haal de stekker uit het stopcontact
Wacht minimaal 30 seconden
Doe de stekker terug in het stopcontact
Wacht tot je modem weer is opgestart en klaar!
Modem en Media Converter aan- en uitzetten
Heb je een Huawei modem of een Zyxel modem? Dan heb je misschien één van deze twee Media Converters in huis:
Media Converter
Optical Network Terminal
Let op: Niet iedereen heeft een Media Converter. Controleer dus of je er een hebt. Ze zijn meestal rechtstreeks aangesloten op het glasvezelkastje en vind je vaak in de meterkast.
Heb je een Media Converter? Zet het modem dan uit en aan in deze volgorde:
Haal het modem en Media Converter van de stroom af
Wacht 10 seconden
Sluit eerst alleen de Media Converter weer aan
Wacht 30 seconden
Sluit nu het modem weer aan. Wacht tot je modem is opgestart. Klaar!
Heeft dit geholpen?
Is je apparaat niet met het juiste netwerk verbonden? Kies TMNL-XXXXX of je zelfgekozen netwerknaam.
Soms wordt er om een wachtwoord gevraagd. Het wifiwachtwoord staat op een sticker op je modem of je hebt het zelf aangepast.
Controleer of je met het juiste netwerk bent verbonden. Werkt je wifi weer?
Zet je modem uit en aan in deze volgorde:
Haal de stekker uit het stopcontact
Wacht minimaal 30 seconden
Doe de stekker terug in het stopcontact
Wacht tot je modem weer is opgestart en klaar!
Modem en Media Converter aan- en uitzetten
Heb je een Huawei modem of een Zyxel modem? Dan heb je misschien één van deze twee Media Converters in huis:
Media Converter
Optical Network Terminal
Let op: Niet iedereen heeft een Media Converter. Controleer dus of je er een hebt. Ze zijn meestal rechtstreeks aangesloten op het glasvezelkastje en vind je vaak in de meterkast.
Heb je een Media Converter? Zet het modem dan uit en aan in deze volgorde:
Haal het modem en Media Converter van de stroom af
Wacht 10 seconden
Sluit eerst alleen de Media Converter weer aan
Wacht 30 seconden
Sluit nu het modem weer aan. Wacht tot je modem is opgestart. Klaar!
Heeft dit geholpen?
Is je apparaat niet met het juiste netwerk verbonden? Kies TMNL-XXXXX of je zelfgekozen netwerknaam.
Soms wordt er om een wachtwoord gevraagd. Het wifiwachtwoord staat op een sticker op je modem of je hebt het zelf aangepast.
Controleer of je met het juiste netwerk bent verbonden. Werkt je wifi weer?
Zet je modem uit en aan in deze volgorde:
Haal de stekker uit het stopcontact
Wacht minimaal 30 seconden
Doe de stekker terug in het stopcontact
Wacht tot je modem weer is opgestart en klaar!
Modem en Media Converter aan- en uitzetten
Heb je een Huawei modem of een Zyxel modem? Dan heb je misschien één van deze twee Media Converters in huis:
Media Converter
Optical Network Terminal
Let op: Niet iedereen heeft een Media Converter. Controleer dus of je er een hebt. Ze zijn meestal rechtstreeks aangesloten op het glasvezelkastje en vind je vaak in de meterkast.
Heb je een Media Converter? Zet het modem dan uit en aan in deze volgorde:
Haal het modem en Media Converter van de stroom af
Wacht 10 seconden
Sluit eerst alleen de Media Converter weer aan
Wacht 30 seconden
Sluit nu het modem weer aan. Wacht tot je modem is opgestart. Klaar!
Heeft dit geholpen?
Super! Wat fijn dat je wifi weer werkt.
Heb je het juiste netwerk gekozen, maar nog steeds geen verbinding?
Controleer of het aan je apparaat ligt of aan het netwerk van T-Mobile.
Heb je op andere apparaten wel wifiverbinding? Zet het apparaat waar je wifiproblemen mee hebt uit en aan.
Helpt dit niet? Ga terug naar de vraag 'Heb je het juiste netwerk gekozen?' en kies de optie 'Ja' om verder te gaan met het keuzemenu.
Super! Wat fijn dat je wifi weer werkt.
Voor een goede wifiverbinding is het belangrijk dat je de juiste internetsnelheid haalt.
Ontdek je internetsnelheid door naar fast.com te gaan. De website geeft aan hoeveel Mbit/s (ook wel Mbps) je huidige internetverbinding haalt. Bekijk hieronder of je snelheid oké is. Je internetsnelheid is:
50 Mbit/s of hoger
Is je internetsnelheid 50 Mbit/s of hoger? Je wifiprobleem ligt dan niet aan je internetsnelheid. Kies de optie ‘Ja, snelheid is oké’ om verder te gaan.
Lager dan 50 Mbit/s
Is je internetnetsnelheid lager dan 50 Mbit/s? Op sommige adressen is de maximaal haalbare snelheid lager dan 50 Mbit/s door het type internetaansluiting van je woning. Bekijk wat de maximaal haalbare internetsnelheid op je adres is door in te loggen op My T-Mobile Thuis.
Is je internetsnelheid oké?
Super! Wat fijn dat je wifi weer werkt.
Heb je het juiste netwerk gekozen, maar nog steeds geen verbinding?
Controleer of het aan je apparaat ligt of aan het netwerk van T-Mobile.
Heb je op andere apparaten wel wifiverbinding? Zet het apparaat waar je wifiproblemen mee hebt uit en aan.
Helpt dit niet? Neem contact op met de fabrikant van het apparaat.
Super! Wat fijn dat je wifi weer werkt.
Voor een goede wifiverbinding is het belangrijk dat je de juiste internetsnelheid haalt.
Ontdek je internetsnelheid door naar fast.com te gaan. De website geeft aan hoeveel Mbit/s (ook wel Mbps) je huidige internetverbinding haalt. Bekijk hieronder of je snelheid oké is. Je internetsnelheid is:
50 Mbit/s of hoger
Is je internetsnelheid 50 Mbit/s of hoger? Je wifiprobleem ligt dan niet aan je internetsnelheid. Kies de optie ‘Ja, snelheid is oké’ om verder te gaan.
Lager dan 50 Mbit/s
Is je internetnetsnelheid lager dan 50 Mbit/s? Op sommige adressen is de maximaal haalbare snelheid lager dan 50 Mbit/s door het type internetaansluiting van je woning. Bekijk wat de maximaal haalbare internetsnelheid op je adres is door in te loggen op My T-Mobile Thuis.
Is je internetsnelheid oké?
Super! Wat fijn dat je wifi weer werkt.
Heb je het juiste netwerk gekozen, maar nog steeds geen verbinding?
Controleer of het aan je apparaat ligt of aan het netwerk van T-Mobile.
Heb je op andere apparaten wel wifiverbinding? Zet het apparaat waar je wifiproblemen mee hebt uit en aan.
Helpt dit niet? Neem contact op met de fabrikant van het apparaat.
Super! Wat fijn dat je wifi weer werkt.
Voor een goede wifiverbinding is het belangrijk dat je de juiste internetsnelheid haalt.
Ontdek je internetsnelheid door naar fast.com te gaan. De website geeft aan hoeveel Mbit/s (ook wel Mbps) je huidige internetverbinding haalt. Bekijk hieronder of je snelheid oké is. Je internetsnelheid is:
50 Mbit/s of hoger
Is je internetsnelheid 50 Mbit/s of hoger? Je wifiprobleem ligt dan niet aan je internetsnelheid. Kies de optie ‘Ja, snelheid is oké’ om verder te gaan.
Lager dan 50 Mbit/s
Is je internetnetsnelheid lager dan 50 Mbit/s? Op sommige adressen is de maximaal haalbare snelheid lager dan 50 Mbit/s door het type internetaansluiting van je woning. Bekijk wat de maximaal haalbare internetsnelheid op je adres is door in te loggen op My T-Mobile Thuis.
Is je internetsnelheid oké?
Super! Wat fijn dat je wifi weer werkt.
Heb je het juiste netwerk gekozen, maar nog steeds geen verbinding?
Controleer of het aan je apparaat ligt of aan het netwerk van T-Mobile.
Heb je op andere apparaten wel wifiverbinding? Zet het apparaat waar je wifiproblemen mee hebt uit en aan.
Helpt dit niet? Neem contact op met de fabrikant van het apparaat.
Super! Wat fijn dat je wifi weer werkt.
Voor een goede wifiverbinding is het belangrijk dat je de juiste internetsnelheid haalt.
Ontdek je internetsnelheid door naar fast.com te gaan. De website geeft aan hoeveel Mbit/s (ook wel Mbps) je huidige internetverbinding haalt. Bekijk hieronder of je snelheid oké is. Je internetsnelheid is:
50 Mbit/s of hoger
Is je internetsnelheid 50 Mbit/s of hoger? Je wifiprobleem ligt dan niet aan je internetsnelheid. Kies de optie ‘Ja, snelheid is oké’ om verder te gaan.
Lager dan 50 Mbit/s
Is je internetnetsnelheid lager dan 50 Mbit/s? Op sommige adressen is de maximaal haalbare snelheid lager dan 50 Mbit/s door het type internetaansluiting van je woning. Bekijk wat de maximaal haalbare internetsnelheid op je adres is door in te loggen op My T-Mobile Thuis.
Is je internetsnelheid oké?
De sterkte van wifi hangt af van verschillende zaken. Bijvoorbeeld de afstand tot het modem of een blokkade (door muren). Omdat ieder huis en iedere situatie weer anders is, is voor iedereen de puzzel ook weer anders. Lees onderstaande tips en kijk wat voor jou van toepassing is!
Hoe groter de afstand tot je modem, hoe zwakker het wifisignaal. Zet je modem op de plek waar je wifi het meest gebruikt.
Muren, plafonds, verdiepingen en meubels hebben invloed op het wifisignaal. Het wifisignaal komt ook minder goed door in goed geïsoleerde huizen en dikke betonnen muren.
De grootste verstoorders van wifi zijn water en metaal. Andere apparaten zoals magnetrons, DECT telefoons, babyfoons of alarmsensoren kunnen je wifisignaal ook verstoren. Zet daarom je modem op een plek zo veel mogelijk vrij van stoorzenders.
Heb je een Zyxel modem? Dan kiest het modem zelf het beste kanaal voor je uit. Daar hoef je niks voor te doen. Heb je het handmatig ingesteld? Vind in deze handleiding verdere uitleg over het aanpassen van je Wifi-kanaal als je een Zyxel modem hebt.
Doorgaans werken de kanalen 1, 6 of 11.
Heb je nog vragen hierover? Stel deze op onze Community.
De sterkte van wifi hangt af van verschillende zaken. Bijvoorbeeld de afstand tot het modem of een blokkade (door muren). Omdat ieder huis en iedere situatie weer anders is, is voor iedereen de puzzel ook weer anders. Lees onderstaande tips en kijk wat voor jou van toepassing is!
Hoe groter de afstand tot je modem, hoe zwakker het wifisignaal. Zet je modem op de plek waar je wifi het meest gebruikt.
Muren, plafonds, verdiepingen en meubels hebben invloed op het wifisignaal. Het wifisignaal komt ook minder goed door in goed geïsoleerde huizen en dikke betonnen muren.
De grootste verstoorders van wifi zijn water en metaal. Andere apparaten zoals magnetrons, DECT telefoons, babyfoons of alarmsensoren kunnen je wifisignaal ook verstoren. Zet daarom je modem op een plek zo veel mogelijk vrij van stoorzenders.
De sterkte van wifi hangt af van verschillende zaken. Bijvoorbeeld de afstand tot het modem of een blokkade (door muren). Omdat ieder huis en iedere situatie weer anders is, is voor iedereen de puzzel ook weer anders. Lees onderstaande tips en kijk wat voor jou van toepassing is!
Hoe groter de afstand tot je modem, hoe zwakker het wifisignaal. Zet je modem op de plek waar je wifi het meest gebruikt.
Muren, plafonds, verdiepingen en meubels hebben invloed op het wifisignaal. Het wifisignaal komt ook minder goed door in goed geïsoleerde huizen en dikke betonnen muren.
De grootste verstoorders van wifi zijn water en metaal. Andere apparaten zoals magnetrons, DECT telefoons, babyfoons of alarmsensoren kunnen je wifisignaal ook verstoren. Zet daarom je modem op een plek zo veel mogelijk vrij van stoorzenders.
Soms zijn er te veel draadloze verbindingen actief op hetzelfde wifikanaal. Dit kan ervoor zorgen dat het signaal wordt verstoord.
Wifikanaal scan
In Nederland kun je kiezen uit 13 kanalen. Controleer daarom eerst welk kanaal het minst druk is. Hiervoor kun je gebruikmaken van Wifi analyzer apps op je smartphone of tablet. Deze apps laten je zien welke kanalen in de buurt van je modem druk bezet zijn. Maar ook welke je eventueel een beter Wifi-bereik kunnen bieden.
Tip: Gebruik de app in de avond, dit is de drukste periode.
Pas het Wifi-kanaal aan
Als je weet welk kanaal het beste bij jou thuis past, kun je je Wifi-kanaal aanpassen. Het Wifi-kanaal aanpassen kun je heel eenvoudig zelf in My T-Mobile Thuis regelen. Klik hieronder om direct naar de juiste pagina te gaan.
Heeft dit geholpen?
De sterkte van wifi hangt af van verschillende zaken. Bijvoorbeeld de afstand tot het modem of een blokkade (door muren). Omdat ieder huis en iedere situatie weer anders is, is voor iedereen de puzzel ook weer anders. Lees onderstaande tips en kijk wat voor jou van toepassing is!
Hoe groter de afstand tot je modem, hoe zwakker het Wifi-signaal. Zet je modem op de plek waar je Wifi het meest gebruikt.
Muren, plafonds, verdiepingen en meubels hebben invloed op het Wifi-signaal. Het Wifi-signaal komt helaas ook minder goed door in goed geïsoleerde huizen en dikke betonnen muren.
De grootste verstoorders van Wifi zijn water en metaal. Andere apparaten zoals magnetrons, DECT telefoons, babyfoons of alarmsensoren kunnen je Wifi-signaal ook verstoren. Zet daarom je modem op een plek zo veel mogelijk vrij van stoorzenders.
Heeft je modem antennes?
Beste bereik op dezelfde verdieping
Beste bereik op boven- en benedenverdieping
Heeft dit geholpen?
Soms zijn er te veel draadloze verbindingen actief op hetzelfde wifikanaal. Dit kan ervoor zorgen dat het signaal wordt verstoord.
Wifikanaal scan
In Nederland kun je kiezen uit 13 kanalen. Controleer daarom eerst welk kanaal het minst druk is. Hiervoor kun je gebruikmaken van Wifi analyzer apps op je smartphone of tablet. Deze apps laten je zien welke kanalen in de buurt van je modem druk bezet zijn. Maar ook welke je eventueel een beter Wifi-bereik kunnen bieden.
Tip: Gebruik de app in de avond, dit is de drukste periode.
Pas het Wifi-kanaal aan
Als je weet welk kanaal het beste bij jou thuis past, kun je je Wifi-kanaal aanpassen. Het Wifi-kanaal aanpassen kun je heel eenvoudig zelf in My T-Mobile Thuis regelen. Klik hieronder om direct naar de juiste pagina te gaan.
Heeft dit geholpen?
Super! Wat fijn dat je wifi weer werkt.
Een te lage internetsnelheid kan zorgen voor problemen met wifi. Het kan dan helpen om je internetsnelheid te verhogen of om Wifi Plus te nemen. Helpt dat niet, dan staan onze Klantenservice medewerkers voor je klaar.
Neem contact op met onze Klantenservice. Zelfs op afstand kunnen we al een hoop voor je oplossen.
Heb je nog een vraag? De experts op onze Community helpen je aan een oplossing.
Een haperende verbinding of plekken in huis zonder wifibereik? Dan is
Super! Wat fijn dat je wifi weer werkt.
Heb je de stappen doorlopen en werkt je wifi nog steeds niet goed? Voor dit probleem heb je verdere hulp nodig van onze Klantenservice. Neem daarvoor contact met ons op via de chat, telefoon of Community. We helpen je zo snel mogelijk verder.
Neem contact op met onze Klantenservice. Zelfs op afstand kunnen we al een hoop voor je oplossen.
Heb je nog een vraag? De experts op onze Community helpen je aan een oplossing.
Een haperende verbinding of plekken in huis zonder wifibereik? Dan is
Super! Wat fijn dat je wifi weer werkt.
Is je internetsnelheid niet oké? Het kan helpen om je internetsnelheid te verhogen of om Wifi Plus te nemen. Helpt dat niet, dan staan onze Klantenservice medewerkers voor je klaar.
Neem contact op met onze Klantenservice. Zelfs op afstand kunnen we al een hoop voor je oplossen.
Heb je nog een vraag? De experts op onze Community helpen je aan een oplossing.
Een haperende verbinding of plekken in huis zonder wifibereik? Dan is
Super! Wat fijn dat je wifi weer werkt.
Neem contact op met onze Klantenservice. Zelfs op afstand kunnen we al een hoop voor je oplossen.
Heb je nog een vraag? De experts op onze Community helpen je aan een oplossing.
Een haperende verbinding of plekken in huis zonder Wifi-bereik? Dan is
Super! Wat fijn dat je wifi weer werkt.
Is je internetsnelheid niet oké? Het kan helpen om je internetsnelheid te verhogen of om Wifi Plus te nemen. Helpt dat niet, dan staan onze Klantenservice medewerkers voor je klaar.
Neem contact op met onze Klantenservice. Zelfs op afstand kunnen we al een hoop voor je oplossen.
Heb je nog een vraag? De experts op onze Community helpen je aan een oplossing.
Een haperende verbinding of plekken in huis zonder wifibereik? Dan is
Super! Wat fijn dat je wifi weer werkt.
De meeste apparaten en modems zitten op dezelfde frequentie, namelijk 2.4 GHz. Het kan dus helpen om naar frequentie 5 GHz te wisselen. Dit heeft voor- en nadelen.
Stap 1
Ga naar de Wifi-optie op je apparaat
Stap 2
In de beschikbare draadloze netwerken zie je twee opties die beginnen met TMNL-XXX. Kies het netwerk dat eindigt op '5G'.
Stap 3
Selecteer 'Verbinden'
Stap 4
Voer nu de beveiligingscode in. Deze vind je achterop je modem.
Stap 5
Selecteer nu 'OK' of 'Verbinden'
Heeft dit geholpen?
Super! Wat fijn dat je wifi weer werkt.
Is je internetsnelheid niet oké? Het kan helpen om je internetsnelheid te verhogen of om Wifi Plus te nemen. Helpt dat niet, dan staan onze Klantenservice medewerkers voor je klaar.
Neem contact op met onze Klantenservice. Zelfs op afstand kunnen we al een hoop voor je oplossen.
Heb je nog een vraag? De experts op onze Community helpen je aan een oplossing.
Een haperende verbinding of plekken in huis zonder wifibereik? Dan is
Super! Wat fijn dat je wifi weer werkt.
Neem contact op met onze Klantenservice. Zelfs op afstand kunnen we al een hoop voor je oplossen.
Heb je nog een vraag? De experts op onze Community helpen je aan een oplossing.
Een haperende verbinding of plekken in huis zonder Wifi-bereik? Dan is
Super! Wat fijn dat je wifi weer werkt.
Neem contact op met onze Klantenservice. Zelfs op afstand kunnen we al een hoop voor je oplossen.
Heb je nog een vraag? De experts op onze Community helpen je aan een oplossing.
Een haperende verbinding of plekken in huis zonder Wifi-bereik? Dan is
Trage wifi? Dit kan verschillende redenen hebben. Bijvoorbeeld aan de plek van je modem in huis of de bekabeling. Vaak kun je wifiproblemen zelf oplossen. Volg de drie stappen op deze pagina. Geef aan wat je situatie is in de keuzehulp. Daarmee ontdek je de oplossing die precies aansluit op je wifiprobleem.
Wifi doet het niet, maar bedraad internet wel? Dit kan verschillende redenen hebben. Bijvoorbeeld door beschadiging van je kabels of overbelasting. Vaak kun je wifiproblemen zelf oplossen. Volg de drie stappen op de 'Wel wifi geen bedraad internet' pagina. Deze helpen jou mee om dé oplossing te vinden voor je probleem.
Geen wifi? Dit kan verschillende redenen hebben. Bijvoorbeeld de installatiedatum van je Standaard (DSL) Internet is nog niet geweest. Vaak kun je wifiproblemen zelf oplossen. Volg de drie stappen op de 'Geen wifi' pagina. Geef aan wat je situatie is in de keuzehulp. Daarmee ontdek je de oplossing die precies aansluit op je wifiprobleem.
Jazeker! Wil jij genieten van supersnelle wifi in iedere hoek van je huis? Op deze pagina lees je hoe je de wifipunten van Wifi Plus aanvraagt. Bekijk de instructies voor het installeren van je wifipunten(en).
Wifi Plus van T-Mobile is het antwoord op een haperende verbinding of plekken in huis zonder wifibereik. Met Wifi Plus haal je een of meerdere wifipunten in huis. Het wifipunt werkt samen met je modem op een slimme manier. Hierdoor geniet je van een sterker en groter wifinetwerk in huis.
Met Wifi Plus maakt je apparaat automatisch verbinding met het sterkste wifisignaal en -netwerk. Zelfs wanneer je door je huis loopt. Zo kijk je bijvoorbeeld ongestoord een film in de slaapkamer, terwijl je huisgenoten zorgeloos gamen en muziek streamen op zolder. Wifi Plus dus.
Volg de stap-voor-stap instructies voor het installeren van je Wifi-punt.