Hulp bij trage wifi
Is je Wifi traag? Langzame Wifi kan erg vervelend zijn. Bekijk de video hiernaast of lees de tips hieronder om het op te lossen.
Vaste diensten (Thuis)
Start chat Thuis
Mobiel abonnementen
Start chat Mobiel
Is je Wifi traag? Langzame Wifi kan erg vervelend zijn. Lees hier onze tips voor het oplossen van trage Wifi in je huis.
Is je Wifi traag? Langzame Wifi kan erg vervelend zijn. Bekijk de video hiernaast of lees de tips hieronder om het op te lossen.
De meeste modems staan 24 uur per dag en 7 dagen per week aan. Het kan dus helpen om je modem uit- en aan te zetten. Hierdoor zoekt je modem opnieuw naar de op dat moment beste instellingen voor jouw Wifi. Zie hieronder bij tip 2 hoe je dat het best kunt doen.
Er zijn verschillende dingen die je kunt doen om trage Wifi te verhelpen. Wij hebben de meest voorkomende oplossingen voor je op een rijtje gezet. Heb je ze allemaal geprobeerd en blijft het probleem aanhouden? Wij helpen je natuurlijk
Wil je weten of er een storing aan de gang is? Controleer dan zowel onze Community als My T-Mobile Thuis.
Grote storingen
Is er een grote storing aan de gang? Dan proberen we dit zo snel mogelijk op te lossen en te melden op onze Community.
Lokale storingen
Als er een storing bekend is in jouw postcodegebied melden we dat op de 'Actuele storingen' pagina in My T-Mobile Thuis.
Is er geen storing bekend? Ga dan verder met de onderstaande stappen.
De meeste modems staan 24 uur per dag en 7 dagen per week aan. Het kan dus helpen om je modem uit en aan te zetten. Dit zijn onze modems:
Zyxel modem
Huawei modem
Draytek 2132 modem
Draytek 2130 modem
Zet je modem uit- en aan in deze volgorde:
Haal de stekker uit het stopcontact
Wacht minimaal 10 seconden
Doe de stekker terug in het stopcontact
Wacht tot je modem weer is opgestart en klaar!
Modem en Media Converter aan- en uitzetten
Heb je een Huawei modem of een Zyxel modem? Dan heb je misschien één van deze twee Media Converters in huis:
Media Converter
Optical Network Terminal
Let op: Niet iedereen heeft een Media Converter. Controleer dus of je er een hebt. Ze zijn meestal rechtstreeks aangesloten op het glasvezelkastje en vind je vaak in de meterkast.
Heb je een Media Converter? Zet het modem dan uit- en aan in deze volgorde:
Haal het modem en Media Converter van de stroom af
Wacht 10 seconden
Sluit eerst alleen de Media Converter weer aan
Wacht 30 seconden
Sluit nu het modem weer aan. Wacht tot je modem is opgestart. Klaar!
De sterkte van Wifi hangt af van verschillende zaken. Bijvoorbeeld de afstand tot het modem, een blokkade (door muren) of de richting van de antennes van je modem. Omdat ieder huis en iedere situatie weer anders is, is voor iedereen de puzzel ook weer anders. Lees onze tips en kijk wat voor jou van toepassing is!
Hoe groter de afstand tot je modem, hoe zwakker het Wifi-signaal. Zet je modem op de plek waar je Wifi het meest gebruikt.
Muren, plafonds, verdiepingen en meubels hebben invloed op het Wifi-signaal. Het Wifi-signaal komt helaas ook minder goed door in goed geïsoleerde huizen en dikke betonnen muren.
De grootste verstoorders van Wifi zijn water en metaal. Andere apparaten zoals magnetrons, DECT telefoons, babyfoons of alarmsensoren kunnen je Wifi-signaal ook storen. Zet daarom je modem op een plek zo veel mogelijk vrij van stoorzenders.
Heeft je modem antennes?
Beste bereik op dezelfde verdieping
Beste bereik op boven- en benedenverdieping
De meeste apparaten en modems zitten op dezelfde frequentie, namelijk 2.4 GHz. Het kan dus helpen om naar frequentie 5 GHz te wisselen. Dit heeft voor- en nadelen.
Stap 1
Ga naar de Wifi-optie op je apparaat
Stap 2
In de beschikbare draadloze netwerken zie je twee opties die beginnen met TMNL-XXX. Kies het netwerk dat eindigt op '5G'.
Stap 3
Selecteer 'Verbinden'
Stap 4
Voer nu de beveiligingscode in. Deze vind je achterop je modem.
Stap 5
Selecteer nu 'OK' of 'Verbinden'
Soms zijn er te veel draadloze verbindingen actief op hetzelfde Wifi-kanaal. Dit kan ervoor zorgen dat het signaal wordt verstoord.
Wifi-kanaal scan
In Nederland kun je kiezen uit 13 kanalen. Controleer daarom eerst welk kanaal het minst druk is. Hiervoor kun je gebruikmaken van Wifi analyzer apps op je smartphone of tablet. Deze apps laten je zien welke kanalen in de buurt van je modem druk bezet zijn. Maar ook welke je eventueel een beter Wifi-bereik kunnen bieden.
Tip: Gebruik de app in de avond, dit is de drukste periode.
Pas het Wifi-kanaal aan
Als je weet welk kanaal het beste bij jou thuis past, kun je je Wifi-kanaal aanpassen. Het Wifi-kanaal aanpassen kun je heel eenvoudig zelf in My T-Mobile Thuis regelen. Klik hieronder om direct naar de juiste pagina te gaan.
Inloggen op het modem om je Wifi-kanaal aan te passen kan ook. Klik hieronder op de handleiding voor het modem dat jij thuis hebt.
Huawei modem
Draytek 2132 modem
Draytek 2130 modem
Heb je een Zyxel modem? Dan kiest het modem zelf het beste kanaal voor je uit. Daar hoef je niks voor te doen. Heb je het handmatig ingesteld? Vind hier verdere uitleg over het aanpassen van je Wifi-kanaal als je een Zyxel modem hebt.
Tip! Probeer het nieuwe kanaal in de avond uit. Dit is de drukste periode. Test gedurende enkele uren.
Heb je nog vragen hierover? Stel deze op onze Community.
Neem contact op met onze Klantenservice. Zelfs op afstand kunnen we al een hoop voor je oplossen.
Heb je nog een vraag? De experts op onze Community helpen je aan een oplossing.
Een haperende verbinding of plekken in huis zonder Wifi-bereik? Dan is
Veel Wifi-problemen kun je zelf oplossen. Daarom hebben wij de meest voorkomende oplossingen voor je in een stappenplan gezet. Om je zo goed mogelijk te helpen, stellen we eerst een paar vragen. Daarna leggen wij stap-voor-stap uit wat je kunt doen.
Klik op het probleem waar je tegenaan loopt en volg de stappen voor een passende oplossing:
Bij slechte, langzame of wegvallende Wifi of internet controleer je als eerste of er een algemene storing bekend is. Ga daarvoor naar de storingenpagina op de Community. Daar melden wij het meteen als er een algemene storing bekend is bij T-Mobile Thuis.
Heb je helemaal geen internet- of Wifi in huis? Volg de tips op deze pagina.
Heb je wel Wifi, maar geen bekabeld internet? Volg dan de stappen op deze pagina.
Heb je een andere vraag over internet van T-Mobile Thuis? Kijk dan verder op deze pagina.
Is er een algemene storing bekend? Dat kan de oorzaak zijn van je internet- of Wifiproblemen. Houd de Community goed in de gaten. Is de storing voorbij en heb je nog steeds last van internet- of Wifiproblemen? Loop dan deze stappenplan opnieuw door.
Is er geen algemene storing, maar heb je wel last van wifi-problemen? Controleer dan of er een lokale storing is. Ga daarvoor naar de 'Actuele storingen' pagina door in te loggen in My T-Mobile Thuis.
Is er een lokale storing bekend? Dat kan de oorzaak zijn van je internet- of Wifiproblemen. Zodra een storing bij ons bekend is, gaan wij hard aan de slag om het op te lossen. Houd de My T-Mobile Thuis pagina goed in de gaten om te zien wanneer de storing voorbij is.
Is de storing voorbij en heb je nog steeds last van internet- of Wifiproblemen? Doorloop deze stappenplan opnieuw.
Is er geen storing, maar heb je wel problemen met je internet- of wifi-verbinding? Voor het bieden van oplossingen, hebben we eerst informatie nodig over je modem.
Welk modem heb je in huis? Maak een keuze uit de vier afbeeldingen om verder geholpen te worden:
Klik hier voor informatie over het vinden van je modem
Welk type internet heb je? Maak een keuze zodat we je de juiste oplossing kunnen bieden:
Welk type internet heb je? Maak een keuze zodat we je de juiste oplossing kunnen bieden:
Voor het bieden van de juiste oplossing willen we graag weten of er een bekabeld verbonden Wifi-punt in huis is.
Afbeelding van een Wifi-punt
Heb je een bekabeld aangeloten Wifi-punt in huis?
De meeste modems staan 24 uur per dag en 7 dagen per week aan. Het kan dus helpen om je modem uit en aan te zetten. Zet je modem uit- en aan in deze volgorde:
Haal de stekker uit het stopcontact
Wacht minimaal 10 seconden
Doe de stekker terug in het stopcontact
Wacht tot je modem weer is opgestart en klaar!
De meeste modems staan 24 uur per dag en 7 dagen per week aan. Het kan dus helpen om je modem en Media Converter uit en aan te zetten.
Bij een Zyxel modem en Glasvezel internet heb je één van deze twee Media Converters in huis:
Media Converter
Optical Network Terminal
Je Media Converter is met een kabel verbonden aan je modem. Zet je modem en Media Converter uit en aan in deze volgorde:
Haal het modem en Media Converter van de stroom af
Wacht 10 seconden
Sluit eerst alleen de Media Converter weer aan
Wacht 30 seconden
Sluit nu het modem weer aan. Wacht tot je modem is opgestart. Klaar!
Voor het bieden van de juiste oplossing willen we graag weten of er een bekabeld verbonden Wifi-punt in huis is.
Afbeelding van een Wifi-punt
Heb je een bekabeld aangeloten Wifi-punt in huis?
Voor het bieden van de juiste oplossing willen we graag weten of er een bekabeld verbonden Wifi-punt in huis is.
Afbeelding van een Wifi-punt
Heb je een bekabeld aangeloten Wifi-punt in huis?
Bij een bekabeld verbonden Wifi-punt heb je de Wifi van je modem uitgeschakeld. Ga daarom verder op de Wifi-punt problemenpagina om je Wifi-problemen op te lossen.
De meeste modems staan 24 uur per dag en 7 dagen per week aan. Het kan dus helpen om je modem uit en aan te zetten. Zet je modem uit- en aan in deze volgorde:
Haal de stekker uit het stopcontact
Wacht minimaal 10 seconden
Doe de stekker terug in het stopcontact
Wacht tot je modem weer is opgestart en klaar!
Bij een bekabeld verbonden Wifi-punt heb je de Wifi van je modem uitgeschakeld. Ga daarom verder op de Wifi-punt problemenpagina om je Wifi-problemen op te lossen.
De meeste modems staan 24 uur per dag en 7 dagen per week aan. Het kan dus helpen om je modem uit en aan te zetten. Zet je modem uit- en aan in deze volgorde:
Haal de stekker uit het stopcontact
Wacht minimaal 10 seconden
Doe de stekker terug in het stopcontact
Wacht tot je modem weer is opgestart en klaar!
Wat fijn om te horen! Je kunt deze pagina sluiten. Veel plezier met het internet van T-Mobile Thuis!
Heb je nog een andere vraag over T-Mobile Thuis? Kijk dan verder op een van onze andere online Klantenservice pagina's.
De sterkte van Wifi hangt af van verschillende zaken. Omdat ieder huis en iedere situatie weer anders is, is voor iedereen de puzzel ook weer anders. Volg op wat voor jou van toepassing is:
Hoe groter de afstand tot je modem, hoe zwakker het Wifi-signaal. Zet je modem dichtbij de plek waar je Wifi het meest gebruikt.
Muren, plafonds, verdiepingen en meubels hebben invloed op het Wifi-signaal. Het Wifi-signaal komt helaas ook minder goed door in goed geïsoleerde huizen en dikke betonnen muren.
De grootste verstoorders van Wifi zijn water en metaal. Andere apparaten zoals magnetrons, DECT telefoons, babyfoons of alarmsensoren kunnen je Wifi-signaal ook storen. Zet daarom je modem op een plek zo veel mogelijk vrij van stoorzenders.
Wat fijn om te horen! Je kunt deze pagina sluiten. Veel plezier met het internet van T-Mobile Thuis!
Heb je nog een andere vraag over T-Mobile Thuis? Kijk dan verder op een van onze andere online Klantenservice pagina's.
De sterkte van Wifi hangt af van verschillende zaken. Omdat ieder huis en iedere situatie weer anders is, is voor iedereen de puzzel ook weer anders. Volg op wat voor jou van toepassing is:
Hoe groter de afstand tot je modem, hoe zwakker het Wifi-signaal. Zet je modem dichtbij de plek waar je Wifi het meest gebruikt.
Muren, plafonds, verdiepingen en meubels hebben invloed op het Wifi-signaal. Het Wifi-signaal komt helaas ook minder goed door in goed geïsoleerde huizen en dikke betonnen muren.
De grootste verstoorders van Wifi zijn water en metaal. Andere apparaten zoals magnetrons, DECT telefoons, babyfoons of alarmsensoren kunnen je Wifi-signaal ook storen. Zet daarom je modem op een plek zo veel mogelijk vrij van stoorzenders.
Bij een bekabeld verbonden Wifi-punt heb je de Wifi van je modem uitgeschakeld. Ga daarom verder op de Wifi-punt problemenpagina om je Wifi-problemen op te lossen.
De meeste modems staan 24 uur per dag en 7 dagen per week aan. Het kan dus helpen om je modem uit en aan te zetten. Zet je modem uit- en aan in deze volgorde:
Haal de stekker uit het stopcontact
Wacht minimaal 10 seconden
Doe de stekker terug in het stopcontact
Wacht tot je modem weer is opgestart en klaar!
Bij een bekabeld verbonden Wifi-punt heb je de Wifi van je modem uitgeschakeld. Ga daarom verder op de Wifi-punt problemenpagina om je Wifi-problemen op te lossen.
De meeste modems staan 24 uur per dag en 7 dagen per week aan. Het kan dus helpen om je modem en Media Converter uit en aan te zetten.
Bij een Huawei modem en Glasvezel internet heb je één van deze twee Media Converters in huis:
Media Converter
Optical Network Terminal
Je Media Converter is met een kabel verbonden aan je modem. Zet je modem en Media Converter uit en aan in deze volgorde:
Haal het modem en Media Converter van de stroom af
Wacht 10 seconden
Sluit eerst alleen de Media Converter weer aan
Wacht 30 seconden
Sluit nu het modem weer aan. Wacht tot je modem is opgestart. Klaar!
Wat fijn om te horen! Je kunt deze pagina sluiten. Veel plezier met het internet van T-Mobile Thuis!
Heb je nog een andere vraag over T-Mobile Thuis? Kijk dan verder op een van onze andere online Klantenservice pagina's.
De sterkte van Wifi hangt af van verschillende zaken. Omdat ieder huis en iedere situatie weer anders is, is voor iedereen de puzzel ook weer anders. Volg op wat voor jou van toepassing is:
Hoe groter de afstand tot je modem, hoe zwakker het Wifi-signaal. Zet je modem op de plek waar je Wifi het meest gebruikt.
Muren, plafonds, verdiepingen en meubels hebben invloed op het Wifi-signaal. Het Wifi-signaal komt helaas ook minder goed door in goed geïsoleerde huizen en dikke betonnen muren.
De grootste verstoorders van Wifi zijn water en metaal. Andere apparaten zoals magnetrons, DECT telefoons, babyfoons of alarmsensoren kunnen je Wifi-signaal ook storen. Zet daarom je modem op een plek zo veel mogelijk vrij van stoorzenders.
Heeft je modem antennes?
Beste bereik op dezelfde verdieping
Beste bereik op boven- en benedenverdieping
Wat fijn om te horen! Je kunt deze pagina sluiten. Veel plezier met het internet van T-Mobile Thuis!
Heb je nog een andere vraag over T-Mobile Thuis? Kijk dan verder op een van onze andere online Klantenservice pagina's.
De sterkte van Wifi hangt af van verschillende zaken. Omdat ieder huis en iedere situatie weer anders is, is voor iedereen de puzzel ook weer anders. Volg op wat voor jou van toepassing is:
Hoe groter de afstand tot je modem, hoe zwakker het Wifi-signaal. Zet je modem op de plek waar je Wifi het meest gebruikt.
Muren, plafonds, verdiepingen en meubels hebben invloed op het Wifi-signaal. Het Wifi-signaal komt helaas ook minder goed door in goed geïsoleerde huizen en dikke betonnen muren.
De grootste verstoorders van Wifi zijn water en metaal. Andere apparaten zoals magnetrons, DECT telefoons, babyfoons of alarmsensoren kunnen je Wifi-signaal ook storen. Zet daarom je modem op een plek zo veel mogelijk vrij van stoorzenders.
Heeft je modem antennes?
Beste bereik op dezelfde verdieping
Beste bereik op boven- en benedenverdieping
Wat fijn om te horen! Je kunt deze pagina sluiten. Veel plezier met het internet van T-Mobile Thuis!
Heb je nog een andere vraag over T-Mobile Thuis? Kijk dan verder op een van onze andere online Klantenservice pagina's.
Soms zijn er te veel draadloze verbindingen actief op hetzelfde Wifi-kanaal. Dit kan ervoor zorgen dat het signaal wordt verstoord.
Een Zyxel modem kiest zelf het beste kanaal voor je uit. Daar hoef je niks voor te doen. Zorg dus dat je modem op de automatische stand staat.
Wat fijn om te horen! Je kunt deze pagina sluiten. Veel plezier met het internet van T-Mobile Thuis!
Heb je nog een andere vraag over T-Mobile Thuis? Kijk dan verder op een van onze andere online Klantenservice pagina's.
Soms zijn er te veel draadloze verbindingen actief op hetzelfde Wifi-kanaal. Dit kan ervoor zorgen dat het signaal wordt verstoord.
Een Zyxel modem kiest zelf het beste kanaal voor je uit. Daar hoef je niks voor te doen. Zorg dus dat je modem op de automatische stand staat.
Wat fijn om te horen! Je kunt deze pagina sluiten. Veel plezier met het internet van T-Mobile Thuis!
Heb je nog een andere vraag over T-Mobile Thuis? Kijk dan verder op een van onze andere online Klantenservice pagina's.
De sterkte van Wifi hangt af van verschillende zaken. Omdat ieder huis en iedere situatie weer anders is, is voor iedereen de puzzel ook weer anders. Volg op wat voor jou van toepassing is:
Hoe groter de afstand tot je modem, hoe zwakker het Wifi-signaal. Zet je modem dichtbij de plek waar je Wifi het meest gebruikt.
Muren, plafonds, verdiepingen en meubels hebben invloed op het Wifi-signaal. Het Wifi-signaal komt helaas ook minder goed door in goed geïsoleerde huizen en dikke betonnen muren.
De grootste verstoorders van Wifi zijn water en metaal. Andere apparaten zoals magnetrons, DECT telefoons, babyfoons of alarmsensoren kunnen je Wifi-signaal ook storen. Zet daarom je modem op een plek zo veel mogelijk vrij van stoorzenders.
Wat fijn om te horen! Je kunt deze pagina sluiten. Veel plezier met het internet van T-Mobile Thuis!
Heb je nog een andere vraag over T-Mobile Thuis? Kijk dan verder op een van onze andere online Klantenservice pagina's.
De sterkte van Wifi hangt af van verschillende zaken. Omdat ieder huis en iedere situatie weer anders is, is voor iedereen de puzzel ook weer anders. Volg op wat voor jou van toepassing is:
Hoe groter de afstand tot je modem, hoe zwakker het Wifi-signaal. Zet je modem dichtbij de plek waar je Wifi het meest gebruikt.
Muren, plafonds, verdiepingen en meubels hebben invloed op het Wifi-signaal. Het Wifi-signaal komt helaas ook minder goed door in goed geïsoleerde huizen en dikke betonnen muren.
De grootste verstoorders van Wifi zijn water en metaal. Andere apparaten zoals magnetrons, DECT telefoons, babyfoons of alarmsensoren kunnen je Wifi-signaal ook storen. Zet daarom je modem op een plek zo veel mogelijk vrij van stoorzenders.
Wat fijn om te horen! Je kunt deze pagina sluiten. Veel plezier met het internet van T-Mobile Thuis!
Heb je nog een andere vraag over T-Mobile Thuis? Kijk dan verder op een van onze andere online Klantenservice pagina's.
Soms zijn er te veel draadloze verbindingen actief op hetzelfde Wifi-kanaal. Dit kan ervoor zorgen dat het signaal wordt verstoord. Je Wifi-kanaal aanpassen doe je in twee stappen:
1) Doe een Wifi-kanaal scan
In Nederland kun je kiezen uit 13 kanalen. Controleer daarom eerst welk kanaal het minst druk is. Hiervoor kun je gebruikmaken van Wifi analyzer apps op je smartphone of tablet. Deze apps laten je zien welke kanalen in de buurt van je modem druk bezet zijn en welke je eventueel een beter Wifi-bereik kunnen bieden.
Voor Android klik hier. Voor Apple zijn er diverse apps te vinden in de App Store met dezelfde functionaliteit. Gebruik hiervoor de zoekterm 'Wifi analyzer'.
Tip: Gebruik de app in de avond, dit is de drukste periode.
2) Pas Wifi-kanaal aan in My T-Mobile Thuis
Als je weet welk kanaal het beste bij jou thuis past, kun je je Wifi-kanaal aanpassen. Het Wifi-kanaal aanpassen kun je heel eenvoudig zelf in My T-Mobile Thuis regelen. Klik hieronder om direct naar de juiste pagina te gaan.
Inloggen op het modem om je Wifi-kanaal aan te passen kan ook, klik hier voor de handleiding.
Tip! Probeer het nieuwe kanaal in de avond uit. Dit is de drukste periode. Test gedurende enkele uren.
Wat fijn om te horen! Je kunt deze pagina sluiten. Veel plezier met het internet van T-Mobile Thuis!
Heb je nog een andere vraag over T-Mobile Thuis? Kijk dan verder op een van onze andere online Klantenservice pagina's.
Soms zijn er te veel draadloze verbindingen actief op hetzelfde Wifi-kanaal. Dit kan ervoor zorgen dat het signaal wordt verstoord. Je Wifi-kanaal aanpassen doe je in twee stappen:
1) Doe een Wifi-kanaal scan
In Nederland kun je kiezen uit 13 kanalen. Controleer daarom eerst welk kanaal het minst druk is. Hiervoor kun je gebruikmaken van Wifi analyzer apps op je smartphone of tablet. Deze apps laten je zien welke kanalen in de buurt van je modem druk bezet zijn en welke je eventueel een beter Wifi-bereik kunnen bieden.
Voor Android klik hier. Voor Apple zijn er diverse apps te vinden in de App Store met dezelfde functionaliteit. Gebruik hiervoor de zoekterm 'Wifi analyzer'.
Tip: Gebruik de app in de avond, dit is de drukste periode.
2) Pas Wifi-kanaal aan in My T-Mobile Thuis
Als je weet welk kanaal het beste bij jou thuis past, kun je je Wifi-kanaal aanpassen. Het Wifi-kanaal aanpassen kun je heel eenvoudig zelf in My T-Mobile Thuis regelen. Klik hieronder om direct naar de juiste pagina te gaan.
Inloggen op het modem om je Wifi-kanaal aan te passen kan ook, klik hier voor de handleiding.
Tip! Probeer het nieuwe kanaal in de avond uit. Dit is de drukste periode. Test gedurende enkele uren.
Helaas kunnen we je online niet verder helpen. Neem contact met ons op. Dat kan op verschillende manieren:
Neem contact op met onze Klantenservice. Zelfs op afstand kunnen we al een hoop voor je oplossen.
Heb je nog een vraag? De experts op onze Community helpen je aan een oplossing.
Een haperende verbinding of plekken in huis zonder Wifi-bereik? Dan is
Helaas kunnen we je online niet verder helpen. Neem contact met ons op. Dat kan op verschillende manieren:
Neem contact op met onze Klantenservice. Zelfs op afstand kunnen we al een hoop voor je oplossen.
Heb je nog een vraag? De experts op onze Community helpen je aan een oplossing.
Een haperende verbinding of plekken in huis zonder Wifi-bereik? Dan is
Wat fijn om te horen! Je kunt deze pagina sluiten. Veel plezier met het internet van T-Mobile Thuis!
Heb je nog een andere vraag over T-Mobile Thuis? Kijk dan verder op een van onze andere online Klantenservice pagina's.
De meeste apparaten en modems zitten op dezelfde frequentie, namelijk 2.4 GHz. Het kan dus helpen om naar frequentie 5 GHz te wisselen. Dit heeft voor- en nadelen.
Stap 1
Ga naar de Wifi-optie op je apparaat
Stap 2
In de beschikbare draadloze netwerken zie je twee opties die beginnen met TMNL-XXX. Kies het netwerk dat eindigt op '5G'.
Stap 3
Selecteer 'Verbinden'
Stap 4
Voer nu de beveiligingscode in. Deze vind je achterop je modem.
Stap 5
Selecteer nu 'OK' of 'Verbinden'
Wat fijn om te horen! Je kunt deze pagina sluiten. Veel plezier met het internet van T-Mobile Thuis!
Heb je nog een andere vraag over T-Mobile Thuis? Kijk dan verder op een van onze andere online Klantenservice pagina's.
De meeste apparaten en modems zitten op dezelfde frequentie, namelijk 2.4 GHz. Het kan dus helpen om naar frequentie 5 GHz te wisselen. Dit heeft voor- en nadelen.
Stap 1
Ga naar de Wifi-optie op je apparaat
Stap 2
In de beschikbare draadloze netwerken zie je twee opties die beginnen met TMNL-XXX. Kies het netwerk dat eindigt op '5G'.
Stap 3
Selecteer 'Verbinden'
Stap 4
Voer nu de beveiligingscode in. Deze vind je achterop je modem.
Stap 5
Selecteer nu 'OK' of 'Verbinden'
Wat fijn om te horen! Je kunt deze pagina sluiten. Veel plezier met het internet van T-Mobile Thuis!
Heb je nog een andere vraag over T-Mobile Thuis? Kijk dan verder op een van onze andere online Klantenservice pagina's.
Helaas kunnen we je online niet verder helpen. Neem contact met ons op. Dat kan op verschillende manieren:
Neem contact op met onze Klantenservice. Zelfs op afstand kunnen we al een hoop voor je oplossen.
Heb je nog een vraag? De experts op onze Community helpen je aan een oplossing.
Een haperende verbinding of plekken in huis zonder Wifi-bereik? Dan is
Wat fijn om te horen! Je kunt deze pagina sluiten. Veel plezier met het internet van T-Mobile Thuis!
Heb je nog een andere vraag over T-Mobile Thuis? Kijk dan verder op een van onze andere online Klantenservice pagina's.
Helaas kunnen we je online niet verder helpen. Neem contact met ons op. Dat kan op verschillende manieren:
Neem contact op met onze Klantenservice. Zelfs op afstand kunnen we al een hoop voor je oplossen.
Heb je nog een vraag? De experts op onze Community helpen je aan een oplossing.
Een haperende verbinding of plekken in huis zonder Wifi-bereik? Dan is
Wat fijn om te horen! Je kunt deze pagina sluiten. Veel plezier met het internet van T-Mobile Thuis!
Heb je nog een andere vraag over T-Mobile Thuis? Kijk dan verder op een van onze andere online Klantenservice pagina's.
Helaas kunnen we je online niet verder helpen. Neem contact met ons op. Dat kan op verschillende manieren:
Neem contact op met onze Klantenservice. Zelfs op afstand kunnen we al een hoop voor je oplossen.
Heb je nog een vraag? De experts op onze Community helpen je aan een oplossing.
Een haperende verbinding of plekken in huis zonder Wifi-bereik? Dan is
Wat fijn om te horen! Je kunt deze pagina sluiten. Veel plezier met het internet van T-Mobile Thuis!
Heb je nog een andere vraag over T-Mobile Thuis? Kijk dan verder op een van onze andere online Klantenservice pagina's.
Helaas kunnen we je online niet verder helpen. Neem contact met ons op. Dat kan op verschillende manieren:
Neem contact op met onze Klantenservice. Zelfs op afstand kunnen we al een hoop voor je oplossen.
Heb je nog een vraag? De experts op onze Community helpen je aan een oplossing.
Een haperende verbinding of plekken in huis zonder Wifi-bereik? Dan is
Wat fijn om te horen! Je kunt deze pagina sluiten. Veel plezier met het internet van T-Mobile Thuis!
Heb je nog een andere vraag over T-Mobile Thuis? Kijk dan verder op een van onze andere online Klantenservice pagina's.
Soms zijn er te veel draadloze verbindingen actief op hetzelfde Wifi-kanaal. Dit kan ervoor zorgen dat het signaal wordt verstoord. Je Wifi-kanaal aanpassen doe je in twee stappen:
1) Doe een Wifi-kanaal scan
In Nederland kun je kiezen uit 13 kanalen. Controleer daarom eerst welk kanaal het minst druk is. Hiervoor kun je gebruikmaken van Wifi analyzer apps op je smartphone of tablet. Deze apps laten je zien welke kanalen in de buurt van je modem druk bezet zijn en welke je eventueel een beter Wifi-bereik kunnen bieden.
Voor Android klik hier. Voor Apple zijn er diverse apps te vinden in de App Store met dezelfde functionaliteit. Gebruik hiervoor de zoekterm 'Wifi analyzer'.
Tip: Gebruik de app in de avond, dit is de drukste periode.
2) Pas Wifi-kanaal aan in My T-Mobile Thuis
Als je weet welk kanaal het beste bij jou thuis past, kun je je Wifi-kanaal aanpassen. Het Wifi-kanaal aanpassen kun je heel eenvoudig zelf in My T-Mobile Thuis regelen. Klik hieronder om direct naar de juiste pagina te gaan.
Inloggen op het modem om je Wifi-kanaal aan te passen kan ook, klik hier voor de handleiding.
Tip! Probeer het nieuwe kanaal in de avond uit. Dit is de drukste periode. Test gedurende enkele uren.
Wat fijn om te horen! Je kunt deze pagina sluiten. Veel plezier met het internet van T-Mobile Thuis!
Heb je nog een andere vraag over T-Mobile Thuis? Kijk dan verder op een van onze andere online Klantenservice pagina's.
Soms zijn er te veel draadloze verbindingen actief op hetzelfde Wifi-kanaal. Dit kan ervoor zorgen dat het signaal wordt verstoord. Je Wifi-kanaal aanpassen doe je in twee stappen:
1) Doe een Wifi-kanaal scan
In Nederland kun je kiezen uit 13 kanalen. Controleer daarom eerst welk kanaal het minst druk is. Hiervoor kun je gebruikmaken van Wifi analyzer apps op je smartphone of tablet. Deze apps laten je zien welke kanalen in de buurt van je modem druk bezet zijn en welke je eventueel een beter Wifi-bereik kunnen bieden.
Voor Android klik hier. Voor Apple zijn er diverse apps te vinden in de App Store met dezelfde functionaliteit. Gebruik hiervoor de zoekterm 'Wifi analyzer'.
Tip: Gebruik de app in de avond, dit is de drukste periode.
2) Pas Wifi-kanaal aan in My T-Mobile Thuis
Als je weet welk kanaal het beste bij jou thuis past, kun je je Wifi-kanaal aanpassen. Het Wifi-kanaal aanpassen kun je heel eenvoudig zelf in My T-Mobile Thuis regelen. Klik hieronder om direct naar de juiste pagina te gaan.
Inloggen op het modem om je Wifi-kanaal aan te passen kan ook, klik hier voor de handleiding.
Tip! Probeer het nieuwe kanaal in de avond uit. Dit is de drukste periode. Test gedurende enkele uren.
Wat fijn om te horen! Je kunt deze pagina sluiten. Veel plezier met het internet van T-Mobile Thuis!
Heb je nog een andere vraag over T-Mobile Thuis? Kijk dan verder op een van onze andere online Klantenservice pagina's.
Helaas kunnen we je online niet verder helpen. Neem contact met ons op. Dat kan op verschillende manieren:
Neem contact op met onze Klantenservice. Zelfs op afstand kunnen we al een hoop voor je oplossen.
Heb je nog een vraag? De experts op onze Community helpen je aan een oplossing.
Een haperende verbinding of plekken in huis zonder Wifi-bereik? Dan is
Wat fijn om te horen! Je kunt deze pagina sluiten. Veel plezier met het internet van T-Mobile Thuis!
Heb je nog een andere vraag over T-Mobile Thuis? Kijk dan verder op een van onze andere online Klantenservice pagina's.
Helaas kunnen we je online niet verder helpen. Neem contact met ons op. Dat kan op verschillende manieren:
Neem contact op met onze Klantenservice. Zelfs op afstand kunnen we al een hoop voor je oplossen.
Heb je nog een vraag? De experts op onze Community helpen je aan een oplossing.
Een haperende verbinding of plekken in huis zonder Wifi-bereik? Dan is
Doorloop bovenstaande stappen om je Wifi-probleem op te lossen. Kom je er niet uit? In de laatste stap vind je de opties voor hulp op afstand.
Help, mijn Wifi valt weg!
Dit topic is hèt hulpmiddel om bij jou thuis de Wifi supersnel en stabiel te krijgen! Lees meer
We hebben al onze kennis hierboven voor je op een rijtje gezet. Toch geen antwoord kunnen vinden op je vraag? Dan zijn wij bereikbaar via onderstaande kanalen:
Vaste diensten (Thuis)
Bekijk telefoonnummers
Mobiel abonnementen
Bekijk telefoonnummers
Openingstijden
ma - za: 07:00 - 22:00
zo + feestdagen: 09:00 - 18:00
Bel 0800-0092
Openingstijden
ma - vr: 08:00 - 20:00
za: 09:00 - 17:30
zo + feestdagen: gesloten
Bel 06-2400 1200
Vaste diensten (Thuis)
Naar de Thuis-community
Mobiel abonnementen
Naar de Mobiel-community