Wifi-punt probleem

Werkt je Wifi-punt minder goed of helemaal niet meer? Dat kan verschillende redenen hebben. Je kunt veel problemen zelf oplossen. Lees hier wat je kunt doen om je Wifi Plus netwerk weer goed te laten werken.

Welk modem heb je in huis? Maak een keuze:

Zyxel

Huawei

Draytek 2130

Draytek 2132

Wifi-punt probleem oplossen - Zyxel modem

  • Stap 1 Wifi-punt probleem zyxel Stap 1: Verbinding controleren

    Je Wifi-punt heeft een goede verbinding met het modem nodig om goed te werken. Het link-lampje aan de voorkant van je Wifi-punt geeft aan of het verbonden is met het modem:

    Oranje link-lampje

    Het Wifi-punt is verbonden. Je mag het Wifi-punt verder weg plaatsen om je netwerk uit te breiden als je wilt, maar het hoeft niet.

    Groen link-lampje

    Het Wifi-punt is verbonden en staat op een goede plek.

    Rood link-lampje

    Het Wifi-punt is verbonden, maar het staat wel ver weg. Verplaats het Wifi-punt op een plek waar het link-lampje groen of oranje brandt.

    Link-lampje brandt niet

    Het Wifi-punt is niet verbonden of staat uit. Verbind het Wifi-punt opnieuw.

    Branden het link-lampje niet? Verbind dan opnieuw met je modem. Op de installatiepagina vind je instructies voor het verbinden van je Wifi-punt.

    Heb je het link-lampje gecontroleerd, maar is het probleem met het Wifi-punt niet opgelost? Ga dan verder naar de volgende stap.

  • Stap 2 Wifi-punt probleem zyxel Stap 2: Verplaats het Wifi-punt

    De plaatsing van het Wifi-punt is erg belangrijk voor goede Wifi-dekking. Het kan zijn dat het Wifi-signaal verstoord wordt door een storingsbron in huis. Bekende storingsbronnen zijn:

    • Meubels
    • Dikke muren
    • Water, bijvoorbeeld (grote) aquaria
    • Andere apparaten, zoals koelkasten, magnetrons, baby monitors en Bluetooth apparatuur

    Test je Wifi-punt op een andere plek in huis. Zet het Wifi-punt bijvoorbeeld neer bovenop een (andere) kast of in een andere kamer. Blijft het probleem na het verplaatsen van je Wifi-punt? Ga dan verder naar de volgende stap.

  • Stap 3 Wifi-punt probleem zyxel Stap 3: Stroomadapter controleren

    Het Wifi-punt heeft stroom nodig voor een goede werking. Controleer beide uiteindes van de stroomadapter. Is het goed aangesloten op het stopcontact en de power-ingang van het Wifi-punt?

    Tip: Als je twee of meer Wifi-punten hebt, kun je de stroomadapters omwisselen om te zien of dat beter is.

    Heb je de stroomadapter gecontroleerd, maar blijft het probleem aanhouden? Ga dan verder naar de volgende stap.

  • Stap 4 Wifi-punt probleem zyxel Stap 4: Sluit Wifi-punt bekabeld aan

    Probeer het Wifi-punt bekabeld aan te sluiten op het modem. Hiervoor heb je een UTP-kabel nodig. Tip: Gebruik bijvoorbeeld de UTP-kabel uit het installatiepakket van je Wifi-punt. 

    • Zoek een stopcontact in de buurt van je modem.
    • Klik het ene uiteinde van de UTP-kabel in de LAN-poort van het modem.
    • Klik het andere uiteinde van de UTP-kabel in de LAN-poort van het Wifi-punt.
    • Wacht op verbinding.

    Blijft het probleem aanhouden? Ga dan verder naar de volgende stap.

  • Stap 5 Wifi-punt probleem zyxel Stap 5: Haal Wifi-punt van de stroom

    Je Wifi-punt van de stroom halen helpt bij veel problemen. Volg deze stappen om het Wifi-punt van de stroom halen:

    • Haal je Wifi-punt van de stroom. Dat doe je door de stekker van het Wifi-punt uit het stopcontact te halen.
    • Wacht minstens 10 seconden.
    • Sluit het Wifi-punt vervolgens weer aan op stroom om het Wifi-punt opnieuw op te starten. 
    • Controleer of het probleem met het Wifi-punt opgelost is.

    Is het probleem met het Wifi-punt hiermee niet opgelost? Ga dan verder naar de volgende stap.

  • Stap 6 Wifi-punt probleem zyxel Stap 6: Neem contact op

    Heb je alle stappen gevolgd en kom je er niet uit? Onze medewerkers staan voor je klaar. Je kunt je vraag stellen aan de Community, via de chat of per e-mail. Bellen kan natuurlijk ook. Bekijk alle contactmogelijkheden.

Wifi-punt probleem oplossen - Huawei modem

  • modem controleren Stap 1: Verbinding controleren

    Je Wifi-punt heeft een goede verbinding met het modem nodig om goed te werken. Check of de lampjes op je Wifi-punt branden. De lampjes geven aan of het Wifi-punt verbonden is met het modem:

    Bedraad verbonden Wifi-punt
    Controleer bij je bedraad verbonden Wifi-punt of het powerlampje continu oranje brandt. Als het uitstaat of knippert, is de verbinding niet goed. Check dan of de kabels goed zijn aangesloten en verbind opnieuw.

    Draadloos verbonden Wifi-punt
    Controleer bij je draadloos verbonden Wifi-punt welke kleur het link-lampje brandt. Deze geeft aan of het Wifi-signaal op die plek goed is of te zwak.

    Oranje link-lampje

    Het Wifi-punt is verbonden. Je mag het Wifi-punt verder weg plaatsen om je netwerk uit te breiden als je wilt, maar het hoeft niet.

    Groen link-lampje

    Het Wifi-punt is verbonden en staat op een goede plek.

    Rood link-lampje

    Het Wifi-punt is verbonden, maar het staat wel ver weg. Verplaats het Wifi-punt op een plek waar het link-lampje groen of oranje brandt.

    Link-lampje brandt niet

    Het Wifi-punt is niet verbonden of staat uit. Verbind het Wifi-punt opnieuw.

    Branden de lampjes niet? Verbind dan opnieuw met je modem. Op de installatiepagina vind je instructies voor het verbinden van je Wifi-punt.

    Heb je de lampjes gecontroleerd, maar is het probleem met het Wifi-punt niet opgelost? Ga dan verder naar de volgende stap.

  • andere locatie Stap 2: Verplaats het Wifi-punt

    De plaatsing van het Wifi-punt is erg belangrijk voor goede Wifi-dekking. Het kan zijn dat het Wifi-signaal verstoord wordt door een storingsbron in huis. Bekende storingsbronnen zijn:

    • Meubels
    • Dikke muren
    • Water, bijvoorbeeld (grote) aquaria
    • Andere apparaten, zoals koelkasten, magnetrons, baby monitors en Bluetooth apparatuur

    Test je Wifi-punt op een andere plek in huis. Zet het Wifi-punt bijvoorbeeld neer bovenop een (andere) kast of in een andere kamer. Blijft het probleem na het verplaatsen van je Wifi-punt? Ga dan verder naar de volgende stap.

  • Wifi uit check - Huawei Stap 3: Controleer of Wifi uitstaat

    Heb je je (eerste) Wifi-punt bedraad verbonden met het modem? Dan hoort de Wifi-functie van het modem uit te staan. Controleer of het WLAN-lampje (of WiFi-lampje) aan de voorkant van het modem nog brandt of niet. Deze geeft aan of de Wifi van het modem uit- of aanstaat.

    Modem - Huawei

    Zo ziet je modem eruit. Het modem heb je nodig voor een goede internetverbinding.

    WLAN-lamp modem

    Het WLAN-lampje (of WiFi-lampje) vind je aan de voorkant van het modem. Deze hoort uit te staan.

    WLAN-knop modem

    Het WLAN-knopje (of WiFi-knop) vind je aan de zijkant van het modem.

    WLAN-lamp brandt nog
    Staat het WLAN-lampje (of WiFi-lampje) nog aan? Druk dan op de WLAN-knop (of WiFi-knop) aan de zijkant van je modem om de Wifi uit te zetten.

    WLAN-lamp staat uit
    Brandt het WLAN-lampje (of WiFi-lampje) niet, maar heb je nog steeds last van problemen met het Wifi-punt? Ga dan verder naar de volgende stap.

  • Controleer voeding Stap 4: Stroomadapter en kabel controleren

    Het kan zijn dat het Wifi-punt niet goed is aangesloten op het stopcontact. Controleer de stroomadapter van het Wifi-punt. Heb je een bedraad verbonden Wifi-punt? Controleer dan ook de UTP-kabel.

    Voeding controleren

    Controleer beide uiteindes van de stroomadapter. Is het goed aangesloten op het stopcontact en de power-ingang van het Wifi-punt?

    Aansluiting UTP-kabel controleren (indien bekabeld aangesloten)

    Controleer of de UTP-kabel goed is aangesloten op de LAN-poorten van het modem en het Wifi-punt.

    Andere UTP-kabel (indien bekabeld aangesloten)

    Een beschadigde UTP-kabel kan voor problemen zorgen. Sluit het Wifi-punt aan met een andere UTP-kabel om te controleren of het probleem daarmee opgelost wordt.

    Tip: Als je twee of meer Wifi-punten hebt, kun je de stroomadapters omwisselen om te zien of dat beter is.

    Heb je de stroomadapter en kabel gecontroleerd, maar blijft het probleem aanhouden? Ga dan verder naar de volgende stap.

  • Bekabeld aansluiten Stap 5: Sluit Wifi-punt bekabeld aan

    Probeer het Wifi-punt bekabeld aan te sluiten op het modem. De instructies hiervoor verschilt per situatie:

    Ik heb meerdere Wifi-punten
    Heb je meerdere Wifi-punten? Probeer een ander Wifi-punt bekabeld op je modem aan te sluiten met een UTP-kabel. Kijk op deze pagina voor instructies.

    Ik heb één bedraad verbonden Wifi-punt
    Is je enkele Wifi-punt al bedraad met het modem verbonden? Ga dan verder naar de volgende stap.

    Ik heb één draadloos verbonden Wifi-punt
    Probeer je Wifi-punt bekabeld op je modem aan te sluiten. Kijk op deze pagina voor instructies.

    Blijft het probleem aanhouden? Ga dan verder naar de volgende stap.

  • Van stroom halen Stap 6: Haal modem en Wifi-punt van de stroom

    Je Wifi-punt van de stroom halen helpt bij veel problemen. De instructie hiervoor is afhankelijk van hoe het Wifi-punt is geïnstalleerd:

    Draadloos verbonden Wifi-punt

    • Haal je Wifi-punt van de stroom. Dat doe je door de stekker van het Wifi-punt uit het stopcontact te halen.
    • Wacht minstens 10 seconden.
    • Sluit het Wifi-punt vervolgens weer aan op stroom om het Wifi-punt opnieuw op te starten. 
    • Controleer of het probleem met het Wifi-punt opgelost is.

    Bedraad verbonden Wifi-punt
    Heb je een bedraad verbonden Wifi-punt? Schakel dan zowel het Wifi-punt en modem uit in deze volgorde:

    • Haal eerst het Wifi-punt van de stroom. Dat doe je door de stekker van het Wifi-punt uit het stopcontact te halen.
    • Haal nu het modem van de stroom. Dat doe je door de stekker van het modem uit het stopcontact te halen. 
    • Wacht minstens 10 seconden.
    • Sluit het modem weer aan op stroom.
    • Sluit het Wifi-punt weer aan op stroom. 
    • Controleer of het probleem met je Wifi-punt opgelost is.

    Is het probleem met het Wifi-punt hiermee niet opgelost? Ga dan verder naar de volgende stap.

  • Neem contact op Stap 7: Neem contact op

    Heb je alle stappen gevolgd en kom je er niet uit? Onze medewerkers staan voor je klaar. Je kunt je vraag stellen aan de Community, via de chat of per e-mail. Bellen kan natuurlijk ook. Bekijk alle contactmogelijkheden.

Wifi-punt probleem oplossen - Draytek 2130 modem

  • Stap 1 Wifi-punt probleem Draytek 2130 Stap 1: Verbinding controleren

    Je Wifi-punt heeft een goede verbinding met het modem nodig om goed te werken. Check of de lampjes op je Wifi-punt branden. De lampjes geven aan of het Wifi-punt verbonden is met het modem:

    Bedraad verbonden Wifi-punt
    Controleer bij je bedraad verbonden Wifi-punt of het powerlampje continu oranje brandt. Als het uitstaat of knippert, is de verbinding niet goed. Check dan of de kabels goed zijn aangesloten en verbind opnieuw.

    Draadloos verbonden Wifi-punt
    Controleer bij je draadloos verbonden Wifi-punt welke kleur het link-lampje brandt. Deze geeft aan of het Wifi-signaal op die plek goed is of te zwak.

    Oranje link-lampje

    Het Wifi-punt is verbonden. Je mag het Wifi-punt verder weg plaatsen om je netwerk uit te breiden als je wilt, maar het hoeft niet.

    Groen link-lampje

    Het Wifi-punt is verbonden en staat op een goede plek.

    Rood link-lampje

    Het Wifi-punt is verbonden, maar het staat wel ver weg. Verplaats het Wifi-punt op een plek waar het link-lampje groen of oranje brandt.

    Link-lampje brandt niet

    Het Wifi-punt is niet verbonden of staat uit. Verbind het Wifi-punt opnieuw.

    Branden de lampjes niet? Verbind dan opnieuw met je modem. Op de installatiepagina vind je instructies voor het verbinden van je Wifi-punt.

    Heb je de lampjes gecontroleerd, maar is het probleem met het Wifi-punt niet opgelost? Ga dan verder naar de volgende stap.

  • Stap 2 Wifi-punt probleem Draytek 2130 Stap 2: Verplaats het Wifi-punt

    De plaatsing van het Wifi-punt is erg belangrijk voor goede Wifi-dekking. Het kan zijn dat het Wifi-signaal verstoord wordt door een storingsbron in huis. Bekende storingsbronnen zijn:

    • Meubels
    • Dikke muren
    • Water, bijvoorbeeld (grote) aquaria
    • Andere apparaten, zoals koelkasten, magnetrons, baby monitors en Bluetooth apparatuur

    Test je Wifi-punt op een andere plek in huis. Zet het Wifi-punt bijvoorbeeld neer bovenop een (andere) kast of in een andere kamer. Blijft het probleem na het verplaatsen van je Wifi-punt? Ga dan verder naar de volgende stap.

  • Stap 3 Wifi-punt probleem Draytek 2130 Stap 3: Controleer of Wifi uitstaat

    Heb je je (eerste) Wifi-punt bedraad verbonden met het modem? Dan hoort de Wifi-functie van het modem uit te staan. Controleer of het WLAN-lampje aan de voorkant van het modem nog brandt of niet. Deze geeft aan of de Wifi van het modem uit- of aanstaat.

    Modem - Draytek 2130

    Zo ziet je modem eruit. Het modem heb je nodig voor een goede internetverbinding.

    WLAN-lamp modem

    Het WLAN-lampje vind je aan de rechterzijkant van het modem. Deze hoort uit te staan.

    WLAN-knop modem

    Het WLAN-knopje vind je aan de zijkant van het modem.

    WLAN-lamp brandt nog
    Staat het WLAN-lampje nog aan? Druk dan op de WLAN-knop aan de zijkant van je modem om de Wifi uit te zetten.

    WLAN-lamp staat uit
    Brandt het WLAN-lampje niet, maar heb je nog steeds last van problemen met het Wifi-punt? Ga dan verder naar de volgende stap.

  • Stap 4 Wifi-punt probleem Draytek 2130 Stap 4: Stroomadapter en kabel controleren

    Het kan zijn dat het Wifi-punt niet goed is aangesloten op het stopcontact. Controleer de stroomadapter van het Wifi-punt. Heb je een bedraad verbonden Wifi-punt? Controleer dan ook de UTP-kabel.

    Voeding controleren

    Controleer beide uiteindes van de stroomadapter. Is het goed aangesloten op het stopcontact en de power-ingang van het Wifi-punt?

    Aansluiting UTP-kabel controleren (indien bekabeld aangesloten)

    Controleer of de UTP-kabel goed is aangesloten op de LAN-poorten van het modem en het Wifi-punt.

    Andere UTP-kabel (indien bekabeld aangesloten)

    Een beschadigde UTP-kabel kan voor problemen zorgen. Sluit het Wifi-punt aan met een andere UTP-kabel om te controleren of het probleem daarmee opgelost wordt.

    Tip: Als je twee of meer Wifi-punten hebt, kun je de stroomadapters omwisselen om te zien of dat beter is.

    Heb je de stroomadapter en kabel gecontroleerd, maar blijft het probleem aanhouden? Ga dan verder naar de volgende stap.

  • Stap 5 Wifi-punt probleem Draytek 2130 Stap 5: Sluit Wifi-punt bekabeld aan

    Probeer het Wifi-punt bekabeld aan te sluiten op het modem. De instructies hiervoor verschilt per situatie:

    Ik heb meerdere Wifi-punten
    Heb je meerdere Wifi-punten? Probeer een ander Wifi-punt bekabeld op je modem aan te sluiten met een UTP-kabel. Kijk op deze pagina voor instructies.

    Ik heb één bedraad verbonden Wifi-punt
    Is je enkele Wifi-punt al bedraad met het modem verbonden? Ga dan verder naar de volgende stap.

    Ik heb één draadloos verbonden Wifi-punt
    Probeer je Wifi-punt bekabeld op je modem aan te sluiten. Kijk op deze pagina voor instructies.

    Blijft het probleem aanhouden? Ga dan verder naar de volgende stap.

  • Stap 6 Wifi-punt probleem Draytek 2130 Stap 6: Haal modem en Wifi-punt van de stroom

    Je Wifi-punt van de stroom halen helpt bij veel problemen. De instructie hiervoor is afhankelijk van hoe het Wifi-punt is geïnstalleerd:

    Draadloos verbonden Wifi-punt

    • Haal je Wifi-punt van de stroom. Dat doe je door de stekker van het Wifi-punt uit het stopcontact te halen.
    • Wacht minstens 10 seconden.
    • Sluit het Wifi-punt vervolgens weer aan op stroom om het Wifi-punt opnieuw op te starten. 
    • Controleer of het probleem met het Wifi-punt opgelost is.

    Bedraad verbonden Wifi-punt
    Heb je een bedraad verbonden Wifi-punt? Schakel dan zowel het Wifi-punt en modem uit in deze volgorde:

    • Haal eerst het Wifi-punt van de stroom. Dat doe je door de stekker van het Wifi-punt uit het stopcontact te halen.
    • Haal nu het modem van de stroom. Dat doe je door de stekker van het modem uit het stopcontact te halen. 
    • Wacht minstens 10 seconden.
    • Sluit het modem weer aan op stroom.
    • Sluit het Wifi-punt weer aan op stroom. 
    • Controleer of het probleem met je Wifi-punt opgelost is.

    Is het probleem met het Wifi-punt hiermee niet opgelost? Ga dan verder naar de volgende stap.

  • Stap 7 Wifi-punt probleem Draytek 2130 Stap 7: Neem contact op

    Heb je alle stappen gevolgd en kom je er niet uit? Onze medewerkers staan voor je klaar. Je kunt je vraag stellen aan de Community, via de chat of per e-mail. Bellen kan natuurlijk ook. Bekijk alle contactmogelijkheden.

Wifi-punt probleem oplossen - Draytek 2132 modem

  • Stap 1 Wifi-punt probleem Draytek 2132 Stap 1: Verbinding controleren

    Je Wifi-punt heeft een goede verbinding met het modem nodig om goed te werken. Check of de lampjes op je Wifi-punt branden. De lampjes geven aan of het Wifi-punt verbonden is met het modem:

    Bedraad verbonden Wifi-punt
    Controleer bij je bedraad verbonden Wifi-punt of het powerlampje continu oranje brandt. Als het uitstaat of knippert, is de verbinding niet goed. Check dan of de kabels goed zijn aangesloten en verbind opnieuw.

    Draadloos verbonden Wifi-punt
    Controleer bij je draadloos verbonden Wifi-punt welke kleur het link-lampje brandt. Deze geeft aan of het Wifi-signaal op die plek goed is of te zwak.

    Oranje link-lampje

    Het Wifi-punt is verbonden. Je mag het Wifi-punt verder weg plaatsen om je netwerk uit te breiden als je wilt, maar het hoeft niet.

    Groen link-lampje

    Het Wifi-punt is verbonden en staat op een goede plek.

    Rood link-lampje

    Het Wifi-punt is verbonden, maar het staat wel ver weg. Verplaats het Wifi-punt op een plek waar het link-lampje groen of oranje brandt.

    Link-lampje brandt niet

    Het Wifi-punt is niet verbonden of staat uit. Verbind het Wifi-punt opnieuw.

    Branden de lampjes niet? Verbind dan opnieuw met je modem. Op de installatiepagina vind je instructies voor het verbinden van je Wifi-punt.

    Heb je de lampjes gecontroleerd, maar is het probleem met het Wifi-punt niet opgelost? Ga dan verder naar de volgende stap.

  • Stap 2 Wifi-punt probleem Draytek 2132 Stap 2: Verplaats het Wifi-punt

    De plaatsing van het Wifi-punt is erg belangrijk voor goede Wifi-dekking. Het kan zijn dat het Wifi-signaal verstoord wordt door een storingsbron in huis. Bekende storingsbronnen zijn:

    • Meubels
    • Dikke muren
    • Water, bijvoorbeeld (grote) aquaria
    • Andere apparaten, zoals koelkasten, magnetrons, baby monitors en Bluetooth apparatuur

    Test je Wifi-punt op een andere plek in huis. Zet het Wifi-punt bijvoorbeeld neer bovenop een (andere) kast of in een andere kamer. Blijft het probleem na het verplaatsen van je Wifi-punt? Ga dan verder naar de volgende stap.

  • Stap 3 Wifi-punt probleem Draytek 2132 Stap 3: Controleer of Wifi uitstaat

    Heb je je (eerste) Wifi-punt bedraad verbonden met het modem? Dan hoort de Wifi-functie van het modem uit te staan. Controleer of het WLAN-lampje aan de voorkant van het modem nog brandt of niet. Deze geeft aan of de Wifi van het modem uit- of aanstaat.

    Modem - Draytek 2132

    Zo ziet je modem eruit. Het modem heb je nodig voor een goede internetverbinding.

    WLAN-lamp modem

    Het WLAN-lampje vind je aan de voorkant van het modem. Deze hoort uit te staan.

    WLAN-knop modem

    Het Wireless LAN ON/OFF/WPS-knopje vind je links aan de voorkant van het modem.

    WLAN-lamp brandt nog
    Staat het WLAN-lampje nog aan? Druk dan op de Wireless LAN ON/OFF/WPS-knop van je modem om de Wifi uit te zetten.

    WLAN-lamp staat uit
    Brandt het WLAN-lampje niet, maar heb je nog steeds last van problemen met het Wifi-punt? Ga dan verder naar de volgende stap.

  • Stap 4 Wifi-punt probleem Draytek 2132 Stap 4: Stroomadapter en kabel controleren

    Het kan zijn dat het Wifi-punt niet goed is aangesloten op het stopcontact. Controleer de stroomadapter van het Wifi-punt. Heb je een bedraad verbonden Wifi-punt? Controleer dan ook de UTP-kabel.

    Voeding controleren

    Controleer beide uiteindes van de stroomadapter. Is het goed aangesloten op het stopcontact en de power-ingang van het Wifi-punt?

    Aansluiting UTP-kabel controleren (indien bekabeld aangesloten)

    Controleer of de UTP-kabel goed is aangesloten op de LAN-poorten van het modem en het Wifi-punt.

    Andere UTP-kabel (indien bekabeld aangesloten)

    Een beschadigde UTP-kabel kan voor problemen zorgen. Sluit het Wifi-punt aan met een andere UTP-kabel om te controleren of het probleem daarmee opgelost wordt.

    Tip: Als je twee of meer Wifi-punten hebt, kun je de stroomadapters omwisselen om te zien of dat beter is.

    Heb je de stroomadapter en kabel gecontroleerd, maar blijft het probleem aanhouden? Ga dan verder naar de volgende stap.

  • Stap 5 Wifi-punt probleem Draytek 2132 Stap 5: Sluit Wifi-punt bekabeld aan

    Probeer het Wifi-punt bekabeld aan te sluiten op het modem. De instructies hiervoor verschilt per situatie:

    Ik heb meerdere Wifi-punten
    Heb je meerdere Wifi-punten? Probeer een ander Wifi-punt bekabeld op je modem aan te sluiten met een UTP-kabel. Kijk op deze pagina voor instructies.

    Ik heb één bedraad verbonden Wifi-punt
    Is je enkele Wifi-punt al bedraad met het modem verbonden? Ga dan verder naar de volgende stap.

    Ik heb één draadloos verbonden Wifi-punt
    Probeer je Wifi-punt bekabeld op je modem aan te sluiten. Kijk op deze pagina voor instructies.

    Blijft het probleem aanhouden? Ga dan verder naar de volgende stap.

  • Stap 6 Wifi-punt probleem Draytek 2132 Stap 6: Haal modem en Wifi-punt van de stroom

    Je Wifi-punt van de stroom halen helpt bij veel problemen. De instructie hiervoor is afhankelijk van hoe het Wifi-punt is geïnstalleerd:

    Draadloos verbonden Wifi-punt

    • Haal je Wifi-punt van de stroom. Dat doe je door de stekker van het Wifi-punt uit het stopcontact te halen.
    • Wacht minstens 10 seconden.
    • Sluit het Wifi-punt vervolgens weer aan op stroom om het Wifi-punt opnieuw op te starten. 
    • Controleer of het probleem met het Wifi-punt opgelost is.

    Bedraad verbonden Wifi-punt
    Heb je een bedraad verbonden Wifi-punt? Schakel dan zowel het Wifi-punt en modem uit in deze volgorde:

    • Haal eerst het Wifi-punt van de stroom. Dat doe je door de stekker van het Wifi-punt uit het stopcontact te halen.
    • Haal nu het modem van de stroom. Dat doe je door de stekker van het modem uit het stopcontact te halen. 
    • Wacht minstens 10 seconden.
    • Sluit het modem weer aan op stroom.
    • Sluit het Wifi-punt weer aan op stroom. 
    • Controleer of het probleem met je Wifi-punt opgelost is.

    Is het probleem met het Wifi-punt hiermee niet opgelost? Ga dan verder naar de volgende stap.

  • Stap 6 Wifi-punt probleem Draytek 2132 Stap 7: Neem contact op

    Heb je alle stappen gevolgd en kom je er niet uit? Onze medewerkers staan voor je klaar. Je kunt je vraag stellen aan de Community, via de chat of per e-mail. Bellen kan natuurlijk ook. Bekijk alle contactmogelijkheden.

Wij helpen je graag

We hebben al onze kennis hierboven voor je op een rijtje gezet. Toch geen antwoord kunnen vinden op je vraag? Dan zijn wij bereikbaar via onderstaande kanalen:

Bellen

Persoonlijk contact

Vaste diensten (Thuis)
Bekijk telefoonnummers

Mobiel abonnementen
Bekijk telefoonnummers

Bellen voor Vaste diensten (Thuis)

Openingstijden
ma - za: 07:00 - 22:00
zo + feestdagen: 09:00 - 18:00

Bel 0800-0092

Bellen voor Mobiel abonnementen

Openingstijden
ma - vr: 08:00 - 20:00
za: 09:00 - 17:30
zo + feestdagen: gesloten

Bel 06-2400 1200

Community

Community

ONS FORUM MET 280.000 lEDEN

Vaste diensten (Thuis)
Naar de Thuis-community

Mobiel abonnementen
Naar de Mobiel-community