Wifi valt steeds weg

Valt je Wifi-verbinding van T-Mobile Thuis steeds weg? Lees hier tips voor het oplossen van dit probleem.

Wegvallende Wifi-verbinding

Valt je Wifi-verbinding steeds weg? Lees de tips of bekijk de video hiernaast voor het oplossen van wegvallende Wifi.

Oplossing meest voorkomend probleem

De meeste modems staan 24 uur per dag en 7 dagen per week aan. Het kan dus helpen om je modem uit- en aan te zetten. Hierdoor zoekt je modem opnieuw naar de op dat moment beste instellingen voor jouw Wifi. Zie hieronder bij tip 2 hoe je dat het best kunt doen.

Tips bij wegvallende Wifi

Wist je dat je veel Wifi-problemen zelf kunt oplossen? Daarom hebben wij de meest voorkomende oplossingen voor je op een rij gezet. Heb je ze allemaal geprobeerd en kom je er toch niet uit? Wij helpen je graag verder (zie tip 6 hieronder).

  • Slecht internet T-Mobile Thuis tip 1 Tip 1: Is er een storing? Ga naar onze Community en My T-Mobile Thuis

    Wil je weten of er een storing aan de gang is? Controleer dan zowel onze Community als My T-Mobile Thuis.

    Grote storingen
    Is er een grote storing aan de gang? Dan proberen we dit zo snel mogelijk op te lossen en te melden op onze Community.

    Lokale storingen
    Als er een storing bekend is in jouw postcodegebied melden we dat op de 'Actuele storingen' pagina in My T-Mobile Thuis.

    Is er geen storing bekend? Ga dan verder met de onderstaande stappen.

  • Slecht internet T-Mobile Thuis tip 2 Tip 2: Haal je modem van de stroom

    De meeste modems staan 24 uur per dag en 7 dagen per week aan. Het kan dus helpen om je modem uit en aan te zetten. Dit zijn onze modems:

    Zyxel modem

    Huawei modem

    Draytek 2132 modem

    Draytek 2130 modem

    Zet je modem uit- en aan in deze volgorde:

    Stap 1

    Haal de stekker uit het stopcontact

    Stap 2

    Wacht minimaal 10 seconden

    Stap 3

    Doe de stekker terug in het stopcontact

    Stap 4

    Wacht tot je modem weer is opgestart en klaar!

    Modem en Media Converter aan- en uitzetten
    Heb je een Huawei modem of een Zyxel modem? Dan heb je misschien één van deze twee Media Converters in huis:

    Media Converter

    Optical Network Terminal

     

    Let op: Niet iedereen heeft een Media Converter. Controleer dus of je er een hebt. Ze zijn meestal rechtstreeks aangesloten op het glasvezelkastje en vind je vaak in de meterkast.

    Heb je een Media Converter? Zet het modem dan uit- en aan in deze volgorde:

    Stap 1

    Haal het modem en Media Converter van de stroom af

    Stap 2

    Wacht 10 seconden

    Stap 3

    Sluit eerst alleen de Media Converter weer aan

    Stap 4

    Wacht 30 seconden

    Stap 5

    Sluit nu het modem weer aan. Wacht tot je modem is opgestart. Klaar!

  • Slecht internet T-Mobile Thuis tip 3 Tip 3: Beste plek en afstelling van je modem

    De sterkte van Wifi hangt af van verschillende zaken. Bijvoorbeeld de afstand tot het modem, een blokkade (door muren) of de richting van de antennes van je modem. Omdat ieder huis en iedere situatie weer anders is, is voor iedereen de puzzel ook weer anders. Lees onze tips en kijk wat voor jou van toepassing is!

    Verklein de afstand

    Hoe groter de afstand tot je modem, hoe zwakker het Wifi-signaal. Zet je modem op de plek waar je Wifi het meest gebruikt.

    Zorg voor een goede plek

    Muren, plafonds, verdiepingen en meubels hebben invloed op het Wifi-signaal. Het Wifi-signaal komt helaas ook minder goed door in goed geïsoleerde huizen en dikke betonnen muren.

    Hef Wifi-blokkades op

    De grootste verstoorders van Wifi zijn water en metaal. Andere apparaten zoals magnetrons, DECT telefoons, babyfoons of alarmsensoren kunnen je Wifi-signaal ook storen. Zet daarom je modem op een plek zo veel mogelijk vrij van stoorzenders.

    Antennes aandraaien en richten

    Heeft je modem antennes?

    1. Controleer of de antennes goed vast zijn gedraaid. 
    2. Richt de antennes in de goede richting. Bekijk onderstaande afbeeldingen om de beste positie van de antennes te bepalen.

     

    Recht omhoog

    Beste bereik op dezelfde verdieping

    Schuin omhoog

    Beste bereik op boven- en benedenverdieping

  • Slecht internet T-Mobile Thuis tip 4 Tip 4: Heb je een Huawei modem? Pas de frequentie van je modem aan

    De meeste apparaten en modems zitten op dezelfde frequentie, namelijk 2.4 GHz. Het kan dus helpen om naar frequentie 5 GHz te wisselen. Dit heeft voor- en nadelen.

    Huawei modem

    Deze tip geldt alleen voor Huawei modems.

    Voordeel 2.4 GHz

    • Groter bereik
    • Ondersteund door alle apparaten

    Voordeel 5 GHz

    • Geen storing van andere apparatuur
    • Minder drukke frequentie

    Stap 1
    Ga naar de Wifi-optie op je apparaat

    Stap 2
    In de beschikbare draadloze netwerken zie je twee opties die beginnen met TMNL-XXX. Kies het netwerk dat eindigt op '5G'.

    Stap 3
    Selecteer 'Verbinden'

    Stap 4
    Voer nu de beveiligingscode in. Deze vind je achterop je modem.

    Stap 5
    Selecteer nu 'OK' of 'Verbinden'

  • Slecht internet T-Mobile Thuis tip 5 Tip 5: Pas het Wifi-kanaal van je modem aan

    Soms zijn er te veel draadloze verbindingen actief op hetzelfde Wifi-kanaal. Dit kan ervoor zorgen dat het signaal wordt verstoord.

    Wifi-kanaal scan

    In Nederland kun je kiezen uit 13 kanalen. Controleer daarom eerst welk kanaal het minst druk is. Hiervoor kun je gebruikmaken van Wifi analyzer apps op je smartphone of tablet. Deze apps laten je zien welke kanalen in de buurt van je modem druk bezet zijn. Maar ook welke je eventueel een beter Wifi-bereik kunnen bieden.

    • Voor Android klik hier
    • Voor Apple zijn er diverse apps te vinden in de App Store met dezelfde functionaliteit. Gebruik hiervoor de zoekterm 'Wifi analyzer' 

     Tip: Gebruik de app in de avond, dit is de drukste periode.

    Pas het Wifi-kanaal aan

    Als je weet welk kanaal het beste bij jou thuis past, kun je je Wifi-kanaal aanpassen. Het Wifi-kanaal aanpassen kun je heel eenvoudig zelf in My T-Mobile Thuis regelen. Klik hieronder om direct naar de juiste pagina te gaan.

    Naar My T-Mobile Thuis

    Inloggen op het modem om je Wifi-kanaal aan te passen kan ook. Klik hieronder op de handleiding voor het modem dat jij thuis hebt.

    Heb je een Zyxel modem? Dan kiest het modem zelf het beste kanaal voor je uit. Daar hoef je niks voor te doen. Heb je het handmatig ingesteld? Vind hier verdere uitleg over het aanpassen van je Wifi-kanaal als je een Zyxel modem hebt.

    Tip! Probeer het nieuwe kanaal in de avond uit. Dit is de drukste periode. Test gedurende enkele uren.

    Heb je nog vragen hierover? Stel deze op onze Community.

  • Slecht internet T-Mobile Thuis tip 6 Tip 6: Kom je er niet uit? Neem contact met ons op

    Hulp op afstand

    Neem contact op met onze Klantenservice. Zelfs op afstand kunnen we al een hoop voor je oplossen.

    Stel je vraag aan de Community

    Heb je nog een vraag? De experts op onze Community helpen je aan een oplossing.

    Tip: Vraag Wifi Plus aan

    Een haperende verbinding of plekken in huis zonder Wifi-bereik? Dan is Wifi Plus het antwoord. Met slimme Wifi-punten vergroot en versterk je het Wifi-bereik.

Tips bij wegvallende Wifi

Veel Wifi-problemen kun je zelf oplossen. Daarom hebben wij de meest voorkomende oplossingen voor je in een stappenplan gezet. Om je zo goed mogelijk te helpen, stellen we eerst een paar vragen. Daarna leggen wij stap-voor-stap uit wat je kunt doen.

Terug

Bij slechte, langzame of wegvallende Wifi of internet controleer je als eerste of er een algemene storing bekend is. Ga daarvoor naar de storingenpagina op de Community. Daar melden wij het meteen als er een algemene storing bekend is bij T-Mobile Thuis. 

Is er een algemene storing bekend in jouw buurt? Maak een keuze:

Terug

Helemaal geen Wifi of internet

Heb je helemaal geen internet- of Wifi in huis? Volg de tips op deze pagina.

Terug

Problemen met bekabeld internet

Heb je wel Wifi, maar geen bekabeld internet? Volg dan de stappen op deze pagina.

Terug

Andere vraag

Heb je een andere vraag over internet van T-Mobile Thuis? Kijk dan verder op deze pagina.

Terug

Er is een algemene storing bekend

Is er een algemene storing bekend? Dat kan de oorzaak zijn van je internet- of Wifiproblemen. Houd de Community goed in de gaten. Is de storing voorbij en heb je nog steeds last van internet- of Wifiproblemen? Loop dan deze stappenplan opnieuw door.

Terug

Is er geen algemene storing, maar heb je wel last van wifi-problemen? Controleer dan of er een lokale storing is. Ga daarvoor naar de 'Actuele storingen' pagina door in te loggen in My T-Mobile Thuis

Is er een lokale storing bekend in jouw buurt? Maak een keuze:

Terug

Er is een lokale storing bekend

Is er een lokale storing bekend? Dat kan de oorzaak zijn van je internet- of Wifiproblemen. Zodra een storing bij ons bekend is, gaan wij hard aan de slag om het op te lossen. Houd de My T-Mobile Thuis pagina goed in de gaten om te zien wanneer de storing voorbij is.

Is de storing voorbij en heb je nog steeds last van internet- of Wifiproblemen? Doorloop deze stappenplan opnieuw.

Terug

Is er geen storing, maar heb je wel problemen met je internet- of wifi-verbinding? Voor het bieden van oplossingen, hebben we eerst informatie nodig over je modem.

Welk modem heb je in huis? Maak een keuze uit de vier afbeeldingen om verder geholpen te worden:
Klik hier voor informatie over het vinden van je modem

Terug

Welk type internet heb je? Maak een keuze zodat we je de juiste oplossing kunnen bieden:

Weet je het niet? Klik hier

Terug

Welk type internet heb je? Maak een keuze zodat we je de juiste oplossing kunnen bieden:

Weet je het niet? Klik hier

Terug

Voor het bieden van de juiste oplossing willen we graag weten of er een bekabeld verbonden Wifi-punt in huis is.

Afbeelding van een Wifi-punt

Heb je een bekabeld aangeloten Wifi-punt in huis?

Terug

Voor het bieden van de juiste oplossing willen we graag weten of er een bekabeld verbonden Wifi-punt in huis is.

Afbeelding van een Wifi-punt

Heb je een bekabeld aangeloten Wifi-punt in huis?

Terug

De meeste modems staan 24 uur per dag en 7 dagen per week aan. Het kan dus helpen om je modem uit en aan te zetten. Zet je modem uit- en aan in deze volgorde:

Stap 1

Haal de stekker uit het stopcontact

Stap 2

Wacht minimaal 10 seconden

Stap 3

Doe de stekker terug in het stopcontact

Stap 4

Wacht tot je modem weer is opgestart en klaar!

 

Heeft deze stap je geholpen?

Terug

De meeste modems staan 24 uur per dag en 7 dagen per week aan. Het kan dus helpen om je modem en Media Converter uit en aan te zetten.

Bij een Zyxel modem en Glasvezel internet heb je één van deze twee Media Converters in huis:

Media Converter

Optical Network Terminal

 

Je Media Converter is met een kabel verbonden aan je modem. Zet je modem en Media Converter uit en aan in deze volgorde:

Stap 1

Haal het modem en Media Converter van de stroom af

Stap 2

Wacht 10 seconden

Stap 3

Sluit eerst alleen de Media Converter weer aan

Stap 4

Wacht 30 seconden

Stap 5

Sluit nu het modem weer aan. Wacht tot je modem is opgestart. Klaar!

Heeft deze stap je geholpen?

Terug

Voor het bieden van de juiste oplossing willen we graag weten of er een bekabeld verbonden Wifi-punt in huis is.

Afbeelding van een Wifi-punt

Heb je een bekabeld aangeloten Wifi-punt in huis?

Terug

Voor het bieden van de juiste oplossing willen we graag weten of er een bekabeld verbonden Wifi-punt in huis is.

Afbeelding van een Wifi-punt

Heb je een bekabeld aangeloten Wifi-punt in huis?

Terug

Bekabeld verbonden Wifi-punt

Bij een bekabeld verbonden Wifi-punt heb je de Wifi van je modem uitgeschakeld. Ga daarom verder op de Wifi-punt problemenpagina om je Wifi-problemen op te lossen.

Terug

De meeste modems staan 24 uur per dag en 7 dagen per week aan. Het kan dus helpen om je modem uit en aan te zetten. Zet je modem uit- en aan in deze volgorde:

Stap 1

Haal de stekker uit het stopcontact

Stap 2

Wacht minimaal 10 seconden

Stap 3

Doe de stekker terug in het stopcontact

Stap 4

Wacht tot je modem weer is opgestart en klaar!

 

Heeft deze stap je geholpen?

Terug

Bekabeld verbonden Wifi-punt

Bij een bekabeld verbonden Wifi-punt heb je de Wifi van je modem uitgeschakeld. Ga daarom verder op de Wifi-punt problemenpagina om je Wifi-problemen op te lossen.

Terug

De meeste modems staan 24 uur per dag en 7 dagen per week aan. Het kan dus helpen om je modem uit en aan te zetten. Zet je modem uit- en aan in deze volgorde:

Stap 1

Haal de stekker uit het stopcontact

Stap 2

Wacht minimaal 10 seconden

Stap 3

Doe de stekker terug in het stopcontact

Stap 4

Wacht tot je modem weer is opgestart en klaar!

 

Heeft deze stap je geholpen?

Terug

Mijn probleem is opgelost

Wat fijn om te horen! Je kunt deze pagina sluiten. Veel plezier met het internet van T-Mobile Thuis!

Heb je nog een andere vraag over T-Mobile Thuis? Kijk dan verder op een van onze andere online Klantenservice pagina's.

Terug

De sterkte van Wifi hangt af van verschillende zaken. Omdat ieder huis en iedere situatie weer anders is, is voor iedereen de puzzel ook weer anders. Volg op wat voor jou van toepassing is:

Verklein de afstand

Hoe groter de afstand tot je modem, hoe zwakker het Wifi-signaal. Zet je modem dichtbij de plek waar je Wifi het meest gebruikt.

Let op muren en meubels

Muren, plafonds, verdiepingen en meubels hebben invloed op het Wifi-signaal. Het Wifi-signaal komt helaas ook minder goed door in goed geïsoleerde huizen en dikke betonnen muren.

Verplaats stoorzenders

De grootste verstoorders van Wifi zijn water en metaal. Andere apparaten zoals magnetrons, DECT telefoons, babyfoons of alarmsensoren kunnen je Wifi-signaal ook storen. Zet daarom je modem op een plek zo veel mogelijk vrij van stoorzenders.

Heeft deze stap je geholpen?

Terug

Mijn probleem is opgelost

Wat fijn om te horen! Je kunt deze pagina sluiten. Veel plezier met het internet van T-Mobile Thuis!

Heb je nog een andere vraag over T-Mobile Thuis? Kijk dan verder op een van onze andere online Klantenservice pagina's.

Terug

De sterkte van Wifi hangt af van verschillende zaken. Omdat ieder huis en iedere situatie weer anders is, is voor iedereen de puzzel ook weer anders. Volg op wat voor jou van toepassing is:

Verklein de afstand

Hoe groter de afstand tot je modem, hoe zwakker het Wifi-signaal. Zet je modem dichtbij de plek waar je Wifi het meest gebruikt.

Let op muren en meubels

Muren, plafonds, verdiepingen en meubels hebben invloed op het Wifi-signaal. Het Wifi-signaal komt helaas ook minder goed door in goed geïsoleerde huizen en dikke betonnen muren.

Verplaats stoorzenders

De grootste verstoorders van Wifi zijn water en metaal. Andere apparaten zoals magnetrons, DECT telefoons, babyfoons of alarmsensoren kunnen je Wifi-signaal ook storen. Zet daarom je modem op een plek zo veel mogelijk vrij van stoorzenders.

Heeft deze stap je geholpen?

Terug

Bekabeld verbonden Wifi-punt

Bij een bekabeld verbonden Wifi-punt heb je de Wifi van je modem uitgeschakeld. Ga daarom verder op de Wifi-punt problemenpagina om je Wifi-problemen op te lossen.

Terug

De meeste modems staan 24 uur per dag en 7 dagen per week aan. Het kan dus helpen om je modem uit en aan te zetten. Zet je modem uit- en aan in deze volgorde:

Stap 1

Haal de stekker uit het stopcontact

Stap 2

Wacht minimaal 10 seconden

Stap 3

Doe de stekker terug in het stopcontact

Stap 4

Wacht tot je modem weer is opgestart en klaar!

 

Heeft deze stap je geholpen?

Terug

Bekabeld verbonden Wifi-punt problemen

Bij een bekabeld verbonden Wifi-punt heb je de Wifi van je modem uitgeschakeld. Ga daarom verder op de Wifi-punt problemenpagina om je Wifi-problemen op te lossen.

Terug

De meeste modems staan 24 uur per dag en 7 dagen per week aan. Het kan dus helpen om je modem en Media Converter uit en aan te zetten.

Bij een Huawei modem en Glasvezel internet heb je één van deze twee Media Converters in huis:

Media Converter

Optical Network Terminal

 

Je Media Converter is met een kabel verbonden aan je modem. Zet je modem en Media Converter uit en aan in deze volgorde:

Stap 1

Haal het modem en Media Converter van de stroom af

Stap 2

Wacht 10 seconden

Stap 3

Sluit eerst alleen de Media Converter weer aan

Stap 4

Wacht 30 seconden

Stap 5

Sluit nu het modem weer aan. Wacht tot je modem is opgestart. Klaar!

Heeft deze stap je geholpen?

Terug

Mijn probleem is opgelost

Wat fijn om te horen! Je kunt deze pagina sluiten. Veel plezier met het internet van T-Mobile Thuis!

Heb je nog een andere vraag over T-Mobile Thuis? Kijk dan verder op een van onze andere online Klantenservice pagina's.

Terug

De sterkte van Wifi hangt af van verschillende zaken. Omdat ieder huis en iedere situatie weer anders is, is voor iedereen de puzzel ook weer anders. Volg op wat voor jou van toepassing is:

Verklein de afstand

Hoe groter de afstand tot je modem, hoe zwakker het Wifi-signaal. Zet je modem op de plek waar je Wifi het meest gebruikt.

Zorg voor een goede plek

Muren, plafonds, verdiepingen en meubels hebben invloed op het Wifi-signaal. Het Wifi-signaal komt helaas ook minder goed door in goed geïsoleerde huizen en dikke betonnen muren.

Vermijd stoorzenders

De grootste verstoorders van Wifi zijn water en metaal. Andere apparaten zoals magnetrons, DECT telefoons, babyfoons of alarmsensoren kunnen je Wifi-signaal ook storen. Zet daarom je modem op een plek zo veel mogelijk vrij van stoorzenders.

Antennes aandraaien en richten

Heeft je modem antennes?

  1. Controleer of de antennes goed vast zijn gedraaid. 
  2. Richt de antennes in de goede richting. Bekijk onderstaande afbeeldingen om de beste positie van de antennes te bepalen.

 

Recht omhoog

Beste bereik op dezelfde verdieping

Schuin omhoog

Beste bereik op boven- en benedenverdieping

 

Heeft deze stap je geholpen?

Terug

Mijn probleem is opgelost

Wat fijn om te horen! Je kunt deze pagina sluiten. Veel plezier met het internet van T-Mobile Thuis!

Heb je nog een andere vraag over T-Mobile Thuis? Kijk dan verder op een van onze andere online Klantenservice pagina's.

Terug

De sterkte van Wifi hangt af van verschillende zaken. Omdat ieder huis en iedere situatie weer anders is, is voor iedereen de puzzel ook weer anders. Volg op wat voor jou van toepassing is:

Verklein de afstand

Hoe groter de afstand tot je modem, hoe zwakker het Wifi-signaal. Zet je modem op de plek waar je Wifi het meest gebruikt.

Zorg voor een goede plek

Muren, plafonds, verdiepingen en meubels hebben invloed op het Wifi-signaal. Het Wifi-signaal komt helaas ook minder goed door in goed geïsoleerde huizen en dikke betonnen muren.

Vermijd stoorzenders

De grootste verstoorders van Wifi zijn water en metaal. Andere apparaten zoals magnetrons, DECT telefoons, babyfoons of alarmsensoren kunnen je Wifi-signaal ook storen. Zet daarom je modem op een plek zo veel mogelijk vrij van stoorzenders.

Antennes aandraaien en richten

Heeft je modem antennes?

  1. Controleer of de antennes goed vast zijn gedraaid. 
  2. Richt de antennes in de goede richting. Bekijk onderstaande afbeeldingen om de beste positie van de antennes te bepalen.

 

Recht omhoog

Beste bereik op dezelfde verdieping

Schuin omhoog

Beste bereik op boven- en benedenverdieping

 

Heeft deze stap je geholpen?

Terug

Mijn probleem is opgelost

Wat fijn om te horen! Je kunt deze pagina sluiten. Veel plezier met het internet van T-Mobile Thuis!

Heb je nog een andere vraag over T-Mobile Thuis? Kijk dan verder op een van onze andere online Klantenservice pagina's.

Terug

Soms zijn er te veel draadloze verbindingen actief op hetzelfde Wifi-kanaal. Dit kan ervoor zorgen dat het signaal wordt verstoord.

Een Zyxel modem kiest zelf het beste kanaal voor je uit. Daar hoef je niks voor te doen. Zorg dus dat je modem op de automatische stand staat.

Heb je eerder het Wifi-kanaal van je modem aangepast?

Terug

Mijn probleem is opgelost

Wat fijn om te horen! Je kunt deze pagina sluiten. Veel plezier met het internet van T-Mobile Thuis!

Heb je nog een andere vraag over T-Mobile Thuis? Kijk dan verder op een van onze andere online Klantenservice pagina's.

Terug

Soms zijn er te veel draadloze verbindingen actief op hetzelfde Wifi-kanaal. Dit kan ervoor zorgen dat het signaal wordt verstoord.

Een Zyxel modem kiest zelf het beste kanaal voor je uit. Daar hoef je niks voor te doen. Zorg dus dat je modem op de automatische stand staat.

Heb je eerder het Wifi-kanaal van je modem aangepast?

Terug

Mijn probleem is opgelost

Wat fijn om te horen! Je kunt deze pagina sluiten. Veel plezier met het internet van T-Mobile Thuis!

Heb je nog een andere vraag over T-Mobile Thuis? Kijk dan verder op een van onze andere online Klantenservice pagina's.

Terug

De sterkte van Wifi hangt af van verschillende zaken. Omdat ieder huis en iedere situatie weer anders is, is voor iedereen de puzzel ook weer anders. Volg op wat voor jou van toepassing is:

Verklein de afstand

Hoe groter de afstand tot je modem, hoe zwakker het Wifi-signaal. Zet je modem dichtbij de plek waar je Wifi het meest gebruikt.

Let op muren en meubels

Muren, plafonds, verdiepingen en meubels hebben invloed op het Wifi-signaal. Het Wifi-signaal komt helaas ook minder goed door in goed geïsoleerde huizen en dikke betonnen muren.

Verplaats stoorzenders

De grootste verstoorders van Wifi zijn water en metaal. Andere apparaten zoals magnetrons, DECT telefoons, babyfoons of alarmsensoren kunnen je Wifi-signaal ook storen. Zet daarom je modem op een plek zo veel mogelijk vrij van stoorzenders.

 

Heeft deze stap je geholpen?

Terug

Mijn probleem is opgelost

Wat fijn om te horen! Je kunt deze pagina sluiten. Veel plezier met het internet van T-Mobile Thuis!

Heb je nog een andere vraag over T-Mobile Thuis? Kijk dan verder op een van onze andere online Klantenservice pagina's.

Terug

De sterkte van Wifi hangt af van verschillende zaken. Omdat ieder huis en iedere situatie weer anders is, is voor iedereen de puzzel ook weer anders. Volg op wat voor jou van toepassing is:

Verklein de afstand

Hoe groter de afstand tot je modem, hoe zwakker het Wifi-signaal. Zet je modem dichtbij de plek waar je Wifi het meest gebruikt.

Let op muren en meubels

Muren, plafonds, verdiepingen en meubels hebben invloed op het Wifi-signaal. Het Wifi-signaal komt helaas ook minder goed door in goed geïsoleerde huizen en dikke betonnen muren.

Verplaats stoorzenders

De grootste verstoorders van Wifi zijn water en metaal. Andere apparaten zoals magnetrons, DECT telefoons, babyfoons of alarmsensoren kunnen je Wifi-signaal ook storen. Zet daarom je modem op een plek zo veel mogelijk vrij van stoorzenders.

 

Heeft deze stap je geholpen?

Terug

Mijn probleem is opgelost

Wat fijn om te horen! Je kunt deze pagina sluiten. Veel plezier met het internet van T-Mobile Thuis!

Heb je nog een andere vraag over T-Mobile Thuis? Kijk dan verder op een van onze andere online Klantenservice pagina's.

Terug

Soms zijn er te veel draadloze verbindingen actief op hetzelfde Wifi-kanaal. Dit kan ervoor zorgen dat het signaal wordt verstoord. Je Wifi-kanaal aanpassen doe je in twee stappen:

1) Doe een Wifi-kanaal scan
In Nederland kun je kiezen uit 13 kanalen. Controleer daarom eerst welk kanaal het minst druk is. Hiervoor kun je gebruikmaken van Wifi analyzer apps op je smartphone of tablet. Deze apps laten je zien welke kanalen in de buurt van je modem druk bezet zijn en welke je eventueel een beter Wifi-bereik kunnen bieden.

Voor Android klik hier. Voor Apple zijn er diverse apps te vinden in de App Store met dezelfde functionaliteit. Gebruik hiervoor de zoekterm 'Wifi analyzer'.

Tip: Gebruik de app in de avond, dit is de drukste periode.

2) Pas Wifi-kanaal aan in My T-Mobile Thuis
Als je weet welk kanaal het beste bij jou thuis past, kun je je Wifi-kanaal aanpassen. Het Wifi-kanaal aanpassen kun je heel eenvoudig zelf in My T-Mobile Thuis regelen. Klik hieronder om direct naar de juiste pagina te gaan.

Naar My T-Mobile Thuis

Inloggen op het modem om je Wifi-kanaal aan te passen kan ook, klik hier voor de handleiding.

Tip! Probeer het nieuwe kanaal in de avond uit. Dit is de drukste periode. Test gedurende enkele uren.

Heeft deze stap je geholpen?

Terug

Mijn probleem is opgelost

Wat fijn om te horen! Je kunt deze pagina sluiten. Veel plezier met het internet van T-Mobile Thuis!

Heb je nog een andere vraag over T-Mobile Thuis? Kijk dan verder op een van onze andere online Klantenservice pagina's.

Terug

Soms zijn er te veel draadloze verbindingen actief op hetzelfde Wifi-kanaal. Dit kan ervoor zorgen dat het signaal wordt verstoord. Je Wifi-kanaal aanpassen doe je in twee stappen:

1) Doe een Wifi-kanaal scan
In Nederland kun je kiezen uit 13 kanalen. Controleer daarom eerst welk kanaal het minst druk is. Hiervoor kun je gebruikmaken van Wifi analyzer apps op je smartphone of tablet. Deze apps laten je zien welke kanalen in de buurt van je modem druk bezet zijn en welke je eventueel een beter Wifi-bereik kunnen bieden.

Voor Android klik hier. Voor Apple zijn er diverse apps te vinden in de App Store met dezelfde functionaliteit. Gebruik hiervoor de zoekterm 'Wifi analyzer'.

Tip: Gebruik de app in de avond, dit is de drukste periode.

2) Pas Wifi-kanaal aan in My T-Mobile Thuis
Als je weet welk kanaal het beste bij jou thuis past, kun je je Wifi-kanaal aanpassen. Het Wifi-kanaal aanpassen kun je heel eenvoudig zelf in My T-Mobile Thuis regelen. Klik hieronder om direct naar de juiste pagina te gaan.

Naar My T-Mobile Thuis

Inloggen op het modem om je Wifi-kanaal aan te passen kan ook, klik hier voor de handleiding.

Tip! Probeer het nieuwe kanaal in de avond uit. Dit is de drukste periode. Test gedurende enkele uren.

Heeft deze stap je geholpen?

Terug

Heb je het modem handmatig ingesteld? Pas het dan terug aan naar de automatische stand, zodat je modem automatisch het kanaal uitkiest. Vind hier verdere uitleg over het aanpassen van je Wifi-kanaal als je een Zyxel modem hebt.

Heeft deze stap geholpen?

Terug

Stap 6: Neem contact op

Helaas kunnen we je online niet verder helpen. Neem contact met ons op. Dat kan op verschillende manieren:

 

Hulp op afstand

Neem contact op met onze Klantenservice. Zelfs op afstand kunnen we al een hoop voor je oplossen.

Stel je vraag aan de Community

Heb je nog een vraag? De experts op onze Community helpen je aan een oplossing.

Tip: Vraag Wifi Plus aan

Een haperende verbinding of plekken in huis zonder Wifi-bereik? Dan is Wifi Plus het antwoord. Met slimme Wifi-punten vergroot en versterk je het Wifi-bereik.

Terug

Heb je het modem handmatig ingesteld? Pas het dan terug aan naar de automatische stand, zodat je modem automatisch het kanaal uitkiest. Vind hier verdere uitleg over het aanpassen van je Wifi-kanaal als je een Zyxel modem hebt.

Heeft deze stap geholpen?

Terug

Stap 6: Neem contact op

Helaas kunnen we je online niet verder helpen. Neem contact met ons op. Dat kan op verschillende manieren:

 

Hulp op afstand

Neem contact op met onze Klantenservice. Zelfs op afstand kunnen we al een hoop voor je oplossen.

Stel je vraag aan de Community

Heb je nog een vraag? De experts op onze Community helpen je aan een oplossing.

Tip: Vraag Wifi Plus aan

Een haperende verbinding of plekken in huis zonder Wifi-bereik? Dan is Wifi Plus het antwoord. Met slimme Wifi-punten vergroot en versterk je het Wifi-bereik.

Terug

Mijn probleem is opgelost

Wat fijn om te horen! Je kunt deze pagina sluiten. Veel plezier met het internet van T-Mobile Thuis!

Heb je nog een andere vraag over T-Mobile Thuis? Kijk dan verder op een van onze andere online Klantenservice pagina's.

Terug

De meeste apparaten en modems zitten op dezelfde frequentie, namelijk 2.4 GHz. Het kan dus helpen om naar frequentie 5 GHz te wisselen. Dit heeft voor- en nadelen.

Huawei modem

Voordeel 2.4 GHz

  • Groter bereik
  • Ondersteund door alle apparaten

Voordeel 5 GHz

  • Geen storing van andere apparatuur
  • Minder drukke frequentie

Stap 1
Ga naar de Wifi-optie op je apparaat

Stap 2
In de beschikbare draadloze netwerken zie je twee opties die beginnen met TMNL-XXX. Kies het netwerk dat eindigt op '5G'.

Stap 3
Selecteer 'Verbinden'

Stap 4
Voer nu de beveiligingscode in. Deze vind je achterop je modem.

Stap 5
Selecteer nu 'OK' of 'Verbinden'

Heeft deze stap je geholpen?

Terug

Mijn probleem is opgelost

Wat fijn om te horen! Je kunt deze pagina sluiten. Veel plezier met het internet van T-Mobile Thuis!

Heb je nog een andere vraag over T-Mobile Thuis? Kijk dan verder op een van onze andere online Klantenservice pagina's.

Terug

De meeste apparaten en modems zitten op dezelfde frequentie, namelijk 2.4 GHz. Het kan dus helpen om naar frequentie 5 GHz te wisselen. Dit heeft voor- en nadelen.

Huawei modem

Voordeel 2.4 GHz

  • Groter bereik
  • Ondersteund door alle apparaten

Voordeel 5 GHz

  • Geen storing van andere apparatuur
  • Minder drukke frequentie

Stap 1
Ga naar de Wifi-optie op je apparaat

Stap 2
In de beschikbare draadloze netwerken zie je twee opties die beginnen met TMNL-XXX. Kies het netwerk dat eindigt op '5G'.

Stap 3
Selecteer 'Verbinden'

Stap 4
Voer nu de beveiligingscode in. Deze vind je achterop je modem.

Stap 5
Selecteer nu 'OK' of 'Verbinden'

Heeft deze stap je geholpen?

Terug

Mijn probleem is opgelost

Wat fijn om te horen! Je kunt deze pagina sluiten. Veel plezier met het internet van T-Mobile Thuis!

Heb je nog een andere vraag over T-Mobile Thuis? Kijk dan verder op een van onze andere online Klantenservice pagina's.

Terug

Stap 6: Neem contact op

Helaas kunnen we je online niet verder helpen. Neem contact met ons op. Dat kan op verschillende manieren:

 

Hulp op afstand

Neem contact op met onze Klantenservice. Zelfs op afstand kunnen we al een hoop voor je oplossen.

Stel je vraag aan de Community

Heb je nog een vraag? De experts op onze Community helpen je aan een oplossing.

Tip: Vraag Wifi Plus aan

Een haperende verbinding of plekken in huis zonder Wifi-bereik? Dan is Wifi Plus het antwoord. Met slimme Wifi-punten vergroot en versterk je het Wifi-bereik.

Terug

Mijn probleem is opgelost

Wat fijn om te horen! Je kunt deze pagina sluiten. Veel plezier met het internet van T-Mobile Thuis!

Heb je nog een andere vraag over T-Mobile Thuis? Kijk dan verder op een van onze andere online Klantenservice pagina's.

Terug

Stap 6: Neem contact op

Helaas kunnen we je online niet verder helpen. Neem contact met ons op. Dat kan op verschillende manieren:

 

Hulp op afstand

Neem contact op met onze Klantenservice. Zelfs op afstand kunnen we al een hoop voor je oplossen.

Stel je vraag aan de Community

Heb je nog een vraag? De experts op onze Community helpen je aan een oplossing.

Tip: Vraag Wifi Plus aan

Een haperende verbinding of plekken in huis zonder Wifi-bereik? Dan is Wifi Plus het antwoord. Met slimme Wifi-punten vergroot en versterk je het Wifi-bereik.

Terug

Mijn probleem is opgelost

Wat fijn om te horen! Je kunt deze pagina sluiten. Veel plezier met het internet van T-Mobile Thuis!

Heb je nog een andere vraag over T-Mobile Thuis? Kijk dan verder op een van onze andere online Klantenservice pagina's.

Terug

Stap 6: Neem contact op

Helaas kunnen we je online niet verder helpen. Neem contact met ons op. Dat kan op verschillende manieren:

 

Hulp op afstand

Neem contact op met onze Klantenservice. Zelfs op afstand kunnen we al een hoop voor je oplossen.

Stel je vraag aan de Community

Heb je nog een vraag? De experts op onze Community helpen je aan een oplossing.

Tip: Vraag Wifi Plus aan

Een haperende verbinding of plekken in huis zonder Wifi-bereik? Dan is Wifi Plus het antwoord. Met slimme Wifi-punten vergroot en versterk je het Wifi-bereik.

Terug

Mijn probleem is opgelost

Wat fijn om te horen! Je kunt deze pagina sluiten. Veel plezier met het internet van T-Mobile Thuis!

Heb je nog een andere vraag over T-Mobile Thuis? Kijk dan verder op een van onze andere online Klantenservice pagina's.

Terug

Neem contact op

Helaas kunnen we je online niet verder helpen. Neem contact met ons op. Dat kan op verschillende manieren:

 

Hulp op afstand

Neem contact op met onze Klantenservice. Zelfs op afstand kunnen we al een hoop voor je oplossen.

Stel je vraag aan de Community

Heb je nog een vraag? De experts op onze Community helpen je aan een oplossing.

Tip: Vraag Wifi Plus aan

Een haperende verbinding of plekken in huis zonder Wifi-bereik? Dan is Wifi Plus het antwoord. Met slimme Wifi-punten vergroot en versterk je het Wifi-bereik.

Terug

Mijn probleem is opgelost

Wat fijn om te horen! Je kunt deze pagina sluiten. Veel plezier met het internet van T-Mobile Thuis!

Heb je nog een andere vraag over T-Mobile Thuis? Kijk dan verder op een van onze andere online Klantenservice pagina's.

Terug

Soms zijn er te veel draadloze verbindingen actief op hetzelfde Wifi-kanaal. Dit kan ervoor zorgen dat het signaal wordt verstoord. Je Wifi-kanaal aanpassen doe je in twee stappen:

1) Doe een Wifi-kanaal scan
In Nederland kun je kiezen uit 13 kanalen. Controleer daarom eerst welk kanaal het minst druk is. Hiervoor kun je gebruikmaken van Wifi analyzer apps op je smartphone of tablet. Deze apps laten je zien welke kanalen in de buurt van je modem druk bezet zijn en welke je eventueel een beter Wifi-bereik kunnen bieden.

Voor Android klik hier. Voor Apple zijn er diverse apps te vinden in de App Store met dezelfde functionaliteit. Gebruik hiervoor de zoekterm 'Wifi analyzer'.

Tip: Gebruik de app in de avond, dit is de drukste periode.

2) Pas Wifi-kanaal aan in My T-Mobile Thuis
Als je weet welk kanaal het beste bij jou thuis past, kun je je Wifi-kanaal aanpassen. Het Wifi-kanaal aanpassen kun je heel eenvoudig zelf in My T-Mobile Thuis regelen. Klik hieronder om direct naar de juiste pagina te gaan.

Naar My T-Mobile Thuis

Inloggen op het modem om je Wifi-kanaal aan te passen kan ook, klik hier voor de handleiding.

Tip! Probeer het nieuwe kanaal in de avond uit. Dit is de drukste periode. Test gedurende enkele uren.

Heeft deze stap je geholpen?

Terug

Mijn probleem is opgelost

Wat fijn om te horen! Je kunt deze pagina sluiten. Veel plezier met het internet van T-Mobile Thuis!

Heb je nog een andere vraag over T-Mobile Thuis? Kijk dan verder op een van onze andere online Klantenservice pagina's.

Terug

Soms zijn er te veel draadloze verbindingen actief op hetzelfde Wifi-kanaal. Dit kan ervoor zorgen dat het signaal wordt verstoord. Je Wifi-kanaal aanpassen doe je in twee stappen:

1) Doe een Wifi-kanaal scan
In Nederland kun je kiezen uit 13 kanalen. Controleer daarom eerst welk kanaal het minst druk is. Hiervoor kun je gebruikmaken van Wifi analyzer apps op je smartphone of tablet. Deze apps laten je zien welke kanalen in de buurt van je modem druk bezet zijn en welke je eventueel een beter Wifi-bereik kunnen bieden.

Voor Android klik hier. Voor Apple zijn er diverse apps te vinden in de App Store met dezelfde functionaliteit. Gebruik hiervoor de zoekterm 'Wifi analyzer'.

Tip: Gebruik de app in de avond, dit is de drukste periode.

2) Pas Wifi-kanaal aan in My T-Mobile Thuis
Als je weet welk kanaal het beste bij jou thuis past, kun je je Wifi-kanaal aanpassen. Het Wifi-kanaal aanpassen kun je heel eenvoudig zelf in My T-Mobile Thuis regelen. Klik hieronder om direct naar de juiste pagina te gaan.

Naar My T-Mobile Thuis

Inloggen op het modem om je Wifi-kanaal aan te passen kan ook, klik hier voor de handleiding.

Tip! Probeer het nieuwe kanaal in de avond uit. Dit is de drukste periode. Test gedurende enkele uren.

Heeft deze stap je geholpen?

Terug

Mijn probleem is opgelost

Wat fijn om te horen! Je kunt deze pagina sluiten. Veel plezier met het internet van T-Mobile Thuis!

Heb je nog een andere vraag over T-Mobile Thuis? Kijk dan verder op een van onze andere online Klantenservice pagina's.

Terug

Stap 7: Neem contact op

Helaas kunnen we je online niet verder helpen. Neem contact met ons op. Dat kan op verschillende manieren:

 

Hulp op afstand

Neem contact op met onze Klantenservice. Zelfs op afstand kunnen we al een hoop voor je oplossen.

Stel je vraag aan de Community

Heb je nog een vraag? De experts op onze Community helpen je aan een oplossing.

Tip: Vraag Wifi Plus aan

Een haperende verbinding of plekken in huis zonder Wifi-bereik? Dan is Wifi Plus het antwoord. Met slimme Wifi-punten vergroot en versterk je het Wifi-bereik.

Terug

Mijn probleem is opgelost

Wat fijn om te horen! Je kunt deze pagina sluiten. Veel plezier met het internet van T-Mobile Thuis!

Heb je nog een andere vraag over T-Mobile Thuis? Kijk dan verder op een van onze andere online Klantenservice pagina's.

Terug

Stap 7: Neem contact op

Helaas kunnen we je online niet verder helpen. Neem contact met ons op. Dat kan op verschillende manieren:

 

Hulp op afstand

Neem contact op met onze Klantenservice. Zelfs op afstand kunnen we al een hoop voor je oplossen.

Stel je vraag aan de Community

Heb je nog een vraag? De experts op onze Community helpen je aan een oplossing.

Tip: Vraag Wifi Plus aan

Een haperende verbinding of plekken in huis zonder Wifi-bereik? Dan is Wifi Plus het antwoord. Met slimme Wifi-punten vergroot en versterk je het Wifi-bereik.

Doorloop bovenstaande stappen om je Wifi-probleem op te lossen. Kom je er niet uit? In de laatste stap vind je de opties voor hulp op afstand.

Veelgestelde vragen op onze Community

Help, mijn Wifi valt weg!

Dit topic is hèt hulpmiddel om bij jou thuis de Wifi supersnel en stabiel te krijgen! Lees meer

Wij helpen je graag

We hebben al onze kennis hierboven voor je op een rijtje gezet. Toch geen antwoord kunnen vinden op je vraag? Dan zijn wij bereikbaar via onderstaande kanalen:

Bellen

Persoonlijk contact

Vaste diensten (Thuis)
Bekijk telefoonnummers

Mobiel abonnementen
Bekijk telefoonnummers

Bellen voor Vaste diensten (Thuis)

Openingstijden
ma - za: 07:00 - 22:00
zo + feestdagen: 09:00 - 18:00

Bel 0800-0092

Bellen voor Mobiel abonnementen

Openingstijden
ma - vr: 08:00 - 20:00
za: 09:00 - 17:30
zo + feestdagen: gesloten

Bel 06-2400 1200

Community

Community

ONS FORUM MET 300.000 LEDEN

Vaste diensten (Thuis)
Naar de Thuis-community

Mobiel abonnementen
Naar de Mobiel-community