Incasso en achterstand in betalingen

Op deze pagina lees je alles over het betalen van je T-Mobile Thuis rekening. Ook leggen we je graag uit wat je kunt verwachten als je te laat bent met betalen.

Je betaalt je rekening altijd met een automatische incasso. Ben je benieuwd naar de status van de betaling van je rekening of is de automatische afschrijving niet gelukt? We leggen je graag uit hoe je je rekening betaalt.

Lees verder of klik direct op het onderwerp waar je meer over wilt weten:

Incassodatum | Status | Betalingsachterstand |  Rekeningnummer wijzigenBlokkade | Handmatig betalen

Automatische incassodatum

Elke maand wordt jouw rekening door T-Mobile Thuis geïncasseerd via een automatische incasso. Wij incasseren het bedrag vanaf het bij ons bekende rekeningnummer altijd tussen de 20ste en de 30ste van de maand. De exacte gegevens kan je terugvinden op je rekening via My T-Mobile Thuis.

Status betaling

In My T-Mobile Thuis zie je je rekeningen en de status van de betaling per rekening. Handig toch?

Als er een nieuwe rekening klaarstaat, dan zie je dat op de Overzichtspagina. De rekening kun je bekijken op de Rekeningenpagina. Wanneer de betaling is voldaan zie je een groen vinkje bij je rekening. Is de betaling niet gelukt? Dan zie je een rood kruisje en het openstaande bedrag.

Bekijk de status van mijn betaling

Betaald, toch herinnering?

Heb je al betaald maar ontvang je toch een herinnering? Het verwerken van een betaling kost tijd. Controleer de status van je betaling altijd in My T-Mobile Thuis. Zie je binnen twee werkdagen na de betaling geen verandering? Neem dan contact op met Certin.

Contactgegevens Certin

Werkwijze incasso & betalingsachterstand

Is de betaling van een rekening niet gelukt? Voorkom extra kosten of een blokkade van je diensten. Zorg dat je voorbereid bent met voldoende saldo en controleer of het bankrekeningnummer klopt. Je bankrekeningnummer wijzig je in My T-Mobile Thuis. Lees hieronder alles over de automatische incasso en wat als dit niet gelukt is.

dag
1

De incassodatum

Wij incasseren het bedrag vanaf het bij ons bekende rekeningnummer altijd tussen de 20ste en de 30ste van de maand. Wees hier dus op voorbereid. Op je rekening staat wanneer de automatische incasso is. Je ontvangt ook een melding per e-mail over de incassodatum en je kunt je rekeningen altijd in My T-Mobile Thuis inzien.

 

Mislukt de eerste incasso? Controleer dan in My T-Mobile Thuis of je rekeningnummer nog klopt.

dag
12

Eerste herinnering

Je ontvangt 11 dagen na de incassodatum een eerste herinnering per e-mail als je nog niet betaald hebt. Hierin staat een betaallink om gemakkelijk je openstaande rekening te betalen. Wacht er niet te lang mee, want dan kunnen extra buitengerechtelijke kosten erbij komen.

dag
31

Tweede herinnering

Is de betaling 19 dagen na de eerste herinnering nog niet gelukt? Dan sturen we een tweede herinnering per e-mail. Hierin staat een betaallink om gemakkelijk je openstaande rekening te betalen. We brengen € 15,00 buitengerechtelijke kosten in rekening.

Heb je een tweede herinnering ontvangen en betaal je daarna niet binnen 14 dagen? Dan worden je T-Mobile Thuis diensten geblokkeerd. Je kunt dan alleen nog bellen naar 112 en naar onze Klantenservice.

dag
45

Blokkade T-Mobile Thuis

Staat het bedrag 14 dagen na de tweede herinnering nog open? Dan worden alle T-Mobile Thuis diensten geblokkeerd. Je ontvangt een SMS en een e-mail over de blokkade en wat je eraan kunt doen.

We helpen je graag met het deblokkeren van je diensten. Om je diensten zo snel mogelijk terug te krijgen kun je het beste betalen via de betaallink. Handmatig overboeken heeft een langere verwerkingstijd.

dag
60

Laatste herinnering

We vinden het jammer om je T-Moible Thuis diensten te moeten opzeggen. Daarom sturen we nog een derde en laatste herinnering met een betaallink erin. Maak het openstaande bedrag op tijd over, anders worden je diensten opgezegd.

dag
75

Opzegging en incassobureau

Staat het bedrag 15 dagen na de derde herinnering nog open? De T-Mobile Thuis diensten blijven geblokkeerd en de opzegging wordt in gang gezet.

Na de opzegging kun je niet meer opnieuw aangesloten worden. Je ontvangt hiervan een bevestiging per e-mail en brief. Het openstaande bedrag dragen wij over aan een incassobureau.

Je diensten zijn geblokkeerd, en nu?

Als het niet gelukt is om 14 dagen na de tweede herinnering te betalen, dan blokkeren wij jouw T-Mobile Thuis diensten. Je kunt dan niet meer internetten, TV kijken en/of bellen met jouw vaste telefoon. Je kunt alleen nog bellen naar onze Klantenservice en naar 112.

Blokkade opheffen

De blokkade op je diensten draaien we terug als je alle openstaande rekeningen volledig betaald hebt. Na ontvangst van de betaling duurt het maximaal twee dagen voordat je weer kunt internetten, TV kijken en bellen met je vaste telefoon.
Tip: Betaal met de iDEAL link, dan wordt je blokkade binnen twee uur opgeheven.

Let op! Opzegging en incassobureau

Hebben wij het openstaande bedrag 15 dagen na je derde herinnering nog niet binnen? Dan zeggen we je T-Mobile Thuis diensten op en dragen wij het over aan een incassobureau. Je kunt na deze opzegging niet meer opnieuw aangesloten worden. 

Handmatige betaling

Is de automatische incasso de eerste keer mislukt en wil je een handmatige overboeking doen? Dat is mogelijk. Maak het volledig openstaande bedrag over naar NL95 COBA 0637 0559 34 t.n.v. T-Mobile Thuis.

Doe dit altijd onder vermelding van je klantnummer ‘spatie’ rekeningnummer. Je klantnummer en rekeningnummer staan rechtsboven op je rekening. Je kunt je rekening bekijken via My T-Mobile Thuis.

Let op! Het is belangrijk dat je het kenmerk op de juiste wijze vermeldt, herkennen we het niet? Dan storten we het bedrag binnen 24 uur weer terug.

Heb je een andere vraag over je rekening?

Veelgestelde vragen op onze Community

Vragen over je rekening? Wil je weten hoe het zit met je betaling?

In dit topic vind je alle antwoorden!... Lees meer

Wij helpen je graag

We hebben al onze kennis hierboven voor je op een rijtje gezet. Toch geen antwoord kunnen vinden op je vraag? Dan zijn wij bereikbaar via onderstaande kanalen:

Bellen

Persoonlijk contact

Vaste diensten (Thuis)
Bekijk telefoonnummers

Mobiel abonnementen
Bekijk telefoonnummers

Bellen voor Vaste diensten (Thuis)

Openingstijden
ma - za: 07:00 - 22:00
zo + feestdagen: 09:00 - 18:00

Bel 0800-0092

Bellen voor Mobiel abonnementen

Openingstijden
ma - vr: 08:00 - 20:00
za: 09:00 - 17:30
zo + feestdagen: gesloten

Bel 06-2400 1200

Community

Community

ONS FORUM MET 300.000 LEDEN

Vaste diensten (Thuis)
Naar de Thuis-community

Mobiel abonnementen
Naar de Mobiel-community